SERES5 – קרוסאובר חשמלי מבית SERES

ה SERES5 מביאה איכויות ניהוג וביצועים מרשימים, וממשק משתמש שמחייב הסתגלות

בתחילת ספטמבר הושקה ה SERES5 של DFSK – קרוסאובר קופה מעוצב ומרשים, חשמלי מלא,  מוזמנים להיזכר ממש כאן. עברו שבועות ספורים ונדמה שהעולם התהפך עלינו. כל מה שהכרנו כבר לא רלוונטי. בין התנדבות אחת לשניה, ביקשתי מיבואנית טלקאר להשאיר את תיאום ה SERES5 כפי שנקבע מראש. לברוח קצת מהמציאות. רצה הגורל וגם ה SERES5 נרתמה למאמץ העורפי.

ככל שעבר זמן במהלך המבחן, והק"מ נצברו במהירות, ממש במהירות, התחדדה ההבנה וההכרה ביכולות של הרכב וכן בחסרונותיו.

קצת על העיצוב החיצוני של ה SERES5. ראשית מדובר ברכב נאה למדי, מושך תשומת לב. כמעט ולא תמצאו קו ישר אחד בעיצוב המרכב הקורסאובר קופה של הרכב. חזית אטומה, מחודדת, ומשלובת פסי לד בקצוות החיצוניים, שבתורם משתלבים עם פסי לב ביחידות התאורה הראשיות. המראה העגלגל משהו ממשיך עם תפיחות מרומזות בבתי הגלגלים הקדמיים והאחוריים, ואילו מתאר החלונות מעוצב בדומה למבנה אווירודינמי של כנף. חישוקי 20" נאים למראה, וצמיגי 255/40 שלא משאירים מקום לספק לכיוון אליו מכוונת ה SERES5. מאחור העיצוב הנקי ממשיך, עם פס רחב משהו, לרוחב כל הרכב ובו יחידות התאורה השונות. נקי ואלגנטי.

הקו הנקי והאלגנטי ממשיך בתוך הרכב, עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3", מולטימדיה בגודל 15.6" במרכז הדשבורד וללא מתגים פיזיים כלל. גם כיוון פתחי המיזוג נעשה דרך המסך הראשי. שני משטחי טעינה אלחוטיים, ידית הילוכים נאה, וללא מתג התנעה. נכנסת – הרכב מוכן לנסיעה. ריפודי עור, מושבים חשמליים ונגיעות של 'דמוי עץ' .

מאחור יהיה נוח מאוד לשני נוסעים הודות לבסיס גלגלים של 2.875 מטר, פתחי מיזוג ושקעי טעינה. נוסע שלישי שיצטרך לשבת במרכב המושב האחורי – לא יהנה בכלל. מבנה המושב לא באמת יאפשר שהות לזמן ארוך.

על הצד הטכני, ל SERES5 שתי גירסאות – הנעה אחורית (רכב המבחן) מנוע יחידת, 295 כ"ס ו 42.8 קג"מ. הביצועים הרשמיים לגירסה זו 0 ל 100 ב 6.8 שניות, ומהירות מירבית של 180 קמ"ש. יש גם הנעה כפולה עם 576 כ"ס ו 95.8 קג"מ, עם 0 ל 100 ב 4.2 שניות ומהירות מירבית של 200 קמ"ש.

ל SERES5 מארז סוללות של 80Kwh עם טווחים של 500 ק"מ לגירסת ההנעה האחורית או 483 ק"מ לגירסת ההנעה הכפולה. טעינת AC ב 11Kw או DC ב 100Kw.

מתחילים לנסוע, ה SERES5 לומדת אותי ואני אותה. לוקח קצת זמן למצוא תנוחת נהיגה נוחה, ואני מגלה שכדי לשמור בזיכרון של הרכב את מצב מושב הנהג, צריך לחפור לא מעט במולטימדיה. כפתורים לזיכרון על המושב – אין.

ה SERES5 זריזה וחזקה בנהיגה, וככל שאנחנו צוברים ק"מ אני מתחיל להתרשם מיכולותיה. היא גומאת מרחקים בנינוחות, בכל מהירות שתבחרו. סביבת המחייה הטבעית שלה היא בכבישים מהירים, ופחות בכבישים מפותלים למרות שהיא מציגה אחיזת כביש טובה. הנוחות נפגמת כאשר עוברים לכבישים בינעירוניים פחות טובים, אז מתקשים המתלים לרסן את המרכב. עדיין שלא תתבלבלו מדובר ברכב טוב למדי.

יש פער מאוד גדול לטעמי בין היכולות האוטומוטיביות של ה SERES5 לבין ממשק המשתמש של הרכב, וככל שנוסעים בו יותר הפער הזה גדל ומתחיל לחרפן. אפילו בדברים פשוטים, לדוגמא מהירות מירבית. על ידי היצרן נטען שהמהירות המירבית עומדת על 180 קמ"ש. השמועות אומרות שהרכב ממשיך לצבור מהירות גם מעבר ל 180 קמ"ש, בואכה 200 קמ"ש ולא רק על מד המהירות. שמועות כאמור. טעינה מהירה, לפי היצרן ניתן לטעון את הרכב בטעינה DC עד 100Kw, בפועל, טעינה מהירה עברה את הקצב הזה לכיוון ה 105Kw. למרות זאת, לאחר כמה דקות עצר הרכב את הטעינה. ואז שוב, ושוב הרכב עצר את הטעינה ואז שוב. ולא באותה עמדה. כאילו משהו לא תפור עד הסוף.

ואז ממשק המשתמש שמקבל ציון 'לא מספיק'. באחת הנסיעות נתקע המסך ולא היה מוכן להשתחרר. על כביש מהיר, ללא שולים לעצירה. ברור לי שכדי לשחרר אותו צריך לכבות את הרכב ולהפעיל שוב. ואין איפה לעצור. עזבו שאין ניווט או שיחות טלפון גם לא ניתן להיכנס לתפריט של המזגן, שהיה על המקסימום והתחיל להקפיא אותי. פתחתי חלונות כדי להתחמם מעט, וממש לא צחקתי מהאירוע. אלו תקלות שלא צריכות להתרחש ברכב המתיימר לשחק במגרש הפרימיום.

צריכת החשמל בפועל של ה SERES5 גם היא לא קשורה להצהרות היצרן. נסיעה לא מתוכננת של 472 ק"מ, לכאורה היתה גבולית על הסוללה המלאה ב 100% עם טווח מוצהר של 500 ק"מ. קרוז קונטרול על 95 – 100 קמ"ש, הביא לטווח 'על הכביש' של 425 ק"מ לערך, דבר שחייב עצירה לטעינה כפי שתיארתי קודם. לחיוב אני יכול לומר שטווח של מעל 400 ק"מ הוא מציאותי לחלוטין בנהיגה רגועה. כמובן שככל והנהיגה שלכם תהיה אגרסיבית כמו שהרכב יכול – בהתאמה גם הטווח יתקצר.

עוד לחובת ממשק המולטימדיה אני יכול לציין את התפריטים המסובכים והלא אינטואיטיביים. אחד המבחנים שאני עורך לכל רכב הוא שאני משתמש בו ללא הסברים או קריאת מדריך המשתמש. אני מצפה שהמולטימדיה תהיה עם לוגיקה בסיסית והגיונית. זה לא קרה. כך לא מצאתי את הדרך לקבע את הרגנרציה (מה רע במנופים מאחורי ההגה?), בהנחה שאכן ניתן לשנות את הרגנרציה.

עוד לחובת הרכב הוא לוח המחוונים. בכל רכב לוח המחוונים אמור לספק לנהג את כל המידע הנחוץ החיוני לנהיגה, ועוד קצת מידע פחות נחוץ אם רוצה הנהג לקבלו. לא כאן. המידע המתקבל הוא רדוד ושטחי, לא כזה המסייע לנהג, בטח לא ברכב חשמלי, הוא בכיתוב באותיות קטנות, ופשוט לא טוב.

ככל שה SERES5 ואני צוברים ק"מ אני מתחיל לגבש את הדעה שמבחינה מוטורית מדובר ברכב מצוין – מנוע, שלדה, מרווח, נוחות. ואז אתה נתקל בביצוע סביבת הנהג וממשק המשתמש, וזה לא שהיא לא ברמה של הרכב, היא מהפחות טובות שנתקלתי בהן. לצערי, עדכון גירסה לא באמת יסייע מהותית ברכב שתוכנן להיות ללא מתגים פיזיים. אותם אין דרך להשלים, ולכן ה SERES5 תישאר עם ממשק שלא הולם את היכולות של הרכב.   

ל SERES5 מערכות בטיחות מקיפות המכילות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. בהתאם, ציון איבזור הבטיחות עומד על 6 בסקאלה של משרד התחבורה. הרכב טרם נבחן במבחן הריסוק של ה EuroNcap

מחיר ה SERES5 מתחיל ב 219,900 ₪ לדגם המבחן, ואילו דגם ההנעה הכפולה עולה 239,900 ₪.

כתמיד, אין תחליף לנסיעת מבחן עצמית לחוות את הרכב ללא פילטרים של כותבים למיניהם. לי אין ספק שמבחינה מוטורית ה SERES5 הוא רכב מצוין, שממשק המשתמש שלו לא עומד באותה הרמה שמציב הרכב עצמו.

 

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן