שברולט אקווינוקס
ג'יפון גדול ומרווח של שברולט.

השברולט אקווינוקס מציג מנוע טורבו ומרווח פנימי מרשים, באריזה לא יקרה. שווה מחשבה נוספת.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

השברולט אקווינוקס הוא סוג של חידה שהייתי צריך לפתור. מדובר בג'יפון בגודל בינוני בקטגוריית C-SUV  כלומר מתחרה בטוסון, בספורטאז' ועוד – אולי בקטגוריה הכי צפופה כיום. מצד שני לקרוא לרכב באורך כולל של 4.652 מטר 'ג'יפון' זה קצת מצחיק. מצד שלישי (לכל מטבע כידוע יש שלושה צדדים) העיצוב החיצוני בהחלט מתגאה בגודל ולא מנסה להסתתר, ומצד רביעי הוא מתומחר אגרסיבית מאוד על ידי היבואן וזרוע הליסינג שלו, ומצד חמישי משתמשים שרכשו את הרכב או שכרו אותו מדווחים על שביעות רצון מאוד מאוד גבוהה באופן חריג, אז מי אתה שברולט אקווינוקס?

האקווינוקס פרץ לתודעה בישראל בעיקר בדגם הנוכחי, שהוא בכלל הדור השלישי של הרכב. לראשונה הוא הוצג בשנת 2005 ולא שווק בארץ. את הדור השני שלו, שהושק בשנת 2010 כבר פגשנו בארץ, אבל הוא לא הותיר חותם על השוק. הדגם השלישי, נשוא מבחן זה, הושק ב 2018, והוא כבר שחקן משמעותי יותר. מי מכם שקורא ושואל את עצמו 'נו באמת, מה הוא מקשקש, איזה שחקן משמעותי?' אז רק אומר לכם שמכיוון שאני מעורב עמוק בתחום הליסינג, האקווינוקס מתומחר מאוד אגרסיבית, ובחישובי VFM  ( שזה עלות / תועלת או VALUE FOR MONEY ) הוא ללא תחרות.

האקווינוקס 'שלי' בצבע לבן, וזו דוגמא נפלאה למה לבן זה צבע נוראי. בכל צבע אחר רואים את הקימורים של הרכב, יש משחקים עם גוונים, רק לא בלבן. אפילו החזית שיכולה להיראות נאה עם נוכחות איכשהו מצליחה להיות אנונימית בצבע לבן. חזית הרכב עם גריל טרפזי גדול, שבנו בשתי 'שכבות'. הראשונה התחתונה – רחבה, ומעליה שכבה שניה דקה. יחידות התאורה הראשיות משתלבות עם החזית ונמתחות מעט לתוך הכנף הקדמית. משני צידי תחתית החזית תמצאו יחידות פנסי ערפל. המשך הרכב ארוך ו…ארוך. פרט ראוי לציון, קורה B, (זו הקורה שבין הדלת הקדמית לדלת האחורית) בצבע שחור, ויחד עם חלונות שחורים, מרחוק הן נראות יחידה אחת. קורה C בצבע מרכב כמו בגג. יצא לי לראות את האקווינוקס במצלמת אבטחה בלילה, והגג נראה כאילו הוא 'צף' על הקורות, ומוחזק רק על ידי קורה C, מכיוון שגם חלון הצד האחורי, והשמשה האחורית כהות. אני בטוח שזה לא מקרי.

בתוך הרכב העיצוב נראה, ונראה עשיר, עם לא מעט 'רעש'. הדשבורד בנוי מכמה יחידות , שכבות וקווים. אם אתם מחפשים עיצוב 'פיין' – לא כאן. במרכז הדשבורד מסך מגע שימושי ויעיל בגודל 8" עם צימוד מלא לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. נוח ושימושי. משני צדיו פתחי מיזוג אנכיים, ומתחתיו בקרי השליטה על המיזוג. קל, שימושי ואינטואיטיבי. מול הנהג לוח מחוונים גדול, עם מד מהירות גדול מימין, ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם בחלק העליון שני חיווים למצב הדלק וטמפרטורת המנוע, ומתחת צג מידע עשיר עם מגוון תצוגות ומידע. על ההגה כפתורי שליטה על המידע ועל הקרוז קונטרול. מאחורי החישורים של ההגה ארבעה כפתורים לווליום ולשמע. התוצאה נוחה ושימושית. ההגה מתכוונן כמובן לגובה ולעומק.

ידית הילוכים סטנדרטית בקונסולה הראשית ומימינה מקום לשני בקבוקים / כוסות. תא חפצים בגול של תא מטען של רכב קטן נח לו בין הנהג לנוסע.

מושב הנהג חשמלי עם מגוון אפשרויות כיוונון, שתתאים לכל נהג. חייב לציין שמצאתי את המושב מעט צר מדי, וזה קצת הפתיע שכן ברכב אמריקאי עסקינן (מיוצר במקסיקו).

המושב האחורי כבר ראוי לציון לשבח. הרצפה שטוחה לחלוטין, ויש שפע של מקום ברכב. אני אזהר אם אומר שמדובר באחד משלושת המושבים האחוריים הכי טובים למשפחה שהיו לי. אני מתקשה לזכור באיזה רכב היה לילדים כל-כך נוח ומרווח. (אולי בלנדקרוזר הפרטי הישן שלי יש יותר מקום, אבל זו ממש לא נקודת ההשוואה הנכונה. אנחנו כאן בסגמנט C-SUV ). ברכב שפע שקעי USB הן מאחורה, הן בתא האיחסון הקדמי ועוד. שימושי ונוח.

תא המטען גדול ושימושי, עם פתיחה וסגירה חשמלית מהשלט או מהרכב.

על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, ארבעה צילינדרים. המנוע מספק 170 כ"ס ו 28 קג"מ, שזה נתון כזכור יותר מעניין. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים.

במבחן הסטאטי, הרכב מקבל ציון גבוה על שימושיות ומרווח.

ההתנעה עם כפתור, (הרכב קילס מלא) ויוצאים לדרך. על כבישים מהירים 'רגילים' התגובה מעט איטית ממה שהיית מצפה מנתוני מנוע שכזה, ואני חושד שהגיר מעט מסרס את המנוע. לחיצה נחושה על דוושת התאוצה תביא לזינוק מהיר כמצופה מהנתונים הרשמיים (9 שניות מעמידה ל 100 קמ"ש).  המתלים עושים עבודה טובה עם כוכבית. בנסיעה רגועה על כבישים מהירים הם משדרים יותר מדי מידע לא רלוונטי לנהג בדמות סוג של רעידות קטנות. זה מפתיע שכן שיבושים אמיתיים על הכביש, כמו אספלט ששקע והתפורר מעט, וסתם כבישים שפעם היו טובים וזה היה מזמן, מבודדים היטב ונשמרת אחיזה מצויינת גם כשאתה מצפה לאבדן אחיזה רגעי או לחוסר נוחות רגעית.

הביקורת היחידה שיש לי על עבודת המתלים של הרכב, שאמורה להיות מכוונת לנוחות מירבית היא על אותו מידע שהרכב משדר גורם לך לחשוב שהרכב על הזמן עסוק, ופחות נינוח על הכביש.

תאוצות הביניים טובות מאוד, אבל שוב, עם 28 קג"מ אתה מצפה לסוג של בעיטה ולא לתאוצה מתונה. למען הסר ספק, אני לא בטוח שהמתחרים מונעי הבנזין (לא הדיזלים) יעשו את זה יותר טוב.

חלק מזה מוסבר במשקל העצמי הגבוה של הרכב, בכל זאת לגודל יש משקל, והוא עומד על 1673 ק"ג שמנמנים למדי, וחלק על ידי תיבת ההילוכים.

אל תשאלו אותי היא הרכב מתנהג 'על הקצה' או בעליות של מבוא חמה. זה לדעתי מידע לא רלוונטי לרכב במשקל כזה ובגודל כזה, ואפילו לא ניסיתי לגרד את גבולות האחיזה שלו.

לאקווינוקס רשימת בטיחות מלאה הכוללת בלימה אוטונומית בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב (פחות אהבתי את אופי הפעולה שלה) ועוד. ציון הבטיחות שלו עומד על 6 מתוך 8.

בהתחשב שיש לנו כאן מנוע לא גדול שצריך לסחוב על גבו מרכב לא קל, צריכת הדלק בהתאם. הנתון הרשמי שהיבואנית מציינת עומד על 7.6 ליטר ל 100 ק"מ בנסיעה בינעירונית, שהם כ 13.1 ק"מ לליטר. לא יצא לי לבחון את האקווינוקס במסלול הרגיל, אבל אינדיקציה לצריכת הדלק קיבלתי בשתי דגימות של עשרות ק"מ – אחת בטיול שבת רגוע 6.2 ליטר ל 100 ק"מ שהם 16.1 ק"מ לליטר, והשניה מרשימה אף יותר, במסלול הנסיעה לעבודה עם 5.4 ליטר ל 100 ק"מ, וזה כולל מעט פקקים בכביש 4 – 18.5 ק"מ לליטר. המסקנה שלי היא שהאקווינוקס אולי לא ממש חסכוני, אבל ניתן באמצעות נהיגה מודעת לסחוט ממנו צריכת דלק טובה מהמוצהר.

המחיר של האקווינוקס מתחיל ב 150.0 אש"ח לגירסת ה LS, ו 165.0 אש"ח לגירסת המבחן. גירסת המבחן נמכרת ב 0 ק"מ במחירים של 145.0 אש"ח.

בשורה התחתונה, האקווינוקס אולי אינו הג'יפון לנהג חובב הרכב, עם זאת, בהתחשב במרווח הפנים לנוסעים ברכב, כרכב משפחתי הוא בהחלט יכול להיות אלטרנטיבה מעניינת וראויה. בעסקאות ליסינג פרטי תוכלו לקבל אותו במחירים מפתיעים, אז שווה לברר.

בבקשה, אל תיקחו אותו בצבע לבן. יש צבעים שנראים עליו מעולה. 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן