הסיטרואן C5 Aircross הוצגה לראשונה ב 2017, ושיווקה באירופה החל כבר ב 2018.
ה SUV השמנמן של סיטרואן נכנס ישירות לקטגוריה הלוהטת של הג'יפונים דוגמת ספורטאז' וטוסון, תוך שהוא מציג פרשנות משלו לסגמנט, מאוד מובחנת ושונה.
הסיטרואן משווק אצלנו עם שתי גירסאות מנוע – בנזין 1.6 ליטר טורבו ו 180 כ"ס, או דיזל 1.5 ליטר טורבו ו 130 כ"ס. שתי הגירסאות משווקות עם תיבת ההילוכים הפלנטרית של אייסין בעלת שמונה הילוכים.
תיבת ההילוכים היא נושא ששווה להקדיש לו פסקה. בעוד שיצרנים רבים, באירופה ובמזרח עוברים לתיבות הילוכים רובוטיות, וחלקם עוברים לתיבות הילוכים רציפות, עשה קונצרן PSA מהלך שונה, והעדיף להתקין בדגמיו השונים תיבות הילוכים פלנטריות של חברת אייסין היפנית. בהתחלה עם שישה הילוכים, ועתה עם שמונה. תיבות הילוכים אלו בעלות אמינות גבוהה מאוד, מציגות חלוקת יחסי העברה מצויינים, ובעיקר שקופות לחלוטין לנהג.
היום במבחן אני עם ה C5Aircross עם מנוע הדיזל, ברמת גימור FEEL .
נתון ההספק בהחלט מספק, עם זאת, נתון המומנט של המנוע, 30.6 קג"מ כבר ב 1750 סל"ד מצביע על אופיו הדיזלי של המנוע. לשם השוואה, מנוע הבנזין המקביל מספק 180 כ"ס, אבל רק 25.5 קג"מ. איך זה מול המתחרים? טוב ששאלתם. אני משווה אותו לספורטאז' דיזל שבחנתי לפני מספר שבועות. לקוריאני יש מנוע 1.6 טורבו דיזל, עם 136 כ"ס ו 32.6 קג"מ.
לא ניתן להישאר אדיש לעיצוב החיצוני של הסיטרואן. אם בהתחלה הוא היה לי מעט 'קשה לבליעה', אחרי יומיים במחיצתו אני מוצאת אותו בולבוסי וחביב, בהחלט חריג ומיוחד במובן הטוב של המילה.
החזית סיטרואנית מובהקת, שאותה פגשנו לראשונה בסיטרואן קקטוס לפני כחמש שנים. ארבע שכבות החל בתחתונה השחורה, בה מותקנים חלק מאביזרי מערכות הבטיחות, בצדדים נגיעות כתום שיחזרו עוד בהמשך. מעליהם פגוש חלק בצבע המרכב, מעליו פס משולב בפנסי הדרך ותאורת האור הגבוה, ובשכבה העליונה סמל סhטרואן המוכר, הנמתח לרוחב כל הרכב, ומסתיים בתאורת לד DRL. סה"כ אין עוד חזית כזו לאף רכב שאינו סיטרואן, לא תוכלו להתבלבל.
מבט צידי מציג קווים מעוגלים, במימד האורך ובמימד הרוחב. חיפויי בתי גלגלים ופס תחתון שחור להדגשת המראה ה'קרבי' כאשר בדלת הקדמית תפגשו שוב 'נגיעה' של טרפז כתום לשבירת המראה הרציני. קורות הרכב שחורות, כאשר קורה A ו B צרות יחסית, וקורה C רחבה. קצת נגיעות כרום במסגרות החלונות (מיותר טעמי).
חלקו האחורי של הרכב שוב מציג פרשנות משלו והרבה מחשבה. הפנסים האחוריים, חציים על הכנף האחורית וחציים על הדלת החמישית. זוכרים את הטרפזים / מלבנים הכתומים? אז עכשיו בכל צד יש ארבעה כאלה, משולבים בתאורת לד, וממחישים יותר מכל את השפה האחידה בעיצוב הרכב, החל בתחתית הפגוש הקדמי ועד לדלת האחורית.
התוצאה שונה מכל SUV אחר.
העיצוב הפנימי גם הוא מציג פרשנות שונה לסגמנט, עם קווים רבועים / מלבניים. מול הנהג לוח מחוונים עם מד סל"ד גדול מימין, ומד מהירות משמאל. באמצע תצוגה משתנה בהתאם לבחירת הנהג. בחלקו העליון של לוח המחוונים תמצאו מד חום למנוע, ומד דלק. במרכז הדשבורד צג מגע בגודל 8", עם תפריטים בעברית בהתאם לבחירה ממגוון שפות. משני צידי הצג פתחי מיזוג גדולים.
ממש מתחת לצג המגע, 'פסנתר' עם כפתורים לבחירה בין תפריטי הפונקציות השונות של צג המגע – שמע, מיזוג, ועוד. בחלקה הקדמי של הקונסולה המרכזית תא פתוח גדול לחפצים עם חיבורי USB ושקע מצית. ידית הילוכים המזכירה ג'ויסטיק של מטוס ובלם יד חשמלי. בין המושבים הקדמיים תא מקורר עצום בגודלו. ומקום לכוסות / פחיות.
מושב הנהג מרווח ונוח, כורסאתי באופיו, אבל לא שוקע ומספק תמיכה מצוינת לגב ולרגליים.
סיטרואן באופן מסורתי לא הזניחו את המושבים האחוריים. שלושה מושבים מלאים ונפרדים, על מסילות המאפשרות תנועה קדימה ואחורה של 15 ס"מ, לטובת מרווח לנוסעים או הגדלת תא המטען.
בסיס הגלגלים של הסיטרואן הוא 2.73 ס"מ, בהשוואה לספורטאז' הוא גבוה ב 6 ס"מ, כולם לטובת תא הנוסעים המרווח.
בנסיעה הרכב מציג אופי מאוד 'דיזלי'. אישית, כבר כתבתי מספר פעמים, אני מאוד אוהב את אופיים של מנועי הדיזל, עם המומנט הגבוה בסל"ד נמוך, וחסכון ניכר בצריכת הדלק.
הרכב מכויל לכיוון הרך ולספק נוחות, ופחות לתקוף פניות עם אופי ספורטיבי, וכאן חשוב לציין, תפקידו להיות רכב משפחתי מרווח ונוח. אם אתם רוצים רכב עם התנהגות ספורטיבית, נדבר על זה.
המתלים המצוינים של הרכב מספקים נוחות גבוהה מאוד, ומעלימים חלקים נרחבים של מפגעים על האספלט. במעבר על פסי האטה אתה מבין מדוע נציג היבואנית ביקש שלא אאט לפני פסי ההאטה. הרכב מעלים אותם באופן מרשים, וחולף מעליהם במהירות שמכוניות אחרות היו מתרסקות וחובטות בנוסעים. בנהיגה מעט יותר אגרסיבית ניכר שיהוי קל בין לחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה עד שהרכב מבין שבאמת התכוונת לזה. אני משייך את השיהוי הקל לחובת תיבת ההילוכים, כאשר למען ההגינות אציין כי מרבית הנהגים לא יבינו למה אני מתכוון.
נסיעה לחיפה וחזרה עברה על שני נוסעים בנינוחות, תוך שמעט מאוד רעש חודר לתא הנוסעים. את רעש המנוע הדיזלי שומעים בעיקר בתחילת נסיעה, ועם העליה במהירות והירידה בסל"ד, גם רעש זה נעלם.
אחד היתרונות הגדולים של מנועי דיזל זו צריכת הדלק. נהיגה רגועה עם קרוז קונטרול על 90 קמ"ש הביאה לצריכת דלק של כמעט 25 ק"מ לליטר. חזרה על מהירות שלא עלתה על 150 קמ"ש ולא ירדה מ 120 קמ"ש, הציגה צריכת דלק של מעל 16 ק"מ לליטר. הפרשנות – צריכת דלק מצוינת.
מפרט הבטיחות של הסיטרואן הוא מלא ומקיף את כל הדברים החשובים כבר בגירסת FEEL. בלימה אוטונומית, בקרה אקטיבית לסטיה מנתיב, התראה על רכב בשטח מת ועוד.
המחיר מתחיל ב 152,990 ₪ לגירסה הנבחנת, ועד 179,990 ₪ לגירסת הבנזין המפוארת.
הסיכום הוא בהחלט חיובי. אם אתם בעניין של רכב מעט שונה במראה, עם איכויות נסיעה גבוהות, הסיטרואן הזה הוא רכב ראוי.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב