סובארו פורסטר 2019
הדגם האחרון של הפורסטר טוב מתמיד

מאז ומעולם הפורסטר של סובארו הקפיד לשמר יכולות שטח אמיתיות בעולמות הג'יפונים. הדגם העדכני שלו עושה את זה טוב מתמיד.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

מבלי לשים לב, מזה למעלה מ 20 שנים יש אייקון נוסף בקטגוריית רכבי השטח, והוא הפורסטר של סובארו. מאז הצגתו הראשונה ב 2007, כסובארו אימפרזה סטיישן מוגבהת קלות, עם הנעה כפולה מוצלחת מאוד, היה הרכב חלוץ בתחום רכבי השטח הקלים. כאלה שמתאימים מאוד לשימוש יומיומי, ונושאים איתם יכולות לרדת לשטח לא מאתגר מדי, אבל כזה שישאיר את יתר הסטיישנים הרחק מאחור.

במהלך חייו הלך הפורסטר והתרחק מ DNA המשפחתי, ובנה לעצמו קטגוריה פרטית משלו. ג'יפון עם יכולות שטח מרשימות ביחס לג'יפונים, ומנהגי כביש של משפחתית מצויינת.

מספר דורות עברו על הפורסטר כאשר הוא מציג בכל דור שיפורים והתקדמות בכל הפרמטרים, תוך שמירה על מאפייני עיצוב מזוהים ומובהקים. הדור האחרון שהוצג לא מזמן, ממשיך באותה המסורת, ולמתבונן מהצד נראה בהחלט כמו סוג של מתיחת פנים.

בפועל, השינויים העקביים שעבר הפורסטר במהלך השנים היו לא מבוטלים. בסיס הגלגלים צמח מ 2525 מ"מ (שני מטר ו 52 וחצי סנטימטרים) ל 2670 מ"מ, גידול של 14.5 ס"מ שלמים. גם האורך הכולל צמח מ 4.45 מטר ל 4.625 מטר.

כך שלמרות שנדמה לכם במבט חטוף מבחוץ, שמדובר כמעט באותו הרכב, בפועל מדובר על שלדה חדשה לחלוטין המשרתת דגמים אחרים של סובארו, ובעצם עומד לפנינו רכב חדש לחלוטין.

סובארו זנחו לחלוטין את מנוע ה 2.0 ליטר מהדגמים הקודמים, ומתחת למכסה המנוע שוכן הפעם רק מנוע 2.5 ליטר, המספק 182 כ"ס ב 5800 סל"ד ו 24.3 קג"מ ב 4400 סל"ד. נתונים סבירים ולא מרשימים, המשודכים לתיבת ההילוכים רציפה בעלת 7 יחסי העברה קבועים.

בתחום הבטיחות, הפורסטר מצוייד במערכת EyeSight המבוססת מצלמות. המערכת כוללת את כל אביזרי הבטיחות המתקדמים המקובלים – בקרה אקטיבית לסטיה מנתיב, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, ועוד. המערכת אינה מזהה תמרורי תנועה. בפועל המערכת עובדת מצוין וניכר בה סוג של בשלות ובגרות בהשוואה למערכות בטיחות אקטיביות.

העיצוב אגרסיבי, אם כי לטעמי מעט מצועצע מדי, בוודאי בשילוב הנגיעות הכתומות בגרסת הספורט. גריל משושה גדול, עם סמל סובארו המוכר במרכזו. פנסים קדמיים גדולים בעלי זויות ושבירות בצורה יוצרות לטעמי מראה מתאמץ להיות ייחודי, ופחות זורם. גם חלקו האחורי של הפורסטר החדש תזזיתי משהו עם פנסים שמזכירים לי צורת שורש של שן. אישית, פחות התחברתי לחלקים בעיצוב שנראים מאוד מאולצים.

הכניסה לפורסטר שומרת על הקו הרועש משהו של העיצוב החיצוני.  מישהו שמאוד אוהב צבע כתום עבר עם ערכת צבעים בכל תא הנוסעים. הוסיפו לזה שלושה צגים שונים – מול הנהג, במרכז הדשבורד ומעל מרכז הדשבורד ואתם מקבלים סביבת נהג מאוד 'רועשת'.

הגה מתכוונן ומושב נהג מצויין מאפשרים התמקמות מצויינת למי שאוהב לשבת גבוה.

עם ההתנעה קורה כבר קסם שונה לחלוטין מהרושם שהשאיר עיצוב הרכב. ראשית, הרכב שקט, מאוד שקט. המנוע כמעט ולא מורגש, ורק חדי אוזן יהנו מאיוושת מנוע הבוקסר המוכרת של סובארו.

בתחילת הנסיעה קסם שני. הרכב נוח בצורה יוצאת דופן. מהמורות ושאר תחלואי כבישים נבלעים בדממה, כאשר המתלים עושים עבודה מעולה בשיכוך והכלת השיבושים. מעט מאוד עובר לתא הנוסעים. כמה מעט וכמה שקט? – אחרי 100 מטר של נסיעה עם האישה והבת הגדולה שתיהן שואלות "WOW, מה זה הרכב הזה??? " ככה מורגש. והרכב באמת WOW. הנהיגה ברכב כל כך שונה מהעיצוב הרעשני. למרות נתוני המנוע 'על הנייר' בפועל הרכב זריז בהחלט ולחיצה על דוושת התאוצה משגרת את הג'יפון בנחישות. לא תעכבו את התנועה עם הפורסטר הזה.

תוסיפו שקט בתא הנוסעים, מושבים מצויינים ומרווח אחורי גדול, ויש לנו כאן ג'יפון משפחתי מרשים מאוד.

20190208_154339

אבל עד כאן היינו על הכביש. נקודת החוזק של כל דגמי הפורסטר היא יכולת השטח. אם כאן הוא ייכשל אז נשארנו על ג'יפון נחמד, עוד אחד מעשרות כאלה שעל הכביש.

פרק השטח של הפורסטר החדש חרג מהתכנון המקורי. בעוד שאני רציתי לקחת אותו למסלולי טיול 'מבוקרים' כדי לקבל תשובה לשאלה "האם הוא מתאים למשפחה המטיילת, לפי מדד ג'יפונים ולא מדד רוביקון', בפועל קיבלתי רמזים ליכולות שלו די מהר.

הפורסטר, שומר אמונים להנעה כפולה על הכביש, מרווח גחון מרשים של 22 ס"מ, ומערכת X-MODE  שלפי הפרסומים אמורה לסייע לנסיעה בשטח. גיחה קצרה לפרדסי השרון גורמת לי לשלוח בווטסאפ את ההודעה הבאה "אחלה רכב. ג'יפון גיבור. לא גיבור במדד רוביקון, גיבור במדד ג'יפונים". הקרבה לבית (ולחילוץ עצמי עם הלנדקרוזר ) הביאה אותי לנסוע עם הפורסטר בתוך ערוצון בשדות החקלאיים בשרון, על חול משוחרר שהמים יצרו בו הפרשי גובה לא מבוטלים. הפורסטר האמיץ, התקדם בנחישות, הניף גלגל כזה או אחר (בכל זאת יש גבול למהלך המתלה בג'יפון) אבל לא נעצר. גם כשהשביל נעלם ומצאתנו עצמנו בתוך ערוצון שאין ממנו דרך אחורה – רק קדימה, הרכב לא נעצר. יפה מאוד.

נהגי שטח שונאים / מפחדים משני דברים בעיקר – שיפועי צד ובוץ. בשני המקרים אתה כמעט ולא שולט ברכב. לא בוץ טובעני, בוץ מחליק. אתה יכול לעשות פעולות שימנעו ממך מלהיתקע, אבל לשטח יש כוונות משלו.

למחרת, טיול שבילים קליל באיזור המושב 'שקף' ויער אמציה. אנחנו מאתרים שביל שנראה כבוש וסלול היטב, ואכן הוא היה כך בהתחלה. ירידה תלולה בינות לטרסת אבנים לא עשתה רושם על היערן, ואותי הטרידו רק הפגושים הקדמי והאחורי. מרבדים ירוקים זרועים באדום וצהוב של טבע מקסים ופורח. בהמשך עוד ירידה תלולה, שבהמשכה הסתבר כי האדמה רוויה במים ויש בוץ.

אחורה – אין מצב. רק קדימה. הבוץ הוא כזה שמהר מאוד כל החריצים של הצמיגים מלאים בבוץ, על הצמיג יש שכבת בוץ חלקלקה, והמשטח עצמו הוא בוץ חלקלק. אין כזה דבר לנסוע ישר. אתה על הצד הזה, או השני. מינימום תנועות הגה חדות, מינימום גז כדי לא לייצר עוד החלקה, אבל זה לא באמת עוזר. צרפו לזה שבצד השביל יש ערוץ נחל הנמוך ממך בכמטר וחצי / שני מטר, ואתה לא רוצה ליפול לתוכו, ובצד השני של השביל לא משנה מה יש באמת, כי עם הבוץ הזה אין לך סיכוי להגיע לצד השני של השביל. נסיעה של כמה ק"מ על הצד, כמעט בניצב לחלוטין לכיוון ההתקדמות. פעמיים עצרתי עצירה מלאה. גירדתי בקרחת, וחשבתי איך קיבינימאט יוצאים מכאן? ולמה טיולון רגוע יסתיים בנעיצת הפורסטר בתעלה בעומק של שני מטר, ומתי יגיע הקיץ שיהיה כאן יבש ואפשר יהיה להוציא את הרכב. אחרי עצירה וסידור הנשימה והמחשבות, מוודאים שהבורר של  X-MODE על המצב הנכון, וגז עדין. נכון שההגה מופנה שמאלה, השביל מימין, הגלגלים האחוריים כמעט בתעלה, אבל הקסם עובד, והרכב מתקדם לו כמו סרטן על הצד בכיוון הנכון. מטר אחרי מטר, אתה מרגיש את המחשב חותך את הכח לגלגלים שמחליקים יותר, אבל הבהמה מתקדמת לכיוון הרצוי. מצליחים קצת להתיישר ואז שוב חוזר חלילה. בסופו של דבר, רק בזכות הרכב אני כאן כותב את המבחן הזה ולא קובר את עצמי מאחורי תירוצים של בושה איך הרסתי רכב מבחן. היציאה של הרכב מהמצב הזה היתה כל-כך מרשימה שלרגע שכחתי שאנחנו מדברים על ג'יפון. יסלחו לי הרבה מהג'יפונים הקטנים, אבל ככל הנראה רק בודדים (ג'ימני, דאסטר, XV, ויטארה? ) מהם היו יוצאים עצמונית מהמצב הזה.

נהיגת שבילים עם הפורסטר היא חוויה מהנה וכייפית. מהירות גבוהה בשבילים מציגה עבודת מתלים מעולה, שיכוך מוחלט של מהמורות, ואחיזה מצויינת – ביחד זה מביא אתכם למהירות גבוהה מאוד בשבילים. גבוהה עד כדי דוח מהירות אם זה היה כביש ציבורי. תשכחו כל מה שאתם יודעים ושמעתם על הפורסטר הקודם שנשאר רכב מצויין לכשעצמו – הפורסטר החדש הוא פשוט רמה אחרת.

מחיר – הפורסטר בגירסת המבחן 'ספורט' עולה 200.0 אש"ח, גירסת ה X הפשוטה יותר (וצעקנית פחות) עולה 180.0 אש"ח – במחירי מחירון היבואן.

חוזר לשאלה המקורית – האם הפורסטר החדש הוא חלופה ראויה למשפחה המטיילת – התשובה היא בהחלט כן. והוא עושה את זה בקלות ובהנאה. האם הוא תחליף פאג'רו או לנדקרוזר – לא. והוא לא אמור להיות.

חלקים ממבחן זה פורסמו לראשונה באתר קארספורום בתאריך 13.3.2019. תוכלו לקרוא אותם כאן

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה
תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן