אורה פאנקי קאט – דגם 300 פרו

האורה פאנקי קאט חוזרת למבחן לגירסת הבסיס עם הטווח הקצר יותר, וגם מגיעה לעסקאות 0 ק"מ במחיר שהופך אותה לעסקה מפתה מאוד.

בחינת רכב יכולה להביא אותך למקומות מפתיעים. את האורה פאנקי קאט בחנתי בעבר, והמבחן עליה התפרסם ממש כאן. רכב המבחן היה דגם ה 400 פרו + בעל הטווח הגדול. אח"כ התקשרו החברים בכלמוביל, בוא תבחן את דגם הכניסה, ה 300 פרו'. לקחתי.

לא ארחיב על העיצוב החיצוני הרבה, רק אומר שאם במבחן הראשון הצבע היה סוג של בז' פסטל, ולא מחמיא לרכב, הפעם הגיע הרכב בצבע שקוראים לו 'ירוק מנטה', והוא ללא ספק מושך יותר מבטים ותגובות. נסיעה ברחובות ת"א הצפופים גררה מבטים, חיוכים ושליפת מצלמות בקרב יושבי בתי קפה צעירים ומבוגרים. אז הצבע הנוכחי הרבה יותר מחמיא לפאנקי קאט המדליק.

גם בתוך הרכב העיצוב דומה מאוד, וברכב המבחן שהוא אחד הראשונים שהגיע לארץ, על מכסה התא בין הנהג לנוסע גם יש תביעת כף רגל של חתול. נשמע דבילי? אולי. אבל מגניב, וכל מי שנכנס לרכב הסתכל ו'יוווו, איזה חמוווווד'.

על הצד הטכני של הפאנקי קאט הזה אמונים סוללה בקיבולת 47.78Kwh, כאשר המנוע הוא אותו מנוע המספק 171 כ"ס ו 25 קג"מ. הפאנקי קאט יכול לינוק חשמל בטעינה איטית AC (כמו מעמדה ביתית) עד 11Kw, או בטעינה מהירה DC עד 80Kw.  

הטווח הרשמי של הפאנקי קאט שלנו עומד על 310 ק"מ. אבל אם תחלקו את קיבולת הסוללה בצריכת החשמל הרשמית, יצא לכם שהטווח עומד על 286 ק"מ. ואם זה המצב, אז למה כשלקחתי את הרכב והטענתי בבית, הוא הציג לי טווח של 299 ק"מ לסוללה המלאה, ואחרי נסיעה אגרסיבית מאוד לאיזור אבו גוש וחזרה, וטעינה מלאה, הטווח התקצר ל 267 ק"מ. והנה קיבלנו דוגמא מעולה לאופן השימוש ברכב חשמלי. נסיעה רגילה עם הרכב, תביא אתכם לטווח אופטימלי הקרוב מאוד לטווח המוצהר. נהיגה אגרסיבית עם הרכב מביאה את מחשב המכונית לקרוא צריכה ממוצעת גבוהה יותר, ולכן גם הטווח לסוללה מלאה יהיה קצר יותר. כמו בכל רכב חשמלי, דווקא נסיעה מהירה בכביש מהיר, היא זו שמביאה את הרכב לצריכת חשמל גבוהה, ואילו נהיגה איטית בעיר או בפקק תנועה, היא נסיעה חסכונית יותר. אני לא יודע אם הפאנקי קאט תגיע לטווח של 310 ק"מ, אבל אני מאמין שאם על אף האגרסיביות הרבה בה נהגתי הטווח שהוצג היה 267 ק"מ, הרכב בקלות יגיע ל 290-300 ק"מ ריאליים לחלוטין.

מבחן חוזר לרכב שלא עבר שינויים, עם אותו הספק יכול להיות משעמם משהו, אבל לא כאן. אם קודם ניסיתי לזקק את המכונית ולהעביר את חווית הרכב, עכשיו אני מרגיש משוחרר יותר להתפרע. וכשאני אומר להתפרע אני מתכוון ללגלות שהפאנקי קאט הזו מפרפרת את הגלגלים הקדמיים כמעט בכל לחיצה על דוושת החשמל, באותן שמוציא ממך חיוכים, ומהסביבה צקצוקי לשון. המכוניות היום כל-כך מסורסות, ובקרות המשיכה כל-כך יעילות שגם אם אתה מצמיד את דוושת התאוצה לרפצת הרכב, הוא מאיץ מהר אבל ללא דרמות. לא עם הפאנקי קאט. ולא רק שהוא יוצא כמו חוליגאן מעמידה, גם בנסיעה במהירות עירונית נמוכה, לחיצה על הדוושה מביאה אותו לחריקת גלגלים במקום, ואז שיגור. וברגע שאתה מגלה את זה, אתה לא מפסיק. סוג של התמכרות שאתה יודע שתסתיים כשתחזיר את הרכב המבחן לבעליו החוקיים.

הפאנקי קאט מגיע גם בגירסה זו על כל מערכות הבטיחות, ציון 7 לאיבזור בטיחות ו Best in class במבחן הריסוק של EuroNcap. אבל המערכות נותרו מציקות כמו בדגם הקודם. אני אתן דוגמא. אתה מתקרב לרכב שבולם מלפנים, אבל כבר בתוך הבלימה. הפאנקי קאט מחליט שאתה לא בולם חזק מספיק, אז הוא גם מתריע באמצעות צליל אזהרה, וגם באמצעות קול שפוקד עליך בנעימות 'תבלום יא דביל'. הקול האנושי כאן – מיותר. אתה רוצה לבטל את תיקון הסטייה מנתיב, ואז נ\מתחיל לנבור בתפריטי ההגדרות של המערכת. מהצד השני המערכת מזהה שאתה לא מסתכל על הכביש, ונובחת עליך שאתה צריך להתרכז בנהיגה. מציק ומיותר, כמו כל תפריטי המולטימדיה שעדיין לא עודכנו להיות משהו ראוי ב 2023.

 

 

 

דגם המבחן שהוא הבסיסי במשפחת החתולים של אורה, עולה 137,900 ₪. אם תנסו למצוא לו מתחרים אז הפיאט 500 החשמלית יכולה להיות מתחרה בסגמנט המגניבות, אבל ל 500 רק 4 כוכבי בטיחות ו ארבעה מקומות ישיבה בלבד. האורה משמעותית מרווחת ממנה. מכוניות כמו דאצ'יה ספרינג וליפמוטור T01 לא יכולות להתחרות באורה והן נפסלות עוד בחניה על מבחני ריסוק והיעדר בטיחות בסיסית ראויה. מלמעלה יש לנו את ה MG4  שהיא אולי הכי קרובה לאורה בתפיסה ובמחירים. הג'יפונים כמו ג'ילי ג'יאומטרי C עם הטווח הקצר מעניינים מאוד, אבל גם כאן חסרי מבחני ריסוק.

אז כן, למרות ממשק מציק ולא ידידותי, ולמרות מערכות בטיחות שנשמעות כמו הדודה הפולנייה המעצבנת שמעולם לא היתה לך, הפאנקי קאט נותרה רכב מגניב למדי.

כמה מגניב? ביקשתי ממנהל נסיעות המבחן שכשהרכב הספציפי שהיה אצלי בצע ירוק מנטה יסיים את חייו כרכב הדגמה, אני מעוניין לקבל הצעת מחיר לרכוש אותו. זה כמה מגניב.

כמה שבועות אחרי המבחן מגיעה הפאנקי קאט 300 פרו גם למבצעי 0 ק"מ כמו זה למשל, ובמחיר שישאיר לכם עודף מ 126,000 ₪ זו לדעתי העסקה החשמלית הטובה ביותר שיש היום בשוק למי שלא חייב טווח של 450 ק"מ.  

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן