מבול הדגמים והיצרנים החדשים לא נפסק עם בוא האביב. קבוצת דלהום מוטורס הודיעה על תחילת ייבוא של דגמי פוטון הסינית. את הבשורה הגדלה נושא על כתפיו ה Tunland של פוטון, טנדר 4X4 שיגיע גם בגירסה חשמלית וגם בגירסת דיזל אוטומטית כמובן. בנוסף תייבא קבוצת דלהום את הוואן החשמלי eVIEW.
הרכב המסקרן ביותר הוא ה Tunland – פיקאפ 1.0 טון מתחרה ישיר לטויוטה היילקס, איסוזו דימקס ופורד ריינג'ר. כרגע אין נתונים טכניים רשמיים מהיבואן, אבל כבר אפשר לומר כמה דברים, בהתאם לפרסומים במדינות בהן הרכב משווק. חשוב לומר שייתכנו הבדלים בין מה שיגיע בסופו של דבר לישראל, לאור התאמות שמבצעות היצרניות בהתאם לשוק בו הרכב נמכר.
העיצוב 'טנדרי' גנרי משהו, אולם יש לומר כי על אף הגריל עם האותיות העצומות בגודלן, ה Tunland נאה למדי, משדר את האגרסיביות המצופה מרכב מסוגו.
נתחיל עם ה Tunland בגירסת הדיזל, מדובר ברכב באורך כולל של 5.31 מטר עם בסיס גלגלים של 3.105 מטר. ל Tunland מנוע טורבו דיזל בנפח 2.8 ליטר המפיק 174 כ"ס וכ 37 קג"מ. צריכת הסולר הרשמית היא כ 11.2 ק"מ לליטר, לא ברור לפי איזה תקן. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים, הנעה כפולה, ולרכב גם תיבת העברה עם הילוך כח – LOW.
כושר הגרירה הרשמי עומד על 3.0 טון, וכושר ההעמסה 1025 ק"ג. ל Tunland ארבעה בלמי דיסק מאווררים, ומערך המתלים שלו כולל מתלים נפרדים מקדימה עם קפיצי סליל, וסרן אחורי חי עם קפיצי עלים (תצורה המשמשת לעבודות יותר קשוחות, ופחות מוכוונת נוחות).
לא ברור עם איזו מולטימדיה יגיע הרכב, ובכל מקרה מדובר בקונפיגורציה שתיקבע בין היצרן ליבואן.
לזכות ה Tunland ניתן לציין כי הוא יגיע עם חישוקי 17" וצמיגים במידה 265/65, שהיא מידה נפוצה מאוד, מצויינת גם לכביש וגם לשטח, וניתן למצוא בה מבחר צמיגים בפרופילים שונים – החל מצמיגי כביש טהורים, דרך צמיגי 'חצי/חצי' כלומר AT ועד צמיגי שטח מלא MT. זו המידה המוכרת מהטויוטה לנדקרוזר.
ה Tunland יגיע גם בגירסה חשמלית טהורה שתיקרא במפתיע eTunland. אם לגירסת הדיזל היו מעט פרטים, לגירסת החשמל יש 'עוד יותר פחות' מידע, ולכן כל הרשום כאן יש לקרוא עם הסתייגות וייתכן שהנתונים הרשמיים שיפורסמו יהיו מעט שונים.
ל eTunland סוללה בקיבולת 88.6Kwh שאמורה להספיק לכ 520-530 ק"מ מוצהרים. המשמעות היא צריכה חשמל של כ 17Kw ל 100 ק"מ, נתון שנשמע לא סביר לרכב מסחרי, ואני משער שבהינתן סוללה בגודל הרשום, הטווח בפועל יהיה כ 430-440 ק"מ לפי צריכה של 20Kw ל 100 ק"מ, עדיין טווח מרשים מאוד לטנדר עבודה חשמלי. כמובן שככל והרכב יהיה עמוס, הטווח יתקצר בהתאם. ההספק של המנוע החשמלי הוא כ 170 כ"ס ונתון המומנט הוא כ 33 קג"מ. לרכב הגבלת מהירות ל 120 קמ"ש, ומעניין לראות אם ההגבלה תישאר זהה גם בשיווק המקומי.
אין נתון קצבי טעינה מוצהרים, אולם על בסיס מה שכן פורסם בחו"ל וחישוב לא מורכב קצב טעינה איטית AC עומד על כ 6Kw וקצב טעינה מהירה DC עומד על כ 60Kw. במידה וזה אכן מה שיגיע לארץ מדובר בקצבי טעינה איטיים מדי לרכב פרטי, ועל אחת כמה וכמה לרכב שייעודו מסחרי. אני מקווה להתבדות, ושהדגמים שיגיעו לארץ יגיעו עם קצבי טעינה מהירים יותר שיהפכו את הרכב לשימושי הרבה יותר.
עדכון 8.5.24:
ה eTunland ישווק במחיר של 306.0 אש"ח, עם מערכות בטיחות אקטיביות מלאות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית. הדגם המסחרי E-VIEW ישווק במחיר של 200.0 אש"ח.
היבואן, 'דלהום מוטורס' הינו יבואן ותיק שאינו מוכר לציבור הרחב, ועיקר התמחותו הוא בכלי רכב מסחריים וחשמליים. לקראת השקת הדגמים של פוטון נערך היבואן עם אולם תצוגה גדול בכפר סבא, וכן מספר מרכזי שירות ברחבי הארץ.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב