ג'יאומטרי C 460
הג'יפון החשמלי של ג'ילי שטורף את הקלפים (והכבישים, וההזמנות)

הג'יאומטרי C של ג'ילי משנה א חוקי המשחק עם שימושיות גבוהה מאוד (מרווח פנימי וטווח נסיעה) ומחיר 'בול בפוני'. כמות ההזמנות שנרשמה לא משקרת.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

לג'ילי ג'יאומטרי C התוודעתי כמו כולם עם השקת הרכב בארץ, והמחשבה שעברה לי בראש היתה 'נו, עוד ג'יפון סיני more of the same', יאללה, נתאם לו מבחן כשיסתדר. מספר ימים לאחר מכן אני פוגש חבר בעל נסיון רב בתחום והוא אומר לי 'תשמע יואב, הג'ילי הזו אתה חייב לקחת אותה בדחיפות למבחן, היא לא game changer אלא היא game over', כלומר היא לא משנה את חוקי המשחק מעכשיו ואילך אלא היא סוף סוף רכב חשמלי בשל וראוי.

בסופם של שלושה ימי מבחן עם הג'ילי ג'יאומטרי C, אני יכול לומר כי אם אתם מתעניינים ברכישה של רכב משפחתי כלשהו בטווח המחירים שבין 120.0 אש"ח ל 160.0 אש"ח, הג'יאומטרי C צריכה להיות גבוה מאוד ברשימת העדיפויות שלכם, עד כדי כך, מילה שלי.

לאורך שלושה ימי מבחן לא פשוט שהרכב עבר, מבלי להיות מוחצן יותר מדי או בעל נוכחות שלא ניתן להתעלם ממנה, אנשים עצרו אותי, ביקשו להסתכל, שאלו שאלות, התעניינו, התיישבו במושב הנהג והופתעו כמה נוח להם. הם שמעו את אותם ההסברים שאתם עומדים לקרוא עכשיו.

ג'ילי הוא תאגיד רכב סיני גדול. כמה גדול? הוא היצרן הפרטי הגדול ביותר בסין, ומוכר מעל 2.0 מיליון מכוניות בשנה. כדי שניישר קו – ג'ילי הוא הבעלים של וולוו, של לוטוס, סמארט, ועוד מותגים רכב מובילים. זה שלא שמעתם עליו עד היום זה רק בגלל שאתם לא מתעניינים בעולם הרכב. הסיבה בגללה הפסקה הזו כל-כך חשובה היא כדי להבהיר שג'ילי הוא לא עוד יצרן של מוצרים טכנולוגיים שמחליט לייצר מכונית, אלא יצרן מכוניות ענק, שיש לו בבית את כל הידע הנדרש כדי לייצר רכב. הוא רק צריך לאפיין ולבקש מידע מהחברות הבנות שלו. זה יתרון משמעותי על פני האחרים. 

ג'יאומטרי הוא אחד המותגים של ג'ילי, והוא מתמחה בכלי רכב חשמליים.

אחרי ההקדמה ההכרחית, אנחנו כאן כאמור עם הג'יאומטרי C. ג'יפון בקטגוריית C-Suv (כלומר ג'יפון משפחתי לא מהקטנים כמו סיאט ארונה או פיג'ו 2008 ולא מהגדולים כמו קודיאק או אאוטלנדר). העיצוב החיצוני החביב מטעה לחשוב שמדובר בקטגוריה קטנה יותר, אבל עם בסיס גלגלים של 2.7 מטר (כמו קורולה / יונדאי איוניק / קיה נירו, וס"מ בודדים יותר מספורטאז') הוא משפחתי לחלוטין.

העיצוב, איך לומר גנרי משהו, בעיקר בחזית האטומה. סמל ג'ילי בחזית, שבכה שחורה פתוחה למטה, יחידות פנסים משולבות לד מתחילות מהחזית ונמתחות כמעט עד קורה A מעל הגלגל הקדמי. פס עיצוב שמתחיל ביחידת התאורה נמתח לאורך הדלת הקדמית ולתוך הדלת האחורית, ומשתפל מטה לכיוון הגלגל האחורי. עיצוב דומה אבל הפוך נמצא בחלק התחתון של הדלתות. חיפויים שחורים לבתי הגלגלים ולסף הרכב להקנות מראה גבוה, אבל אל תטעו, מרווחה גחון כאן הוא 14 ס"מ בלבד, ומוכתב על ידי הסוללה שבתחתית הרכב. ידיות הדלתות נסתרות, ונשלפות החוצה עם פתיחת הרכב. החלק האחורי כבר נאה למדי, עם פס לד אדום לרוחב כל הרכב, משתלב עם יחידות התאורה האחוריות ובקצה נחלק לשלושה פסי לד אדומים, 'צורת נוצה' כדברי המשורר שכתב את ברושור הרכב. כיתוב GEOMETRY לרוחב הדלת האחורית ובקטן למטה גם GEELY משמאל ו C מימין. סה"כ הג'יאומטרי C נאה למדי, כשלטעמי החלק האחורי משמעותית יותר מוצלח מזה הקדמי.

בתוך הרכב מקבל אותנו ריפוד בד אפור בהיר, נעים מאוד למגע. הדשבורד שטוח  ואופקי לחלוטין עם מוטיבים של משושים (הצורה הגיאומטרית משושה, לא הבריכה ברמת הגולן) , במרכזו צג מולטימדיה בגודל 12.3" עם ווייז מובנה, השולט גם על המיזוג, השמע, מצלמות 360 ועוד ועוד. השימוש אינטואיטיבי לחלוטין. פיצ'ר חשוב הוא מצלמת דרך מובנית המאפשרת הקלטה וצילום.

מתחת לצג המולטימדיה שני פתחי מיזוג מרכזיים (ושנים נוספים בצדדים) ומתחתם פקדים פיזיים למערכת המיזוג. הקונסולה המרכזית בנויה משתי קומות ובאמצע חלל פתוח ושימושי. משטח הטענה אלחוטי בקדמת קומה השניה של הקונסולה, פקדים לקיצורי דרך לחלק מהפונקציות, חוגת הילוכים, כפתור התנעה ומעצור יד חשמלי. בצד הקרוב לנוסע תמצאו מחזיקי כוסות, ובחלקה האחורי של הקונסולה תא חפצים קטן. נקי, נאה מאוד ונוח. לחובתו של משטח הטעינה האלחוטי, ברגע שתעברו לנהיגה אגרסיבית יותר, הדבר הראשון שיעוף בחלל הרכב הוא הסלולרי שלכם. אל תשאלו אותי איך אני יודע.

מול הנהג הגה עם שני חישורים, בהיר בחלקו החיצוני וכהה בחלקו הפנימי, עליו מותקן צג קטן חלף לוח מחוונים. אני חייב להודות שהצג הזה על אף מידותיו הזערוריות, מספק לחלוטין, וניכר כי הושקעה בו מחשבה רבה. עוד אביזר שימושי מאוד זה שיקוף 'תצוגה עילית –  HUD' על השמשה הקדמית, שמספקת את כל המידע הנדרש. מושב הנהג מצויין, נוח, נעים למגע ואוחז את הגוף היטב. המושב חשמלי, ויחד עם ההגה המתכוונן אין בעיה למצוא תנוחת נהיגה נוחה. מאחור המרווח מספק בהחלט, גם לרגליים וגם לראש.

סה"כ, עוד לפני שיצאנו לדרך – במבחן אולם התצוגה הג'יאומטרי C נראית ראויה לחלוטין.

על הצד הדינמי אחראי מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ. הג'יאומטרי C משווק עם שתי גירסאות סוללה – הקטנה בקיבולת של 53 קוט"ש המספקת טווח של 350 ק"מ, והגדולה בקיבולת 70 קוט"ש המספקת טווח של 460 ק"מ (גירסת המבחן). המשקל הכולל של הג'יאומטרי עומד על 1630 ק"ג לגירסת הסוללה הקטנה ו 1685 ק"ג לגירסת הסוללה הגדולה.

התאוצה הרשמית מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 7.7 שניות קצרות, והמהירות המירבית 150 קמ"ש.

לג'יאומטרי C שלושה מצבי נהיגה – רגיל (ECO), ספורט וחסכוני (ECO+), עם אפשרות לבחירה בין שלושה מצבי בלימה רגנרטיבית.

מתניעים ונוסעים. יש מכוניות שאחרי מטרים ספורים אתה אומר לעצמך 'וואו'. זה אחד מהמקרים האלה, ואז המחשבה השניה שעוברת לך בראש זה 'מה אתה מתפלא? ג'ילי הם הבעלים של וולוו ולוטוס'. ממש ככה. הג'יאומטרי C מספקת רמת נוחות גבוהה מאוד, וסוג של בשלות ובגרות שאתה פשוט לא מצפה לקבל מרכב כזה.

העמדתי בפני הג'יאומטרי C מבחן לא פשוט לרכב חשמלי – נסיעה משפחתית בהרכב מלא לשלושה ימים לרמת הגולן. אני בהחלט מודה שחששתי. בחניה נח לו הלנדקרוזר הארוך הפרטי – הרכב הקבוע לנסיעות משפחתיות – מרווח, גדול, תא מטען ענק ונטול חרדת טווח. אולי אני מגזים בציפיות של מהג'יאומטרי C?

אנחנו מעמיסים את הרכב במזוודות לחמישה אנשים לשלושה ימים, ואני מופתע לגלות שתא מהטען קטן מדי למשימה. אני מוציא את המדף האחורי כדי שניתן יהיה לנצל את כל גובה תא המטען, ואנחנו יוצאים לדרך. אני מצלם את מצב הסוללה והווייז ושם פעמיי לצומת מחניים לטובת הפסקה ועמדת טעינה. כביש 6, מנהרות יקנעם, מחלף גולני, ואנחנו עוצרים בתצפית על הארבל על כביש 65, רק כדי לגלות שדרך של 123 ק"מ הורידה לנו מהטווח רק 121 ק"מ! מפתיע מאוד ונוסך בטחון ברכב.

התוצאה הזו של קיטון טווח הנסיעה הנותר ביחס דומה מאוד עד כדי זהה לחלוטין לדרך שעברת בפועל תחזור על עצמה כל פעם שבחנתי אותה, פעם אחר פעם, בעקביות מעוררת בטחון.

מגיעים למחניים ומטעינים בעמדה מהירה, בדיוק כדי לסיים פרוזן יוגורט מאוד לא מומלץ. ממשיכים בדרכנו למרום גולן, ומופתעים לגלות שיש במקום עמדת טעינה של 'שנפ', ממש בצמוד למסעדת הבוקרים, אבל אני כבר כל-כך בטוח ברכב שלא ממש ממהר להתחבר. הטווח המוצהר של הרכב מתגלה להיות מאוד ריאלי, ומאוד מאוד מרשים.

בנסיעה בכביש מהיר, עם קרוז קונטרול אדפטיבי שנקבע על 100 קמ"ש הרכב נוח למדי ושקט. קצת רעשי רוח ואיזה 'סקוויק' מוזר מכיוון המראה החיצונית השמאלית, אבל רוב הזמן אנחנו עם מזגן והנסיעה נעימה ושקטה. הילדים מאחורה מדווחים על נוחות גבוהה, אבל לא היה מזיק עוד קצת מקום. לאווירה הנעימה תורם גם גג פנורמי ענק שמכניס הרבה אור.

אני מדלג יומיים קדימה, אני לבד ברכב, ללא מזוודות, ומציב את בורר מצבי הנהיגה על ספורט. לחיצה על דוושת התאוצה מביאה את הרכב לפרפר במקום, וזה חוזר על עצמו גם בלחיצה נחושה תוך כדי תנועה. הרכב מקבל חיים אחרים לחלוטין, ומואר פתאום באור שונה לגמרי. אני מוצא את עצמי נוהג בו באגרסיביות גבוהה מזו שאני נוהג בGTI הפרטית שלי. לא צריך להוריד הילוכים, לא צריך לחכות לסל"ד אופטימלי כדי לקבל את כל המומנט. הג'יאומטרי C יכולה להיות גם די מופרעת, ועם מרכז כובד נמוך מאוד בזכות הסוללות, היא מצליחה לעיתים לאבד קצת אחיזה על הכביש.

הרכות של המתלים אולי לא כזו שתגרום לכם לחפש כבישים מפותלים, ומהירות מירבית של 150 קמ"ש, היא  מהירות נמנום ב GTI הפרטית, אבל אם זה המצב למה לא יורד לי החיוך מהפרצוף?

כמובן שנהיגה אגרסיבית שכזו שותה חשמל מהסוללה בקצב מהיר מאוד, אבל טוב לדעת שלפעמים גם המשפחתית המשעממת שלך יכולה לשלוף ציפורניים ולהתגלות כחתולת בר שורטת. כיף.

לג'יאומטרי C מערכות בטיחות מלאות, והיא מקבלת ציון 7 במפרט הבטיחות של משרד התחבורה. היא כוללת בלימה אוטומטית בחירום, בקרת שיוט אדפטיבית (שגם היא מאיצה עצמית כשמאותתים שמאלה), תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, זיהוי כלי רכב בשטח מת ועוד.

החיסרן הגדול ביותר של הג'יאומטרי C נכון להיום הוא העדר מבחני ריסוק של ה Euro Ncap האירופאי או של ה NHTSA המקביל מארה"ב.

הג'יאומטרי C נהנית מאחריות מלאה ל 5 שנים או 150,000 ק"מ, ואחריות על הסוללה ל 8 שנים או 150,000 ק"מ.

המחירים – החל מ 133,900 ₪ לגירסת ה 350 ק"מ והחל מ 142,900 ₪ לגירסת ה 460 ק"מ. עבור צביעה דו גוונית תצטרכו להוסיף 1500 ₪, ולא פחות חשוב אגרה שנתית רק 530 ₪. 

תראו, אתם כבר מכירים אותי ואת הכתיבה שלי. אני אף פעם לא נחרץ, לא לחיוב ולא לשלילה. מנסה להיות שקול וזהיר. אבל כאן יש 'אס' מנצח עם כוכבית של העדר מבחני ריסוק. אומרים ש 'Haters will hate' – כלומר אם אתם מחפשים סיבה למה לפסול את הג'יאומטרי C, אז הנה נתתי לכם סיבה. לכל האחרים אומר בצורה נחרצת – אם אתם שוקלים רכישת רכב משפחתי בטווח המחירים של בין 120.0 אש"ח ל 160.0 אש"ח – תעשו לעצמכם טובה גדולה, ותכניסו את הג'יאומטרי C הזו עמוק לרשימת ההתלבטויות שלכם.

הג'יאומטרי C היא רכב חשמלי משפחתי ראוי ובשל לחלוטין.

האם הייתי קונה אותה לעצמי? כן. המחשבה על רכישת הרכב לעצמי בהחלט מנקרת. 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן