המבחן פורסם לראשונה ב'ביזפורטל' במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם האתר הפיננסי המוביל.
אחרי המבחן ל X-Range, הגיע הזמן לדבר האמיתי ה X-Power.
ה X-Power מביאה בשורה אמיתי בדמות ביצועי על ברכב שעולה 173,888 ₪. השאלה היא האם לביצועים יש גם גיבוי בתחום המתלים והשלדה, ומה הטווח האמיתי כשנוהגים ברכב כמו שניתן באמת.
אני מוותר על תיאור העיצוב החיצוני והפנימי של הרכב. הוא זהה לזה של ה X-Range רק שכאן ב X-Power הריפודים נעימים יותר ומפנקים יותר עם אלקנטרה משולב עם עור. המושב היה לי יותר נוח מאשר זה שהיה ב X-Range או שפשוט התרגלתי לתנוחת הנהיגה.
גם כאן, אותו ממשק משתמש לא מבריק, רק שכאן עוד היו יותר גליצ'ים של הממשק, לרבות חוסר תפקוד מוחלט כאשר הרכב עמד בחוץ חשוף לשמש החמה של יולי, והמסך התחמם וסגר את עצמו. למחרת בבוקר הכל תפקד כרגיל. עוד תפקוד מוזר היה השילוב האוטומטי של התיקון סטייה מנתיב בכל פעם שהפעלתי את הקרוז קונטרול. לא הצלחתי להפעיל את בקרת השיוט בו זמנית עם ניטרול של תיקון הסטייה מנתיב.
מטעמי הפחתת משקל, קיבל ה X-Power את ה סוללה הקטנה בהיצע בקיבולת 64Kwh, וטווח מוצהר של 385 ק"מ WLTP. טעינה איטית AC מתבצעת בהספק של 11Kw, וטעינת DC מהירה בהספק מקסימלי של 140Kw.
על ההנעה שני מנועים חשמליים בהספק משולב של 435 כ"ס ומומנט של 61.1 קג"מ. התאוצה הרשמית מ0 ל 100 קמ"ש אורכת 3.8 שניות, בדרך למהירות סופית של 200 קמ"ש. רכב שמאיץ ככה צריך גם יכולת לבלום היטב, וה X-Power מצויידת בהתאם בבלמי דיסק מאווררים גם מקדימה וגם מאחורה.
נהיגה עם ה X-Power ואני מוצא את עצמי בודק את אותן 3.8 שניות בכל פעם מחדש. המרשים הוא שהתאוצה החזקה לא נעצרת ב 100 קמ"ש אלא ממשיכה עוד ועוד, ככל שהכביש והתנאים מאפשרים.
מהר מאוד מתגלה פער בין היכולות התאוצה הגבוהות של ה X-Power, והאחיזה הגבוהה שהיא מספקת לבין חדוות הנהיגה והכיף הטהור של נהיגה ברכב כזה. המכונית חזקה מאוד, מהירה מאוד ובעלת אחיזת כביש טובה. עם זאת היא מרגישה מעט מלאכותית ופחות מתקשרת.
נהיגה מהירה עם ה X-Powerמרמת השרון בואכה ערד דרך של 147 ק"מ, מכלה למעלה מ 50% מהסוללה, כשהאשמה היא כמובן בסגנון הנסיעה ובמהירות. טעינה מהירה בעמדה של אפקון, ואני מפנה את החרטום הירקרק של ה X-Power לכבישי עבורם באמת עשיתי את הדרך. כביש 31 מערד לכיוון ים המלח, פניה ימינה לכביש 258 עד כביש 25, ופניה ימינה לכיוון דימונה. פונים שמאלה בכביש 206 עד כביש 225 (חולות צבעוניים) למי שמכיר. הרבה כבישים יחסית טובים, מעט תנועה.
ה X-Power מהירה מאוד, אבל פחות מרגשת. חזקה מאוד בפניות, אוחזת היטב, יוצאת מהפניות כמו מיירט של כיפת ברזל, והכל בשקט מופתי. יש מי שזה מתאים לו.
הנהיגה אגרסיבית מאוד, ובהתאם צריכת החשמל מתייצבת על כ 23Kw ל 100 ק"מ, דבר שמביא אותנו לטווח ריאלי של פחות מ 300 ק"מ. עם זאת, חשוב לומר, לא היה בנהיגה הזו שום דבר 'רגיל' או יומיומי.
גם כאן, בהיבטי בטיחות, ה X-Range מאובזרת במרבית אביזרי הבטיחות האקטביים המתקדמים, ומקבלת ציון גבוה של 7 באיבזור בטיחות. לכל משפחת ה MG4 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות במבחן הבטיחות של ה EuroNcap.
המחיר של ה X-Power עומד על 173,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים ממבחר הצבעים השמחים המוצעים יעלה בין 1555 ₪ ל 2888 ₪.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב