
המבחן פורסם לראשונה ב'ביזפורטל' במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם האתר הפיננסי המוביל.
הקרניבל של קיה שהוצג לראשונה בשנת 1998 הוא התשובה של קיה לצורך במוביל נוסעים משפחתי ושימושי, מבלי לגלוש לקטגוריית הוואנים. בעוד שהדור הראשון היה רכב בינוני, הדור השני שהוצג ב 2005 כבר הציג שיפור משמעותי. הדור השלישי הוצג בשנת 2014 כבר קנה את מקומו כאחד מהמוצלחים בקטגוריה ובשנת 2020 הושק הדור הרביעי. למבחן היום מתייצב הקרניבל החדש שהוא מתיחת פנים משמעותית של הדור הרביעי, כאשר מתיחת הפנים היא גם חיצונית וגם בתא הנוסעים.
הקרניבל של קיה משווק בישראל מתחילת שנות ה 2000, וצבר לעצמו לא מעט אוהדים. בשנת 2023 נמכרו בישראל 643 יחידות מהקרניבל, ובשנת 2024 הצטרפו אליהן עוד 447 יחידות, מרבית ביבוא סדיר על ידי היבואן הרשמי טלקאר. למעשה בכל רגע נתון יש לקרניבל עודף ביקוש על פני מה שהיבואן מצליח להביא, ואם היו לו עוד כמה מאות יחידות, גם הן היו נמכרות עוד בעודן על האניה בדרך לישראל.
העיצוב החיצוני של הקרניבל מוכיח כי ניתן לעצב מיניוואן שגם יהיה נאה ונחשק ( אפשר גם לראות את הקיה EV9) וגם שימושי.
מתיחת הפנים שלה קרניבל מיישרת קו עיצובי עם כלל רכבי הקבוצה, לרבות חזית נאה עם יחידות תאורה ראשיות אנכיות, ופס לד מתוחכם המקיף את יחידת התאורה מבחוץ ומלמעלה. מבט מהצד מציג את הצללית המוכרת של הקרניבל, כלומר אוטו גדול וארוך, כאשר בקיה 'שברו' את המראה עם קורה C מוכספת עם ריקועים, וחישוקי 17" נאים. מאחור העיצוב 'מתכתב' עם זה הקדמי, ומשלב יחידות תאורה אנכיות ופס לד הנמתח משני הצדדים לכיוון מרכז הרכב. התוצאה הסופית כאמור נאה למדי.
גם פנים הרכב עבר עדכון והתאמה לעיצוב הפנימי של רכבי קיה (ויונדאי החולקים פלטפורמות).
רכב המבחן ברמת איבזור EX כולל צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3", ומסך מולטימדיה בגודל זהה. כמובן עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפלל קארפליי. מול הנהג הגה גדול עם מתגי הפעלה למולטימדה, לתצוגת לוח המחוונים ולבקרת השיוט האדפטיבית. בין הנהג לנוסע קונסולה רכבה עם מוט הילוכים גדול , משטח הטענה אלחוטי, מחזיק כוסות ותא איחסון גדול. הכל אינטואיטיבי ו'נופל ליד' בדיוק כפי שצריך. מושב הנהג מצוין והולם את אופי הנהיגה הצפוי בקרניבל.
הסיפור הגדול הוא מאחור, עם שתי שורות מושבים 3 + 3, כלומר נהג + 7 נוסעים (אם מישהו קורא לנהג הקרניבל 'שלגיה' זה על אחריותו בלבד.) השורה השניה נעה על מסילה בתצורה של 2+1, לטובת התאמת המרווח ליושבים בחלק האחורי. את משענת המושב האמצעי ניתן להשכיב לטובת קבלת משטח עליו ניתן להניח חפצים או לחתל תינוק. שורת המושבים השלישית פחות מרווחת למבוגרים, אבל ילדים כולל כאלה בגיל ההתבגרות ימצאו בה מקום ראוי.
עוד נכון לציין שתי דלתות הזזה החשמליות, וכן דלת אחורית חשמלי, המסתירה מאחוריה הפתעה. עם הפתיחה מתגלה תא מטען עצום ועמוק מאוד בנפח 627 ליטר, זאת כאשר כל המושבים פתוחים. בעת קיפול שורת המושבים השלישית הם נכנסים לתוך החלל העמוק שבתחתית הקרניבל, ויוצרים משטח הטענה עם רצפה שטוחה בנפח 1665 ליטר. אם גם זה לא מספיק, ניתן לקפל גם את שורת המושבים השניה, ולקבל נפח הטענה מסחרי לחלוטין של 2827 ליטר.
הקרניבל מגיע עם שתי צורות הנעה, מנוע בנזין בנפח 3.5 ליטר בתצורת V6 או מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המשולב עם הנעה היברידית. מנוע ה V6 בדגמי ה LX וה EX מפיק 291 כ"ס ומומנט של 36 קג"מ, ואילו הדגם ההיברידי מפיק 180 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ ומשולב עם מנוע חשמלי המפיק 73 כ"ס ומומנט של 31 קג"מ. ההספק המשולב לדגם זה עומד על 245 כ"ס ומומנט של 37.4 קג"מ. אנחנו כאמור עם ה EX ונהנים מקרוב ל 300 כ"ס צוהלים. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים.
הקרניבל העדכני זריז למדי בנסיעה, ברמה מפתיעה במקצת. אם נזכרים שיש כאן קרוב ל 300 כ"ס ו 36 קג"מ אזי לא אמורים להיות מופתעים מקצב צבירת המהירות של הקרניבל. נוחות הנסיעה טובה למרות קשיחות יחסית כאשר הרכב ריק מנוסעים למעט הנהג. אין ספק שהוספה של מספר נוסעים היתה משפרת משמעותית את נוחות הנסיעה, ועדיין מדובר ברכב נוח ונעים.
יציאה אגרסיבית מעמידה או האצה חזקה תוך כדי נסיעה, מביאות עימן לא מעט רעשי מנוע, וניתן היה לטעמי לבודד את תא המנוע מעט יותר, אבל נכון לציין כי זו ביקורת מינורית, שכן לאחר ההגעה למהירות הרצויה מדובר ברכב שקל למדי, גם אם לא 'שקט רכב חשמלי'.
בסה"כ הנהיגה והנסיעה בקרניבל העדכני מוכיחים כי גם מוביל נוסעים ייעודי יכול להיות גם רכב כביש מצויין, אם יודעים לכייל שלדה ומתלים.
תנועה עירונית וחניות צפופות מאתגרות מעט שכן האורך הכולל של הקרניבל עומד על מעל 5.15 מטר, והרוחב קרוב מאוד ל 2.0 מטר.
צריכת הדלק הרשמית של הקרניבל עומדת על 8.9 ק"מ לליטר, לא בתקן WLTP. צריכת הדלק בפועל של הקרניבל תלויה כמו תמיד במשקל רגל ימין של הנהג. נהיגה רגילה בקרניבל תביא אתכם לצריכה של כ – 9 ק"מ לליטר, זה אחרי שנרגעתם מהכיף שבלחיצה על מנוע V6 עם 291 כ"ס, שהרי אי אפשר לנהוג כל הזמן בצורה אגרסיבית שכזו. לעומת זאת, אם תחליטו להיות רגועים על הכביש ועל דוושת הגז, הקרניבל יכול לתגמל אתם בצריכת דלק של מעל 14 ק"מ לליטר. ההחלטה ברגלכם.
בתחום הבטיחות מצוייד הקרניבל במרבית אביזרי הבטיחות האקטיביים המתקדמים, לרבות שמונה כריות אוויר, בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, אור גבוה אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 6. הדור הרביעי של הקרניבל לא נבחן על ידי ה EuroNcap, אבל כרכב המיועד לציבור בארה"ב הוא נבחן על ידי ה IIHS המחמיר האמריקאי, ולמעט באירוע של פגיעת צד, הוא קיבל ציונים גבוהים. פגיעת צד משמעותית בקרניבל הניבה ציון נמוך.
הקרניבל משווק כאמור בפתיח בשלוש גירסאות. גירסת הכניסה ה LX משווקת במחיר של 299.0 אש"ח. רכב המבחן ברמת איבזור EX משווק במחיר של 320.0 אש"ח, ואילו ה 1.6 טורבו היברידי משווק במחיר של 340.0 אש"ח. על אף שהייתי שמח לשני קליקים למטה בעניין המחיר (270 / 290 / 310), עדיין מדובר במוביל נוסעים מצויין וראוי.
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב