פורד ברונקו badlands
חלק ב' – פרק השטח

חלק ב' - פרק השטח בו הברונקו מראה יכולות שטח גבוהות מאוד וגורם לכל הנוכחים להתאהב בו.

קדימה נוסעים

אני מתיישב מול ההגה, מכוון את ההגה (פנימה / החוצה – למעלה / למטה), מכוון את מושב הנהג ומביט קדימה דרך השמשה הקדמית הצרה יחסית. הדבר הבולט ביותר – מכסה המנוע הגדול, ואותן שתי ידיות בקצוות שנותנות פרופורציה איפה הוא נגמר.

מתניעים, ומיד שומעים גרגור של מנוע V6 שגורם לך רק לרצות לשבת ברכב ולתת מכות גז קטנות לשמוע אותו. גם כאן אין לי ספק שפורד התאמצה שגרגור המנוע יישמע היטב בתוך הרכב. חיוך גדול. תחילת נסיעה עדינה, ומנסה להתרגל לגודל של הרכב. אם יש משהו שמתרגלים אליו מהר זה המבטים מהסביבה. משהו כל כך טוב קורה לכל מי שרואה את הברונקו, עם חיוכים מכל עבר ומבטים משתאים.

ההנעה אחורית, ועם יותר מ 57 קג"מ אתה לא ממש בודק את גבולות האחיזה של הסרן האחורי. תגובת הרכב ללחיצה על הדוושה מהירה למדי. לא מהירה כמו רכב חשמלי, אבל מהירה. מאד.

בברושור הרשמי של פורד לא תמצאו נתון של 0-100, אבל קחו בחשבון שאיפשהו בין 6.5 שניות ל 8.0 שניות הרכב נמצא ב 100 קמ"ש. האמריקאים כמו אמריקאים טובים, ישר לקחו את הרכב למבחני תאוצה ו 1/4 מייל, ורצו לחבר'ה לדווח. אז אולי אין נתון רשמי, אבל התאוצה של המפלץ חזקה והיציאה מהמקום מלווה בסאונד מנוע משכר.

הנהיגה בברונקו נוחה למדי, והרבה בזכות המתלים הארוכים והצמיגים הגדולים הוא מגהץ ומעלים כל שיבוש בכביש או פסי האטה. הצד השני של זה הוא זויות גלגול מוחשיות. אם אתם עם הברונקו ומנסים לתקוף פניות, גשו לרופא המשפחה ודווחו על אבדן שיקול דעת רגעי.

נסיעה מנהלתית עם הברונקו עוברת בקלילות, אבל קבלו אזהרה, אם אתם מכוונים את מראות הצד כמו שאתם רגילים, תיכנס לכם פיקנטו שלמה לתוך שטח מת, ולא תראו אותה. זה המקום להתנצל בפני נהגת הפיקנטו והנוסעים שהיו עימה. מיד אחרי האירוע כוונו המראות שוב, אבל גם קצת למטה. לא הייתי מתנגד מאוד למראות צד גדולות יותר.

עליה במהירות למהירויות כביש 6 וצפונה, מביאה עימה עליה ברעשי רוח שמגיעים מגג הפלסטיק הפריק ומהחיבורים השונים של הגג. עם זאת גם במהירויות אלו כיף לנהוג בברונקו, יש תחושה שאתה על גג העולם.

את הברונקו לקחנו לשטח ברמת הגולן, וכבר עם הכניסה למסלול קיבלנו רמז ליכולות הרכב. ירידה לתוך משטח בוצי התבררה כנפילה גדולה ימינה לתוך שיפוע צד לא נעים בכלל. אם יש שני דברים שמפחידים אותי בשטח זה בוץ עמוק ושיפוע צד. כאן קיבלתי מנה כפולה. גם וגם. ליטוף עדין לדוושת הגז והברונקו יצא מהסיטואציה בלי להבין מדוע הדופק שלי עלה פתאום. המכוון מבחוץ תפס את הראש ב 'וואוווו!!! הוא פשוט ביריון הרכב הזה'. והמשתתפים האחרים קיפלו את המצלמות. חלאס תתפזרו, אין מה לצלם כאן. הברונקו פשוט המשיך בלי למצמץ. אבל זה הרגיש קרוב. קרוב מדי.

ממשיכים את המסלול לשביל זרוע בולדרים (סלעים גדולים) לכל אורכו. כשנוסעים במסלול עם בולדרים, על האכזריים שבהם יש סימני שיפשופי מתכת, טיפות (או יותר) של שמן, אות ועדות לכלי רכב שעברו במקום קצת פחות באלגנטיות, ובדקו מי יותר חזק – הרכב או הסלע. כשאתה נוהג בשטח אתה רואה מיד את הסימנים, ויודע היכן להיזהר והיכן למקם את הרכב. במסלול שכלל ירידה תלולה עם הרבה בולדרים כיוונתי את הרכב כשנהג אחר נוהג בו. אני קורא את השטח ומכוון את הברונקו בזהירות רק כדי לגלות שהמכשולים בכלל לא מתקרבים לייצר לברונקו איזה אתגר, והוא עובר עליהם / לידם בזלזול. כמובן שגם מעבר מים לא עמוק במיוחד לא הביא עימו כל אתגר, וגם לא ה'קדימה  / אחורה' על אבנים שהסתתרו בתוך המים באמת גרמו לברונקו לאמץ את מתליו.

עליה תלולה עם אדמה מעט משוחררת, עם הצלבות קלות לא עשו שום רושם, ולא נרשם אף לא איבוד אחיזה אחד . יכולות השטח של הברונקו כל כל-כך גבוהות שאני מנחש שמרבית הרוכשים לא יתקרבו למעטפת הביצועים והיכולות שלו. 

סיכום פרק השטח של הברונקו הוא שמדובר ברכב שיוצא מהמפעל עם סט יכולות שטח מהגבוהות ביותר שאתם יכולים לרכוש בכסף מהיבואן. אין צורך ללכת למשפרים, לקנות רכב בסכום מכובד ולהוציא עוד עשרות אלפי שקלים על מיגונים, מדרגות סף, בולמים משופרים (לברונקו בולמי בילשטיין עם מיכל חיצוני), צמיגים ראויים לעבודת שטח ועוד.

הברונקו נמסר ללקוח בארץ כשהוא ערוך ומוכן לכל מסלול טיולים בארץ, וזה דבר שלא ניתן לומר כמעט על אף רכב שטח שנמכר כאן.

לברונקו סט מערכות בטיחות מלא, תיקון נתיב אקטיבי, בלימה אוטונומית התראה על רכב בשטח מת ועוד, ובהתאם הוא מקבל ציון איבזור בטיחותי – 6.

במבחן הריסוק של ה NHSTA האמריקאי מקבל הברונקו ציון מקסימלי של חמישה כוכבים (מתוך חמש), וגם ב IIHS האמריקאי הוא מקבל ציונים גבוהים מאוד.

צריכת דלק – הרבה, תודה ששאלתם. אבל בכל זאת, נהיגה רגועה עם קרוז קונטרול ב 90 קמ"ש, לאורך עשרות ק"מ (מעולם זה לא היה קשה יותר) הניבה כמעט 12 ק"מ לליטר. אם תנהגו בו כמו שהוא יכול, תשכחו מזה.

אם צלחתם את שתי הכתבות על הברונקו וקיבלתם רושם שמדובר ברכב נפלא, אתם צודקים. עם זאת, יש גם מעט ביקורת, גם אם היא לא משנה את התמונה הכללית.

רעשי הרוח מהגג והחיבורים שהזכרתי בנסיעה בכביש מהיר, העדר ידיות אחיזה עליונות לנוסעים, העדר פתחי מיזוג מאחור, והעדר גירסה בסיסית עם מנוע אקובוסט בנפח 2.3 ליטר המוצעת בחו"ל (2.3 ליטר, 300 כ"ס ותיבת הילוכים עם שבעה הילוכים ולא עשרה)  ויכולה להוזיל את החבילה לא במעט, ועדיין לתת תמורה נפלאה לרוכשים. 

מחירים:

ה Outer Banks בגירסה קצרה מתחיל ב 384,900 ₪, ואילו הגירסה הארוכה תעלה 404,900 ₪.

ה Badlands הקצרה תעלה 414,900 ₪ (ויש בה משהו מאוד מאוד נכון למי שלא צריך את כל הגודל), והגירסה הארוכה, זו שנבחנה כאן תעלה 434,900 ₪.

ה Wildtrac המוצעת רק בגירסה ארוכה עולה 449,900 ₪.

הברונקו הוא כיף גדול של רכב שטח מצוין, הוא נראה נפלאואני משתדל מאוד לשמור על לשון פוליטקלי קורקט לא לכתוב שהוא רכב $%^###@$% וגם &^%(((*&^ .

הסיכום רשום בפתיח של הכתבה הראשונה. אם אתם בעניין של שטח, אתם מאוד רוצים כזה. אם אתם לא בקטע של שטח ורק אוהבים את הצורה – אני ממליץ מאוד שתקנו את הברונקו, וכשתרצו למכור עוד כמה שנים, דברו איתי בפרטי.

 

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן