יונדאי i10 החדשה
רכב קטן שמרגיש גדול

היונדאי i10, מכוניות המיני של יונדאי מתנהגת ומרגישה כמו מכוניות גדולה משמעותית. לחובתה שינוי בתיבת ההילוכים שמרביתכם לא תרגישו, אבל חובה לבצע נסיעת מבחן לפני שאתם משאירים שיק בסוכנות הקרובה.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

היונדאי i10 היא אחת המכוניות הותיקות ומוכרות על כבישי ישראל. היא החליפה את היונדאי אטוס הקטנה, אבל בניגוד לאטוס, ה i10 זכתה להצלחה עצומה מהרגע שהוצגה ב 2007. כל מי שנכנס ל i10  הקטנה הופתע מהאיכות ומהתחושה היא שידרה, לא עוד רכב זול ונחות, אלא רכב שבנוי טוב ומרגיש טוב על הכביש. הדור השני של ה i10 הוצג ב 2013 והציג עוד קפיצת מדרגה באיכויות הרכב, והיות אנחנו עם הדור השלישי שהוצג ימים ספורים לפני שמגיפת הקורונה תקפה את העולם.

עקב בצד אגודל, המתחרה הגדולה של ה i10 היתה הקיה פיקנטו שחלקה עימה מכלולים שלמים. למי שעדיין לא יודע, קיה נמצאת בבעלות של יונדאי, כך שלא מפתיע שרכיבים שלמים כמו מנועים, שלדות ותיבות הילוכים ישותפו בין החברות, ועיקר ההבדלים הם עיצוביים ומיצוביים.

ה i10 החדשה לוקחת את המונח הזה של רכבי מיני, שלב נוסף קדימה. העיצוב צעיר ונאה, ללא הגזמות. חזית הרכב מתוקה עם שילוב לא שגרתי של פנסים בתוך הגריל השחור, יחידות תאורה גדולות משתלבות עמוק לתוך הפגוש הקדמי, ונמשכות כמעט עד מחצית הכנף. פיסול קל בגוף מציג מראה צעיר ודינמי. גם מאחור נמשך המראה הנקי והמודרני, כשהאלמנט הבולט ביותר הוא השמשה האחורית המשתלבת עם הקורה האחורית באותו הצבע. בקורה האחורית כמה אלמנטים ראויים לאיזכור – משולבת בה פלסטיקה שחורה בה מוטבע i10 שלא תתבלבלו עם אף יונדאי אחרת. ובנוסף, במבט צידי קו החלונות הכהים מעט, יותר סוג של אליפסה שטוחה וסימטרית, מתחילת קו החלונות במראה הקדמית ועד לקצה הקורה האחורית. התוצאה בהחלט נאה. בנוסף, אהבתי את העיצוב הנקי ובעיקר את ההימנעות של מעצבי יונדאי משילוב פלסטיק שחור בתחתית הרכב ובבתי הגלגלים, סוג של אופנה מיותרת שמנסה לשוות מראה 'ג'יפאי' למכוניות לא קשורות. ביונדאי התעלמו כאמור מהאופנה הזו, והתוצאה מקסימה. אגב, אם תעמידו את ה i10 החדשה ליד i10 מהדור הקודם, תוכלו לראות בקלות את הדימיון הרב ואת התפתחות העיצוב.

העיצוב הפנימי גם הוא מציג רעננות מבורכת. מול הנהג לוח מחוונים סטנדרטי עם מד סל"ד משמאל ומד מהירות מימין. באמצע צג עם מידע מתחלף בהתאם לדרישת הנהג.

במרכז הדשבורד מסך 8" אנכי לחלוטין הנמצא כיחידה אחת עם חופת לוח המחוונים. מתחתיו שני פתחי מיזוג מלבניים גדולים, ומתחתיהם מתגי ההפעלה של מערכת המיזוג. משני הצדדים פתחי מיזוג עגולים המשתלבים עם קווי העיצוב של הדשבורד עצמו, העשוי מפלסטיק נאה בעל 'ריקועים', אלמנט שיופיע בעוד הרבה מקומות ברכב. היותו בהיר תורם הרבה לתחושת המרווח והאווריריות ברכב. ההגה נעים למגע ומשולבים בו מתגי שליטה על צג המידע, על המולטימדיה ועוד. בולטת בהעדרה בקרת שיוט. בבסיס הקונסולה ידית הילוכים שנראית רגילה במבט ראשון, ואילו במבט שני אתה חושב 'רגע, מה קורה כאן?'. לידית הילוכים שלושה מצבים. R לרוורס, N לניוטראל, D לדרייב. אין P כמו בתיבת הילוכים רגילה, וזו באמת לא תיבת הילוכים רגילה. יונדאי שילבו ברכב תיבת אלקטרונית בעלת חמישה הילוכים. בפועל מדובר בתיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד יחיד שעוד נדון בה בהמשך. המושבים נעימים לשהות, למרות שהם דקים למראה הם עדיין מספקים תמיכה טובה לגוף. ההגה מתכוונן רק לגובה ולא לעומק.

המרווח במושב האחורי מפתיע למדי ביחס לרכב עם בסיס גלגלים של 2.425 מטר. ברכב מהגודל (או מהקוטן) הזה, לרוב מרווח הרגליים מאחורה מצומצם למדי. כאן יש מקום לשני מבוגרים לשבת בנוחות. שלושה כבר יפגינו כנגדכם. עדיין, הרכב מציע חלל ומרווח טובים מאוד בהתחשב בגודל.

על ההנעה אחראי מנוע 1.2 ליטר, ללא טורבו, המספק 84 כ"ס ב 6000 סל"ד, ו 12.0 קג"מ צנומים ב 4200 סל"ד. המשמעות היא שעל מנת לקבל כח מהמנוע צריך להעלות אותו לסל"ד גבוה יחסית.

תיבת ההילוכים האלקטרונית בשפת יונדאי היא למעשה תיבה רובוטית, בעלת מצמד יחיד, עם בקרה אלקטרונית שנועדה למתן תופעות שמופיעות בתיבות חד מצמדיות. בעיקר מדובר על זה שהתחושה היא שנוהג ברכב מישהו שאין לו מושג איך לנהוג ברכב עם הילוכים. כאן לקחו יונדאי את התיבות האלה עד הקצה במטרה למתן את התחושה של החלקת ההילוכים או זריקת ההילוכים. המפתיע כאן הוא שרק הנהג מרגיש את התנהגות הגיר, יתר הנוסעים ברכב כמעט ולא מרגישים דבר.

הנסיעה ברכב נוחה באופן מפתיע ביחס לרכב מהסגמנט הזה, וגם בידוד הרעשים מוצלח למדי. לרכב אחיזת כביש טובה, ומתלים המכויילים היטב. אם אתם רגילים לרכב קטן וקופצני, כאן זה הרבה פחות מורגש, גם במהירויות גבוהות משמעותית מסביבת המחייה העירונית הטבעית של הרכב והוא מעביר תחושה של רכב גדול ממה שהוא באמת. אגב, זו בדיוק התחושה שהיתה לי כשנסעתי לראשונה ב i10 מהדור הראשון לפני הרבה שנים. אני עדיין זוכר את ההפתעה של 'וואלה, זה מרגיש הרבה יותר גדול ממה שהוא באמת'. 

עם הספק של 84 כ"ס, 12 קג"מ ומשקל עצמי של 1010 ק"ג (האוטו, לא אני), התאוצות מעט מאכזבות, עם 15.8 שניות רשמיות ל 100 קמ"ש. לא בדקתי אבל זה באמת הרגיש לי הרבה יותר מדי זמן, והרבה יותר מדי איטי. דווקא בנסיעה עירונית לא היתה תחושה של איטיות בהשוואה לסביבה.

אם יש דבר בו הרכב מצטיין זה במערכות בטיחות מקוריות מהיצרן שמשולבות בו כבר מהגירסה הכי פשוטה, ועל זה מגיע ליונדאי כפיים. אם אתם זוכרים את הפוסט שלי על מערכות בטיחות ( ואם אתם אומרים 'מה? מה? מה פתאום?' אז הנה לינק – שווה לקרוא ) בפרק על בלימה אוטונומית רשמתי אודות ניסוי בחסות יבואן. עכשיו ניתן לגלות שחברת 'כלמוביל' יבואנית יונדאי, הזמינו אותי יחד עם עוד כמה משוגעים לתחביב מאתר קארספורום, בין היתר כדי להתרשם ממערכות הבטיחות המקוריות של ה i10 החדשה. את הניסויים ביצענו ב i10, ולא משנה מה עשינו לה, חלק על גבול התעללות בחסר ישע, היא הצליחה כל פעם לבלום באופן עצמי כשזיהתה סכנה. האם זה אומר שמעכשיו אתם לוקחים i10 ומשתוללים – ממש לא. אבל טוב לדעת שהמערכת ברכב עובדת מעולה. בנוסף לבלימה האוטונומית יש ברכב גם בקרה אקטיבית לסיוע בשמירה על נתיב, כלומר היא לא רק מתריעה, היא גם תתקן לכם את ההגה כשצריך. ציון הבטיחות הכולל של הרכב הוא 6 מתוך 8, וזה ציון בטיחות גבוה וטוב, אפשר כמובן יותר טוב.

צריכת הדלק, אם היה דבר בו ה i10 הקודמת לא הצטיינה זה צריכת הדלק. אחת הסיבות היתה תיבת ההילוכים שהורכבה ברכב. עם תיבת ההילוכים החדשה, אני יכול לציין שהרכב בהחלט מצליח להיות חסכוני. כמה חסכוני – נהיגה רגועה בכביש מהיר במהירות של 90 קמ"ש תביא אתכם  לצריכת דלק שמעל 25 ק"מ לליטר.

המחיר הרשמי של ה i10 מתחיל ב 79,990 לגירסת אינספייר, 83900 לגירסת הפריים המיועדת לליסינג, ועוד 90 שקלים יעניקו לכם את גירסת הסופרים הבכירה. בעסקאות 0 ק"מ תוכלו לקבל את גירסת הפריים ב 71,990 שקלים.

הסיכום הוא פשוט – תעשו נסיעת מבחן, תרגישו את עבודת תיבת ההילוכים. לא מפריע לכם, או לא משמעותי עבורכם – יש לכם סופר מיני מצוינת, מרווחת, נעימה וחסכונית שלא נופלת בשום סעיף.

.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה
תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן