פורד ברונקו badlands
חלק א'

אחרי המתנה ארוכה הפורד ברונקו חוזר, עם מפרט שטח מלא וראוי, ומציג יכולות גבוהות מאוד. חלק א'.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

לא מעט מהקוראים שלי ממתינים לקרוא את הסיכום לברונקו בדלנדס. לכל מי שלא צריך הסבר מה זה ברונקו בדלנדס, אסכם בקצרה, אתם מאוד מאוד רוצים כזה. מאוד. ועוד קצת.

על הברונקו יש הרבה מה לכתוב, המון. אפשר לקצר אבל זה לא כיף. אז לראשונה אצלי אני מעלה שתי כתבות בו זמנית. פרק א' – סטטי, פרק ב' – דינמי.

עכשיו כולם ביחד, תכינו לעצמכם כוס קפה, מלאו את הצלוחית האהובה עליכם בעוגיות טכנאים (מונח שהגדיר אחד מחברי), תתרווחו בנחת, אבל שיהיה לכם ממש נוח, כי זה הולך להיות ארוך מאוד. אם קשה לכם, תחזרו לפסקה הראשונה, וזהו.

הפורד ברונקו הוא אייקון מוטורי. בארץ הוא אולי היה פחות מפורסם ונפוץ, אבל בארץ הולדתו בארה"ב הוא היה ועדיין אייקון מוטורי מהדור הראשון שהוצג בשנת 1966. בשנת 1977 הוצג הדור השני של הברונקו, שזכה לחיים מאוד קצרים וכבר עם השקתו התחילו בפורד לתכנן את הדור השלישי שייצורו הוחל כבר בסוף שנת 1979. תציגו לחובב רכב שגם אוהב רכבי אספנות ברונקו דור ראשון או שלישי, ואני מבטיח לכם שחיוך גדול ימלא את פניו, עיניו יתרככו, והוא ישאל אתכם, 'איפה וכמה זה יעלה לי בארץ אחרי מיסים?'. הדור הרביעי הוצג ב 1986 ואילו הדור החמישי הוצג בשנת 1991 וייצורו נמשך עד 1996. וזהו. פורד הודיעה על הפסקת ייצור הברונקו, ולא עוד, במה שנראה כמו קבורת הדגם. כמו עוד לא מעט דגמים של יצרנים שמצאו את עצמם לא רלוונטיים בעולם של תקני זיהום אוויר, חסכון, פוליטקלי קורקט, חוסר רצון להרגיז את ארגוני הירוקים ועוד.

בינתיים ישבו בפורד וראו את המתחרים ממשיכים לספור ארגזי כסף כשהם מוכרים רכבי שטח אמיתיים. לא SUV אופנתיים, אלא רכבי שטח קשוחים שיכולים להיכנס לשטח וגם לצאת ממנו בחתיכה אחת, וכבונוס לספק לבעליהם גם טונות של אופי וקסם גם כשהם נוסעים לסופר, להביא את הילדים לבית הספר או לחוג כדורגל. פורד ראו וקינאו 'אנחנו רוצים גם'.

ואז התחילו שמועות. 'פורד עומדת לייצר ברונקו חדש'. ולצד השמועות גם חששות שפורד יקחו את המותג 'ברונקו' ויעשו ממנו משהו ברוח האופנות הקיימות.  אבל החששות התבדו, וכשפורד חשפו את הברונקו, נשמעה אנחת רווחה מקרב מיליוני חובבי שטח בעולם, ואח"כ הלסת נפלה. רמת הירידה לפרטי עיצוב בברונקו החדש היא רמה בפני עצמה. הרכב צויד מהמפעל באביזרים שמרחיבים ליבו של כל חובב שטח אמיתי, וזה צועק בכל היבט של הברונקו – אם על הברושור או על הרכב. גירסאות קצרות וארוכות, גג קשיח או פריק, צמיגים בגודל נכון, נעילות דיפרנציאל, מנוע אימתני – הכל שם ומקורי מהמפעל. התוצאה – ביקוש היסטרי וחסר תקדים לברונקו החדש עד כדי רשימות המתנה של יותר משנה לאספקת הרכב, וזה עוד לפני משברי הקורונה-שבבים-אוקראינה.

אני מקווה שההקדמה הביאה אתכם למקום הנכון ממנו אנחנו יכולים להתחיל לדבר על הברונקו שהגיע אלי למבחן.

הברונקו משווק בארץ בחמש גירסאות – שתיים קצרות ושלוש ארוכות. שתי הקצרות ברמת גימור Outer banks ו Badlands ושלוש ארוכות ברמות גימור Outer banks, Badlands ו Wildtrack. על ההבדלים אעמוד בהמשך. רכב המבחן שקיבלתי היה ארוך ברמת גימור Badlands .

לא משנה איזה גירסה תבחרו, אבל נהגי הברונקו'ס נהנים (מאוד מאוד) ממנוע V6 בנפח 2.7 ליטר, טורבו, 'אקובוסט' של פורד, המספק 330 כ"ס ו 57.4 קג"מ (זה הרבה מאוד, ועוד המון) ותיבת הילוכים אוטומטית בעלת 10 מהירויות. הברונקו מסתייע בסרן אחורי קשיח (סרן חי) ומתלים קדמיים עצמיים. (עצמות עצה כפולות למי שמתעקש).

דגמי ה Outer banks נועלים צמיגי 32" (255/70) על חישוק בגודל 18", ואילו שני הדגמים הנוספים נהנים מחישוקי 17" וצמיגי 33" ו 35". השילוב של חישוק בגודל הזה ומידות הצמיגים, מבלי להיגרר לאופנת הגדלת חישוקים למידות פסיכיות כי 'זה מה זה מגניב' רק הוא לבד מראה שאנשי פורד קלעו בדיוק ללב קהל היעד שלהם.

דף המידע ש'קנה' אותי סופית היה זה המתאר את אביזרי השטח של הברונקו. נעילות דיפרנציאל מרכזי, אחורי וקדמי, מקוריות מהיצרן בדגמי Outer banks  ו Wildtrac, ניתוק מוט מייצב קדמי מקורי, מיגונים מקוריים, מבנה הפגושים, מרווח גחון של כ 29 ס"מ, אזני גרירה מקוריות, סרן אחורי דנה 44, ואני עומד ודמעות של התרגשות מציפות את עיני. פורד באמת מתכוונים שתיקחו את הרכב הזה לשטח. 

לא זאת ועוד, בדגם ה Badlands תמצאו פתחי ניקוז ברצפה כדי שתוכלו לשטוף את הרכב מבפנים, וזו עוד דוגמה קטנה לחשיבה של אנשי פורד עליכם חובבי השטח.

אחד האלמנטים החשובים של כל רכב, וגם בברונקו הוא העיצוב. הברונקו רוצה שתזהו אותו, שתדעו שהוא ברונקו, ושהוא יזכיר לכם את הברונקו המקורי. זה עד כדי כך עמוק, שכמו בברונקו המקורי, גם בזה החדש הגג מתפרק, וכך גם הדלתות. כמו בברונקו המקורי. אפשר לאהוב את העיצוב או לא, אי אפשר להישאר אדיש לו. בלי סטטיסטיקה מדויקת, כל מי שראה אותו התלהב, בין אם הוא חובב רכב, לא חובב רכב או סתם תיכוניסט מתלהב.

הדבר הראשון שאתם תראו בברונקו זה החזית (כמובן אם ניגשתם לרכב מקדימה. אם באתם מאחורה אז לא.) גריל שחור גדול עם כיתוב ברונקו בולט, יחידות תאורה ראשיות עגולות וגדולות, וכדי להעצים את הרושם, מסביבן עיגול דק לד בהיר. פס לד מחבר את האותיות החיצוניות של ה BRONCO עם הפנסים הראשיים. הפגוש הקדמי שחור, דק יחסית נמתח לרוחב כל הרכב. על הכנפיים הקדמיות ידיות גומי (שתוכלו לקשור את הטופו שתצודו לארוחת ערב), מכסה מנוע עצום בגודלו, ושמשה קדמית זקופה, עם מסגרת בצבע המרכב. מבט מהצד מציג פנלים חלקים עם 'כתף' קטנה מעט מתחת לקו החלונות. הרחבת בתי הגלגלים עם גומי שחור, חלונות כהים, קורות B, C ו D שחורות, וגג שחור פריק – מתקבל מראה 'קרבי' שרק צועק 'לטיול יצאנו'.

מאחורה גלגל רזרבי ענק, תלוי על הדלת האחורית המפוצלת לדלת תחתונה, ו'דלת עליונה' שכולה חלון אחורי. הדלת התחתונה נפתחת לימין, החלק העליון, החלון, נפתח למעלה. לסיום העיצוב תמצאו גם יחידות תאורה אנכיות מלבניות נאות למדי.

בתוך הרכב החגיגה ממשיכה. מי שתאר את הרכב כ'ספרטני' פשוט לא מבין ספרטניות מה היא. הברונקו תכליתי ומדויק, עם שפע איבזור. הדשבורד אנכי לחלוטין ומוטמעים בו (אין דרך אחרת לומר את זה) מסך מולטימדיה 12" עם אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, שניהם אלחוטיים, משני צדיו פתחי מיזוג מלבניים ונאים, מול הנוסע כיתוב ברונקו בגדול, למי שמתבלבל ושוכח באיזה רכב הוא נמצא, ובקצה הימני ידית אחיזה שתסיע לכם לעלות לרכב. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 8", עם זאת פחות אהבתי את התצוגות בו. (למשל תצוגת סל"ד בצורת מלבן אנכי ושנתות אל מול תצוגת סל"ד 'מסורתית' עגולה) ומידע משתנה על מצבי הרכב, צריכת דלק ועוד.

מתחת למולטימדיה תמצאו מתגים למערכת השמע, המיזוג, ביטול S&S ועוד. שימושי ונוח. במרכז הקונסולה מוט הילוכים נאה, ידית אחיזה לנוסע, מחזיקי כוסות ובורר מצבי נהיגה.

מעל המולטימדיה יש כבר את החלק החשוב לחובבי השטח. מתגים לניתוק מוט מייצב, ונעילות דיפרנציאלים אחורי וקדמי. שורת המתגים הזו 'קנתה' אותי. צמוד לשמשה הקדמית שקע USB ו USB  C להקל עליכם לחבר אביזרים.

בגג, ליד המראה המרכזית תמצאו שישה מתגים מעוצבים, שיש להם כבר חשמל, והם הכנה מראש לאביזרים שתרצו להוסיף כמו תאורת שטח. לא עוד חיפוש איפה אפשר לעשות חור בדשבורד ולהכניס איזה מתג אקראי שאתם צריכים להפעלת אביזר. בפורד חשבו על הכל והכינו לכם בילט אין.

למי שזה לא מדבר אליו, אסביר במשפט אחד – אנשי פורד חשבו על אנשי השטח, וחשבו על הקסטומיזציה שכל אחד עושה בסופו של דבר לרכב שלו. וזה פשוט כיף להרגיש את המחשבה הזו בכל מקום.

היושבים מאחור נהנים ממרווח פנים נדיב, אבל קצת פחות מהמצופה לרכב עם בסיס גלגלים של 2.95 מטר. מה שאין ליושבים מאחור אלו הם פתחי מיזוג, וזה קצת חבל.

שני עמודים ועוד לא הנעתי את הרכב. עד כדי כך. הפסקה קלה, סיום פרק א'.

קרדיט לתמונות של הברונקו הישן – אתר טיוניג בלוג – https://www.tuningblog.eu/en/

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן