רנו זואי
סופר-מיני כל-חשמלית של רנו

הזואי של רנו היא סופר מיני חשמלית לחלוטין. לחובתה מספר חסרונות לא מבוטלים, אבל היא מביאה עימה קסם מגניב בדמות הנעה חשמלית.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

הרנו זואי היא רכב כל חשמלי של רנו. בעוד שאצל יצרנים אחרים הרכב החשמלי עטוף בתצורת משפחתית (איוניק) או ג'יפונים (MG ZS EV, GAC GE3) בחרה רנו להשיק את הרכב בתצורת 'סופר מיני' עירונית חביבה ושימושית.

אפשר לבחון את הזואי מבעד למשקפיים של חובב רכב, או בהיבטים מוטוריים מקובלים, והתוצאה לא תהיה מחמיאה. ואפשר להתבונן עליה כעל רכב עירוני כל-חשמלי ולקבל משהו אחר. תחשבו על אותו נער או נערה, שלא ממש מסתדרים עם מסגרת בית הספר הרגיל. תעבירו אותם למסגרת של בית ספר שונה, שמאפשר להם להתבטא בשפה הייחודית שלהם, וקיבלתם ילדים יצירתיים ונבונים שמתבלטים ביכולות שלא יכלו לבוא לידי ביטוי במערכת החינוך השמרנית. זואי שלנו היא ילדה כזו.

רנו מאוהבים בשם 'זואי' כבר הרבה שנים. לאורך הזמן הם הציגו מספר רכבי קונספט תחת מיתוג זה, עד שהגיעה הזואי האחרונה. היא הוצגה ב 2012 עם סוללה בקיבולת של 22KWH וטווח משוער של כ 200 ק"מ בתנאים אידיאליים. לקראת סוף 2016 והצגה הזואי עם סוללה בקיבולת של 41KWH וטווח נסיעה של מעל 300 ק"מ, והיא נשוא מבחן זה. קיימת גם גירסת 52KWH בעלת טווח של כמעט 400 ק"מ שאינה מיובאת.

עוד קצת על ההיסטוריה, מכיוון שכנראה מעולם לא שמעתם על הרנו זואי, אז רק שתדעו שבצרפת היא פופולרית מאוד ולמעלה מ 100,000 זואי'ז נוסעות בכבישי הרפובליקה, ובכלל נמכרו בעיקר באירופה כמעט 182,000 זואי'ז.

העיצוב החיצוני של הזואי הוא 'סופר מיני' טיפוסי. עיצוב עגלגל, גבוה מעט, תא מנוע קצר משתפל מטה. האלמנט הבולט ביותר בחזית הזואי הוא סמל רנו גדול העטוף מסגרת שחורה עם 'כנפיים' לשני הצדדים המשתלבות עם יחידות התאורה המלוכסנות משהו. בתחתית הפגוש גריל שחור אובאלי ושני פנסי ערפל צרים.הזואי מציגה חזית נקיה ועדינה. 'פס' קיפול בפח מתחיל בפנס הקדמי ומשתלב עם קו החלון הקדמי. במקביל אליו מתחיל קיפול נוסף מהדלת הקדמית, דרך הדלת האחורית ומשתלב עם יחידת התוארה האחורית. ידית הפתיחה של הדלת האחורית מוסתרת ומושחרת כחלק ממסגרת החלון של הדלת. מאחור מציגה הזואי עיצוב נקי, עם יחידות תאורה בצורת מעויין שוכב. סה"כ הזואי היא סופר מיני נאה למדי, והרמז היחיד להנעתה החשמלית הוא העדר פתח תדלוק.

בפנים העניינים מעט שונים. דשבורד שחור וגדול עם לא מעט אלמנטים עיצוביים. החיפוי של לוח המחוונים מול הנהג, מעין 'גג' (מי שהיה לו רנו קליאו דור ראשון ייזכר מיד) שמתחיל מפתח האיוורור השמאלי, לרוחב הרכב, נקטע על ידי פאנל ובו מערכת המולטימדיה ובקרי המיזוג, וממשיך מול הנוסע, כאשר קו העיצוב משתפל מטה. מול הנוסע יש מדף קטן פתוח ומתחתיו תא כפפות. הפאנל במרכז הדשבורד מכיל כאמור צג מגע, מתחתיו יש פתחי מיזוג, ובקרי השליטה על בקרת האקלים המצויינת. בקונסולה המרכזית ידית הילוכים קטנה, ולידה מתגי הפעלה לבקרת השיוט ולמגביל המהירות, ומנוף בלם יד.

מושב הנהג סביר, מזכיר יותר את אלו שבדאצ'יה מאשר את אלו שבגרנד קופה או בגרנד סניק. בברושור רשום מפורשות שמושב הנהג מתכוונן למרחק. מכיוון שלא שמתי לב לציון דבר בסיסי זה, התפלאתי בדיוק עד הרגע שניסיתי לכוון אותו לגובה וגיליתי שלא ניתן.

בסיס הגלגלים של הזואי עומד על 2.588 מטר סבירים בהחלט, שהיו אמורים לספק מרחב פנימי ראוי, אולם בפועל במושב האחורי די צפוף. יותר צפוף ממכוניות סופר מיני אחרות כמו קיה ריו או פיג'ו 208.

על הצד הטכני אחראי מנוע חשמלי בעל הספק של 109 כ"ס ו 22.9 קג"מ. הסוללה בקיבולת 41KWH שוקלת לא מעט – 305 ק"ג, מה שהופך את הזואי (ולמעשה עקב משקל הסוללה כל רכב חשמלי ישקול כמה מאות ק"ג יותר ממקבילו שאינו חשמלי מלא) לפילפילון קטן ודחוס במשקל של 1575 ק"ג. את המשקל נרגיש בהמשך בנסיעה. לגיר שני מצבים – רגיל ו ECO, אעמוד על ההבדלים בהמשך.

הרכב נדלק ועובר למצב 'פעיל' בהינף לחיצת כפתור התנעה. חוץ מזה שלוח המחוונים נדלק – לא קורה דבר. שום מנוע לא מטרטר, שום ויברציה לא מווברצת לכם. שקט. לחיצה על דוושת התאוצה מתחילה לגלגל את הזואי קדימה חרישית. לחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה מזניקה את הזואי מהר מאוד ועם הרבה נחישות. התאוצה במהירויות הנמוכות החלטית מאוד, למרות שנתון התאוצה הרשמי עומד על 11.4 שניות ל 100 קמ"ש.

הנסיעה חרישית, אבל כאן באים לידי ביטוי המתלים והמשקל הגבוה של הרכב. ניכר כי המתלים קצת לא סגורים על עצמם מה הם צריכים לעשות. מעבר על מהמורה בכביש, בתחילה נספגת היטב, אבל אח"כ שולחת עוד מעין 'גל שני' של מהמורה. בנסיעה בכביש מהיר, כשעם רכב רגיל אתם לרוב לא מרגישים דבר מבחינת סלילה שאינה מושלמת, בזואי מרגישים לא מעט התעסקות של המתלים עם הכביש. למעשה הדבר מורגש לאורך כל הנסיעה. המתלים מאוד עסוקים, וכל הזמן מעבירים ויברציות קטנות של סלילה שאינה מושלמת לתא הנוסעים. התחושה היא של משהו שלא אפוי עד הסוף וחבל כי רנו יודעים לעשות מתלים מצוינים.

נסיעה במצב רגיל מדמה מאוד רכב אוטומטי סטנדרטי, עם אותו 'גלגול' קדימה מעמידה ברגע שמשחררים את דוושת המעצור. מצב אקו שונה. ראשית המצב מביא לתחושה מוזרה משהו בדוושת התאוצה. אתם לוחצים לחיצה שהיתה אמורה להביא לתאוצה כפי שאתם רגילים, ובפעול מתקבלת תאוצה נמוכה משמעותי, והדוושה מרגישה 'כבדה'. גם בלחיצה אגרסיבית יותר נשארים עם אותה תגובה עצלה ודוושה כבדה. רק בלחיצה ממש ממש אגרסיבית מתקבלת התאוצה שהייתם מצפים. בפועל לא מצאתי את המצב הזה כנעים לנסיעה, והרכב היה אצלי על מצב רגיל כל יתר הזמן.

אחד הדברים המשמעותיים ברכב חשמלי הוא טווח הנסיעה. באופן רשמי הזואי מצהירה על 306 ק"מ לפי תקן WLTP המחמיר. עם הוצאת הרכב מהיבואן, מד הטעינה הראה מלא, והטווח עמד על כ 240 ק"מ. נסיעה רגועה עם קרוז קונטרול על 90 קמ"ש הביאה את הרכב להציג טווח של 274 ק"מ, כאשר עברנו יחד כמעט 30 ק"מ של נסיעה. כך שבפועל ניתן לצפות לאיזור ה 300 ק"מ בין טעינה לטעינה, בנסיעה רגועה מחוץ לעיר. לחצתם חזק – שילמתם בחשמל. בדיוק כמו עם רכב בנזין.

מפרט הבטיחות של הזואי אינו מספק לרכב חדש ב 2020, והוא מסתייע במערכת מובילאיי בהתקנה מקומית, וחבל. ברכב שאמור להיות מתקדם, הייתי מצפה להיות בחזית הטכנולוגית גם בתחום קריטי זה, מה גם שליצרן יש את המערכות האלה בבית.

הזואי אינה זולה. מחיר המחירון שלה עומד על 130.0 אש"ח.

זוכרים את הפתיח, זה של הילד שלא משתלב בבית הספר הרגיל, אז ככה גם הזואי. למרות חסרונותיה הלא מבוטלים בכלל, המתלים, העדר מערכות בטיחות מקוריות והמחיר הגבוה, היא עדיין בדרכה שלה מצליחה להיות רכב שכיף להיכנס אליו ולנסוע בו. יש מכוניות שהן more of the same, ויש מכוניות כמו הזואי שהנסיעה בה היא ייחודית.

זואי המבחן עברה עד היום מעל ל 9000 ק"מ על כבישי ישראל, לא שרפה טיפת דלק, ולא פלטה גרם של מזהמים. רק על זה צריך להעריך אותה.

הזואי נפוצה מאוד בציי רכב של השכרה עירונית שעתית כמו car to go ושם היא מצליחה להביא את יתרונותיה. היא יכלה להיות מעניינת גם בליסינג פרטי, אם התמחור שלה יהיה אגרסיבי, ולא תמחור לפי מחיר המחירון שלה. היבואן תמיד יכול לעשות 'מבצע' ולהנגיש אותה לקהל במחיר של סופר מיני רגילה + קצת. אז יהיה גם יותר קל לסלוח לה על החסרונות.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה
תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן