על כתפיה המעוצבות של המאזדה CX30 שנחתה לא מזמן מוטל נטל משמעותי. מאזדה מבקשים להיכנס לשוק הלוהט ביותר מזה מספר שנים. זה כלשעצמו משימה לא פשוטה, עכשיו צרפו למתכון את מאפיינים אותם טוענת מאזדה – תחושת פרימיום מורגשת, ספורטיביות מכוונת נהג ושימושיות משפחתית ותגלו שחלק מהדרישות מעט מתנגשות. התוצאה אגב, אם נעשה ספויילר, עומדת בכל ההגדרות.
נקדים מעט ונציג את הדגם, כדי לעשות סדר. למאזדה נוכחות קיימת בשוק הג'יפונים עם ה CX3 הקומפקטי, ועם ה CX5 הגדול יותר. דווקא בלב הקטגוריה בה שוכנים אלפי ספורטאז'ים וטוסונים, למאזדה לא היה פתרון. לתוך לב הקטגוריה, משליכה את מאזדה את ה CX30, המבוסס על המאזדה 3 החדשה.
מאזדה שמה דגש משמעותי גם על העיצוב, והתוצאה היא רכב שלא ניתן להתעלם מנוכחותו. גריל גדול בחזית הרכב, יחידות תאורה ראשיות דקיקות נמתחות מהחזית ו'חוצבות' בתוך חזית הרכב אל עבר הכנפיים בצדדים. מכסה המנוע מפוסל אף הוא עם 'ניפוח' במרכזו תורם למראה הדינאמי / אגרסיבי משהו של הרכב. מבט מהצד מזכיר מאוד את המאזדה 3 האצ'בק החדשה, אבל כזו שנמתחה לגובה. המתיחה לא מרגישה מאולצת אלא זורמת ונאה. את בתי הגלגלים עוטף פלסטיק שחור ויחד עם חישוקים (ג'אנטים) בגודל 18", תורמים למראה הג'יפוני. גם חלקה האחורי של המאזדה קיבל טיפול עיצובי מוקפד. יחידות הפנסים האחוריות דקות ומפוצלות / מפוסלות בין הכנף לדלת האחורית. מבנה התאורה מדבר בשפה אחידה עם יתר דגמי מאזדה. המראה הכולל הוא של ג'יפון ספורטיבי למראה.
העיצוב הפנימי התאמץ מאוד להשאיר סביבה נקיה ומוקפדת (איך מתרגמים fine? – זה זה.). מול הנהג לוח מחוונים עם תצוגה משתנה בגודל 7", הכול מד סל"ד, מד מהירות, צג לדלק ועוד. את התצוגה יכול הנהג להתאים לעצמו בהתאם להעדפותיו. גלגל ההגה גדול מדי לטעמי האישי, ומכיל בתוכו כ 18 מתגים שונים ששולטים למעשה על מרבית הפונקציות הנדרשות לנהג לתפעול מערכות הרכב, ומערכת השמע מבלי להוריד יד מההגה.
הדשבורד עצמו עשוי מחומר רך ונעים למגע, וחלקו העליון עטוף בעור בצבע שונה בהתאם לבחירת הלקוח. עיטוף העור נמתח לתוך הדלתות, ועל תא האיחסון בין המושבים הקדמיים.
ההגה מתכוונן לגובה ולעומק, ויחד עם מושב הנהג הכולל גם כיוון לתמיכה לרגליים, ניתן להתמקם באופן שיתאים לכל אחד.
בחלקו העליון של הדשבורד נמצא צג בגודל 8.8" לשליטה על מערכות השמע, הניווט והגדרות הרכב. התפריטים כולם בעברית אגב, וכוללים אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו.
במרכז הדשבורד תמצאו את לחצני היקוד על מערכת המיזוג ו…זהו. כל היתר נקי ומוקפד. במרכז הקונסולה ידית הילוכים קטנה, ומתחתיה חוגה לשליטה על צג המידע הראשי. הכל אינטואיטיבי ומורגש כי הוקדשה לכך מחשבה רבה.
מערכות הבטיחות ברכב כוללות למעשה את כל מה שצריך ונכון שיהיה ברכב מודרני – התראה על סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על שטח מת ועוד. בפועל המערכות עובדות באופן מצוין.
תחילת הנהיגה ב CX30 מעלה לי הרבה מאוד שאלות. מתלי הרכב מכויילים באופן קשיח יחסית למה שהיית מצפה מג'יפון. המתלים מצליחים להתגבר על מהמורות ובורות, אבל מעבירים הרבה מאוד מידע על מצב הרוח של אותו עובד מע"צ שסלל את הכביש. כשזה מגיע ברכב ספורט כמו את מגרסאות ה GTI זה מתקבל באהבה. כשזה מגיע מג'יפון זה יוצר דיסוננס. אתה בג'יפון ומקבל יותר מידע ממה שאתה רוצה / מצפה. בשלב מסויים שקלתי לקחת את הרכב לאיזון גלגלים מרוב מידע שקיבלתי.
תגובת המנוע טובה, אבל נדרשת לחיצה נחושה על הדוושה על מנת להעיר את כל 165 הסוסים שממתינים בחווה של מאזדה. כשהקצב מתגבר, פתאום ההגה שהיה מעט כבד הופך למדויק מאוד, המתלים הקשיחים יחסית מתחילים לדבר בשפה הנכונה והרכב זורח.
זה אינו סגנון הנהיגה המקובל בקטגוריית הג'יפונים, אבל מייצג את מה שהרכב מסוגל לו.
ועדיין, אחרי יום וחצי עם הרכב, משהו לא מתחבר לי. משהו לא מסתדר. כמו שעומדים מול אדם שאומר דבר אחד ושפת הגוף משדרת ההפך, כך היתה לי בעיה עם ה CX30. משהו לא מסתדר, וקשה לשים את האצבע על הנקודה. הרכב איכותי מאוד, המנוע חזק, תנוחת נהיגה מעט נמוכה מהקטגוריה אבל זה לא הדבר שלא מסתדר לי. משהו ברכב מקשה עלי לפצח את מהות ( Essence) הרכב. לפעמים יש נקודת ציון, סוג של ניצוץ שאחריו הדברים פתאום מתבהרים. וזה בדיוק מה שהתרחש עם ה CX30 ברגע שהעברתי את הגיר למצב ספורט. פתאום הבנתי מה לא מסתדר לי. פתאום הבנתי בדיוק את הפער בין המילים לשפת הגוף. ברגע שהרכב עבר למצב ספורט, תגובות המנוע התחדדו מאוד, הגיר הפך לנמרץ, והרכב כולו החל לזרוח, ולהעלות לי חיוך דבילי עם הפרצוף. פתאום, הלחיצה על הדוושה הגיבה כמו שאתה מצפה שיקרה ברכב עם כזו תנוחת נהיגה וכאלה מתלים. פתאום אתה מבין שזה לא תחליף ספורטאז' / 3008 אלא רכב שעומד בפני עצמו. אתה חושב שהיה מעניין מאוד לקחת אותו למסלול בפצאל או בערד, כי הנה עכשיו הכל מתחבר. פתאום זה כבר לא ג'יפון מגושם אלא רכב זריז שמתנהג כמו שהעיצוב החיצוני רומז. אני חושב על כמה מחבריי, שהם נהגים מעולים, ועד היום מתעקשים לשלם מחיר ברכב המשפחתי שלהם כדי לנהוג במכוניות ספורטיביות בהגדרה, ועכשיו מאזדה מנגישה להם ג'יפון.
מחירים – ה CX30 מתחיל ב 152.0 אש"ח לגירסת הקומפורט המיועדת גם לציי רכב. המפרט הטכני של הרכב כבר בגירסא זו מלא, בטיחותי ומפנק. הגירסאות הבאות האקזקיוטיב והפרימיום, מוסיפות עוד וכמובן עולות בהתאם.
לסיכום,
למאזדה יש רכב מצוין, למרות שלא יהיה הרכב הנמכר ביותר בארץ בשנת 2020. הוא לא מתאים לכל נהג, ולוקח זמן להבין את מהות הרכב. אם אתם נאלצים להיכנע לאופנת הג'יפונים, ועדיין אוהבים נהיגה ספורטיבית, יש למאזדה פתרון עבורכם רק אל תשכחו לשים את בורר המצבים של הרכב על מצב 'ספורט'.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב