פרק השטח לצערי לא איתגר את היכולות של הרכב. במקום מסוים עבורי זה היה סוג של פספוס, אבל נסיון לתאם טיול מדברי של שישי-שבת לא צלח, ולכן הסתפקתי ביום שטח מלא.
הרנגלר רוביקון מאובזר כבר מהחברה בכל מה שצריך לשטח מאתגר. אותה תיבת העברה של ג'יפ עם 2H, 4H ו 4L. נעילות דיפרנציאל קדמית ואחורית, ניתוק מוט מייצב ואותו כפתור OFF ROAD +.
צמיגי הרנגלר רוביקון הם במידה 285/70/17 ובשונה מהגלדיאטור שהיה עם צמיגי MT, כאן מדובר בצמיגי BF-AT מצוינים המציגים את אחת האופציות הטובות ביותר לבעלים של רכב שטח שלא רוצה צמיגי שטח מלא.
המשמעות היא שאין אף מסלול טיול בשטח בארץ בו הרנגלר רוביקון יעצור. אותם מעלות מאתגרים במסלולי הנגב השונים, אלו שנוסעים כדי לבחון את יכולות השטח של כלי הרכב, יהיו מגרש משחקים עבור הרנגלר רוביקון.
מפאת קוצר הזמן, נבחר מסלול קרוב יחסית, אשר גם בו ניתן לנסות למתוח את מתלי הרוביקון אם בוחרים בנתיבים הלא נכונים.
הרנגלר נוסע בכביש עם לחץ אוויר 37PSI. לחץ זה גבוה למדי ובוודאי שאינו מתאים לנהיגה בשטח טרשי משהו. עם הירידה לשטח אנחנו מורידים לחץ אוויר ל 24PSI דבר המשפר מאוד את הנוחות ברכב, מגדיל את האחיזה בשטח ולמעשה מרחיק אותנו עוד יותר מלגלות את מגבלות העבירות של הרוביקון.
גם ללא נעילות הדיפרנציאל, נהנה הרוביקון מיכולות שטח מעולות, כך שלאתגר אותו לאבד אחיזה הופך להיות מאוד קשה. אנחנו נוסעים וחוזרים באותו מקטע מהמורתי כמה פעמים רק כדי לראות שהוא פשוט צוחק עלינו, גם ללא הפעלת נעילות הדפרנציאל או ניתוק המוט המייצב.
רמת הביצוע כל-כך גבוהה שאני מתחיל לחשוב אם בכלל צריך את כל היכולות האלה. לג'יפ רנגלר שוק של ציוד אפטרמרקט גדול מאוד. אולי הכי גדול מכל כלי הרכב המיוצרים ונמכרים היום. האם לא ניתן להסתפק בגירסה פשוטה יותר, להחליף לה צמיגים, להוסיף רק נעילה אחורית, והגבהה קלה, ומקבלים עדיין מעטפת ביצועים שתספיק לכל טיול שטח שפוי?
נזכיר כי מנוע הרנגלר רוביקון הוא מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 272 כ"ס ו 41 קג"מ. עוד בהיצע תמצאו את מנוע הפנטסטאר, מנוע בנזין בנפח 3.6 ליטר המספק 285 כ"ס ו 35.4 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית של ZF בעלת שמונה מהירויות.
חשוב לומר, המסלול שנבחר לא יאתגר אף רכב שטח עם הילוך כח. עם זאת, גם לדרך בה הרכב עובר מכשולים יש משמעות. ליכולת הצמדת הגלגל לקרקע יש משמעות בהיבט של איבודי אחיזה קלים, קצת פרפורים, אולי איזו התערבות קטנה מבקרת המשיכה וממשיכים. כאשר אתה עושה את המסלול עם רכב שטח בעל יכולות כל-כך גבוהות הכל נראה פתאום קל. הרכב במקרים האלה עושה את העבודה עבור הנהג, והרנגלר רוביקון עמוק בקטגוריה של הטובים ביותר.
כך או כך, את הרנגלר רוביקון אנחנו לא באמת מאתגרים. כניסה מכוונת להצלבות, נפילת גלגל לבור, עליות עם מדרגות סלע פשוט לא עושים שום רושם על הרנגלר רוביקון. זויות המרכב של הרנגלר רוביקון – זוית הגישה, הנטישה והבטן עושות לנהג עבודה קלה מאוד. לחגיגה מצטרף גם מנוע הרוביקון שהוא פשוט, איך לומר, כל-כך יותר טוב ויותר חזק מהמנוע הגדול יותר במשפחה. לפעולת המנוע יש משמעות גדולה מאוד על הכביש וכמובן בשטח. ברנגלר רוביקון המנוע פשוט מותאם היטב לרכב והוא עם מומנט זמין בכל רגע נתון.
צריכת הדלק בעת נסיעת שטח כמובן פחות טובה מאשר על הכביש, והרכב עובר כחמישה ק"מ לליטר. אם זה נראה לכם הרבה, תזכרו שהגלדיאטור עם המנוע הגדול יותר צרך דלק משמעותית יותר, ועבר רק 3.7 ק"מ לליטר בשטח. כך שבהשוואה לגלדיאטור, הרוביקון עם המנוע הנוכחי, טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר, משמעותית חסכוני מאחיו המגודל.
החסרון הגדול של הרנגלר רוביקון הוא בגיזרת הבטיחות. רכב המבחן מצויד בנוסף לצפצפת מובילאיי גם בלימה אוטונומית, התראה על רכב בשטח מת ובקרת שיוט אדפטיבית. עם זאת, ב 2023 זה לא מספיק. רכב המבחן הוא הבכיר ביותר בהיצע, ואילו הדגמים הבסיסיים יותר של הרנגלר חסרים חלק מהמערכות. במבחן הריסוק של ה EuroNcap הרכב קיבל ציונים נמוכים מאוד.
מחיר הרנגלר מתחיל ב 289900 ₪ לספורט הקצר, 319,900 לספורט הארוך ועד 429,900 לרכב המבחן, עליו יש להוסיף עוד 10,413 ₪ לצבע השחור, 20,000 ₪ עבור גג הבד החשמלי ו 10,000 ₪ לריפודי עור, המביא את מחיר רכב המבחן ל 470,313 ₪ לפני הנחות.
השורה התחתונה אם עדיין לא ננעל לכם הדיפרנציאל היא שהרנגלר רוביקון הוא מכונה נפלאה.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב