מאזדה CX5
הג'יפון המגודל של מאזדה, עולה יותר מהמתחרים, האם גם נותן תמורה בהתאם?

CX5 היה המענה האיכותי של מאזדה לאופנת הג'יפונים ב 2012, והתברג במהרה בקצה העליון של הג'יפונים מבחינת איכות ומחיר. בגירסתו העדכנית הוא מגיש לנהג ג'יפון איכותי ונעים מאוד לנהיגה ולשהות.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

המאזדה CX5 הוא התשובה של מאזדה לאופנת הג'יפונים. עם הצגתו ב 2012 היה ה CX5 מעט חריג בגודלו ומיצובו, והתברג מיד בטופ של הג'יפונים המשפחתיים מבחינת איבזור, מימדים ותמחור. כשחלק מהמתחרים הציגו גרסאות מוזלות עם מנועי 1.6 ליטר אטמוספריים (ללא טורבו), גרסת הכניסה של מאזדה היתה עם מנוע 2.0 ליטר כבסיס, ממנה ניתן היה לשדרג את המנוע ל 2.5 ליטר, ואף הנעה כפולה 4X4. גם מבחינת העיצוב לא היה ניתן לטעות, והמאזדה המגודלת היתה חריגה בעיצובה הדינאמי.

ב 2017 הוצגה הגרסה החדשה של ה CX5 שביצעה את ההתאמות הנדרשות לשפה העיצובית העדכנית של מאזדה, הן חיצונית והן בעיצוב הפנים הנקי.

גם האיכות עברה שדרוג מורגש, בהתאם לרמה העדכנית של היצרן.

העיצוב החיצוני מזוהה מאוד עם השפה העדכנית של החברה עם חזית אגרסיבית המעוצבת בתלת מימד עם אלמנטים בעלי עומק וחיתוכים מעניינים. מהצד מדובר בצללית מאזדאית מזוהה, ולא ניתן להתבלבל עם המתחרים.

גם החלק האחורי עבר טיפול ועדכון עם יחידות פנסים צרות, מאורכות ועדינות.

העיצוב הפנימי אלגנטי ושקט. מול הנהג צגי מהירות, סל"ד דלק ועוד. בתוך מד המהירות צג עם מידע משתנה בהתאם לבחירת הנהג.

הדשבורד בנוי מפלסטיקה שחורה קשיחה, כאשר חלקו העליון עטוף בחומר דמוי עור רך ונעים למגע.

במרכז הדשבורד צג בגודל 7", מעט קטן בהשוואה למתחרים, ומסגיר את גיל הרכב.

מתחת לצג המידע תמצאו…נגן תקליטורים. כן, אמיתי לחלוטין ועובד. רק שאני לא זוכר מתי היתה הפעם האחרונה שניסיתי להכניס דיסק לצורך שמיעת מוסיקה. מתחתיו שני פתחי מיזוג מרכזיים, גדולים ויעילים.

מתחתיהם תמצאו את בקרי השליטה על בקרת האקלים. הכל אינטואיטיבי, בדיוק איפה שאתה מצפה שיהיה, ונוח לתפעול.

במרכז הקונסולה ידית ההילוכים, ולידה בורר המצבים – נורמל ו'ספורט'. בניגוד לאח הקטן והשובב, כאן דווקא מצב 'נורמל' מתאים לאופי הרכב.

עוד תמצאו בקונסולה המרכזית את הבורר האחראי על מערכת השמע ברכב, שוב, כמו בבקרת האקלים – נוח ואינטואיטיבי.

על המושבים אפשר וצריך להרחיב. על הרכב מרופד בעור בהיר. המושבים יפים למראה ונעימים למגע, ונוחים להפליא. כיוונון מושב הנהג חשמלי לחלוטין כבר בגרסת הליסינג. המרווח מאחורה מצויין, ועם בסיס גלגלים של 2.7 מטר, וישיבה זקופה, הרכב מספק בקלות משפחה עם שלושה ילדים.

תא המטען גדול ושימושי.

עוד חשוב לציין את פתיחת הדלתות – כאשר הפתיחה היא עד הסוף, הדלת כמעט ניצבת לרכב. זה אולי נשמע מידע זניח אבל הוא מאפשר כניסה ויציאה קלה, כמו גם נוחות בהכנסת ילדים למושב האחורי וקשירתם.

בנסיעה מדובר באותו מנוע 2.0 ליטר עם 165 כ"ס ו 21.4 קג"מ צנועים המוכר מדגמים אחרים של מאזדה. התנעה כאשר המנוע קר מביאה רעש מטריד משהו, לכמה שניות. כאן, השילוב של המנוע והגיר מתאים מאוד לאופי הרכב. הרכב אינו מהיר מדי או חד בתגובותיו. מדובר ב SUV במשקל של מעל 1600 ק"ג, ולפיסיקה יש מגבלות. עם זאת, הוא בהחלט יכול להיות מהיר. המתלים ברכב מצויינים ומעלימים את מרבית המפגעים בכביש מבלי להעביר חבטות לתא הנוסעים. הם עד כדי כך טובים שהתחלתי לחפש בכביש בורות, סדקים, מכסי ביוב בולטים ועוד, רק כדי ליהנות מהיכולת המרשימה של הרכב להעלים אותם.

ככלל, מצאתי את חווית הנהיגה ברכב נעימה מאוד. מדובר ברכב מאוד בוגר ושלם,  והדבר מורגש בכל אספקט של נהיגה או שהות בתא הנוסעים. רואים שמאזדה עבדו כאן שעות נוספות כדי לתת מוצר בוגר ובשל מאוד, והדבר מורגש.

בטיחות – הרכב מצויד במרבית אביזרי הבטיחות כמו בקרה אקטיבית לסטייה מהנתיב, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ועוד. היתה לי חסרה התראה על רכב בשטח מת שנמצאת רכב בגרסה היקרה ביותר של הרכב. עדיין מדובר בחבילת בטיחות מלאה וטובה. 

לסיכום – המאזדה CX5 הפתיעה אותי מעט. זה בעיקר בא לידי ביטוי בבגרות שהרכב הפגין, והאיכות הכוללת שלו.

אגב, התמונות לא עושות עימו חסד, בצבע כחול קריסטל כהה של החברה הוא יפהפה. בחניה ליד הבית הוא עמד ליד רכב זהה בצבע לבן, ועוד CX5 מהדגם הקודם בצבע כסוף. לא היה ספק מי הילד הכי יפה בשכונה.

מחיר הרכב הרשמי עומד על כ 170.0 אש"ח, לפני רישוי. בעסקאות 0 ק"מ ניתן למצוא אותו בכ 10,000 ש"ח פחות, ואם אתם מחזיקים רכב לתקופה ארוכה, בכלל לא הייתי פוסל לעשות את המאמץ הקטן ולהגדיל את התקציב לטובת הרכישה. בכל מקרה, אני ממליץ על הזמנת נהיגת מבחן להתרשמות אם אתם בכיוון.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן