שלוש גרסאות מבחן דרכים עלו על הוורד, וכולן נעצרו אחרי שתיים / שלוש פסקאות כי פשוט לא הייתי שלם עם הכתוב. ניסיתי, באמת ניסיתי ללכת 'עם הזרם' ולכתוב מבחן כמו שכתוב בספרים. אבל לא הפעם. גמלה בליבי החלטה לתת דרור למה שאני באמת מרגיש וחוויתי עם האוטו הזה. אז מתחילים.
כמה שהוא יפה הג'אמוס האדום נוצץ הזה. אני מתקשה להסתיר את החיוך מהנציג של פורד שמלווה אותי לרכב ומסביר לי על מיליון הפיצ'רים שיש באוטו. לא מסוגל להקשיב. האדג' האדום תוקף את כל החושים, ובשילוב ריפודי עור בהירים מאוד, גג פנורמי עם מיליון אפשרויות, ועוד דברים שגורמים לאדם להרגיש כשהוא נכנס לאוטו "איזה כיף לי!" אני רק מחכה שישאירו אותי לבד עם האוטו. עושה סיבוב מסביב עם ארשת פנים רצינית, כאילו לראות שאין דפיקות נסתרות שלא ראינו אבל בלב חושב לעצמי וואו. פשוט וואו איך שהאוטו הזה נראה. (ברור שאין מה להתווכח וזה עניין של טעם). פותח את דלתות רק בשביל להסתנוור מהריפוד המבריק, מלטף את המשטחים החיצוניים והפנימיים, ושמח שהפסיכיאטר המחוזי לא נמצא לידי באותו הרגע. וואו! (ואת זה אני כותב שלושה ימים אחרי שהחזרתי את האוטו, והרושם לא דהה או התעמעם.)
האדג' החדש הושק לאחרונה ובנוסף למנוע 3.5 ליטר (285 כ"ס, 34 קג"מ) שהיה בדגמים היוצאים נוסף לו מנוע 2.0 ליטר, טורבו, מסדרת האקובוסט של פורד (245 כ"ס, 37 קג"מ). על הרושם של העיצוב החיצוני קראתם אבל בכל זאת, קצת תיאורים – צבע אדום המוגדר ברישיון הרכב כ'אדום קלאסי' יחד שילוב של אלמנטים עיצוביים באדום, לבן (פנסים) שחור (חצאיות, חלונות ומסגרות חלונות אחוריים) וכרום. התוצאה מרשימה מרחוק ומקרוב. גריל משושה גדול, בליטות על מכסה המנוע (נראות בבירור מתוך האוטו), עיטורי כרום עדינים ממסגרים את החלונות, ספויילר מעל השמשה האחורית, גלגלי סגסוגת 18" יפים, פנסים אחוריים עם מסגרת אדומה שמתאימה לצבע הרכב, ובתוכם מצולע לבן. לא היה אדם שמכיר אותי וראה אותי עם הרכב שלא עצר לדבר על האוטו. אישתי יצאה לראות את האוטו וישר "מדהים! כמה זה עולה?". סופ"ש עם המשפחה המורחבת בצימרים ('אתנחתא בגלבוע' מושב אדירים – מומלץ) וגם בעל הצימרים עוצר להתרשם ולהתפעל יחד עם כל הגיסות והגיסים. באמת תוצאה מרשימה.
בתוך האוטו הדברים קצת יותר רגועים בזכות הריפודים הבהירים, אבל לא פחות מרשימים. רשימת הגאדג'טים ארוכה, חימום ומיזוג למושבים הקדמיים, חימום להגה, חימום למושבים האחוריים (במהלך הנסיעה הבת שלי החלה להתלונן שהמושב רותח. מכיוון שלא לחצתי על שום דבר, התחלנו לחפש ומצאנו שהבן לחץ בטעות עם הרגל על חימום המושבים, אז הגברנו את המיזוג לקרר אותם), שליטה מההגה על מערכת השמע, הסלולרי, תצוגות לוח המחוונים, בקרת שיוט, ועוד. 8 כריות אוויר, מערכת שמע מקורית (הרכב מיוצר בקנדה) עם איכות סאונד מרשימה ועוד. המושבים הקדמיים חשמליים כמובן עם שלושה זיכרונות למושב הנהג, ההגה מתכוונן לגובה ולעומק, וכיבוי המנוע מרחיק את מושב הנהג מההגה, שיהיה קל לצאת. כמובן קילס מלא, כולל פתיחה של דלת תא המטען עם הרגל. תאי איחסון בכל מקום אפשרי, חלקם גדולים ממש, וחלקם הרבה יותר גדולים.
מתיישב במושב הנהג, מולי לוח מחוונים, שבאמצעו מד המהירות, ומשני צדדיו צגים עם תצוגה משתנה, הימני למערכות הנלוות כמו טלפון, רדיו וכד', השמאלי למערכות העזר לנהיגה – מד סל"ד, טמפ' מנוע, מחשב דרך, צריכת דלק ועוד בהתאם לבחירה. שום בעיה להתמקם היטב מול ההגה, לחיצה על דווש המעצור, ועל מתג ההתנעה והמנוע מתעורר חרישית. ה"חרישי" הזה יחזור עוד הרבה, בכל נסיעה מנהלתית רגועה האוטו שקט להפליא. מעצור היד חשמלי אף הוא, ואנחנו יוצאים לדרכנו.
שקט. מאוד שקט כאן. איזה כיף ומלכותי השקט הזה. כמו כשנכנסים למוזיאון או ספריה. שששקקקטטט. שום ציוץ או קרקוש מהרכב, מהמורות נבלעות בדממה. המתלים מכויילים לכיוון הקשה יחסית ולא מזכירים את מוצאו האמריקאי של הרכב. בכלל, שילוב המתלים והמנוע נראה לי כמכוון מאוד ללקוח האירופאי. החיסרון יתברר בהמשך במעבר על פס האטה מהר מדי (ועדיין לאט ממה שעברתי אותו עם דאסטר או פיג'ו 3008 / 508) והאוטו נחבט והעביר זעזוע לא נעים לתא הנוסעים, ברמה שהתנצלתי בפני אישתי והילדים.
שלושת הילדים נכנסים בקלות לרכב, ונהנים ממרחב מחייה גדול ונעים. זה כמובן לא גרם להם לא לריב, אבל אז פשוט פתחתי את הכיסוי של הגג הפנורמי לקול צהלות שמחה.
דלת תא המטען נפתחת חשמלית בהעברת הרגל מתחת לפגוש או ידנית. הסגירה החשמלית באמצעות כפתור או שוב עם הרגל. מאוד מאוד נוח. כשהדלת נפתחת מתגלה תא מטען ענק ושימושי, עם כיסוי נגלל להסתרת חפצי ערך מאנשים רעים.
תנועה צפופה משהו בכביש החוף, אבל נינוחה לחלוטין בתוך האוטו, כשהתנועה נפתחת מעט אפשר ללחוץ. כהרף עין האוטו משייט במהירויות לא חוקיות בעליל, בלי שום סימני מאמץ. הוא נשאר נינוח ונעים (וחרישי). מתוך הרכב המהירות ממש לא מורגשת, גם כשהיא נוסקת מעל "ברירת קנס" בכביש מהיר. בכל זאת, אי אפשר בלי מעט ביקורת – שיא המומנט מגיע ב 3000 סל"ד וזה גבוה. המשמעות היא שכדי לנסוע מהר, המנוע צריך לעלות בסל"ד, ואז הוא כבר פחות חרישי, ויש איזו התנגשות בין האופי האצילי משהו של הרכב לבין הצורך ללחוץ על המנוע על מנת להתקדם מהר. עקיפות מסתיימות במהירות הבזק מהרגע שהטורבו נכנס לפעולה, אבל לוקח לו זמן להיכנס לפעולה.
בהמשך היום לקחתי אותו לסיבוב בכבישי הגלבוע, וזה לא הרגיש לו או לי נכון. הורדת הכח לגלגלים הקדמיים יוצרת 'לחימת הגה', ובכביש מפותל זה לא ממש נסך בי בטחון. עד כדי כך לא הרגיש נכון שהסתובבתי וחזרתי מהר ממה שתכננתי.
שבת בבוקר, כמעט כולם ישנים ואני הולך לתור אחרי טיפ כלשהו שהשאירו לי בשביל המערבי של טבעון. הזהירו אותי שצריך רכב שטח. זה ג'יפ, לא? אז לא. זה לא רכב שטח. אבל הוא בכל זאת מעט גבוה יותר ממשפחתית סטנדרטית, והצמיגים רחבים יותר והוא הסתדר עם השביל בקלות, אבל גם עם הרבה חששות שלנו. בסופו של דבר האדג' החדש יצא רכב מרשים ונעים מאוד לשהות.
צריכת דלק המוכרת כמבחן 'סבתא של יואב נרדמה שוב על ההגה' – הייתי חייב, וזה עלה לי ביוקר, לעלות על כביש מהיר ולשים בקרוז קונטרול 90 קמ"ש, אבל למענכם אני סובל. אז לאורך עשרות ק"מ מחוג הסל"ד נרדם לו אי שם באיזור 1700 – 1800 סל"ד ונמדדה צריכת דלק של…5.7 ליטר ל 100 ק"מ. למתקשים בחשבון זה 17.5 ק"מ לליטר. זה אולי לא ריאלי לנהיגה יומיומית, אבל בהחלט אפשר לצפות לצריכת דלק מעולה של 1:14 בנהיגה שפויה מחוץ לעיר.
קצת ביקורת חייבים
התפעול של מערכת השמע דרך צג המגע לא אינטואיטיבי, ודווקא כשעברתי להשתמש בכפתורי השליטה שעל ההגה, תוך שימוש בצג המידע בלוח המחוונים – היה יותר קל.
החיפוי הפנימי של הקורות הקדמיות (קורות A) לא נסגר היטב עם הדשבורד, ונראה מרושל משהו. חשבתי שאני קצת ביקורתי מדי, אז בדקתי איך זה נראה בריו 2013, בספורטאז' 2015 ובלנדקרוזר 2003 – באף אחד מהם לא נראה כזו חוסר התאמה.
מנגנון פתיחת דלת תא המטען עם הרגל. סטטיסטית, מזהה את הרגל רק ב 3 מתוך ארבעה נסיונות.
עלות תועלת
המחיר הבסיסי שלו הוא כ 265.0 אש"ח, והרכב שנמסר לנו בגירסת טיטאניום עולה 295.0 אש"ח, וזה הרבה כסף. מצדיק את המחיר או לא – קשה לי לומר, זו שאלה סובייקטיבית. השוואה 'על הנייר' מול מתחרים טבעיים כמו אודי Q5 ב.מ.וו X3 או וולוו XC60 והתמורה הגבוהה של האדג' בולטת (עריכה – מאז כתיבת המבחן עברו מספר שנים, וגם המתחרות עברו שידרוג ברכבים המוצעים בסגמנט).. כרכב עבור אישתי כנראה שהייתי מעדיף אותו על פני מתחריו האירופאים באותו מחיר. אישתי ציינה שזה הרכב הכי מרשים שבחנתי עד היום, ומיותר לציין שהיתה שמחה מאוד לו היה זה הדיילי שלה.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב