ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק
ה SUV היחיד שיכול להיקרא JEEP

הגרנד צ'ירוקי טריילהוק הוא הגירסא הבכירה לשטח של משפחת הגרנד המוכרת. יכולות שטח מרשימות מאוד יחד עם שימושיות נהדרת בכביש.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

על חלק מרכב השטח המאותגרים בנסיעת כביש (דיפנדר, לנדקרוזר סדרה 70, סמוראי / ג'ימני וכד')  מודבקת מדבקת אפטרמרקט בסגנון הבא: " You can go faster, I can go anywhere" רוצה לומר, נכון שאתה יכול לנסוע מהר ממני בכביש, אבל בעוד אתה מוגבל לרצועות האספלט אני יכול לנסוע בכל מקום,. עם הגרנד צ'ירוקי טריילהוק המשפט הזה כבר לא רלוונטי. המדבקת אפטרמרקט צריכה להיות "You can't go faster, I can go anywhere"  

הרבה סופרלטיבים עפו ברכב במהלך המבחן לג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק, "טיל טומהוק בכביש – טנק אברהמס בשטח" וכד' מעולם הדימויים הגבריים הטיפוסיים, אבל לאמל"ק לכם את כל המלל שיבוא מייד – הג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק הוא בנזונה של מכונה מרשימה איך שלא מסתכלים עליו.

רקע:

הגרנד צ'ירוקי ממוקם במשפחת ג'יפ כדגם הקצה בין מגוון דגמים, בעלי מאפיינים קשוחים יותר דוגמת הרנגלר על מגוון דגמיו, וחלקם בעלי מאפיינים של ג'יפונים  דוגמת הצ'ירוקי הקומפקטי, הרנגייד שנבחן כאן בעבר ועוד. לנוחותכם קישור לויקיפדיה למי שירצה להרחיב ידיעותיו על מותג ג'יפ, שהוא אחד המותגים החזקים בעולם בכלל והמזוהים בעולם הרכב. מזוהה עד כי כך שבמוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק (www.moma.org) מוצג ג'יפ ישן קלאסי כמוצג אייקוני. 

הגרנד צ'ירוקי 'שלנו' הוא בגירסא הבכירה ביותר המוכוונת שטח – גירסת הטריילהוק. הנתונים היבשים מדברים על בהמה במשקל כבד שבין 2.3 טון ל 2.6 טון בהתאם לגירסא, שתופסת חניה באורך של 4.8 מטר, עם בסיס גלגלים של סנטימטר וחצי מעל 2.9 מטר. לא מאיים מדי מבחינת מימדים.

העיצוב החיצוני של הגרנד צ'ירוקי טריילהוק (להלן "הגרנד" ) נאה עם קווים קוביתיים אך זורמים בלי לפצוע את העין. עם זאת, באדום שהוא הגיע, עם מדבקה שחורה על מכסה המנוע, הרכב נראה אגרסיבי למראה, וכמובן מעוטרת בגריל של חברת ג'יפ עם שבעת החריצים האנכיים המוכרים. במקום לתאר לכם איך זה נראה, אתם מוזמנים להתבונן בתמונות. התוצאה לטעמי יפה ואגרסיבית למראה. קו חלונות אופקי וגבוה יחסית נמתח לאורך כל הרכב, עם עיטורים בצבע מט בגירסה 'שלנו' גלגלי 18" והתוצאה הכללית היא רכב נאה למדי ומרשים. פנים הרכב עמוס בכפתורים ופקדים, אבל מהר מאוד מסתגלים והדברים הופכים לאינטואיטיביים.

כבר באולם התצוגה הובטח לי שהרכב באמת יפתיע ביכולותיו. שכוונת החברה היתה להנגיש יכולות שטח גבוהות של רנגלר רוביקון במעטפת של מפנקת ונוחה של SUV. עם הירידה לרכב בחניון של סמל"ת בהרצליה, יושב איתי נציג רכבי המבחן ובמשך כחצי שעה מסביר על המערכות השונות – מערכת החניה האוטומטית, בקרות השיוט האדפטיביות (עד לעצירה מוחלטת – ניסינו וזה עובד), זיהוי שטחים מתים, שמירה על הנתיב ועוד ועוד, ואז עובר להסבר על מערכות השטח היעודיות לרכב, שמגיע עם נעילת דיפרנציאל אחורית מקורית! אח"כ עברנו להסברים על צג המידע 7" המפורט שבלוח המכוונים, ואז למערכת המדיה המרשימה בגודל 8.4" עם אינסוף אפשרויות כיוון והגדרות שיתאימו בדיוק בדיוק למה שאתם אוהבים. לשאלתי על ההסבר בעת מסירת רכב חדש ללקוח, אז הוא לפחות כשעה וחצי, וגם אז על המערכות העיקריות.

כן, הוא יצא מזה ללא כל קושי

לגרנד שלנו מנוע 3.6 ליטר עם 282 כ"ס ב 6350 סל"ד ומונט צנוע של 35.4 קג"מ ב 4300 סל"ד. רק לשם השוואה, לגרנד עם מנוע הדיזל יש 56 גק"מ כבר ב 1800 סל"ד, אבל אין אותו בגירסת השטח הבכירה.  תיבת ההילוכים של הגרנד היא אוטומטית בעלת 8 הילוכים, עם אפשרות לשימוש ידני חלקי. הגרנד שלנו מצוייד במתלי מבוססי כריות אוויר, המאפשרים 5 מצבי גובה לשטח ולכביש.

איך זה נוסע?

יוצא מהחניון של סמל"ת בהרצליה להעמיס את הרכב ולשעוט דרומה. 282 כ"ס לא הולכים ברגל, והרכב החלט מספק יכולת תאוצה נאותה. עם זאת, אל תתנו למספרים לבלבל אתכם. 282 כ"ס זה באמת הרבה אבל הם משודכים לחבילה במשקל 2.5 טון. העסק זז מהר, אבל אין "בעיטה" בגב כמו שהיית מצפה, מצד שני זה SUV לא GTI. הגרנד יכול לשייט בכביש 6 במהירויות גבוהות מאוד, ללא מאמץ. 160 קמ"ש וצפונה יכולים להיעשות בקלילות, עם הרבה רזרבות של כח. תיאורטית, עם הלוק הקרבי שלו, האדום והשחור, ופנסי בי-קסנון קדמיים – כנראה שיפנו לכם את הנתיב השמאלי באיבחת אורות גבוהים אחת. למרות האמור, כשאתה על רכב עם מרכז כובד גבוה יחסית עם משקל של 2.5 טון, צריך גם לכייל את סט הציפיות מהתנהגות הכביש. עם זאת, עד למבחן לדיסקברי 5 החדש, לא נתקלתי ב SUV שטוען ליכולות שטח גבוהות כל-כך שמבצע טוב כל-כך בכביש. ממש רמה מעל כולם, גם בזכות מתלי האוויר בהן הרכב מצוייד, גם בזכות המנוע ותיבת ההילוכים. 

אבל אנחנו כאן לא בשביל נסיעת כביש מהירה, אנחנו כאן בשביל השטח. עקב מסירה מאוחרת של הרכב למבחן בצהרי יום שישי, נוצר מצב שקיבלנו את הרכב בהרצליה בדיוק בשעה בה קבענו עם הרכבים המלווים בערד. ההחלטה היתה שהם נכנסים למסלול, ואנחנו נרד לדרום, ולפי השעה נחליט אם נכנסים למסלול לבד או ממשיכים לנקודת החבירה בלילה. בזכות קיצורי הזמן התיאורטיים בכביש המהיר, החלטנו להיכנס לשטח, למסלול יפהפה, היורד מערד דרומה דרך הר קינה, הר יהל והר כיפון. המסלול שהיה אמור להיות איטי וללמד על יכולות הרכב עבר כבישה עצבנית לצורך עבודות תשתית כלשהן, ולא הייתי ממליץ עליו היום. הנופים נותרו מרשימים, אבל הפצעים בנוף – לא. עם זאת המסלול איפשר לבחון כמה מהתאמות של הטריילהוק לשטח. הגבהה מקסימלית למשל. לרכב חמש רמות גובה לכריות שמנו על הגבוהה ביותר ומיד הנוחות המרשימה השתנתה לרעה. המתלה האחורי שהפך לנוקשה מאוד בגלל / בזכות הכריות החל לבעוט ברכב כמעט בכל הזדמנות. הוא איבד הרבה מהגמישות שלו הנדרשת לשטח. מצד שני, באחת הירידות התלולות, כיוונו את הרכב למצב 'זחילה', 1 קמ"ש באמצעות המנופים מאחורי ההגה, והרכב ירד לאיטו כמו רכב שטח ידני בהילוך ראשון. שום זכר להחלקות או לריצה המאפיינות מערכות בקרה לירידה במדרון. מרשים מאוד.

בהמשך שביל מהיר של כמה ק"מ בו המהירות נעה בין 30 קמ"ש ל 80 קמ"ש. גם בגלל שלא הורדנו אוויר בצמיגים (265/60/18) התחושה היתה קופצנית מעט. מישהו הזכיר ג'ימני חדש בהקשר הזה. אני סבור שזו הגזמה, אבל הכיוון ברור. עם החבירה ליתר החבר'ה לקחנו לרפרנס לנדקרוזר 120 מוגבה לאותו המסלול. כל אותן רעידות קטנות לא הורגשו כלל, וניתן היה לפתח מהירות גבוהה משמעותית באותו השביל בדיוק.

למחרת שונה המסלול. במקום התכנון המקורי, הסקרנות הרגה אותנו, והחלטנו לזרוק את הרכב לאחד המסלולים המאתגרים. נחל פרצים עליון. שלא יהיה ספק – כל רכב שטח עם הילוך כח יעבור את המסלול. גם סאנגיונג מוסו טנדר. השאלה איך הוא יעבור, כמה ישפשף את גחונו, וכמה מאמץ זה ידרוש ממנו. במסלול הרבה הצלבות, חלקן בירידה (גם כדורגל מפונצ'ר יכול לרדת) וחלקן בעליה. כשאני רושם הצלבות, אתם מוזמנים להסתכל בתמונה. כאלה. הרבה.

כאן הפעלנו שוב את בקרת הזחילה. הרכב עבר את המכשולים בצורה מדהימה, לא פחות. כמה מדהימה? כשניסיתי לשחזר באמצעות דוושת הגז את אותה ההתנהגות – לא הצלחתי. פשוט ככה. בשלב מסויים סיננתי קללה ברוסית עתיקה, הפעלתי את בקרת הזחילה, ומאותו רגע לא נגעתי עוד בדוושות לאורך קילומטרים שלמים של מסלול. שיחקתי רק עם המהירויות (אפשר לכוון בין 1 קמ"ש ל – 8 קמ"ש, במרווח של 1 קמ"ש) ועצרתי רק כשהיה צריך להוריד את הצלם לצלם את הרכב או לכוון את יתר המכוניות. הרכב עלה עליות והצלבות, נעל בעצמו את הדיפרנציאל האחורי ושיחרר, הגיע לעצירה מלאה ונתן גז מאוד עדין כדי לא לייצר 'פרפור' והחלקה, ושלט בכל בצורה פשוט מרשימה.

בלי יותר מדי סופרלטיבים, הגרנד צ'ירוקי טריילהוק יביא אתכם הרבה יותר רחוק ממה שאתם מדמיינים.

צריכת דלק. אם אתם שואלים זה לא בשבילכם. אבל נספר לכם שבנהיגה רגועה מאוד אפשר לראות גם 12 ק"מ לליטר. אנחנו לא הצלחנו לנהוג רגוע בשום נקודת זמן.

מערכות בטיחות. יש והרבה. בקרת סטייה מנתיב, התראה על שטחים מתים, קרוז קונטרול אדפטיבי – עד לעצירה מלאה (!!!) – בדקנו. זה עובד.

פיצ'רים נוספים שמרחיבים נפשו של נהג כמו פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, מושבים חשמליים מחוממים וממוזגים, גלגל הגה מחומם, קיפול מראות בעת חניה ועוד ועוד.

כל החבילה – תשאיר לכם עודף מ 440.0 אש"ח, ואם תמצאו מבצע מעניין של היבואן, אז תוכלו לרדת גם מתחת ל 400.0 אש"ח.

סיכום:

הגרנד צ'ירוקי טריילהוק נושא את סמל JEEP בזכות גדולה. הוא מציג יכולות שטח וכביש מרשימות מאוד בו זמנית. הוא מאט בועט בשטח במצב גבוה, אבל זה מחיר זניח לעומת היתרונות המרשימים שהוא מציג. הוא בעל חמישה מקומות בלבד, כך שמיש צריך 7 מושבים יבחר בדיסקברי או הלנדקרוזר או בפאג'רו. בתחושה שלי – הוא לא משחק בליגה של היפניים אלא בזו של הדיסקברי.

הוא מושך תשומת לב גם בעדר של לקסוסים וב.מ.וו בפרוורים העשירים של ת"א, ויש לו יכולות פא$#@נג יכולות שטח מרשימות.

כמעט מושלם. אהבתי מאוד. 

המבחן המקורי פורסם באתר קארספורום בתאריך 22.11.2017. תוכלו לקרוא אותו כאן.

תמונות: יואב פולס, בועז רייז

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה
תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן