פיג'ו 3008
הפעם עם מנוע דיזל

הג'יפון המשובח של פיג'ו עבר מתיחת פנים עדינה, ולכבודה אנחנו בוחנים הפעם את גירסת הטורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

הפיג'ו 3008 היא אחת המכוניות החביבות עלי. בחנתי אותה בגירסה המקורית שלה, כשהיתה סוג של מיניוואן יותר מג'יפון עם מנוע 1.6 טורבו בנזין.  במהלך הסגר הראשון בחנתי את הגירסא העדכנית שלה עם מנוע טורבו בנזין פיורטק בנפח 1.2 ליטר ואהבתי מאוד. ה 3008 עברה לאחרונה מתיחת פנים קלה, בעיקר בחזית, והפעם היא מתייצבת למבחן עם מנוע 1.5 טורבו דיזל החדש של פיג'ו.

אם לסכם את ההבדלים העיצוביים העיקריים בין הדגם שלפני מתיחת הפנים, לבין זה שאחרי מתיחת הפנים, הרי שהם מתמקדים בחזית הרכב, וה 3008 מקבלת את החזית העדכנית של מותג פיג'ו, אותה חזית שראינו לראשונה ב 2008 היפהפיה, ולאחר מכן גם ב 208 החדשה.

הרכיב העיצובי הבולט ביותר בחזית התופס את העין, הוא אותם שני פסי לד אנכיים משני צידי חזית הרכב, אותן שתי שיני נמר. גם יחידת התאורה עודכנה, והשבכה הקדמית (הגריל), שממשיכה אל מתחת ליחידות התאורה הראשיות עם פסים אופקיים. הסיכום הוא שהחזית שהיתה נאה, נראית עכשיו מודרנית יותר, ומיישרת קו עם יתר דגמי הקונצרן.

המשך הרכב הוא אותו 3008 מוכר ונאה, ואם יש שינויים עיצוביים צריך למצוא אותם עם זכוכית מגדלת.

גם בתול הרכב העיצוב המקורי המצוין ממשיך. סביבת הנהג היא לטעמי מהמוצלחות שניתן למצוא היום, וההגה של ה 3008 הוא הטוב ביותר בעולם הג'יפונים בטווחי המחירים האלה. גם 'גלגל' ההגה עצמו, וגם החיבור שלו עם הגלגלים והשלדה נותנים לנהג חווית נהיגה מרשימה לטעמי.

המנוע של ה 3008 הוא מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר המספק 130 כ"ס (כמו מנוע הטורבו בנזין 1.2 ליטר) אבל בגירסת הטורבו דיזל המנוע מייצר 30.6 קג"מ לעומת 23.5 קג"מ (מכובדים). אם אתם עוקבים אחרי מה שאני רושם באתר כבר הרבה זמן, נתון המומנט הוא זה שמספק לנו את הכח הדרוש לנסיעה היומיומית, והוא זה שיגרום לנו לומר אם הרכב 'סוחב' או פחות. 30.6 קג"מ שמייצר המנוע ברכב ההדגמה הוא נתון מרשים מאוד, והוא בהחלט מורגש בנסיעה.

כמו בכל 3008 איכות הנסיעה מצוינת, והרכב מעביר לנהג תחושה שהוא משמעותית קטן יותר ממה שהוא באמת.

אחד היתרונות של מנועי דיזל הוא צריכת דלק נמוכה, ואכן ה 3008 מצליח להיות ג'יפון חסכוני למדי.

בדיקה של צריכת הדלק במסלול המבחן הרגיל הניבה צריכה גבוהה מהמצופה, משהו כמו 24 ק"מ לליטר. אחרי שכמעט סיימתי את כל מסלול הבדיקה נזכרתי שהרכב הוא עם תיבת הילוכים בעלת 8 הילוכים. בכל רכבי PSA עם תיבת ההילוכים הזו, ב 90 קמ"ש הרכב נמצא על הילוך שביעי ולא שמיני. כדי שיעלה להילוך החסכוני צריך לקחת את המכוניות לאיזור 94-95 קמ"ש. עם עליית המהירות, צריכת הדלק התייצבה על 27.7 ק"מ לליטר, לאורך עשרות ק"מ. זה כבר כמצופה. זה כאמור צריכת דלק בתנאי מבחן בהם אני מנסה לנהוג באופן החסכוני ביותר.

סיבוב של 721 ק"מ הכולל יציאה מת"א- חוצה שומרון, הבקעה, צמח, עליה לרמת הגולן דרך מבוא חמה עד עין חרמון שנמצא ממש מתחת לישוב נמרוד בצפון הרמה, ירידה לקרית שמונה ועליה כיוון סאסא, חורפיש, נהריה וחזרה לת"א, כל זה בנהיגה אגרסיבית ומהירה, הניבה 'על המשאבה' צריכת דלק של 38.65 ליטר, שהם בדיוק 18.66 ק"מ לליטר, בנהיגה אגרסיבית, וזו צריכת דלק מצוינת בתנאי אמת.

הביקורת היחידה שלש לי על ה 3008 היא במפרט הבטיחות הלא מספק בגירסת ה'אקטיב'. רכב המבחן היה ברמת גימור 'אקטיב פק' ונהנה ממפרט בטיחות מלא וחיוני. גירסת האקטיב מפרט הבטיחות חלקי. זה לא שתהיה לכם שם צפצפת מובילאיי, אבל ה'אקטיב פק' מוכיח שאפשר לעשות יותר טוב.

בשורה התחתונה, גם סיבוב ההיכרות המחודש עם ה 3008 לא שינה את דעתי על הרכב. מדובר בג'יפון, שהוא אולי הטוב ביותר בסגמנט שלו. הוא מרווח, נעים ושימושי. אני מאוד אוהב אותו.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן