לנדרובר דיפנדר 2020
הדור החדש של האייקון המיתולוגי עד שנוכל לבחון אותו בשטח.

הלנדרובר דיפנדר החדש נושא את השם של אייקון מוטורי מיתולוגי, ונכנס לנעליים גדולות מאוד. עד שיתאפשר לנו מבחן אמיתי בשטח, נספר לכם רק על 'יבש'.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

לנדרובר דיפנדר. אייקון מוטורי מיתולוגי בשורה אחת עם ג'יפ (הג'יפ האמיתי), פורשה 911, וטויוטה לנדרקוזר סדרה 70.

מעטות המכוניות שיוצרות כל – כך הרבה מטען רגשי בקרב בעליהן, ועוד יותר מעטות המכוניות שנכתבו עליהם אין ספור כתבות, והוקמו להן מועדוני מעריצים בכל העולם.

הדיפנדר המקורי החל את דרכו בשנת 1948 כרכב חקלאי, יוצר משאריות אלומיניום ממלחמת העולם השניה ונועד לתת מענה בסיסי בדיוק כמו הג'יפ המקורי. לא קראו לו אז דיפנדר אלא סתם לנדרובר סדרה I. אח"כ באו סדרות נוספות, ואין סוף שימושים כיד הדימיון הטובה על המתכננים.

במהלך חייו זכה הדיפנדר לשדרוגים מתונים בעיקר בתחום ההנעה, ושידרוגים עיצוביים מינוריים. אם הייתם מתבוננים בדיפנדר מהאחרונים שירדו מפס הייצור אי שם בינואר 2016 מול הלנדרובר המקורי, ללא ספק הייתם מוצאים הרבה קווים משותפים, כיאה לרכב שעוצב עם מסור שרשרת או גרזן. רוצה לומר התגלגל מפס הייצור, איכשהו, 'זה מה שיש'.

הלקוחות אהבו. רובם. מעט מכוניות בעולם ספגו כל-כך הרבה ביקורת על כל דבר אפשרי, אבל הדיפנדר הביט במבקרים בעיני העגל שלו, לא לקח ללב, הניע והמשיך לנסוע במקומות הנידחים ביותר בעולם.

הקשר בין הבעלים של הדיפנדר לבין הרכב הוא קשר רגשי עמוק. הם סולחים לו על כל המגרעות, והוא ייקח אותם לכל מקום, ולרוב גם יחזיר אותם.

מעבר לעיצוב הקופסתי, ולשימוש בניטים כזיכרון מודרני למקור מעולם התעופה, הדיפנדר זכה למכלולים חזקים וקשוחים. בעיקר אני מתכוון לשלדת סולם, שני סרנים חיים וארבעה קפיצי סליל גדולים בכל פינה של הרכב. מי שקורא את המשפט האחרון ולא מבין על מה אני מדבר, אומר רק שזו תצורה חזקה מאוד ונוחה מאוד, אך לא מודרנית ומתקדמת. זו תצורה שנועדה לשרת רכב שעובד בשטח, ולא רכב שמודד זמנים במסלול מירוצים. לקוביה הזו צורפו מנועים שמעולם לא היו בחזית הטכנולוגיה. השרידות כאן היא ערך עליון, ולא שום דבר אחר.

השמועות על דיפנדר חדש נמצאות עימנו כבר הרבה שנים. איכשהו המעריצים לא ממש האמינו שזה יקרה, אבל כאמור ב 2016 הופסק ייצור הדיפנדר כפי שהכרנו אותו, והשמועות על מחליפו צצו כטיפות שמן מתחת ללנדרובר.

הנה אנחנו ב 2020, ויש לנו דיפנדר חדש. הרבה דברים מבדילים בין הדיפנדר החדש לישן. אחד מהם זכה להכי הרבה ביקורת מאנשי שטח 'טהרנים' – הדיפנדר החדש עבר מתצורה של שלדת סולם ושני סרנים חיים למרכב יוניבודי, וארבעה מתלים נפרדים. לפני שאתם נוחרים בבוז "זהו, הלך עליו", מדובר בתצורה נוחה להפליא, שעובדת כבר לא מעט בהרבה רכבי שטח, וגם בדיסקברי החל מהדור השלישי (ובפאג'רו משנת 2001). אז חלאס להתבכיין על תצורה שמתאימה למשאית. אנשי השטח הסתכלו על הדיפנדר החדש בבוז משהו. "זה לא דיפנדר" זה אולי דיסקברי 6 או משהו כזה. אבל דיפנדר זה לא.

הייתי מקבל את הגישה אם אותם אנשים היו ממשיכים להשתמש בטלפון חוגה המחובר לשקע בבית, ולא בסמארטפון שלהם. אם הקידמה רעה – אז עד הסוף (תשתו זיפ, וצחצחו שיניים עם 'זברה').

כמי שהיה לו דיפנדר בעבר (שניים למען האמת) אני בהחלט מברך על המודרניזציה שעבר הרכב.

השקת הדיפנדר החדש נערכה בשעות הבוקר במתחם ייעודי שהוקם על ידי היבואנית, חברת המזרח. האמת היא שהתמונות בהן ראיתי את הדיפנדר החדש מחווירות לעומת הרכב במציאות.

בפועל מדובר ברכב יפה, גדול למדי, עם קריצות לדגם היוצא. כפי שלא היה ניתן להתבלבל בדיפנדר הקודם עם שום רכב על הכביש, כך גם עם הדיפנדר החדש. הקווים זויתיים, 'מותניים' לכל אורך הרכב, גלגל רזרבי בגודל מלא תלוי על הדלת האחורית, וצמיגים בגודל 19" ו 20" עם חתך 60 ו 65, בהחלט מדברים 'שטח'. עוד יהיו חישוקים בגודל 18" וצמיגים בחתך 70.

הרכב גדול, מאוד. מעל 5 מטר אורך לדגם הארוך ובסיס גלגלים לא מרשים של 2.74 מטר. הישיבה בפנים מרווחת ומפנקת. אם יש דבר שלנדרובר יודעים לעשות זה מושבים נוחים ומפנקים, והדיפנדר החדש לא שונה מאחיו האריסטוקרטים.

איכות החומרים וההרכבה קפצו מדרגות רבות בהשוואה לדגם היוצא. תשכחו כל מה ששמעתם אי פעם על איכות החומרים של הדיפנדר. מדובר היום ברכב שמישר קו עם הרמה הגבוהה של יתר דגמי היצרן. למעשה, אם תניחו רגע את יכולות השטח בצד, עוד נחזור אליהן, אין שום קשר בין הדיפנדר היוצא לדיפנדר החדש בכל הקשור לתא הנוסעים. זה החדש מספק חווית שהות מרשימה מאוד, ואם ניתן להסיק מהדגמים של השנים האחרונות, היא גם תשרוד היטב את פגעי הזמן. קריצות עיצוביות מגניבות תמצאו בברגים החשופים בדלתות, הם בכוונה ככה, במכסה הרחב של התא בין הנהג לנוסע שלידו ועוד.

שורת המושבים האמצעית מרווחת ונעימה לשהות, ואילו שורת המושבים השלישית תתאים לילדים שטרם בגרו, או לחמות.

הדיפנדר החדש מיישר קו עם רכבי השטח הכי טובים שיש ומציע בקרת זחילה, נעילות דיפרנציאל מרכזי ואחורי אוטומטיות מבוקרות מחשב, מערכת מתלים חכמה ונשלטת המאפשרת הגבהת הרכב. מרווח הגחון הרגיל של הרכב עומד על 21 ס"מ, ולאחר הגבהה ניתן לקבל מרווח גחון של 29 ס"מ וזה המון. אבל זה לא הסוף. אם הרכב מזהה שחסרה לו אחיזה, הוא ידחוס את כריות אוויר עוד, כדי לקבל מרווח גחון של 33 ס"מ, ואז ינמיך את עצמו חזרה ל 29. אם גבוה לכם להיכנס לרכב במצבו המקורי או שאתם מבקשים להיכנס לחניון נמוך, תשמחו לדעת שאתם יכולים גם להנמיך את הרכב ב 5 ס"מ. זה לא שתקבלו פתאום גובה של פיקנטו, אבל זה בהחלט יעזור למנוע שריטות בגג.

 

בטיחות, מבלי להזכיר בטיחות בדגם שפג תוקפו, הדיפנדר החדש מקבל את כל המערכות החשובות, בילט אין מהמפעל – בלימה אוטונומית, בקרת סטיה אקטיבית מנתיב ועוד ועוד. בדגמים הבכירים מוסיפה לנדרובר עוד אביזרי בטיחות שבאמת לא חשבתם עליהם כמו התראה בפתיחת דלת אחורית אם יש סכנה מרכב חולף.

לדיפנדר החדש מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר בעל שני הספקים 200 כ"ס ו 240 כ"ס, עם מומנט מירבי של 43 קג"מ. אם זה לא מספיק לכם, תוכלו להזמין מנוע בנזין בנפח 3.0 ליטר, בעל שישה צילינדרים, 400 כ"ס ו 55 קג"מ. מקווה שמספיק לכם. תיבת ההילוכים פלנטרית, בעלת שמונה הילוכים, מתוצרת ZF.

לצערי, למרות שמאוד רציתי לחוות את הדיפנדר בנהיגה, הזמן הקצר לא הספיק לי, ולכן, ביקשנו לתאם לנו דיפנדר למבחן ארוך, לא במסלול הסגור של לנדרובר, אלא במסלול הפתוח שנקרא 'נגב'.

אני מקווה שבקשתנו תיענה בחיוב בזמן הקרוב ונוכל לספר לכם איך הדיפנדר החדש באמת מתנהג בשטח אמיתי. המסלולים שלנו כבר מוכנים עבורו.

כרגע משווק רק הדגם הארוך שממשיכים לקרוא לו 110. המחיר מתחיל ב 498,000 ₪ לדגם ה S200 בעל חמישה מקומות וקפיצי סליל במקום כריות אוויר, דרך SE240  בעל חמישה מקומות ומנוע עם 240 כ"ס וכריות אוויר שעולה 570,000 ₪, דגם זהה בעל שבעה מקומות יעלה 585,000 ₪, ועד 668,000 ₪ לדגם הבנזין SE400 גם הוא בעל שבעה מקומות.

הדיפנדר הקצר יעלה החל מ 425,000 ₪ ועד 615,000 ₪, ושיווקו יחל ככל הנראה רק בספטמבר 2020.

לסיכום – דיפנדר חדש. עושה רושם של פצצה של רכב. עושה רושם שיהיה אחלה רכב שטח, אם כי אני צופה שנראה אותו הרבה יותר במשעולי רמת השרון וכפר שמריהו, וזה לא דבר שלילי. זה רק אומר שיהיו דיפנדרים משומשים שלא ראו שטח עוד כמה שנים, ואז גם נוכל אנחנו לרכוש אחד כזה.

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה
תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן