פולקסוואגן T-Cross
באיחור אופנתי נכנסת גם פולקסוואגן לעולם הג'יפונים הקטנים

ה T-Cross של פולקסוואגן נכנס לקטגוריה רווית מתחרים מצויינים, חלקם מבית. כדרכה של היצרנית היא מתברגת בצמרת הקטגוריה.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

ה-T-CROSS של פולקסוואגן הוא נציגות של המותג הגרמני בסגמנט B-SUV (במילים פשוטות – ג'יפונים מבוססי סופר מיני). לקונצרן יש כבר נוכחות בסגמנט זה עם הסיאט ארונה המצויינת. הפעם מגישה פולקסוואגן את התרגום שלה לסגמנט הלוהט, וקצת באיחור אחרי שהמתחרים כבר חוגגים בשוק עם הג'יפונים שלהם.

פולקסוואגן לקחה את הזמן ללמוד ולפתח דגם שבמידה לא מבוטלת מתרחק מהמקור הסופר מיני, ומציג פרשנות משלו לקונספט של הקטגוריה.

עיצוב הרכב שונה מהמקובל בסגמנט. הקווים רבועים במתכוון, החזית קשוחה למראה, ומייצרת תחושה של מוצקות, בעולם בהם עיצובים הולכים למקום של קווים 'זורמים' ו'עגלגלים'.

האלמנט הבולט לטעמי בחזית הוא דווקא פנסי הערפל הרבועים הנמצאים מעט מתחת למרכז האופקי של הפגוש, עם עיצוב רבוע ופלסטיקה שחורה העוטפת אותם ונמתחת לרוחב כל הפגוש. מתחתיה פס דק בצבע המרכב, ומעליה פס עבה יותר המשתלב עם הגריל המרכזי ויחידות התאורה הראשיות. התוצאה כאמור קשוחה למראה, נאה מאוד לטעמי ובעיקר שונה.

מבט מהצד מציג שוב מראה רבוע וקשוח, עם קורה C רחבה בצבע המרכב, כאשר קורה A משלבת צבע מרכב יחד עם שחור, וקורה B שחורה. מסגרת פלסטית שחורה עוטפת את כל המרכב מלמטה, ופיסול בגוף הרכב מתחיל בכנף הקדמית (ומזכיר את העיצוב בגולף בו מודבק סמל ה-GTI) ממשיך בשני פסים מקבילים כמעט עד סוף הדלת האחורית, ואז כמעט מתאחדים ונמשכים לתוך יחידת התאורה האחורית.

תסתכלו על התמונות, תסתכלו על הרכב כשתראו אחד כזה, ותראו כמה מחשבה הושקעה בעיצוב פרט שולי לכאורה. יחידות התאורה האחוריות שוב מציגות מראה רבוע, וכך גם תאורת הלד המשולבת בהם. גם חלקו האחורי של הטי קרוס משדר את אותה מוצקות וקשיחות של החלק הקדמי. התוצאה הסופית נאה, קשוחה ומוצקה למראה.

העיצוב הפנימי ירגיש 'כמו בית' למי שרגיל לרכבי פולקסווגן, עם זאת גם כאן יש תשומת לב לפרטים מעניינים. דשבורד שחור/אפור אופקי למדי, עם תא לחפצים במרכזו. ממש מתחתיו מערכת מולטימדיה מקורית בגודל 8 אינץ', עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בגירסת המבחן 'קומפורטליין פלוס' גם לוח המחוונים דיגיטלי במלואו עם תצוגה משתנה בהתאם לבחירת הנהג. באופן אינטואיטיבי הצבתי מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל, ובאמצע צג עם מידע משתנה. ההגה שמנמן, אך מעט גדול מדי לטעמי.

מתחת למערכת המולטימדיה תמצאו את פתחי המיזוג. עוד קומה למטה – את הפקדים של בקרת האקלים הנקראת בפולקסוואגנית "קליימטרוניק". מתחתיה תא לחפצים משטח טעינה אלחוטית לסלולרי. נפלא. מוט ההילוכים מעניין בהיבט שתצוגת מצב ההילוכים היא על הידית עצמה ולא על מסילה נפרדת בצד. כמובן שגם בלוח המחוונים יש חיווי מתאים למצב ידי ההילוכים וההילוך בפועל. מעצור היד סטנדרטי ולא חשמלי.

אם תסתכלו ממבט מעט יותר מרוחק על תא הנהג תוכלו לראות שלוח המחוונים מול הנהג ומערכת המולטימדיה 'מחוברות' ביניהן באמצעות עיצוב הדשבורד ויוצרות יחד אלמנט עיצובי מעניין ויפה.

מושב הנהג נוח ואוחז, עם זאת החלק הקדמי של בסיס המושב היה לי גבוהה מדי על גבול המעצבן, ולא ניתן לשנות את המצב, אלא רק להנמיך את כל המושב. עוד נהג שישב ברכב הצביע על כך שהתמיכה גבוהה מדי, ומנגד נהג שלישי ציין שבדיוק ככה הוא אוהב את התמיכה. שימו לב שאני כותב פסקה שלמה על סוגיה זו, זה כנראה הפריע. עוד בגיזרת החסרונות – אין תאורה למראה שעל הסוכך הפנימי, דבר שהקשה עלי להתאפר בזמן הנהיגה, ואין ידית אחיזה לנוסע שליד הנהג. אותה ידית שממוקמת מצד ימין, ממש מעל החלון. חסכון לא ברור לנוכח ההשקעה הגדולה בפרטים הקטנים ברכב. מעבר לזה, סה"כ גם לנהג וגם לנוסע שלידו יש סביבת מחייה נעימה.

בסיס הגלגלים עומד על 2.55 מטר, דבר המרמז על המקור הסופר מיני של הרכב, זאת בהשוואה למתחרים המציגים כמה סנטימטרים יותר. עדיין המרווח במושב האחורי טוב, ושני מבוגרים (או שני ילדים) יוכלו לשהות בו ללא תלונות.

על הפן הדינמי אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר, שלושה צילינדרים, המפיק 115 כ"ס ו-20.4 קג"מ בסל"ד גבוה יחסית – 2000 עד 3500 סל"ד. תיבת הילוכים היא DSG כפולת מצמדים עם 7 הילוכים מוכרת ויעילה.

המשקל העצמי של הרכב הוא 1,275 ק"ג לא מבוטלים. התאוצה הרשמית עומדת על 10.2 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש בדרך למהירות סופית של 193 קמ"ש. בפועל ההתנהגות מעט שונה מהנתון הרשמי. תאוצות הביניים טובות כל עוד שומרים על שיא המומנט, אבל בשלב מסויים גם הרכב הזה משלים עם העובדה שחזק ככל שהוא לא יהיה, הוא בסה"כ מנוע 1.0 ליטר. ל-T-Cross אין בעיה לשמר מהירות גבוהה בכבישים פתוחים. עקיפות במהירויות ביניים נעשות בבטחון, עם זאת, בשלב מסויים גם המנוע הצנום מגיע לקצה גבול היכולת שלו.

בכביש העולה מכרמיאל לכיוון גוש תפן, עקיפות של מכוניות איטיות יותר ופחות נעשו עם 'רגל עד הפח', ובשלב מסויים נגמר לטיקרוס האוויר. השילוב של צורך בהאצה חזקה, יחד עם עליה תלולה עשה את שלו. למרות זאת, צריך לזכור כל הזמן שההשוואה הנכונה לפיה יש לבחון את הטיקרוס היא לא איזו GTI חמה אלא ג'יפונים כמו סטוניק / 2008 החולקות עימו את הסגמנט, ובסה"כ מדובר בג'יפון עירוני מקסים. רוצים להתגרזן? אתם לא במבחן הנכון. 

נוחות הנסיעה גבוהה ומורגשת כי נעשה כיול מדוייק למתלים (קדמי – מקפירסון, אחורי – קורת פיתול). הרכב אינו רך מדי ומצד שני גם אינו מתרסק על מהמורות פסי האטה או כבישים שבורים. אחיזת הכביש של הטיקרוס גבוהה, וגם וזויות גלגול נמוכות ממה שהיית מצפה מג'יפון. בסופו של דבר נרשם ציון גבוה בסעיף זה.

בטיחות – הטיקרוס מצוייד בכל מערכות הבטיחות המקובלות היום – שמירה על נתיב, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. הרכיב היחיד שלא נמצא ברמה הבסיסית (קומפורטליין) וקיים רק בקומפורטליין פלוס הוא ניטור שטחים מתים. בקרת השיוט האדפטיבית עובדת נפלא, וכך גם השמירה על הנתיב.

מבחינת צריכת הדלק, המנוע הצנום בהחלט יודע להיות חסכוני. הנתון הרשמי, 20 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, נראה מעט אופטימי. מסיבות שונות, לא הצלחתי לבחון צריכת דלק כפי שאני מבצע תמיד. בבדיקה לא מלאה, בנהיגה חסכונית מחוץ לעיר הצלחתי להגיע לכ-24 ק"מ לליטר. בפועל אני משער שהצריכה היתה עולה מעט, ועדיין מדובר בג'יפון חסכוני. צריכת דלק מציאותית בנסיעה משולבת תהיה להערכתי כ-17-18 ק"מ לליטר.

אז מה היה לנו כאן?

הטי קרוס הוא מתחרה חדש ואיכותי בקטגוריה הלוהטת של הג'יפונים הקטנים. הוא 'קשוח' למראה, ולטעמי נראה מצוין ושונה בין העיצובים המקובלים היום. הוא מושלם כרכב עירוני למשפחה עם שני ילדים, עגלות, שקיות במבה וחיתולים, ויהיה גם נוח ונעים לנסיעות ארוכות.

הייתי שמח לקחת אותו לנס הרים או לאחד מהמסלולים שנפתחו בארץ, אם רק הייתי מוצא סיבה לעשות את זה.

המחיר לגירסת הכניסה – קומפורטליין עומד על 129,900 שקלים חדשים, ו-139,900 ₪ לקומפורטליין פלוס. דווקא הגירסה הזולה יותר נראית לי מעניינת ומתומחרת היטב, כמה אלפי שקלים מעל המתחרות.

המבחן פורסם במקור באתר קארספורום בתאריך 29.3.20. מצ"ב לינק למבחן שהתפרסם.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן