
קבוצת קרסו השיקה הבוקר את מותג צ'רי CHERY בישראל. צ'רי הוא יצרן סיני ותיק יחסית עם נסיון רב שצבר עד היום בייצור כלי רכב. צ'רי החלה את דרכה בשנת 1997, כלומר לפני כ 25 שנים, והיא פועלת כיום ב 18 מפעלים ומרכזי פיתוח ברחבי העולם, שמונה מהם בסין, ועשרה בשאר רחבי הגלובוס. על מנת להבין את סדרי הגודל, ב 2018 ייצרה צ'רי מעל 5,000,000 כלי רכב. עתה, בשנת 2022 מגיעים לראשונה דגמי צ'רי לישראל כשהם כבר עם תקינה אירופאית, כהכנה להשקה בשווקים באירופה.
אנקדוטה נוספת לעוצמתו של היצרן, בשנת 2021 כאשר תעשיית הרכב נכנסה למשבר ייצור עמוק, הגדילה צ'רי את יכולת הייצור ב 32%. יכולות אלו גם הביאו את אנשי קרסו להצהיר כי הם מצפים לאספקה של אלפי כלי רכב, ולמעשה אין מגבלות אספקה לשלושת הדגמים המושקים היום, וזו בשורה אמיתית בשוק הנוכחי.
קבוצת קרסו משיקה היום שלושה דגמי קרוסאובר שנותנים מענה מלא לצרכים של הלקוחות השונים.
רכב הכניסה, ולדעתי היותר מרשים מבין השלושה הוא ה FX שנקרא בשווקים אחרים O-moda. ה FX הוא קרוסאובר נאה מאוד, עם חזית מעניינת ומיוחדת. בסיס הגלגלים של ה FX עומד על 2.63 מטר, בדומה לקיה סלטוס, וטויוטה CHR וקורולה קרוס הייבריד. ה FX מצוייד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר, עם הספק של 186 כ"ס ו 28 קג"מ, ותיבת הילוכים רובוטית דו מצמדית בעלת שבעה הילוכים.
את המיאוץ מ 0 ל 100 קמ"ש יסיים ה FX ב 7.8 שניות זריזות, וצריכת הדלק הרשמית לפי WLTP עומדת על 9.1 ליטר ל 100 ק"מ שהם כ 11 ק"מ לליטר.
לרכב מערכות בטיחות הכרחיות והוא מקבל ציון 6 באיבזור הבטיחות של משרד התחבורה. ה FX ישווק בשלוש רמות גימור – קומפורט ב 139,990ש"ח, לקשרי ב 145,990 ש"ח ו-נובל ב 149,990 ש"ח.
הרכב השני הוא הטיגו 7 פרו – קרוסאובר זקוף למראה, המתמודד ראש בראש מבחינת מימדים עם הקשקאי / טוסון / ספורטאז' / 3008. הוא נהנה מבסיס גלגלים של 2.67 מטר, ומישיבה סטאטית בהשקה גם במושב האחורי, הוא מציע מרווח טוב לנוסעים.
רכב זה מצוייד באותו מנוע, ואתה תיבת הילוכים כמו של אחיו המעוצב יותר. את המיאוץ ל 100 קמ"ש הוא יעשה ב 8.3 שניות, וצריכת הדלק שלו תעמוד על 8.6 ליטר ל 100 ק"מ, כ 11.6 ק"מ לליטר.
ציון איבזור הבטיחות עומד על 6.
הטיגו 7 פרו ישווק בשתי רמות גימור – קומפורט ב מחיר של 154,990 ₪ ו-נובל במחיר של 155,990 ₪.
הרכב השלישי והרלוונטי מאוד לשוק הישראלי הוא הטיגו 8 פרו, בעל שבעה מקומות, חיה נדירה בג'ונגל הרכב הישראלי. בסיס הגלגלים שלו כבר עומד על 2.71 מטר סבירים. עם אותו מנוע ואותה תיבת הילוכים, את המיאוץ ל 100 קמ"ש הוא יסיים ב 9.1 שניות, וצריכת הדלק הרשמית שלו עומדת על כ 12 ק"מ לליטר.
הטיגו 8 פרו ישווק בשתי רמות גימור. לקשרי במחיר של 167,990 ו-נובל במחיר של 179,990 ₪.
ציון איבזור הבטיחות עומד על 6.
שלושת רכבי הצ'רי החדשים טרם נבחנו במבחני ריסוק של ה EuroNcap. על פי התכנון, טרם השיווק באירופה, ייבחנו כלי הרכב גם במבחני הריסוק האירופיים. מבטיח לעקוב ולעדכן בציונים לכשיתקבלו.
קבוצת קרסו מעניקה לדגמי צ'רי 5 שנות אחריות או 150,000 ק"מ המוקדם מביניהם.
בערבו של יום ההשקה התקיים אירוע השקה של קבוצת קרסו לשותפיה העסקיים. אירוע עם מאות משתתפים מכובדים מאוד, בכירי חברות הליסינג בכירי מערכת הבנקאות ועוד. אירוע זה היה הפגנת כח ועוצמה של קבוצת קרסו.
מה דעתי?
מבלי לנהוג בכלי הרכב אני מוצא אותם מעניינים. שניים בעיקר – ה FX המעוצב והטיגו 8 פרו עם שבעה מקומות. עוד לזכותם מחירים תחרותיים מאוד לדעתי.
מאידך, הייתי ממתין למבחני ריסוק מערביים, והייתי שמח למערכות בטיחות מקיפות יותר (וציון של 7 ו 8 באיבזור בטיחות של משרד התחבורה, ומי שלא זוכר מה זה מוזמן להיכנס ללינק. כבר פירטתי בנושא. ) ואחרון לצד השלילה היא צריכת הדלק. בעולם ששועט ללא אבחנה לעבר העולם החשמלי, שמתחיל להתרגל לצריכת דלק של 15 ק"מ לליטר ולמעלה מכך, צריכה של 11-12 ק"מ לליטר היא גבוהה יחסית, ולא אטרקטיבית.
חשוב לומר כי ה FX תוכנן מראש גם לקלוט מארז סוללות ולהיות חשמלי מלא, וההערכה היא כי כבר לקראת סוף 2023 נראה בארץ דגמים חשמליים של צ'רי.
ראוי גם לשאול מה יעלה בגורלם בעוד שנה ושנתיים, כאשר קבוצת קרסו תביא לארץ את הדגמים ההיברידיים / פלאג אין/ חשמליים של היצרן, ומה יהיה מקומם של שלושת לוגמי הבנזין בליין של היבואן ובמיקוד הניהולי / שיווקי שלו.
עד כאן דיווחינו להיום, אני מקווה כי הדגמים יתואמו במהרה למבחן, ואוכל לעדכן אתכם איך הם באמת, אבל אני לא אופטימי. אם אני משליך מהנסיון האישי עם השקת הרנו ארקנה שהיתה באוגוסט השנה, ועד היום לא ראו לנכון נציגי היבואן לתאם את הרכב למבחן כדי שאספר לכם עליו, אז אני כאמור לא אופטימי גם לגבי הדובדבן החדש של קרסו.
קרדיט לתמונות – יח"צ יבואן, וצילומים עצמיים.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב