יונדאי באיון BAYON הוא החבר החדש למשפחת יונדאי אותו תוכלו לפגוש באולמות התצוגה.
הבאיון הוא סוג של ג'יפון המבוסס על היונדאי i20 המצליחה, כי אם למתחרים יש ג'יפונים המבוססים על הסופר מיני של היצרן, אז למה לא ליונדאי?
הבאיון משלים עוד חלק בפאזל האפשרויות העומד בפני לקוח קצה הנכנס לאולם יונדאי. לא רוצה ווניו? יש לנו קונה. לא רוצה קונה? יש לנו קונה היברידית או חשמלית. רוצה להעיף מבט בטוסון? גדול לך מדי? מחפש משהו קטן עירוני וחסכוני, בו תסתכל על ה i20. רוצה מראה יותר גבוה? הנה, בדיוק בשבילך יצא מהתנור שלנו באיון טרי. מה תרצה שנארוז לך הביתה?
כשאספתי את הבאיון הוא נראה לי יותר סטיישן קטן מאשר ג'יפון. העיצוב שלו מוחצן מאוד. בחזית גריל שחור טרפזי, התופס כמעט את כל החזית. משני צדדיו יחידות תאורה זויתיות שחורות, סמל יונדאי מעל, ופס שחור דק לרוחב הרכב המסתיים בקצוות בתאורת לד. ללא ספק חזית לא שגרתית למראה. מבט מהצד מציג קורות מושחרות, קורה אחורית בצבע המרכב, סף תחתון ובתי גלגלים מושחרים ליצירת מראה גבוה, וחישוקי גלגלים מעניינים. מאחור הדברים הופכים ליותר מעניינים. יחידות תאורה אנכיות גדולות בצורת חץ או משולש. פס דק מחבר אותן ממש מתחת לשמשה האחורית, ושילוב של צבעי מרכב ושחור. האם התוצאה נאה? עניין של טעם. הרכב בהחלט מושך תשומת לב, ולא נראה גנרי, וזה כבר ברכה.
פנים הרכב דומה מאוד עד זהה לחלוטין ליונדאי i20 עליו הוא מתבסס. התוצאה נאה ושימושית. המרכז הדשבורד מולטימדיה בגודל 8" עם קישוריות מלאה לאינדואיד אוטו ואפל קארפליי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25" ברכב המבחן שהוא הגירסה המפוארת של הבאיון. בקרת אקלים דיגיטלית, ושליטה מלאה על המולטימדיה מההגה. הנקודה החלשה בתא הנוסעים היו המושבים הקדמיים של הבאיון שמצאתי אותם עמוקים מדי לטעמי עם תנוחת נהיגה שלא היתה לי נוחה. כשחשבתי שזה רק הגוף המעוות שלי, נכנסה נוסעת לרכב, התיישבה במושב ליד הנהג ומיד התלוננה שהמושב עמוק מדי ובזווית לא נעימה. למעשה, אם רק היו מגביהים טיפל'ה את החלק האחורי של המושב, הוא היה בסדר גמור. ממשקי הנהג זהים לחלוטין לאלו המוכרים לי מהאיוניק 5 הפרטית, כך שההסתגלות למתגים השונים לא דרשה אפילו שניה מיותרת.
היושבים מאחור יהנו ממרווח טוב בהתייחס לסגמנט, עם בסיס גלגלים של 2.58 מטר. כאן באה לידי ביטוי תוספת הגובה המבורכת והנוסעים נהנים מעוד כמה ס"מ של מרווח ראש. למעשה, המידות הפנימיות של הבאיון זהות כמעט לחלוטין לאלו של ה i20, ועיקר ההבדל נמצא במרווח הראש של היושבים מאחור.
על הנעת הבאיון אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר המספק 120 כ"ס ו 20.4 קג"מ. (בגירסאות הפרימיום והפריים פלוס ההספק 100 כ"ס ו 17.5 קג"מ). תיבת ההילוכים היא רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים. לרכב המבחן ברמת הגימור 'סופרים' התווספה גם מערכת היברידית קלה המסייעת בגלישה ובעמידה ומדוממת את המנוע.
תחילת הנסיעה עם הבאיון מביאה עימה תהייה לגבי כיול תיבת ההילוכים. השהייה ארוכה בין לחיצה על הדוושה לבין קבלת הכח המבוקש תחזור על עצמה בכל סיטואציה, בעמידה או בנסיעה. העברת הרכב למצב 'ספורט' משפרת מאוד את התחושה, ובמצב זה הבאיון מתנהג כראוי. לגיר עוד שני מצבים – אקו ונורמל. אני מצאתי אותם פחות נעימים לנהיגה עם השהייה ארוכה מאוד בתגובה הדוושה, אולם הם יהיו בוודאות יותר חסכוניים. כיול המתלים של הבאיון טוב. הרכב לא רך מדי, ולא נופל למלכודת הקשיחות המוגזמת. התנהגות הכביש של הבאיון טובה וצפויה בהתייחס לקהל היעד אליו הוא פונה.
צריכת הדלק הרשמית של הבאיון עומדת על 5.4 ליטר ל 100 ק"מ שהם כ 18.5 ק"מ לליטר. בנהיגה חסכונית הבאיון עברה כ 23.0 ק"מ על כל ליטר בנזין, ובנהיגה עירונית כ 15.5 ק"מ לליטר, כך שהנתון המשולב נראה בגבולות הסביר, גם בהתייחס לזה שהנהיגה העירונית היתה במצב ספורט שבהגדרתו פחות חסכוני.
הבאיון נהנה מסט מערכות בטיחות כולל וראוי עם בלימה אוטונומית, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב ועוד. ציון איבזור הבטיחות של הבאיון עומד על 6 לרמת גימור 'פרימיום' ו – 7 ל'פריים פלוס' ו-'סופרים'.
מחיר הבאיון 123,900 ₪ לגירסת 'פרימיום', 129,900 ₪ ל'פריים פלוס' ו- 133,900 ₪ לרמת גימור 'סופרים' עם מערכת היברידית קלה, שנבחנה כאן.
השורה התחתונה היא שהבאיון הוא תוספת ראויה למבחר המוצע ללקוח הפרטי. גם אם אישית לא הייתי בוחר בו, אני בטוח שיש מי שינהג בו וימצא אותו כמתאים מאוד לצרכי התניידות עירונית חסכונית.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.