קיה פיקנטו
המיני האהובה של קיה מקבלת תיבת הילוכים חדשה

הפיקנטו האהובה מקבלת תיבת הילוכים אוטומטית חדשה ושונה בפעילותה מתיבה אוטומטית 'רגילה'. היא נותרה חביבה כבעבר.

מי לא מכיר את הקיה פיקנטו? מכונית המיני הפופולרית בטירוף בארץ, זו שפגעה לעמישראל בול בפוני – קטנה לשימושים עירוניים / רכב שני/ רכב לילד/ה / רכב לחייל/ת, מאובזרת, מודרנית, אמינה וכבונוס גם מחיר כחדשה וכמשומשת שמאפשר לקנות אותה בלי לעבור דרך יועץ משכנתאות.

כשתיאמתי את הפיקנטו החדשה, חלק מחבריי הרימו גבה, 'בשביל מה לך? מה כבר תכתוב על הרכב? מה יש לך לחדש מעבר להחלפת תיבת ההילוכים?' בדיוק שורה וחצי וזהו'.

בעשרות שנות ה car-pad הפיקנטו מעולם לא נבחנה 'רשמית', אז הנה סיבה עיקרית מדוע אני בוחן אותה עכשיו, זה והחלפת תיבת ההילוכים אליה נגיע עוד מעט.

רשמית, הפיקנטו הושקה בשנת 2004, אבל לא הגיעה לארץ עד שנת 2012, עם הדור השני שהוצג מעט קודם. כלומר לשוק הישראלי הגיעה הפיקנטו החל מהדור השני, וכאמור חוללה מהפיכה. הדור השלישי של הפיקנטו הושק ב 2017 תוך שהוא ממשיך את העיצוב המוצלח מאוד של הדור היוצא ומעדכן אותו מעט.

נקודת התורפה היחידה שנרשמה לחובת הפיקנטו המתוקה היתה צריכת הדלק. בגלל השימוש בתיבת הילוכים פלנטרית פשוטה (בכל זאת הרכב צריך להישאר גם זול), צריכת הדלק של הפיקנטו היתה גבוהה מהמצופה מרכב בסגמנט המיני.

מי שעוקב אחרי שתי החברות יונדאי וקיה כבר יודע שמדובר למעשה בחברה אחת, יונדאי, שבאמצע העשור הראשון של שנות ה 2000, עם קריסתה הפיננסית של חברת קיה, הונחתה על ידי ממשלת דרום קוריאה להשתלט על קיה, ולהבריא אותה. המשפט הארוך והמסובך הזה נועד רק להסביר שכל טכנולוגיה שיש ליונדאי עומדת גם לרשות קיה, וכל טכנולוגיה שיש לקיה תמצא בסופו של דבר את השימושים גם ביונדאי. מכיוון שיש ליונדאי את ה i10 המקבילה לפיקנטו, אך נבדלת ממנה בעיצוב ובדגשים, ניתן לעקוב בקלות אחרי מה צפוי לנו אצל כל אחת מהמכוניות. ברגע שיונדאי יצאו עם ה i10  החדשה, ותיבת ההילוכים הרובוטית חד-מצמדית (שקראתם עליה בדיוק כאן), היה זה ברור כשמש שזה רק עניין של זמן עד שתיבת ההילוכים הזו תשולב גם בפיקנטו, והנה הגענו לרגע.

באופן מפתיע משהו, אבל לא באמת, קיה בחרו רק לשלב את תיבת ההילוכים ומעט עידכונים קטנים, ולא להציג כבר עתה את הדור הרביעי של הפיקנטו, אבל אל דאגה. שנתיים מהיום במקסימום, ויש לנו פיקנטו חדשה.

אחרי ההקדמה הכי ארוכה בתולדות  car-pad (יחס כמות מילים לאורך הרכב…), ניגש לפיקנטו עצמה.

חזית הרכב היא קיה טיפוסית. אותו גריל שמופיע בכל דגמי קיה, נמצא גם כאן. אופקי וצר יחסית, במרכזו הוא עוד יותר צר. משתלב עם יחידות תאורה עצומות ביחס לגודל (לקוטן) הרכב. יחידות התאורה למעשה מתחילות מתוך החזית ונמשכות עד כמעט לקורה A (היא הקורה הקדמית של הרכב המחזיקה את השמשה הקדמית ויש לה משמעות עצומה מבחינה בטיחותית). הפגוש הקדמי עצמו בצבע המרכב, ומתחתיו שבכה שחורה גדולה, ומשני צידיו יחידות תאורת ערפל. סה"כ חזית נאה ואגרסיבית משהו. מבט צידי מציג קווי מבנה מרכב 'גבוה' אבל כזה שמצליח להימלט מהאופנה של 'חייב להיראות ג'יפון'. קורות המרכב A, B, ו –C, בצבע המרכב, פשוט ובלי התחכמויות. חישוקי הגלגלים במידה 15" (ברמות גימור EX/LX) מצליחות גם הן לחמוק מהאופנה להגדיל מידות חישוקים (על חשבון נוחות) רק כי זה נראה יפה. מאחורה ממשיך העיצוב המזוהה עם דלת חמישית כמעט אנכית לחלוטין לטובת מרווח פנים, יחידות תאורה אחוריות נאות במרכז הגובה, ובתחתית הפגוש עוד תאורת אור רוורס וערפל. בחלקו המרכזי של הפגוש האחורי תמצאו יחידת פלסטיק שחורה המזכירה יותר מכל את זו שבתחתית הפגוש הקדמי.

בתוך הרכב עיצוב פונקציונלי ונקי. דשבורד גדול, שחור ונקי מאוד מקשקושים עיצוביים, במרכזו מסך מולטימדיה בגודל 8" עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו, פתחי מיזוג מרכזיים אופקיים, בניגוד לאלה שבצדדים שהם אנכיים. בקרי המיזוג ברכב ההדגמה ברמת גימור LX לציי רכב, מכאניים. ביתר הגדמים תמצאו בקרת אקלים דיגיטלית. עוד תמצאו תא פתוח לחפצים, ידית הילוכים מסורתית (כלומר ידית ולא כפתורים) ומעצור יד מכאני.

מול הנהג לוח מחוונים 'מסורתי', עם מד מהירות גדול מימין, ומד סל"ד משמאל. ההגה מתכוונן לגובה אבל לא לעומק. מושב הנהג לעומתו מתכוונן כראוי, ובמהרה אתה מוצא תנוחת נהיגה נוחה. המרווח במושב האחורי בהחלט סביר ביחס לרכב מיני, וזה המקום להזכיר שלפיקנטו בסיס גלגלים של 2.4 מטר, ואורך כולל קטן מ 3.6 מטר.

המנוע של הפיקנטו הוא בנפח 1.2 ליטר עם הספק של 84 כ"ס ו 12 קג"מ צנועים. תיבת ההילוכים החדשה היא בעלת חמישה הילוכים, מצמד יחיד, ומוח ממוחשב השולט בהעברת ההילוכים.

מתניעים ונוסעים, הרי לשם כך התכנסנו. העברת הילוכים ראשונה, ואני מרגיש כמו מורה לנהיגה עם תלמיד שבפעם הראשונה מחליף הילוכים. הקלאץ' מנתק את ההילוך, מסטיק, ואז משתלב ההילוך הבא. אני מחליט לא לקלל, ומנסה לנהוג ברכב נהיגה רגילה. לא נהיגה מודעת, אלא סתם נהיגה. לאט אני מתחיל להתרגל ולצפות את אופן העברת ההילוכים. התאוצה איטית משהו, ועם 12 קג"מ שמגיעים ב 4200 סל"ד, אל תצפו למשהו אחר. ככל שהרכב ואני מתרגלים אחד לשני, כך העברת ההילוכים הופכת לנסבלת על גבול ה'לא כזה נורא'. אנשים שנהגו ברכב לא הבינו מה אני רוצה. כן, הם הרגישו 'משהו' בהילוכים, אבל 'וואו, איזה מזגן חזק יש לו!'. כלומר ככל שאתה מודע לנושא יותר, ככה אתה מרגיש את החלפת ההילוכים.

כמו כל פיקנטו, התנהגות הכביש של הרכב טובה מאוד. למרות בסיס הגלגלים הקצר הוא אינו קופצני מדי, ויש לו אפילו מימד של 'כיף' בנהיגה. מהבחינה הזו בהחלט מדובר בהמשך ההצלחה.

צבירת המהירות איטית למדי. נתון התאוצה הרשמי 15.7 שנית ל 100, וזה איטי. נסיעה מהירה על כביש 6, כזו של 120 קמ"ש וצפונה מציגה שוב את חולשת המנוע. אתה יכול לשייט על 150 קמ"ש, אבל יקח לך הרבה זמן. הרכב אגב משדר שזו לא המהירות המתאימה לו, אבל גם לרגע לא משדר חוסר יציבות או חוסר בטחון.

נהגת שעשתה סיבוב על הרב התחילה ב 'יוווו, איזה חמוד הוא', ואז התחילה לנסוע. חוסר ההחלטיות של הנהגת אם היא רוצה לפנות ימינה, לחנות, להמשיך ישר, ואז להחליט לפנות שמאלה, הביא את מחשב הגיר לאובדן חושים. יכולתי לשמוע אותו חושב – 'גברת, מה את רוצה מהחיים שלי?' וגם 'את מוכנה להחליט כבר???'. התוצאה היתה שכאשר הוחלט מה עושים, לקח למחשב הגיר כמה שברירי שניות להבין שהתקבלה החלטה ונוסעים. הורגשה השהייה מוחשית, (ואני מניח שהוא גם הוציא מייל ליצרן – לא מוכן לעבוד ככה!) שגררה קללות בערבית מתובלת ברוסית מצד אותה נהגת.

אם אתם שואלים את עצמכם 'אז למה שקיה יחליפו גיר טוב ומתפקד בגיר מוזר אז יש לזה שתי תשובות – עמידה בתקני זיהום אוויר ושיפור בצריכת הדלק.

במבחן 'כמה ק"מ יואב מצליח לסחוט מליטר דלק' הציגה הפיקנטו צריכה של 3.9 ליטר ל 100 ק"מ, שהם מעל 25 ק"מ לליטר. רוצים לדעת איך? כביש בין עירוני פתוח, קרוז קונטרול על 90 קמ"ש. זה כל הסוד.

בהיבט הבטיחות גם הפיקנטו הזו ממשיכה את הקו של כל דגמי קיה – מפרט בטיחות ראוי עם בלימה אוטונומית, תיקון הגה, ועוד המקנים לרכב ציון 6 במפרט הבטיחות.

כמה זה עולה לנו?

הפיקנטו שבמבחן, דגם LX עולה 84,500 ₪, דגם ה EX יעלה לכם עוד 400 ₪. ה XLINE וה GT יעלו כבר 86,900 ₪. בעסקאות 0 ק"מ תעלה לכם פיקנטו המבחן 72,500 ₪.

הסיכום של הפיקנטו הוא פשוט. הפיקנטו נותרה רכב מיני מתוק ושימושי. ביחס לגודל הוא מספק מרווח פנימי טוב, הוא עכשיו גם חסכוני,/ ונשאר לא יקר. לחובתו נושא העברת ההילוכים שצריך להתרגל אליה, והמומנט הצנום של המנוע.

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן