לפני כמעט שלוש שנים נחת הפורסטר החדש לחלוטין (למרות דימיון חיצוני לפורסטר היוצא) במערכת 'car-pad' ונבחן ממש כאן. פרק הזמן שעבר היה מספיק על מנת שסובארו יעדכנו מעט את הפורסטר המצוין, וכך שוב נקראנו לסוכנות סובארו בת"א לאסוף את היערן החדש.
רגע, זה החדש? זה לא הדגם היוצא שאלתי את אנשי אולם התצוגה? הם היו ממש בטוחים שזה הדגם החדש, כך שהנעתי את הרכב ונסעתי מיד לחברי י' שבעקבות המבחן הקודם פשוט רכש לעצמו אחד כזה, והעמדנו אותם פייס טו פייס. השינוי הבולט ביותר הוא בחזית הפורסטר. אם תסתכלו בעיון על יחידות התאורה הראשיות תוכלו לראות את ההבדל הכי בולט לעין, כשזה החדש יותר עם יחידת תאורה קטנה יותר מזו של הקודם, גם הגריל הקדמי המשושה עודכן מעט, ולמעשה כל הפגוש הקדמי עבר התאמות הכרחיות לפי אנשי סובארו.
פנים הרכב נותר כמעט ללא שינוי. חדי העין שנסעו בדגם הספורט זוכרים הרבה (מדי) עיטורים כתומים המייצרים לא מעט 'רעש' לעין. אני שמח לבשר שרובם נעלמו. המסגרת הכתומה סביב יחידות המיזוג הקדמיות הקרובות לדלתות, קיבלה את צבע הדשבורד, המסגרת הכתומה שעטפה את בסיס ידית ההילוכים הפכה שחורה. מבורך. גם ה'בית' של מערכת הבטיחות המקורית של סובארו ה'אייסייט' המצוינת התעדכן מעט. וזהו בערך הכל.
זה שהעיצוב הפנימי נותר ללא שינוי מהותי, אומר שסביבת הנהג נותרה מעט מיושנת ועמוסה במתגים, חלקם במקומות לא סבירים. לדוגמא – הבקרה האקטיבית על תיקון סטייה מנתיב – מתג ההתראה נמצא בקדמת הגג, ליד מתג החלון החשמלי, מתג ההפעלה של התיקון האקטיבי – על ההגה.
לוח המחוונים מסורתי עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל, ובאמצע צג דיגיטלי לבחירת מידע שונה בהתאם להעדפות. על הסביבה המיושנת משהו מחפה מושבים קדמיים מצוינים, תומכים ונוחים, עם כיוונון חשמלי למושב הנהג וקבלת תנוחת נהיגה מצוינת.
המנוע נותר אותו מנוע בוקסר מצוין, בנזין, ללא טורבו, בנפח 2.5 ליטר המספק 182 כ"ס ו 24.3 קג"מ, המסתייע בתיבת הילוכים רציפה CVT Lineartronic השומרת על יחסית העברה בהתאם לטווח הפעולה היעיל של המנוע, ומניע את הפורסטר בהנעה 4X4 קבועה, או בשמה ביפנית Symmetrical All Wheel Drive.
הפורסטר החדש מציג מרווח פנימי מצוין, על אף בסיס גלגלים של 2.67 מטר בלבד. האורך הכולל 4.64 מטר, ונפח תא המטען (עם דלת חשמלית) עומד על 509 ליטר או 1071 ליטר עם כסאות אחוריים מקופלים. מרווח הגחון 22 ס"מ מרשימים כיאה לרכב שבאמת מתכוון שתקחו אותו מעבר לאספלט.
מי שעוקב אחרי קבוצות פייסבוק מסוימות, יכול לראות פוסטים על טיולי שטח של סובארו בחסות היבואן, טיולים שחוצים את הארץ לאורכה ולרוחבה, תוך נסיעת שטח ארוכה.
קבלת ההודעה על תיאום הפורסטר תפסה אותי בדיוק כשאני מעמיס את רכב השטח הפרטי לסופ"ש בדרום, בדיקה קצרה של המסלול, והוחלט לזרוק את הפורסטר ללא רחמים למסלול שתוכנן, כשהוא מלווה בעוד שלושה רכבי שטח קשוחים. המסלול עבר את נחל הבשור אחרי אירוע גשם משמועתי ומלא בוץ, חולות הנגב באיזור צאלים, נחל לבן, כמהין ועוד. על הבוץ החלקלק של נחל הבשור החליק לו הפורסטר אחרי שצמיגיו נכנעו מהר מאוד, אבל בשום רגע לא הפסיק לנסוע ולא עיכב את רכבי השטח הקשוחים. על חולות הנגב הוא כבר זרח עם הרבה כח, לא הרבה משקל, הנעה כפולה יעילה ומעט מאוד מאמץ, מצא עצמו הפורסטר משייט בעליצות, כמו דולפין שמצא להקת דגים למאכל. על חולות הנגב הוא פשוט כיכב עם הרבה הנאה.
נחל לבן לעומתו הביא כבר אתגר מסוג אחר, ובמהלכו נרשמו חמש עצירות. זה המקום לציין כי כשאומרים 'רכב מבחן' רוכבם חושבים 'איזה כיף אפשר לקרוע את הרכב בלי לדפוק חשבון'. בודדים מבינים שאתה מתנהג עם רכב מבחן בסוג של חרדת קודש לא לגרום נזק, לא לפגוע ברכב ובטח לא להסביר לאנשי סובארו מה קרה ולמה הרכב היפה שמסרו לך ביום חמישי נראה קצת פחות יפה עכשיו. זה מביא אותך הנהג, להיות זהיר שבעתיים מאשר עם הרכב הפרטי שלך, וכך אתה נעצר בכל מצב בו אתה מרגיש שיש סיכון לרכב. כאמור חמש עצירות נרשמו בתוך נחל לבן – שתי עצירות בגלל שהנהג לא היה בטוח אם לא נגרם נזק לרכב, ובשתי העצירות יצא הפורסטר לבד עם קצת יותר גז, וללא נזק. זה המקום לציין את ההתאמה הלא מלאה של התיבה הרציפה לנהיגת שטח קצת יותר טכנית. בעוד שבשבילי החול לא נרשמה כל בעיה, כשנדרשה עבודה יותר טכנית ועדינה עם דוושת הגז, היה קשה מאוד להביא את תיבת ההילוכים הרציפה של הפורסטר לעבודה עדינה.
עצירה נוספת נרשמה בגלל שמערכת הבטיחות זיהתה ממול את השיחים שבנחל, ולא היתה מוכנה להתקרב אליהם, וממש בלמה את הרכב מלהתקדם.
עצירה רביעית נרשמה כשסלע בלתי מתוכנן קפץ לפתע לתוך הנתיב ואיים לכלות זעמו בסף הדלת של הפורסטר. או אז נדרשה עבודת חילוץ שכלל הרמת הרכב באמצעות מגבהה (ג'ק) דחיפת כמה קרשים מתחת לגלגלים וגרירה אחורה בעדינות.
כל ארבע העצירות היו יכולות להימנע עם יותר בטחון ברכב או בחירת מסלול מתאימה יותר.
העצירה החמישית כבר חייבה גרירה. עליה תלולה עם דרדרת חול, עליה פירפר הפורסטר על ארבעת גלגליו, וסרב להתקדם.
למי מכם שתוהה אני יכול לומר בבטחון, הפורסטר אולי אינו רכב שטח עם הילוך כח, אבל מהג'יפונים הוא מהגיבורים שיש. אם היה ממוגן, אולי עם הגבהה קלה וצמיגים מתאימים, הפורסטר יקח אתכם רחוק מאוד מעבר למה שאתם מדמיינים.
על הכביש מציג הפורסטר התנהגות מצוינת לקטגוריה. המתלים עושים עבודה מצוינת על אף שהם מעט ארוכים משל רכב כביש רגיל, ואולי בגלל שהם כאלה, מעט מאוד שיבושים חודרים לרכב וגורמים לרמת אי נוחות. אחיזת הכביש גבוהה מאוד, ואני יכול לנחש שלא תצליחו להוציא את הפורסטר מאיזון אם אתם נוהגים בצד השפוי של האוכלוסיה.
צריכת הדלק של הפורסטר סבירה לחלוטין, מפתיעה משהו למען האמת. נהיגה רגועה עם קרוז קונטרול הביא לצריכה של כ 14 ק"מ לליטר על פני עשרות ק"מ. כל יתר 400 הק"מ של הפורסטר, כולל נסיעת השטח, הביאו לצריכה של כ 11 ק"מ לליטר.
רמת הבטיחות שהוא מציג גבוהה למדי ציון מקסימלי במבחני הריסוק של ה IIHS האמריקני, וחמישה כוכבי בטיחות ב EuroNCAP. ציון האיבזור הבטיחותי של הפורסטר עומד על 6 לרמות הגימור Z ו X, ו – 7 לרמות הגימור XS ו SPORT.
המחירים – החל מ 169,900 ₪ לדגם ה Z, 192,900 לדגם ה X, 202,900 לדגם ה XS ועד 212,900 לדגם הספורט שנבחן כאן.
הסיכום פשוט – היה מצוין, נשאר כזה. זה הג'יפון שיקח את המשפחה המטיילת הכי רחוק, הכי נוח והכי בטוח מכל יתר הג'יפונים שאינם רכבי שטח ייעודיים. אם אתם רוכבי אופניים או מטיילים ברגל, הפורסטר יביא אתכם לנקודות התחלת מסלול או יאסוף אתכם בסיום מסלול במקומות שאף רכב ג'יפון סטנדרטי לא יוכל להגיע אליהם.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב