
ההשקה פורסמה לראשונה ב'ביזפורטל' במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם האתר הפיננסי המוביל.
חברת המזרח יבואנית דגמי לנדרובר לישראל השיקה את הדיפנדר אוקטה, דגם העל של רכב השטח האייקוני של החברה.
תעודת חובה:
קטגוריה: שטח פרימיום
מימדים (מטר): אורך 5.003 /רוחב 2.064 /גובה 1.995 /בסיס גלגלים 3.023
מספר מושבים: חמישה
הנעה: כפולה
הספק ומומנט: 635 כ"ס, 75 קג"מ
צריכת דלק: 7.5 ק"מ לליטר. תקן יצרן.
בטיחות: ציון איבזור בטיחות 6.
מחיר: החל 1.511 מיליון ש"ח ועד 1.667 מיליון ש"ח.
הדיפנדר אוקטה עושה שימוש במרכב של הדיפנדר 110 המוכר, עם התאמות שונות במנוע, במתלים, במרווח הגחון וגם במפסק הסרנים של הדיפנדר.
בחזית הדיפנדר אוקטה נמצא מנוע טווין טורבו בנפח 4.4 ליטר, בתצורת V8 המפיק לא פחות מ – 635 כ"ס, ומומנט של 75 קג"מ. הביצועים של המפלץ בהתאם עם תאוצה מרביצה ל – 100 קמ"ש בתוך 4.2 שניות, בדרך למהירות סופית של 250 קמ"ש.
המימדים של האוקטה מרשימים עם אורך כולל של 5.003 מטר, רוחב של 2.064 מטר, גובה של 1.995 מטר, ובסיס גלגלים של 3.023 מטר.
העיצוב דומה עד כדי זהה לזה של הדיפנדר 110 הרגיל, הם התאמות קלות, שאחת מהן שנויה במחלוקת לטעמי. בלנדרובר הסירו את סמלי לנדרובר מהרכב, ובמקומם הציבו את סמלי 'אוקטה' היחודיים לדגם. כמי שהחזיק בעבר את המותג עם הסמל האובלי הירקרק, יש לסמל הזה משמעות גדולה וחיבור רגשי עמוק, והסרתו שגויה, אבל קטונתי מלהשיא עצות לאנשי JLR.
הדיפנדר אוקטה עושה שימוש במערכת מתלי אוויר אדפטיביים המאפשרים גם לשמור על מרכב מאוזן לחלוטין לכביש (טכנולוגיה שיש בלנדרובר כבר למעלה מ – 20 שנים, שהולכת ומשתכללת לכדי אומנות), אפשרות להגבהת הרכב עד למרווח גחון של 32.3 ס"מ המאפשרים צליחת מים בעומק של עד 1.0 מטר.
מפסק הסרנים של הרכב, כלומר הרוחב של הסרן הקדמי והאחורי הוגדלו ב 7 ס"מ לטובת יציבות גבוהה יותר.
לאוקטה חישוקים ייעודיים ומחוזקים כאשר הסטנדרטיים בגודל "22 וצמיגים במידה של 275/50, אולם ניתן להזמין חישוקים יעודיים לעבודת שטח אגרסיבית יותר בגודל "20 וצמיגי שטח ייעודיים של גודייר דוראטראק במידה 275/60. נהיגה בצמיגים אלו מוגבלת במהירות ל 160 קמ"ש בלבד, לעומת ה 250 קמ"ש ה'רגילים' של האוקטה. ניתן לקבל את הדיפנדר עם צמיגי BF במידה זו המוגבלים למהירות של 210 קמ"ש.
מאז השקתו הפך הדיפנדר החדש לעוגן מרכזי של לנדרובר בעולם, כאשר בישראל נמסרו עד עתה קרוב ל 150 יחידות רק במחצית הראשונה של 2025, כאשר הדגם המוביל של לנדרובר בישראל הוא הריינג' רובר ספורט עם 185 יחידות במחצית הראשונה של 2025. התמונה בשוק הישראלי דומה לזו שהיצרנית רואה בעולם, גם על חשבון דגם הדיסקברי 5 שנמוג לכדי יחידות בודדות. בלנדרובר ישראל מתגאים כי כל המלאי שהצליחו לייבא לישראל נמכר מבעוד מועד, והחברה לא חוותה גיול של אף רכב.
בתחום הבטיחות מצוייד הדיפנדר אוקטה במרבית אביזרי הבטיחות האקטיבית הקיימים בשוק, והוא מקבל ציון 6 עבור מפרט איבזור הבטיחות.
בעוד שמחירו של הדיפנדר הסטנדרטי מתחיל ב 540.0 אש"ח ומספק תמורה מעולה לדעתי, הדיפנדר אוקטה שם צלב מטרה על המרצדס G קלאס AMG, וגם המחירים בהתאם. הדיפנדר אוקטה ה'בסיסי' עולה 1,551.0 אש"ח (מיליון, חמש מאות, חמישי ואחד אלף שח), דגם האוקטה Black עולה 1,622.0 אש"ח, ודגם האוקטה Edition One עולה 1,667.0 אש"ח.
הפוסטים הנצפים ביותר

0|
0|
0|רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כדי לספק חוויית משתמש מיטבית, אנו משתמשים בטכנולוגיות כמו קובצי Cookie כדי לאחסן ו/או לגשת למידע על מאפייני הגלישה. הסכמה לטכנולוגיות אלו תאפשר לנו לעבד נתונים כגון התנהגות גלישה או מדדים ייחודיים באתר זה. אי הסכמה או ביטול הסכמה עלולים להשפיע לרעה על תכונות ותפקודים מסוימים של האתר.
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב