פיג'ו השיקו בהשקה עולמית את ה 3008 החדשה שתחליף כמובן את ה 3008 המצוינת היוצאת.
ה 3008 הראשונה הוצגה ב 2009 ושווקה גם בישראל לא הותירה חותם גדול על שוק הרכב, למרות שבשנותיה האחרונות היתה מוצלחת למדי. ב 2016 הצגה פיג'ו את ה 3008 הנוכחית, שעשתה מהפיכה של ממש בשוק ה C-SUV והיתה למובילת הסגמנט תוך שהיא מציגה איכותיות נהיגה מרשימות, מרווח פנים מצוין ונוחות גבוהה. כ 1.3 מיליון 3008 נמכרו ברחבי העולם, ועד היום היא נמנית עם המובילות בקטגוריה. ועדיין, בהחלט הגיע הזמן להציג מחליפה ל 3008 ופיג'ו בחרו להשיק תחילה את ה E-3008 הדגם החשמלי עם מספר רמות הינע.
ה 3008 החדשה שהושקה לתקשורת העולמים במפעל החברה בשוסו, צרפת, שם היא גם מיוצרת, מעוצבת בשפה החדשה של פיג'ו, עם תא נוסעים מרהיב בתצורת i-cockpit, עם מסך פנורמי 'צף' בגודל 21" המשמש כלוח מחוונים בחלקו השמאלי ומולטימדיה בחלקו הימני. משב נהג נפלא, הגה דו חישורי וסביבה העוטפת את הנהג עם חומרים נעימים למגע. העיצוב הציצוני מרשים לא פחות עם תצורת פאסטבק בדומה ל 408 שהושקה לאחרונה בישראל, חזית עדכנית ושלל פרטי עיצוב שנראים רק במבט שני ושלישי.
בתחום ההנעה החשמלית סוגרת פיג'ו עם ה 3008 את הפערים מול מובילות הקבוצה ופותחת פערים על פני המתחרות עם טווחים של בין 525 ק"מ ל 700 ק"מ, והיא מבוססת על פלטפורמה ייעודית חדשה שנקראת STLA-M עליה יבנו בעתיד דגמים נוספים.
המימדים של ה 3008 גדלו עם אורך כולל של 4.542 מטר ( גידול של 9 ס"מ), ובסיס גלגלים של 2.739 מטר, גדול כמעט שבעה ס"מ מה 3008 היוצאת, ובכמעט שישה ס"ט מהמתחרות מקוריאה.
ההנעה החשמלית של ה E-3008 נעזרת באחד משני מארזי סוללות בקיבולת 73Kwh או 98Kwh, עם טעינת AC בקצב של עד 22Kw שזה בדיוק פי 2 יותר מהר ממרבית החשמליות הנמכרות כיום. המשמעות של טעינה 'איטית' זו היא שהטעינה הביתית יכולה להתקצר בכמעט מחצית הזמן, בהינתן עמדת טעינה ותשתית תומכת. בטעינה מהיר DC ניתן להטעין בקצב של עד 160Kw שזה נתון מצוין.
את ה E-3008 ניתן לקבל עם הנעה אחורית ו 210 כ"ס, סוללה של 73Kwh או עם הנעה כפולה AWD, שני מנועים, הספק משולב של 320 כ"ס, שתיהן עם סוללה בקיבולת 73Kwh וטווח מוצהר של 525 ק"מ. דגם ה Long Range עם מארז סוללות בקיבולת 98Kwh מנוע יחיד 230 כ"ס וטווח מוצהר של 700 ק"מ, דבר שמשאיר את המתחרות הרחק מאחור.
בתחום הבטיחות ציידו בפיג'ו את ה 3008 בכל אביזרי הבטיחות האקטיביים המוכרים כמו בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי רכב בשטח מת ועוד.
לוחות הזמנים באירופה של פיג'ו עם ה 3008 החדשה הם תחילת ייצור בקצב של 800 יח' ליום בדצמבר הקרוב, תחילת מכירות בינואר, ומסירות ראשונות כבר בפברואר. לישראל צפוי להגיע ה 3008 לקראת סוף רבעון שני או תחילת רבעון שלישי.
אבל זה לא הכל, באופן לא רשמי נראה היה שבפיג'ו כבר מייצרים את ה 3008 החדשה גם עם מנוע 1.2 היברידי קל, 136 כ"ס ותיבת הילוכים כפולת מצמדים, ובנוסף גירסת 1.6 טורבו עם 195 כ"ס. גירסאות אלו לא הוכרזו רשמית על ידי פיג'ו.
לסיכום, פיג'ו שולחת לשוק אריה חדש ורעב למדי עם ה E-3008 שיציג לא מעט יתרונות על פני המתחרים עם טווח מרשים וככל הנראה גם איכויות ניהוג כמקובל בפיג'ו. האריה החדש מסמן גם בשורה גדולה לתאגיד סטלנטיס עם פלטפורמה חשמלית מתקדמת עליה ניתן יהיה להציג בעתיד מגוון דגמים מיתר מותגי הקונצרן.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב