אופל קורסה
הסופר מיני החדשה של אופל, תחת כנפי קונצרן PSA

על כתפי הקורסה החדשה מונחת משקולת כבדה - להשכיח את הבינוניות של הקורסה הישנה. מספיק סיבוב קצר עם הקורסה החדשה להבין עד כמה החדשה היא סופר מיני מצטיינת.

אופל קורסה. חדשה. תחת כנפי קונצרן PSA שרכש את המותג. תנסו להיזכר בכל הסופרלטיבים שאתם מצליחים בנוגע לרכב שנקרא 'אופל קורסה'. יש סיכוי טוב שכבר בזיכרון הראשון תירדמו משעמום. הקורסה לדורותיה היתה רכב טוב, אבל כאן בארץ נפלה בין הכסאות ולא זכתה לעשירית מהקרדיט לו היא זכתה באירופה. עכשיו תשכחו מהכל כי קונצרן PSA מביא לכם קורסה חדשה, שאם לעשות ספויילר, היא פצצה של רכב.

שלא כהרגלי, אני מתעלם מכל העבר של הקורסה, ולא מביא לכם שום סקירה היסטורית על הדגם. פשוט כי הדגם החדש מוחק הכל.

הקורסה החדשה מבוססת על שלדת ה 208 החדשה שהוצגה באירופה, ותשווק בארץ בחודשים הקרובים.

האופל קורסה החדשה משווקת בשתי רמות גימור – אדישן פלוס עבור ציי רכב (וזה גם הרכב נשוא מבחן זה) וגירסת GS Line  הבכירה. (לאחר תום המבחן הוצגה גירסה שלישית – אלגנס).

בחזית הרכב גריל אובאלי/ טרפזי צר, עם סמל אופל, יחידות תאורה מעוצבות, עם פס לד בתחתית. מכסה מנוע 'תפוח' מעט המשתלב עם הקורה הקדמית. מבט צידי עגלגל משהו, בו הפריט הכי בולט הוא הספויילר האחורי המותקן מעל השמשה האחורית. החלק האחורי מכיל  במרכזו את לוגו 'אופל' שבחלקו התחתון, בפנים, תמצאו את מתג פתיחת הדלת האחורית. יחידות תאורה אחורית, שוב משולבות לד, באותה הצורה של פס הלד הקדמי, רק שכאן בצבע אדום.

התוצאה היא של רכב מתוק, לא מתבלט מדי, נראה אגרסיבי במידה ונאה למדי. עם זאת, לא תסובבו אחריו את הראש אפילו לא פעם אחת. מצד שני, הוא התנתק לחלוטין מהעיצובים הכעורים של הדורות הקודמים.

בפנים ממשיך עיצוב נאה ופונקציונלי. מול הנהג לוח מחוונים מסורתי. מד מהירות גדול מימין, מד סל"ד גדול משמאל. במרכז לוח המכוונים בחלקו העליון חיווי שגרתי לטמפרטורה ולמצב הדלק. ובחלקו התחתון צג עם מידע מפורט בהתאם לרצון הנהג. מול הנהג הגה מתכוונן לגובה ולעומק כמקובל. על ההגה מתגי שליטה על מערכת המולטימדיה ועל בקרת השיוט. קל ונוח לשימוש. פחות אינטואיטיבי היה למצוא את השליטה על מחשב הדרך. הוא על ידית האיתות השמאלית. מאחורי ההגה מנופי שליטה על ההילוכים, וזה כבר לא מובן מאליו אלא מרמז משהו על העתיד לבוא.

במרכז הדשבורד שני פתחי מיזוג מלבניים, ומתחת מסך מגע של מערכת המולטימדיה בגודל 7". מתחת לצג המגע תמצאו פקדי שליטה פיסיים על בקרת האקלים. במרכז הקונסולה ידית הילוכים אותה תפגשו בדגמים שונים של הקונצרן, המזכירה מאוד ג'ויסטיק של מטוס. 'אומר זאת כך יונית' אחת מידיות ההילוכים הטובות שפגשתי. תענוג. בבסיס מוט ההילוכים מעצור יד חשמלי. גם אביזר שתפגשו בכלי רכב יקרים משמעותית.

מושב הנהג נוח מאוד, גם אם לא משדר 'יוקרה'. נהג נוסף שהתיישב בו מייד ציין שמאוד נוח לו במושב זה, כמובן עם כיוונון מלא לגובה, לרוחק ולמשענת המושב.

על הצד הטכני נמצא מנוע ב 1.2 ליטר פיורטק של PSA. מדובר במנוע מצויין הנמצא בדגמים שונים של החברה. כאן הוא בגירסת 100 כ"ס ו 20.9 קג"מ. בגירסה הבכירה תמצאו את אותו המנוע עם הספק של 130 כ"ס ו 23.4 קג"מ.

תיבת ההילוכים פלנטרית בעלת שמונה הילוכים, מתוצרת אייסין היפנית. גם זו תיבת הילוכים אותה תמצאו במרבית דגמי החברה והיא עובדת מצויין.

בסיס הגלגלים של הקורסה החדשה עומד על 2.54 מטר, סבירים. לא משהו לרוץ לספר לחבר'ה, אולם עסקינן ב'סופר מיני' כך שהנתון מתקבל בהחלט. המשקל של גרסת המבחן הוא 1165 ק"ג, והוא משקל קל לרכב מודרני מסוג זה . גירסת ה GS Line  כבר שוקלת 1233 ק"ג.

עד עכשיו מסמנת הקורסה החדשה V על כל הסעיפים החשובים, והשאלה העיקרית היא איך היא מבצעת את הכל הלכה למעשה על הכביש. ספויילר – היא מבצעת מצויין.

עם ההנעה מתעורר לחיים מנוע הפיורטק בעל שלושה צילינדרים. בתוך הרכב לא תרגישו רעידות כלשהן, רעש מנוע חלש וזהו. כבר כתבתי מספר פעמים שיש מכוניות שאחרי 100 מטר אתה כבר מתחיל להבין את הרכב. הקורסה היא אחת כזו. ההגה מצויין. קל במהירויות נמוכות, מגיב מעולה לכל הסטה קלה, והופך את הנהיגה ברכב לחלק מהנהג.  זו תחושה שקשה להעביר במילים, אבל כשנהג שאינו חובב רכב נוהג ברכב הוא פתאום מגלה איך רכב באמת צריך להתנהג ולהגיב. תענוג אמיתי של התנהגות.

התאוצות מצויינות, ואתה לחלוטין שוכח שאתה נוהג בגירסת ליסינג 'פשוטה'. הרכב מוצק מאוד, איכותי, ועבודת המתלים מעולה. הרכב לא 'מרחף' מעל מהמורות, אלא מגיב להן, מעביר מידע מוצק לנהג, ומתמודד איתן עם אפס דרמה. בהיבט התנהגות הכביש הרכב מקבל ציון גבוה מאוד, עד כדי קביעת אמת מידה חדשה לרכב בסמגנט שלו, שאינו GTI.

נתון התאוצה הרשמי 10.8 שניות ארוכו ל 100 קמ"ש ברכב ההדגמה. התחושה הא של רכב זריז יותר. הגירסה הבכירה עושה את זה ב 8.7 שניות זריזות. זה כבר מתחיל להיות בגיזרת ההוט האצ' שלפני כמה שנים. המהירות המירבית 192 קמ"ש (208 ב GS), לא אימתתי אותה, אבל שיוט ב 150 קמ"ש נינוח לחלוטין ללא שמץ של תחושה שמדובר בסופר מיני. הרכב נשאר יציב גם במהירויות גבוהות מאוד. כיף.

כניסה לסיבובים עם הקורסה מגלה אחיזת כביש מצויינת, נשלטת ובטוחה. מעט מאוד דרמות. הגזמה בהערכת האחיזה של הרכב תביא להחלקה קלה של החלק הקדמי, כלומר תת היגוי, נשלט לחלוטין, ויופיע רק בפרובוקציה מוגזמת לחלוטין.

באמת שיש תחושות שקשה להעביר על הכתב, אבל כשאתה נוהג ברכב בו כל המרכיבים כויילו בדיוק מרשים, אתה מבין איפה היצרן שם את הדגשים ההנדסיים שלו.

הקורסה היא פשוט רכב מצטיין, לטעמי אמת המידה החדשה בסגמנט הסופר מיני. היא פשוט משחקת בליגה אחרת לחלוטין ממה שהכרתם עד היום.

בהיבט הבטיחות הקורסה מסמנת V על הסעיפים החשובים לדעתי, אבל יכלה לעשות יותר. יש כאן בלימה אוטונומית, בקרה אקטיבית על סטייה מנתיב, אם כי לטעמי אגרסיבית מדי, ומהר מאוד ניתקתי אותה עקב התערבות יתר, ועוד.

צריכת הדלק שלה קורסה, במסלול המבחן הרגיל ובנסיעה בינעירונית רגועה, היתה בדיוק 25 ק"מ לליטר, שזה מצויין. ביומיום ובנסיעות רגילות אני משער שצריכת הדלק תהיה כ 18 ק"מ לליטר, וכמובן כתלות באופי הנהיגה, כי הקורסה בהחלט מעודדת נהיגה אגרסיבית, פשוט כי היא יכולה, והיא עושה לנהג כיף.

הקורסה החדשה עולה אצל היבואן 106 אש"ח לגירסת המבחן, או 119.0 אש"ח לגירסה הבכירה והמפוארת. בעסקאות 0 ק"מ תוכלו לרכוש את רמת הגימור הבסיסית ב 96.0 אש"ח. בתמורה תקבלו את הסופר מיני הכי טובה כיום, עד להופעת המתחרות העדכניות.

לא נהגתי בגירסת ה  GS line, אני משער שכל מה שאני חושב על הקורסה הפשוטה יתגבר. עם מנוע חזק משמעותית.

הקורסה אינה חפה מפגמים, המושב האחורי שלה מעט צפוף, חגורת הבטיחות אינה מתכווננת לגובה, וניתן היה להביא אותה עם מפרט בטיחותי נדיב יותר (ואז המחיר היה מתייקר), ועדיין לטעמי זו הסופר מיני הטובה ביותר כיום.

רוצים לדעת כמה טובה? בתום יומיים של מבחן, ביקשתי מהיבואן לתמחר לי את רכב ההדגמה לרכישה פרטית עבורי. במצבו AS-IS. לא הגענו לעמק השווה, אבל ככה הרכב טוב.

בין כתיבת המבחן, להורדתו לדפוס הוירטואלי, שיחררה היבואנית 'קבוצת לובינסקי' גירסה נוספת של הקורסה ברמת גימור 'אלגנס'. רמה זו נהנית מהמנוע החזק של גירסת ה GS Line ועוד איבזור בהשוואה לגירסת האדישן פלוס שבמבחן זה, ומחירה לצרכן 109,990 ₪.

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן