סובארו איבולטיס
הג'יפון הגדול של סובארו עם שבעה או שמונה מקומות.

האיבולטיס של סובארו הוא SUV מגודל למדי, עם מעט יכולות שטח, המון מקום, מערכות בטיחות מלאות, והרבה כיף.

הסובארו איבולטיס שמיד תקראו עליה כאן, היא אחת המכוניות הכי לא שגרתיות שיצא לי לנהוג בהן, ואני רושם את זה לחיוב, לא לשלילה. היא מניחה בצד את הצ'ק ליסט המקובל במכוניות חדשות, ועושה את שלה, בדרך שלה, ואם לא טוב לכם אז ניפרד כידידים.

היא גדולה. מאוד מאוד גדולה. אני מתיישב במושב הנהג וחושב לעצמי 'רגע, יש לי תחושה שהדבר הזה יותר גדול מהלנדקרוזר הארוך הפרטי שלי…לא…לא יכול להיות'. אז כן. האיבולטיס מצליחה למרות העיצוב השמרני להסתיר מידות גדולות יותר משל לנדקרוזר ארוך חדש. היא ארוכה ממנו 4.998 מטר לעומת 4.84 מטר, היא רחבה ממנו 1.93 מטר לעומת 1.885 מטר, אבל היא נמוכה ממנו במעט 1.819 מטר לעומת 1.845 מטר. גם בסיס הגלגלים של האיבולטיס גדול מזה של הלנדקרוזר ב 10 ס"מ שלמים. זה המון. ומה עם מרווח הגחון? אז כמה שזה מצחיק, לאיבולטיס מרווח גחון של 22 ס"מ לעומת 21.5 ס"מ בלנדקרוזר. אבל לרגע אל תתבלבלו, האיבולטיס הוא לא רכב שטח מובהק כמו הלנדקרוזר. השורות האלה שקראתם נועדו להסביר עד כמה היא גדולה.

האיבולטיס היא מתחרה בפלח נישתי למדי אבל עם הרבה כסף – ג'יפונים (קצת מצחיק לקרוא למפלץ הזה ג'יפון) גדולים ומפוארים בעלי 7 או 8 מקומות ישיבה. אין הרבה כאלה. טויוטה מביאים לאחרונה את ההיילנדר המעניין, קיה חידשו את הסורנטו, יונדאי מביאים את הסנטה-פה ועוד. המחיר בהתאם, האיבולטיס נמכר במחיר של 299.0 אש"ח לגירסת ה – 8 מושבים ו 330.0 אש"ח לגירסת ה 7 מושבים המפוארת יותר.

העיצוב של האיבולטיס הוא לא משהו שתתעכבו עליו יותר מדי. הוא נראה כמו פורסטר אקסטרא לארג' הם התאמות הכרחיות. גריל משושה עצום בגודלו בחזית, יחידות תאורה משולבות לד, מכסה מנוע מוגבה קלות על מנת שתחנת הכח המקומית תיכנס בקלות, וההמשך הוא פשוט סובארו. שום פרטי עיצובי בולט או חריג. אם יעבור לידכם איבולטיס ברחוב לא תסתכלו עליו אפילו לא בחצי מבט נוסף. אני רואה בזה משהו חיובי מאוד שלמרות שאתה נוסע ברכב של 300.0 אש"ח, אתה לא צועק את זה בכל מקום, בעוד שיש מכוניות שעולות חצי אבל מנסות בכח להיראות הרבה יותר יקרות.

העיצוב הפנימי בתוך האיבולטיס קצת מזכיר שמדובר ברכב שהוצג ב 2017, ומיוצר בארה"ב. הרכב עמוס בכפתורים ומתגים, שחלקם לא ממש ממוקמים איפה שהיית מצפה. הדשבורד עצמו מורכב מכמה חלקים, ובאמצעו צג מידע שימושי וברור. מתגי השליטה על הצג ממוקמים בדיוק מעל מסך המולטימדיה. המולטימדיה עצמה (קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו או אפל קארפליי) עם מסך בגודל 8", מעבירה את הסאונד דרך מערכת של הרמן קרדון עם 14 רמקולים. זה מורגש. מתחת למסך המולטימדה בקרי שליטה על המולטימדיה עצמה, ומתחת פקדי השליטה על מיזוג האוויר המורכב. אמנם ניתן ללמד גם קוף ללחוץ על כפתורים, אבל מצאתי את עצמי מסיר מבט מהכביש לא פעם למצוא את הכפתור שעושה משהו שבדיוק רציתי. מול הנהג לוח מחוונים מסורתי (וטוב) עם מד מהירות שימושי (כי מהר מאוד תמצאו את עצמכם במהירויות שלילה) ומד סל"ד. באמצע צג מידע. על ההגה כפתורי שליטה למערכת המולטימדה.

מושב הנהג חשמלי עם זכרונות, ואפשרות לכיוון תמיכה לירכיים. המושב וההגה מחוממים כיאה לרכב צפון אמריקאי. תמצאו ברכב שקעי הטענה רבים מפוזרים בכל מיני מקומות ברכב לשימוש הנהג, הנוסע שליצדו ואלפי הילדים שתכניסו לרכב מאחורה.

האיבולטיס מצוייד במנוע בנזין 2.4 ליטר, טורבו המספק 260 כ"ס מרשימים אבל רק 28.2 קג"מ צנועים. רשמית זה מספיק כדי להטיס את האיבולטיס ל 100 קמ"ש בסביבות 7.5 שניות קצרות מאוד. מעשית זה מצחיק לנהוג ברכב כל-כך גדול שמאיץ בצורה כל-כך נחרצת.

המתלים של הסובארו הגדולה מספקים נוחות גבוהה מאוד. כיאה לרכב מגודל, הם לא מכויילים להתנהגות ספורטיבית מושחזת אלא לנסיעה נינוחה ושלווה, ואת זה הם עושים מושלם. מעבר על פסי האטה במהירות פסיכית לחלוטין נבלעים כאילו לא היו שם מעולם. נהיגה בכביש מהיר, במהירות גבוהה מאוד עוברת בלי שמץ מאמץ. האוטו חולף על פני שיבושים בנינוחות של נושאת מטוסים שעוברת על גלים בגובה מטר. זה פשוט לא מורגש. הדבר היחיד שרומז על המהירות הגבוהה בה אתם נוהגים (ושלילת רישיון הנהיגה) זה המהירות בה אתם עוקפים את התנועה. לשם ההמחשה כי זה לא באמת קרה, אתם מציבים את בקרת השיוט האדפטיבית על 160 קמ"ש, ובכל רגע שהכביש נפתח הרכב משייט בנינוחות על. תאוצות ביניים – רק תלחצו והמפלצובארו צובר מהירות ומספק לכם עקיפות מהירות למדי. למען ההדגשה – אל תחפשו כאן התנהגות ספורטיבית, לא עם הגודל הזה ולא עם המשקל הזה.

אם בסובארו עסקינן אז מה עם השטח?

האיבולטיס הוא רכב גדול, ולא הייתי ממליץ לאתגר אותו בשטח. הוא מצוייד במערכת ה X Mode של סובארו לבקרת ירידה במדרון, אבל לרגע אל תאתגרו אותו – הוא לא לנדקרוזר ולא פאג'רו. הוא יקח אתכם רחוק מכל רכב אחר בסגמנט שלו, אבל צריך להכיר את המגבלות, ובעיקר את זויות המרכב  – 17.6 מעלות כזווית גישה, 21.8 מעלות זווית נטישה ו 18.2 מעלות זוית בטן.

מפרט הבטיחות של האיבולטיס מלא ומרשים, ובהתאם הרכב מקבל ציון מירבי. הרכב כולל מהיצרן בלימה אוטונומית, בקרה אקטיבית על סטייה מנתיב, התראה על רכב בשטח מת ועוד ועוד. מרשים מאוד.

עם מנוע טורבו בנזין 2.4 ליטר, אל תצפו לחסכון  בדלק. אוכל לומר שבנסיעה רגועה מאוד הצליחה האיבולטיס להשתמש ב 7.1 ליטר ל 100 ק"מ, כלומר 14 ק"מ לליטר, וזה הכי חסכוני שתקבלו ממנו אי פעם.

הסיכום של האיבולטיס הוא מאוד חיובי לטעמי. מאוד אהבתי אותו. לחובתו בלאגאן עיצובי בתוך הרכב, ותג מחיר שמביא אותו לסביבת מחיר תחרותית מול מתחרים חזקים מאוד. לזכותו מרווח פנים מרשים, עיצוב חיצוני סולידי, ונוחות גבוהה מאוד. כבונוס הוא גם יכול לרדת לשטח כל עוד אתם יודעים מה אתם עושים.

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן