דייט חדש עם הקופרה פורמנטור הוא משהו שאני מתכונן לקראתו. מסדק את רעמת השיער, מתלבש יפה, וניגש לאסוף את הפורמנטור VZ שתואמה מבעוד מעוד. זו עם ה 310 כ"ס. נציג קופרה לוקח אותי לרכב ואני מייד מזהה פתח 'תדלוק' בכנף הקדמית השמאלית, רגע זו לאה, אני כאן בשביל רחל, ואני כמעט מחליף את השם ליעקב. (אותו יעקב שבא להינשא לרחל בתו הקטנה של לבן, ולהפתעתו גילה שהתעורר עם לאה אחותה הגדולה). טעות בתיאום, או מעשה לבן, אני יוצא מסוכנות קופרה עם הפורמנטור פלאג אין הייבריד שהיא לכשעצמה לא ממש עגלה עם 245 כ"ס וכמעט 41 קג"מ. למען הרשמיות, השם מלא בת.ז. של הפורמנטור הפלאג אין הייבריד הוא Formentor VZ e-HYBRID.
על העיצוב החיצוני של הפורמנטור אני לא ממש הולך להתעכב. אתם יכולים לקרוא במבחן של הפורמנטור ה 1.5 טורבו המצוינת שנבחנה אצלי לפני לא הרבה זמן.
גם על המרווח הפנימי לא ארחיב, כמו בפורמנטור שבחנתי. מושב הנהג משובח, לא פחות, עם אחיזה טובה של הגוף. בקופרה פשוט יודעים את העבודה כשמשחררים להם חבל להתפרע.
הפעם מגיעה הפורמנטור בצבע כחול מט יפהפה. כמי שפחות מתחבר לצבעי מט, הפעם אני בהחלט מתרשם מהצבע ההולם מאוד את הפורמנטור. פשוט יפהפה.
ההנעה של הפורמנטור פלאג אין שונה משני הדגמים האחרים – מנוע טורבו בנזין 1.4 ליטר + מנוע חשמלי המוזן מסוללה בקיבולת 12.8Kwh. ההספק המשולב עומד על 245 כ"ס, ונתון המומנט נעצר ב 40.8 קג"מ. אלו נתונים מרשימים מאוד לכשעצמם, ובהתאמה הפורמנטור מאיצה מ 0 ל 100 קמ"ש ב 7.0 שניות בדיוק. רשמית הפורמנטור יכולה לנסוע על הסוללה 54 ק"מ, עד שתפעיל את מנוע הבנזין. תיבת ההילוכים אוטומטית דו מצמדית DSG בעלת שישה הילוכים.
הקדמה קצרה הפעם, ויוצאים לדרך של כ 120 ק"מ עם סוללה מלאה. לא ספרתי קילומטרים אבל נהיגה לא איטית בכלל על כביש החוף בשישי בבוקר עוברת בדממה מוחלטת כאשר מחט הסל"ד של מנוע הבנזין מנמנמת על 0. כמה עשרות ק"מ לאחר מכן, מודיעה הפורמנטור שהסוללה נגמרה, ועכשיו היא מפעילה את מנוע הבנזין ומצהירה על טווח של 510 ק"מ על הבנזין. כאן נכנסת ההנעה ההיברידית לפעולה, ולמרות שהק"מ נצברים הטווח לא יורד. אני מגיע לנהריה כשהפורמנטור מורידה בדיוק 10 ק"מ מהטווח המוצהר. בפועל מתקבל רכב מאוד חסכוני, אבל חשוב לומר כי גם הנהיגה היתה מהירה אבל רגועה.
נהיגה בכבישי הצפון המאתגרים והמתפתלים בתוך ההרים והגאיות והשלדה המופלאה של הפורמנטור זורחת שוב ומזכירה שהיא פשוט אחת הטובות ביותר בהן נתקלתי בשנים אחרונות. הרכב יודע לייצר קצב תנועה מהיר מאוד, עם הנעה קדמית מצוינת ואחיזת כביש גבוהה מאוד. פשוט כיף של אוטו. (ואני חושב לעצמי אם רק השובבים לא היו עושים לי מעשה לבן…)
הפסקה להתרעננות בצומת כח בצפון, ואני לא מחבר את הפורמנטור לטעינה איטית. פשוט מיותר, מכיוון שבטעינה איטית יקח לרכב כמה שעות להיטען, ואם ההפסקה היא לכחצי שעה, אין בזה שום טעם או היגיון.
התאוצות של הפורמנטור מצוינות וניכר שגם עם קצת מיץ חשמל בסוללה מצליחה לייצר הפורמנטור תאוצות חזקות ומידיות, ומאפשרת עקיפות מהירות ובטוחות.
צריכת הדלק של הפורמנטור מצוינת איך שלא תבחנו אותה. גם כשהסוללה ריקה, הרכב נותר היברידי וצריכת הדלק היתה מעולה. לצערי נמחקו נתוני צריכות הדלק השונות שרשמתי במהלך הנהיגה, אולם גם בקטעי נהיגה אגרסיבית למדי, יש לא מעט קטעים בהם המנוע לא פועל במלוא העוצמה, והרכב מנצל זאת לטובת טעינה / חסכון בדלק, כך שצריכת הדלק היתה מעל 14 ק"מ לליטר. בנהיגה רגועה כשהסוללה ריקה, נרשמה צריכת דלק מעולה של מעל 20 ק"מ לליטר. בפועל כשהסוללה מלאה, יש לכם טווח של כ 50 ק"מ רק על חשמל. לאחר מכן צריכת הדלק תלויה בעיקר בכם.
הפורמנטור VZ e-Hybrid מצויידת בכל אמצעי הבטיחות המוכרים ואף יותר עם לא פחות מעשר כריות אוויר (!!!) ומערכות אקטיביות דוגמת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ועוד. רמת איבזור הבטיחות בהתאם – 7. בנוסף, משפחת הפורמנטור קיבלה ציון של חמישה כוכבי בטיחות מקסימליים במבחני הריסוק של ה EuroNcap.
מחיר הפורמנטור VZ e-Hybrid אינו זול, והיא עולה 245,900 ₪, ועל צבע מט כמו של רכב המבחן תידרשו להשאיר בסוכנות קופרה עוד 13,900 ₪.
הסיכום הוא בהחלט חיובי. כרכב נהנית הפורמנטור משלדה מצוינת, מנועים עוצמתיים, ואפשרות לחסכון בדלק גם עם סוללה טעונה וגם כשהיא ריקה. על החגיגה מעיב תג מחיר שמציב אותה בתחרות עם כלי רכב משובחים.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב