פיג'ו 5008
ג'יפון שבעה מושבים מבית פיג'ו

ה - 5008 הוא הפרשנות של פיג'ו לדרישת הלקוחות לג'יפון בעל שבעה מקומות. התוצאה מצוינת ושימושית אך פחות נאה מהאח הקטן ה - 3008

ה 5008 של פיג'ו היא הפתרון של היצרן ללקוחות המבקשים רכב בעל שבעה מקומות. בעוד שהיצרן התאום מבין סיטרואן נשאר עם תצורת וואן מתוחכם עם הגרנד ספייסטורר, בחרו בפיג'ו לפצח את המשימה עם ג'יפון גדול.

הסקירה הפעם תהיה קצרה למדי, שכן ה 5008 של פיג'ו דומה עד מאוד ל 3008 הנפלא שנבחן כאן לא מזמן.

ההבדלים העיקריים הם בבסיס הגלגלים שהוגדל ל 2.84 בפיג'ו 5008, לעומת 2.675 מטר בפיג'ו 3008. ברוחב הבדלים הם של 3 מ"מ בלבד, מה שאומר שניצול החלל הרוחבי של הרכב כבר היה מספק וטוב.

הפיג'ו 5008 גבוה מאחיו הקטן בכמעט 3 ס"מ, ולמרות שהייתם מצפים גם לגידול משמעותי במשקל, הבדלים ביניהם עומדים על 35 ק"ג בלבד, וה 5008 עוצר את המשקל על 1430 ק"מ לא גבוהים בכלל לרכב בעל 7 מקומות.

הרבה גבות הורמו כשסיפרתי שלרכב בעל 7 מקומות יש מנוע בנזין בנפח 1.2 ליטר טורבו. זהו אותו מנוע מוכר וטוב של הקונצרן, המספק 130 כ"ס, ו 23.5 קג"מ. בפועל הרכב אולי אינו מהיר או חזק באופן מוגזם אבל גם לא איטי. מתקבל רכב בעל תאוצות ביניים שמאפשרות נהיגה ועקיפה בטוחה בתנאים משתנים.

ה 5008 משווק עם שלושה מנועים אופציונליים, מנוע בנזין בנפח 1.2 ליטר טורבו (ברכב המבחן), ובנוסף מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר טורבו המספק 180 כ"ס ו 25.5 קג"מ (זהה לזה שב 508 שנבחנה כאן) ומנוע דיזל בנפח 1.5 ליטר בעל הספק של 130 כ"ס ומומנט מעל ל 30 קג"מ.

הסיפור הגדול של ה 5008 הוא המרחב הפנימי. שלושת המושבים בשורת המושבים האמצעית נעים על מסילה, כל אחד בנפרד, כך שניתן להגדיל את תא המטען או להקטינו, לאפשר לנוסע יחיד יותר מרחב מאחורה או פחות, להשכיב את מסעד המושבים האמצעיים לחלוטין או כל אחד בנפרד. בקיצור, בפיג'ו אומרים לכם 'תתאימו את הרכב לצרכים שלכם באופן הכי מדויק שאתם רוצים'.

מבחינת נפח תא המטען, בתצורה בה כל המושבים פתוחים, מתקבל תא מטען קטן ובסיסי בנפח 210 ליטר. קיפול שורת המושבים השלישית תגדיל את תא המטען לכדי 780 ליטר מכובדים. קיפול כל המושבים, יביא אתכם לעולם הלוויתנים עם נפח הטענה של 1940 ליטר.

העיצוב החיצוני דומה עד מאוד לזה של ה 3008, ואם יש דבר אחד שפחות אהבתי בפיג'ו 5008 זה העיצוב של החלק האחורי. בגלל שנדרש מרווח ראש ראוי גם בחלקו האחורי של הרכב, עיצוב הרכב נפגע לטעמי בהשוואה לאח הקטן. זו למעשה הביקורת היחידה שאני יכול לציין שיש לי על הרכב.

סביבת הנהג זהה לזו שבפיג'ו 3008 כלומר מצוינת עם הגה נפלא. כאן טיפה יותר גמלוני, בזכות תוספת האורך המשמעותית. בכל מקרה אם אתם מתכוונים לתקוף פניות ולהתגרזן בכביש בסדום-ערד, או בעליות מנשר לכרמל, לא בחרתם ברכב הנכון.

ל 5008 בגירסה הבסיסית שנבחנה מערכות בטיחות מלאות – בלימה אוטונומית, התראה על סטיה מנתיב (התראה בלבד ולא תיקון אקטיבי), התראה על קרבה מסוכנת לרכב מלפנים ועוד.

בגירסאות היקרות יותר, תקבלו תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

המחירים מתחילים ב 175.0 אש"ח לגירסת המבחן, ועולים בהתאם למנוע ולרמת הגימור.

שרה תחתונה – ג'יפון שבעה מקומות ראוי ואיכותי.

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן