מאזדה CX3
הפרשנות של מאזדה לסגמנט הג'יפונים הקטנים, עם מנוע גדול מהמקובל בקטגוריה.

ה CX3 הוא ג'יפון בקטגוריית B-SUV הנושא תג מחיר גבוה, מנוע לא שגרתי לקטגוריה והצהרות על איכות חריגה. יש מי שמחפש בדיוק את זה.

המאזדה CX3 היא התשובה של מאזדה לסגמנט B-suv, כלומר ג'יפונים מבוססי 'סופר מיני'. בעולם בו המתחרים מקטינים נפחי מנוע ומוסיפים מגדשי טורבו, מאזדה נוקטת בשילוב מאוד לא שגרתי לסגמנט ומציידת את ה CX3 במנוע בנפח 2.0 ליטר, לעומת מנועי 1.0 ליטר טורבו ו 1.2 ליטר טורבו אצל המתחרות הישירות.

העיצוב הוא 'מאזדאי' טיפוסי. אחרי שראית כמה רכבי מאזדה לא תוכלו להתבלבל בחזית המוחצנת. גריל גדול, עטוף בכרם, נסי חזית צרים, תפיחות בבתי הגלגלים, וקווים זורמים נותנים לגור המאזדות מראה מרשים. את תחתית הרכב עוטף פס פלסטי שחור, המקיף את כל הרכב, לרבות בתי הגלגלים, ומעניק מראה ג'יפאי'.

רכב המבחן הגיע בצבע אדום בוהק הנקרא במאזדאית 'אדום עשיר', והוא בהחלט נראה כזה. הוא גם עלה לי 30 שקלים אצל ספק כלשהו שמסר מחיר של 150 שקל בטלפון, אבל כשהגעתי הוא הביט ברכב עימו הגעתי המחיר עלה ל 180 שקלים, תחת התירוץ 'אולי לא שמעת טוב'…

פנים הרכב מרשים גם הוא עם ריפודי עור בהיר לגירסת המבחן, ותפירת עור הפוך בחלקים בדשבורד ובחיפויי הדלתות הפנימיים. התחושה היא מפנקת ומחניפה.

המושבים הקדמיים מצויינים, וכך גם תנוחת הנהיגה. הדשבורד המעוצב, בחלקו העליון מזכיר מאוד את זה של המאזדה 3, עם זאת, בניגוד ל 3 בו הוא היה עשוי מחומר רך ונעים למגע, כאן הוא עשוי מפלסטיק שחור קשיח. בסיס הגלגלים של המאזדה הוא 2.57 מטר, ובהתאם המרווח במושב האחורי הוא כמקובל בקטגוריה, אם כי יש לי תחושה שהחלק מהמתחרות הישירות מעניקות מרווח פנים גדול יותר גם בזכות בסיסי גלגלים גדולים יותר.

נפח המנוע כאמור הוא 2.0 ליטר, ומספק 156 כ"ס ו 20.8 קג"מ. תיבת ההילוכים פלנטרית בעלת שישה הילוכים, עם בורר למצב 'ספורט'. אותו מנוע ואותה תיבת הילוכים שתמצאו גם בדגמי מאזדה האחרים.

עם תחילת התנועה מתגלה רכב זריז למדי, אם כי לא 'ספורטיבי'. הספק של 156 כ"ס על משקל של 1355 ק"ג מאפשר לרכב לצבור מהירות בנחישות (הנתון הרשמי הוא 9.1 שניות מ 0 ל 100 קמ"ש) ולשייט במהירויות של 140 ללא קושי. (מהירות מירבית מוצהרת 197 קמ"ש – לא בדקתי. מאמין למאזדה). בניגוד למאזדה 2 עליו הוא מבוסס, ה CX3 נוח למדי. זה לא רכות מתלים כמו בסיטרואן, אבל גם לא הנוקשות של המאזדה 2. ככל שהמהירות עולה הרכב ממשיך להרגיש ולשדר תחושה של יציבות והתנהגות נשלטת וצפויה. בתנועה עירונית מתגלה רכב נעים מאוד. שדה הראיה רחב ופתוח, ותנוחת הישיבה הגבוהה יחסית מאפשרת בטחון יחסי.

נסיעה רגועה במהירות קבוע של 90 קמ"ש הניבה צריכת דלק של 18.6 ק"מ לליטר, אבל מתווה הכביש בו הרכב נבחן היה שונה מהמסלול הרגיל.

לרכב מערכות בטיחות מלאות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, התראה על רכב בשטח מת ועוד.

בסיכומו של דבר מדובר בג'יפון איכותי ונעים מאוד, עם תצורת מנוע לא שגרתית לקטגוריה.

לחובתו עומד מחיר גבוה למדי של החל מ- 138,900 שקלים, כאשר המתחרים המובילים בקטגוריה, ה 2008 של פיג'ו והטי קרוס של פולקסוואגן מתחילים בכ 10,000 ₪ פחות, אך מציעים חוויה שונה. 

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן