
מטרו-מוטור המוכרת לציבור מפעילותה בתחום האופנועים, טרקטורונים ואופנועי ים, היתה גם זכיינית של רכבי ליפמוטור הסינית. בעקבות שינויי בעלות על היצרנית הסינית, עבר הזיכיון לקבוצת סמלת. עם זאת, לאנשי מטרו מוטור לא היתה ולו דקה לנוח שכן בימים אלו עסוקים אנשי מטרו בהכנות לקראת שיווק הדונגפנג בוקס המתוקה עליה כתבתי כאן. לעניות דעתי, הדונגפנג בוקס היא רק ראש החץ לפני חדירה של קונצרן דונפנג לישראל, שחלק מדגמיו כבר משווקים כאן בהצלחה תחת מיתוג אחר.
חשוב לומר, דונגפנג הוא יצרן ענק, שמחזיק בליין כלי רכב מגוון מאוד. לאחר בחינה, שווה להתמקד בשלושה דגמים בעלי פוטנציאל גדול לייבוא לישראל, כאשר ההתמקדות היא בכלי רכב חשמליים מלאים, ולא כלי רכב מונעי בנזין.
Eπ007 (אי פאי 007)
הרכב הראשון שכדאי להכיר הוא ה-Eπ007 (E + האות המציינת את פאי)
מדובר ברכב במבנה סדאן, ספורט סאלון (כמו איוניק 6, BYD SEAL וטסלה מודל 3), באורך כולל של 4.88 מטר, רוחב של 1.895 מטר, גובה 1.46 מטר ובסיס גלגלים נדיב של 2.915 מטר. עיצוב הרכב שם דגש גדול על יעילות אנרגטית, ומקדם הגרר Cd (Drag Coefficient) של הרכב עומד על נתון מרשים של 0.209.
לאי פאי 007 החשמלי שלוש תצורות של מנוע/סוללה, אם נתעלם מגרסת הפלאג אין, אזי גירסת הכניסה הנקראת 530Pro בעלת מנוע יחיד בהספק של 214 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ, עם סוללה צנועה משהו של 57Kwh. לרכב זה לפי היצרן טווח של 530 ק"מ, ותאוצה מ 0 ל 100 קמ"ש ב 6.8 שניות. הדגם הבא נקרא 620Pro, גם הוא עם מנוע יחיד אבל ההספק עולה ל 268 כ"ס ו 32.6 קג"מ. לדגם זה סוללה גדולה יותר בקיבולת 70.3Kwh וטווח מוצהר של 620 ק"מ. 0 ל 100 קמ"ש ב 5.8 שניות. הדגם הבכיר נקרא 540AWD, שאתם כבר יכולים להבין שמדובר ברכב עם שני מנועים, בהספק כולל של 536 כ"ס ו 65.3 קג"מ. גם דגם זה מקבל את הסוללה הגדולה יותר בקיבולת 70.3Kwh, והטווח המוצהר עומד על 540 ק"מ. 0 ל 100 הוא עושה ב 3.9 שניות.
לעניות דעתי, ואני כותב את זה בזהירות הנדרשת, הטווחים המוצהרים כאן אופטימיים מאוד, והטווחים הריאליים יהיו כ 375 ק"מ / 460 ק"מ / 400 ק"מ לדגמים בהתאמה.
תא הנוסעים של האי פאי 007 יהיה נטול מתגים כמעט לחלוטין, עם צג לוח מחוונים בגודל 8.8" ומולטימדיה בגודל 15.6". השליטה על מערכות הרכב תבוצע מהצג המרכזי כאשר לנהג יהיו מתגי שליטה על ההגה.
האי פאי 007 מצויד במערכות בטיחות מתקדמות מאוד, הכוללות בנוסף לסט המקובל היום של בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, קרוז קונטרול אדפטיבי ועוד, גם מערכות עזר למעבר נתיבים, וכן להשתלבות בעליה ממחלף, ובירידה למחלף.
ככל והרכב יגיע לארץ יש לצפות למחיר באיזור ה 200.0 אש"ח, בגיזרת התחרות החשמלית המקבילה.
Eπ008 (אי פאי 008)
דגם נוסף שכדאי להכיר הוא האי פאי 008 (Eπ008), קרוסאובר גדול, D-SUV, עם שישה מקומות בתצורה של 2+2+2. האי פאי 008 נמצא בסגמנט עם דגמים כמו אקספנג G9, ג'נסיס GV70 וגם אאודי אי-טרון, BMX iX ואחרים.
לאי פאי 008 אורך כולל של 5 מטר ועוד 2 מ"מ, רוחב של 1.972 מטר, גובה של 1.732 מטר ובסיס גלגלים מרשים של 3.025 מטר. הוא משווק עם חישוקי 21" כסטנדרט (בהנחה שזו הקונפיגורציה איתה הוא יגיע לארץ).
לאי פאי מנוע חשמלי בהספק 268 כ"ס ומומנט של 34.7 קג"מ, הניזון מסוללה בקיבולת 82.3Kwh. הטווח רשמי עומד על 636 ק"מ, עם הערכה שלי כי הטווח בפועל יהיה כ 452 ק"מ – 470 ק"מ.
לא מן הנמנע כי גם האי פאי 008 יקבל גירסת הנעה כפולה, אולם בשלב זה לא הצלחתי לאמת נתונים אותם ניתן לרשום.
יש לצפות למחיר שבין 250.0 אש"ח ל 350.0 אש"ח, שוב, בגיזרת התחרות.
M Hero
הרכב השלישי מבית דונגפנג שאני סבור שיכול להיות מעניין מאוד וצפוי להיות מושק בישראל ממש בקרוב, הוא רכב שטח מפלצתי העונה לשם דונגפנג M Hero.
הגיבור של דונגפנג הוא רכב שטח בגודל מלא, עם אורך כולל של 4.987 מטר, רוחב של 2.08 מטר, גובה של 1.935 מטר ובסיס גלגלים של 2.95 מטר.
ה-MHERO מצויד בסוללה בקיבולת 143Kwh, וארבעה מנועים חשמליים בהספק כולל של 1073 כ"ס ומומנט של 143 קג"מ. הטווח המוצהר של MHERO עומד על 450 ק"מ, כאשר בפועל אני סבור שאם הטווח יהיה בסביבות ה-400 ק"מ, מדובר בהישג לא מבוטל.
ה-MHERO על אף מפלצתיותו המרשימה, מאיץ מ 0 ל 100 קמ"ש ב 4.2 שניות, עם מהירות מקסימלית של 195 ק"מ.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב