טויוטה ראב 4 הוצגה לראשונה בשנת 1994, ולארץ החלה להגיע בשנת 97'.
עם הצגתה חוללה הראב 4 מהפכה, שהיום קשה לדמיין את עולם הרכב בלעדיה. היא יצרה קטגוריה שלמה, דבר שמתרחש רק פעם בהרבה שנים. קדמו לראב 4 גירסאות סטיישן מוגבהות עם הנעה כפולה של מכוניות שונות, אבל אף אחת מהן לא תוכננה מראש להיות מה שנקרא לו היום ג'יפון.
העיצוב של הראב 4 היה מסובב ראשים. גירסת השלוש דלתות הקצרה מקסימה גם היום, 25 שנים מאז הצגתה. הג'יפון החדש של טויוטה התקבל באהבה, פנסי השיקים וכרטיס האשראי נשלפו, וכל היצרנים ראו כי טוב.
היום אנחנו עם הדור החמישי של הראב 4, שצמח ותפח עם השנים בכחצי מטר לאורך וכ 15 ס"מ לרוחב.
כמצוות השעה והשמירה על כדור הארץ, לא נרצה לכרסם בעתידו של הכדור, ולכן הוזמן למבחן ראב 4 היברידי. התחממות הכדור הפעם על המצפון שלכם.
לא ניתן להתעלם מהעיצוב החיצוני של הראב. חזית אגרסיבית, עם משחק גדול של משטחים בזויות שונות מנוגדות וממשיכות. גריל טרפזי גדול, כאילו כועס, עם סמל טויוטה במרכז. צבירי פנסים דקים מחברים למעשה כמה משטחים – פגוש, מכסה מנוע, כנף וגריל. קווי האורך זוויתיים ופשוטים לכאורה. החלק האחורי שוב מעוצב עם קווים חדים וזויות שונות המשלבות את יחידות התאורה, השמשה האחורית וקורה C (הקורה האחורית המחברת את הגג עם הכנף האחורית). התוצאה נאה, אך מצריכה הסתגלות.
פנים הרכב הרבה יותר שמרני למראה אך עם הרבה הקפדה. ראשית הדשבורד כולו מצופה בחומר רך ונעים למגע. תשכחו מפלסטיק קשיח. אותו החומר מצפה גם את הדלתות, במקומות בהם היד עשויה לגעת. משטחים בהם היד לא נוגעת בתדירות גבוהה עשויים מחומר פלסטי קשיח, אך בעל מראה דומה מאוד לשאר משטחי הרכב.
מול הנהג לוח מכוונים שנראה בתחילה סטנדרטי אבל במבט שני הוא לא. במרכזו מד מהירות גדול, נראה אנלוגי אבל כולו מסך תצוגה. משמאלו מד שנראה כמו מד סל"ד סטנדרטי, אבל הוא לא. הוא מראה את מצבי המנועים (בנזין + היברידי) – ECO, POWER ו- CHARGE . מימין למד המהירות שני מחוונים – לדלק ולטמפרטורת מנוע. במרכז מד המהירות צג עם תצוגה משנתה, בהתאם לרצון הנהג.
על ההגה כפתורי שליטה מלאים על התצוגה, השמע ובקרת השיוט (האדפטיבית). הרכב הוא KEYLESS מלא שזה אומר פתיחה והתנעה ללא מפתח, וגם ללא קודנית. מאוד נוח.
במרכז הדשבורד צג 8" עם מערכת Toyota touch 2, המשלבת את האפליקציות המקובלות. מיותר לציין BT מלא עם סטרימינג.
מתחת למערכת השמע נמצאים שני פתחי מיזוג (יש עוד שניים בצדדים ועוד שניים ליושבים מאחור), ומתחת בקרי השליטה על המיזוג. עוד תמצאו שם משטח הטענה אלחוטי, ידית הילוכים וכפתורי שליטה על מצבי הרוח של הנהג – ECO, NORMAL, SPORT וכפתור נוסף ל EV MODE אם אתם רוצים לנסוע רק על הסוללה, כל עוד היא לא חלשה מדי.
בערך באמצע הגובה של הדשבורד, לכל אורכו מימין להגה, תמצאו מדף איכסון פתוח, וכך גם משמאל להגה. חכם, פשוט, ושימושי.
ההגה מתכוונן לגובה ולעומק, ויחד עם מושב נהג מצויין, אין בעיה למצוא את תנוחת הנהיגה המתאימה לכם. בין המושבים הקדמיים תא אחסון גדול ובתוכו עוד שקע מצית, וחיבורים שונים. מיד אחרי שאני מסדר את מושב הנהג שיהיה לי נוח, אני עובר למושב האחורי, ומתיישב מול מושב הנהג שזה עתה סידרתי לעצמי. כך יש לי בנצ'מרק קבוע למרווח הפנימי ברכב. בראב 4 אני מופתע לגלות כמה רחוק ממני המושב הקדמי, וכמה מרחב יש במושב האחורי. משענת המושב נראית לי 'שוכבת' מדי, ואני מיד מוצא את המנוף עימו אני הופך את המשענת לזקופה יותר. בהמשך המבחן, החזרתי את הקטנה מחוג, והיא דיווחה על מרחב עצום מאחורה.
קצת על הצד הטכני – המנוע בראב 4 ההיברידי הוא מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר המספק 178 כ"ס ב 5700 סל"ד. תוסיפו לזה מנוע חשמלי, וההספק המשולב מגיע ל 218 כ"ס בראב 4 'שלנו' שהוא עם הנעה של 2X4. בראב 4 עם ההנעה הכפולה ההספק עומד על 222 כ"ס, ובראב 4 שאינו היברידי ההפסק עומד על 175 כ"ס אך ממנוע בנפח 2.0 ליטר.
היתרון הגדול של מנוע חשמלי הוא שאת כל המומנט שלו הוא מספק כבר מההתחלה. דבר זה מביא לתאוצות חזקות, והנתון הרשמי עומד על 8.4 שניות, וזה לג'יפון ששוקל מעל 1600 ק"ג.
אלו מכם, שנולדו בשנות השבעים וגם קצת השמונים, זוכרים שפעם, בתקופה שלפני שהאלקטרוניקה נדחפה לתוך כלי הרכב, לא היה נדיר לראות רכב 'מפרפר' בחריקת צמיגים בעת יציאה אגרסיבית מעמידה. הרעש הזה נעלם מחיינו לחלוטין. אני לא חושב שהילדים שלי שמעו אותו אי פעם. בקרות המשיכה המודרניות מיד מזהות החלקה, ומסרסות את הכח שעובר למנוע באמצעות גמדים אלקטרוניים. איכשהו, הגמדים האלה ישנים בעמידה בראב 4 ההיברידי. בפעם הראשונה בה האצתי באגרסיביות, ושמעתי יללת צמיגים קצרה, חשבתי שאני הוזה. בפעם השניה, הבנתי שאני לא הוזה. בפעם השלישי והרביעית, זה כבר היה מכוון. בפעם החמישית אישתי ביקשה שאפסיק. שזה לא מצחיק כבר, ואני לא ב XXX עם כל העארסים. אבל אם אתם קונים את הרכב, תדעו שזה פיצ'ר, לא תקלה.
הנסיעה ברכב נעימה מאוד. הרכב בנוי ומרגיש מוצק מאוד, ולמרות שרכב המבחן עבר מעל 12,000 ק"מ, הם לא ניכרים. הוא מרגיש כמו רכב חדש לחלוטין. המתלים מבודדים את מרבית המהמורות בכביש, עם זאת מעבר מהיר מדי על פסי האטה (משפט קצת בעייתי) מביא את הבולמים הקדמיים לסוף מהלך, ולחבטה מפתיעה ולא נעימה. זה מתרחש רק בקצה, וכאשר אתם עובדים פסי האטה במהירות גבוהה משמעותית ממה שהיתם צריכים לנסוע שם. מעבר לכך מדובר ברכב נוח מאוד.
נהיגה באיילון, בשיא הפקקים עוברת על חשמל בלבד, ללא התערבות מצד הנהג. פתאום, כל אותם מכוניות הנוסעות על דלק נראות כמו דינוזאורים על גלגלים. מה נסגר אתכם בני אדם? לא חבל על כדור הארץ? עברו להיברידי!
בחינה של צריכת הדלק, במהירות קבועה של 90 קמ"ש עם קרוז קונטרול אדפטיבי, הביא לצריכת דלק של מעל 22 ק"מ לליטר. בנסיעה עירונית בתוך הפקקים נרשמה צריכת דלק של מעל 14 ק"מ לליטר. אלו תוצאות מצויינות לרכב בגודל הזה ובמשקל הזה (כשחלק גדול מהמשקל אלו הן הסוללות).
לרכב 218 כ"ס, וזה אומר שאם תרצו לנהוג ממש ממש מהר, אין בעיה. רק אל תצפו להתנהגות כביש של רכב ספורט, כי הוא לא. עם זאת, התנהגות הכביש של הראב 4 בטוחה לחלוטין, והוא מספק אחיזה גבוהה גם בגירסת ה 2X4, יעיד על כך אותו נהג שנעקף בזלזול, בירידה מכביש 5 מכיוון מזרח לאיילון דרום, כשהראב המגודל עוקף אותו מבחוץ, בלי טיפת מאמץ או סיכון לאבדן שליטה.
כניסה לקניון ואני פוגש את השומר בכניסה לחניה. הוא כעס עלי כשאמרתי שהדלת האחורית חשמלית, אבל בכל זאת אני חושש מנזקים. הוא כמובן ראה כבר אלפי דלתות כאלה, לי זה עדיין חדש.
מחירים:
הראב 4 הרגיל, שאינו היברידי, מתחיל ב 170.0 אש"ח. הדגם ההיברידי מתחיל ב 180.0 אש"ח, והדגם הנבחן כאן, ברמת גימור E-Xperience עולה 190.0 אש"ח.
סיכום,
יש מכוניות מבחן שהייתי שמח להשאיר אצלי לעוד שבועיים שלושה, למצות את הכיף. יש מכוניות מבחן שאני רק מחכה להחזיר אותן ליבואן. ויש מכוניות מבחן שהייתי רוצה להשאיר אצלי לתמיד. לא כי הן הכי כיפיות בעולם, לא כי הן הכי מגניבות, לא כי הן מושכות תשומת לב או מרשימות – רק כי הן פשוט עושות את מה שהן צריכות לעשות הכי טוב. הראב 4 ההיברידי הוא מהסוג השלישי. הוא בדיוק הרכב שהייתי רוצה לראות ליד הבית הפרטי שלי, ליומיום.
ומילה אחרונה כי אי אפשר בלי – על הראב 4 של ההדגמה יש פרסומת של טויוטה שנותנת חסות למשחקים האולימפיים. לצידה, באותו הגודל, באותו הכתב בדיוק, מצויינת גם החסות למשחקים הפראלימפיים. אהבתי.
ועוד מילה אחרונה באמת – אני מחזיר את הרכב לטויוטה, ומחליף כמה מילים עם אחד מנציגי טויוטה. הוא שואל אותי לדעתי, ואני עונה. אני שואל אותו לדעתו, והוא עונה. בסוף הוא אומר לי 'אתה לא מבין איזה ביקוש יש לרכב הזה. תביא לי עכשיו משלוח עם עוד 1000 מכוניות כאלה, אני מוציא אותן לשוק באופן מיידי.' חכמת ההמונים.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב