הטויוטה CHR נמצאת איתנו כבר מספר שנים. מדובר בג'יפון היברידי מעוצב, שהושק ב 2016 והחל להימכר בשווקים השונים במדורג. חלק כבר ב 2017 וחלק שנה מאוחר יותר. לפני כשנה עבר ה CHR מתיחת פנים, שנגעה בעיקר בעיצוב ובאיבזור.
בעת הצגתו, עיצוב ה CHR היה חריג בין מבחר הדגמים של טויוטה. סוג של ג'יפון, עם חזית מחודדת ואגרסיבית, במבט מהצד נראה קצת כמו רכב קופה עם קו חלונות גבוה, וידיות לכאורה נסתרות לדלתות האחוריות. המחיר היה יקר יחסית, ופנה לחובבי המותג בעיקר שרצו ג'יפון היברידי, אבל לא גדול כמו הראב 4.
כחובב רכב ה CHR מעולם לא עניין אותי. רכב 'מתחת לרדאר', עם שלל סופרלטיבים לא ממש מחמיאים. זה כיף גדול שרכב ש'לא ספרת' מתברר כהפתעה ענקית ומהנה.
אם הייתם קושרים לי את העיניים ונותנים לי לנהוג ברכב (אחרי שהייתי מאשפז אתכם במוסד לתשושי נפש על המעשה האידיוטי לתת לאדם עם עיניים קשורות לנהוג) הייתי כנראה נשבע שמדובר ברכב צרפתי כלשהו, אולי סיטרואן, אולי רנו, בגלל הנוחות המרשימה. עד כדי כך.
עיצוב ה CHR הוא כזה שלא ניתן להתעלם ממנו. או שאוהבים או שלא. החזית מחודדת, עם אלמנטים רבים של קווים וזרימות. אתם מוזמנים להתבונן ביחידות התאורה הקדמיות. בחלקן האחורי הן משתלבות עם קווי העיצוב של הכנפיים. בחזית הרכב יחידות התאורה נמתחות עם פס עיצוב לרוחב כל החזית, ובחלקן התחתון הן מתחילות את הקיפול החיתוני של הפגוש. יש כאן היבטי עיצוב מאוד מורכבים בתלת מימד. זה לא פשוט לביצוע, זה עוד יותר מיוחד כשזה מגיע מיצרן שהשם האמצעי שלו הוא 'שמרנות', והוא נמצא בעיצומו של מהלך גלובלי לשנות את השם האמצעי שלו ל 'נחשקות'. מבט צידי מציג קווים חיצוניים של ספורט קופה, עם גג משתפל לאחור, ומראה כללי של כבר שרוכן קדימה. הכנפיים והדלתות מלאות בקיפולים וקווי זרימה שמתחילים מהחזית ומסתיימים בחלקו האחורי של הרכב. גם במבט מאחור ניכר מאמץ לשבור כמעט כל קו אפשרי לטובת עיצוב מעניין, עם יחידות תאורה אחוריות המזכירות בומרנג. בסיכומו של העיצוב, עד שלא התבוננתי לעומק ב CHR אני מודה שהוא נראה לי קצת מוגזם. אחרי התבוננות מעמיקה אני מעריך מאוד את המאמץ העיצובי שנעשה כאן.
פנים הרכב קצת פחות מוחצן, אבל עדיין ייחודי. מול הנהג לוח מחוונים כמעט שגרתי, עם מד מהירות גדול מימין ומד 'אנרגיה' גדול משמאל (במקום מד סל"ד). ביניהם צג דיגיטלי המאפשר מעבר בין כמויות מידע גדולות. הדשבורד מחופה בחומר פלסטי רך ונעים למגע. במרכזו צג מגע בגודל 8" למערכת המולטימדיה, לרבות מידע על הרכב עצמו. כמובן, קישוריות מלאה ב BT , אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחת לצג המגע שני פתחי מיזוג ומתחת פקדי בקרת האקלים. שימושי ונוח. ההגה עצמו בעל שלושה חישורים, בכל שליטה מלאה על המידע והמולטימדיה. דווקא תפקוד בקרי השליטה מההגה שונה מהמקובל ברכבי טויוטה, ופחות אינטואיטיבי. ההגה כמובן מתכוונן לגובה ולעומק. ההפתעה הגדולה היא מושב הנהג. סוג של כורסא רכה-אך-תומכת, גדולה ונעימה, ומהר מאוד אתה מתמקם היטב עם הכיסא וההגה כפי שנוח לך. שוב, מושב נהג משובח, לא פחות.
בגלל קו החלונות הגבוה, התחושה היא שאתה יושב עמוק בתוך הרכב, ולא 'מעל הרכב' כמו בג'יפונים אחרים. בסיס הגלגלים של ה CHR עומד על 2.64 מטר, שלושה ס"מ פחות מספורטאז' וטוסון, ס"מ שלם יותר מקיה סלטוס, וארבעה ס"מ יותר מיונדאי קונה. למרות זאת, המושב האחורי צפוף משהו גם בגודל וגם בתחושה קודרת בגלל קו החלונות הגבוה. ילדים, אם ישבו בו, יהיו מבואסים משהו עקב שדה ראייה מאוד מוגבל. לעיצוב החריג עוד חיסרון בשדה הראיה של הנהג לאחור, בעיקר בגלל הקורות האחוריות הגדולות, למצב שזה די מפריע. בנסיעה אחורה, מצלמת רוורב יעילה מחפה על שדה הראיה המוגבל מהחלון האחורי.
על ההנעה אחראית מערכת היברידית המשלבת מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר המספק 122 כ,ס ו 14.5 קג,מ צנומים, ומנוע חשמלי המספק במקסימום 71 כ"ס ו 16.6 קג"מ. התוצאה היא לא סכום המספרים אלא משהו באמצע. תיבת ההילוכים רציפה.
'ואיך זה נוסע?' אתם שואלים, 'נפלא, הרבה מעבר לציפיות' אני עונה.
נדבר על נוחות, שנגעתי בה קודם. הרכב נוח באופן מפתיע מאוד. המתלים עושים עבודה מצוינת בסינון והעלמת מפגעים על האספלט. מעבר מהיר באופן חריג על פסי האטה שאינם אחידים בצורתם, באורכם, בגובהם ובזוית הכניסה והיציאה, (התודה לעיריית רמת השרון) מציג את המתלים במיטבם. הם לא מאבדים אחיזה, לא מכניסים לרכב חבטות חריגות, ופשוט מפתיעים באיכות הטיפול בשיבושים. זוכרים שסיפרתי על מושב הנהג הנפלא, אז יחד עם המתלים הם יוצרים רכב נוח . נקודה. לנוחות תורמים גם צמיגים במידה 215/60/17 (ה – 60 מייצג את גובה הדופן, באחוזים מרוחב הסוליה, כלומר דופן בגובה כמעט 13 ס"מ של גומי, שמייצר 'נוחות' גם הוא).
נסיעה 'רגילה' ב CHR היא סוג של חוויה מרשימה. למעט קצת יותר מדי רעשים שנכנסים מבחוץ, הרכב פשוט נוסע נפלא, עם שפע של אחיזת כביש, רמת נוחות גבוהה מאוד.
מחשב ה CHR מעביר את הרכב לנסיעה על המנוע החשמלי כל אימת שהוא יכול וזה עושה שני דברים – חסכון משמעותי בדלק ועוד יותר פחות רעש. כשמנוע הבנזין נכנס לפעולה מרגישים רטט קל וגם איזו איוושה של מנוע, רק מבט בתצוגת האנרגיה מאשרות שאכן מנוע הבנזין נכנס לפעולה.
באמת, מרשים מה שטויוטה עשו כאן.
מפרט הבטיחות של ה CHR מלא ומרשים. הגירסה הבסיסית, נשוא המבחן, נושאת בגאון ציון 7 במפרט הבטיחות, שזה רק רמה אחת מתחת לציון מושלם, וזה כבר בגירסת הכניסה. היא כמובן כוללת בלימה אוטונומית, התראה ותיקון נתיב, ועוד. חסרה לי התראה על רכב בשטח מת, אבל אני באמת שמח לקבל רכב עם כזה מפרט בטיחות.
צריכת הדלק של הרכב בהחלט טובה כמצופה. בנסיעה בינעירונית רגועה, עברה ה CHR 27.9 ק"מ עבור כל ליטר בנזין שצרכה,
הסיכום עבורי הוא שאסור לגבש דעה על רכב לפני שהתנסית בו בעצמך. לא חברים, לא מבינים, לא ל"ו צדיקים. תנהג בעצמך ברכב, תחווה אותו בחוייה הכי סובייקטיבית שניתן, ורק אז תגבש את הדעה שלך, שהיא טובה כמו של כל 'מומחה' אחר.
ה CHR הוא רכב מצוין לכשעצמו. אם אתם זוג עם שלושה ילדים, המושב האחורי לא מתאים לכם, ואתם מוזמנים לחפש את הפתרון במקום אחר, אם אין צורך להושיב שלושה ילדים או מבוגרים במושב האחורי – אתם תמצאו את ה CHR כרכב נוח מאוד ונעים מאוד. הוא בהחלט נכנס להיות אחד המומלצים שלי. עד כדי כך.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב