דיסקליימר – מיה דיינמיקס היא חברה בורסאית הנסחרת בת"א. המאמר המצורף נכתב מנקודת מבט של כתב רכב, על הטכנולוגיה של מיה דיינמיקס בהיבט המוטורי. אין לייחס לכתוב המלצה או דיס המלצה לגבי השקעה בחברה או רכישת מניות שלה.
מיה דיינמיקס שנוסדה ב 2020 היא חברה ישראלית המתמחה בפיתוח פתרונות מיקרו מוביליטי הפופולריים מאוד היום. במיה דיינמיקס לקחו את רעיונות הפיתוח כמה צעדים קדימה עם פתרונות מאוד יצירתיים, אבל נתחיל בהתחלה.
מסיבות שונות, ובעיקר חשש להתרסקות נוספת, כותב שורות אלו נמנע מלעלות על כל כלי שיש לו פחות מארבעה גלגלים, כך כשהגיעה ההצעה לקבל את Mia Four X לא היתה התלבטות. אחרי יומיים של רכיבה על הכלי הפסיכי הזה, ההישג הגדול ביותר שאני יכול לציין הוא שכל העצמות מחוברות בדיוק באותה הצורה כפי שהיו טרם איסוף ה Mia Four X.
נסיון להגדיר את ה Mia Four X על בסיס כלי רכב קיימים היום ייכשל. זה לא קורקינט למרות שעומדים עליו, זה לא טרקטורון למרות שיש לו צמיגים גדולים ורחבים והוא גם 4X4. זה לא סגווי כי יש לו ארבעה גלגלים. אבל כן יש לו מערכת מתלים מאוד מתוחכמת עם ארבעה מתלים נפרדים מפיתוח עצמי, וארבעה מנועים שמספקים ביחד כ 10 כ"ס אבל מומנט של 20 קג"מ. למען הפרופורציות של נתון המומנט, לסיאט איביזה חדשה יש מומנט של 20.4 קג"מ, והיא שוקלת כמעט 1200 ק"ג לעומת משקל של 60 ק"ג של ה Mia Four X. אני מסתכל על הכלי וההיגוי שלו ומזהה בולג'וינטים וזרועות מקשרות שנראה כאילו הגיעו מרכב סופר מיני ספורטיבי.
עכשיו תנסו להגדיר בעצמכם מהו ה Mia Four X כי לי קשה להגדיר ללא המצאת מונח חדש שיהיה משהו כמו קורקישטח או להיצמד להגדרה של Mia Dynamics שקוראת לו Electric QuadBoard.
החלק המעניין לדעתי הוא מערכת המתלים של ה Mia Four X, סוג של ארבעה מתלים נפרדים, עצמות עצה כפולות, המחוברים כל אחד לשלדה, ויוצרים מערכת מתלים עם יכולות מאוד מרשימות של שמירה על אחיזה עם הקרקע גם כאשר כל גלגל נמצא על משטח נפרד ובגובה שונה. בנוסף למתלים אלו יכולת הטייה מרשימה כך שגם אם כל ארבעת הגלגלים בהטיה מלאה ימינה או שמאלה הכלי לא יתהפך. ל Mia Four X שלושה מצבי מנוע – E ל אקו המגביל את הרכיבה עד כ 12 קמ"ש, D לדרייב המוגבל ל 40 קמ"ש ו S לספורט שפותח את המנועים עד הסוף ומאפשר מהירויות שעדיף לא לכתוב עליהן.
ב Mia Dynamics מפתחים את הכלים באופן עצמי לחלוטין, תוך שימוש במדפסות תלת מימד ליצירת מודלים, בחינת היתכנות, ואז ייצור במפעלים ייעודיים, וההרכבה בארץ. כדי להבין את רמת ההקפדה והירידה לפרטים אני שואל על הצמיגים של ה Mia Four X. הרי יש המון סוגי צמיגים מהמדף לטרקטורונים, קורקינטים ומטוסים קלים. התשובה היא שלאחר מחקר מעמיק לא נמצא הצמיג המתאים, ולכן הם פנו לתכנון עצמי למפרט המתאים לכלי, ומשם לייצור במפעל המתמחה בצמיגים 'טיילור מייד'. חלקים אחרים מיוצרים ברמות דיוק מרשימות על מנת לקבל את התוצאה הסופית הרצויה.
הרכיבה על ה Mia Four X תהיה אינטואיטיבית יותר לרוכבי אופנועים מבחינת הטיית הגוף לתוך הפניה. יתר בני האנוש יצטרכו להסתגל לא מעט לכלי, ולשליטה בו. אחרי כמה ימים של נסיעה בשבילים ב E ו D תוכלו לעבור לרכיבה על סלעים וטרשים, אבל הכלי ממש מצריך הסתגלות.
לקחנו את ה Mia Four X לשבילי השפלה, מלווים בלנדקרוזר לגיבוי, חילוץ, הצלה וקיבוע עצמות שבורות. ה Mia Four X נדלק ישירות למצב של הנעה אחורית, ורק לחיצה כפולה על כפתור ההתנעה, עובר למצב 4X4. אחרי שעה וחצי של שיטוטים בשבילים מגוונים, שתינו מיץ אומץ והעברנו ל D ב 4X4. זה היה השלב בו ה Mia Four X השאיר אבק ללנדקרוזר שמאחוריו, ופשוט עף לו קדימה על השבילים. בורות בשביל לא קיימים. הפרשי גובה אקראיים בשביל לא קיימים בזכות המתלים, וכל עוד הרוכב שומר על תנועה, הוא ימשיך להתקדם בקלילות. זה היה השלב בו נותק קשר בין הלנדקרוזר שמאחור לבין ה Mia Four X שמקדימה, שהציג יכולות מאוד מרשימות, כל עוד הרוכב מספיק אמיץ. כאן חשוב לומר, מי שחושב שהוא נולד עם כידון ביד ו'קטן עליו' כלי כמו ה Mia Four X אני ממליץ מאוד להיות מעט יותר צנוע, וללמוד את הכלי קודם.
הקיפול והשינוע של ה Mia Four X קלים מאוד. משכיבים את הכידון, וה Mia Four X נכנס בכל סופר מיני אם מקפלים את המושבים האחוריים.
כלי כזה אמור לעלות בישראל כ 25.0 אש"ח, רק שהוא לא יכול להימכר בישראל מסיבות של תקינה. מה שטוב ללקוחות בארה"ב, באירופה או באמירויות, לא טוב לפקידי משרד התחבורה, וכלי אין תקינה. כלי דומה עם מושב מקובע, וללא ההטייה של הגלגלים כן נמכר בישראל תחת ההגדרה של קלנועית. אז אתם יכולים לקנות קלנועית ומשם לתקן מה שצריך תיקון.
מה שלא פחות מעניין היה משרדי הפיתוח של Mia Dynamics בתל אביב. החל פלטפורמה רובוטית לשימושים צבאיים שיכולה לשאת ציוד או נשק, עם אותה מערכת מתלים מתקדמת ושליטה מרחוק, ואתם יכולים לדמיין לבד. מה שעוד היה מרתק למדי היה כלי שנראה כמו הכלאה של אופנוע ספורט וטרקטורון, ועונה לשם eQ4 . שוב. תחשבו על טרקטורון בתצורת אופנוע ספורט, ארבעה גלגלים, חשמלי מלא, וזה מה שיתקבל. סוג של משהו פסיכי לחלוטין שאמור להאיץ ל 100 קמ"ש בפחות משלוש שניות, להגיע ל 200 קמ"ש וביציבות של מכונית שאתה רוכב עליה. עוד בפיתוח קורקינט חשמלי עם ארבעה גלגלים (שגם אותו ייאסר למכור בישראל מאחר ובישראל קורקינט הוא רק עם שנים או שלושה גלגלים) שנראה מרשים ושימושי.
השורה התחתונה היא שהתרשמתי מאוד מהפיתוחים של Mia Dynamics שחלקם באמת פורצי דרך. מערכת המתלים מאוד מתקדמת וכיף לראות אותה עובדת. הפלטפורמה הבסיסית מאוד ורסטילית, ויכולים להיות לה יישומים רבים ומגוונים לפרטיים, לשוק מוסדי במגוון תצורות, לשוק הטיולים, ועד יישומים צבאיים.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב