חלפו למעלה משנתיים מאז בחנתי את האופל גרנדלנד X כאשר רק הגיע לארץ. את המבחן שערכתי בזמנו ופורסם בוואלה רכב, וגם כאן באתר, תוכלו לקרוא כאן.
כמעט 5 מטר נוספו למפלס הכנרת מאז המבחן הקודם לאופל גרנדלנד, והרבה דברים השתנו. כפי שכתבתי, קונצרן PSA הבעלים של פיג'ו וסיטרואן רכש את אופל, והחל לתכנן דגמים עדכניים על בסיס מפרטים מצוינים שהיו ברשותו, מנועים ותיבות הילוכים. בארץ שיווק מותג אופל עבר לקבוצת לובינסקי המשווקת את הדגמים האחרים של הקבוצה, כמו גם את מותג MG מבית SAIC.
הגרנדלנד שלקחתי לפני שנתיים היה ברמת הגימור הגבוהה, הפעם אני עם דגם הדיזל, במפרט המיועד לציי רכב.
לא אחזור על תיאור העיצוב שלא ממש השתנה בשנתיים האחרונות. בסיס הגלגלים זהה על המילימטר עם אחיו התאום הפיג'ו 3008 הנפלא. המנועים אותם מנועים, כאן 1.5 טורבו דיזל ותיבת הילוכים פלנטרית בעלת 8 הילוכים מתוצרת אייסין היפנית.
נתוני המנוע זהים לאלו שבסיטרואן C5 Aircross, כלומר 130 כ"ס ו 30.6 קג"מ. זה בהחלט מספק לרכב במשקל 1455 ק"ג, גם אם לא נתונים שיגרמו לכם לרייר על נהיגה ספורטיבית ברכב. עם זאת, היציאה מעמידה נחושה בזכות המומנט הגבוה, וכך גם תאוצות הביניים כמעט מכל מהירות.
העיצוב הפנימי אופלי לחלוטין, זהה למה שרשמתי בעבר על הגרנדלנד, וזהה כמעט לחלוטין לקרוסלנד הקטן שנבחן כאן לפני שבוע. גלגל ההגה גדול מדי לטעמי, אבל שוב, שפה אחידה של המותג היא שפה אחידה. רוצה את ההגה של הפיג'ו 3008? – תקנה פיג'ו 3008.
המושב האחורי של הגרנדלנד מציג שוב יתרון מעניין באמצעות מבנה ספוג שטוח יחסית ונטול בליטות, דבר שמקל מאוד על הצבת כסאות בטיחות לילדים מבלי לאבד מקום נחוץ.
בנסיעה המנוע הנמרץ יחד עם תיבת ההילוכים מאפשרים יציאה מהירה מהמקום, עקיפות זריזות ושיוט במהירות גבוהה מהמקובל. עם זאת אציין כי התחושה היא פחות מעודנת מהמקובל בקרב המתחרים העדכניים. מתלי הקרוסלנד פחות רכים מאחיה
אחד היתרונות של המנועים המודרניים הוא שבנהיגה חסכונית ומתונה, צריכת הדלק תהיה נמוכה להפליא, וכך נקבעה מהירות של 90 קמ"ש בקרוז קונטרול האדפטיבי, ונסיעה מרמת השרון עד לכפר יהושע שליד יקנעם עברה בצריכה ממוצעת של…3.7 ליטר ל 100 ק"מ שהם 27 ק"מ לליטר. צריכה זו היתה אף טובה יותר, אלמלא העליות מצומת פורדיס לכיוון מחלף אליקים. גם אם נניח שמחשב הדרך אופטימי מעט, ונוריד 10% עדיין נהיה בצריכה של מעל 24 ק"מ לליטר, והוא לא מזייף ב 10%. רוצה לומר, זה חסכוני מאוד. ומה במהירויות גבוהות יותר? אומר זאת כך, עליות אגרסיביות לגוש תפן, עם ירידות מהירות, ונסיעה מהירה (מאוד) בכביש 6, צריכת הדלק עמדה על כ 16 ק"מ לליטר, וזה לא מתקרב למתווה של נהיגה רגילה יומיומית.
מתלי הגרנדלנד קשיחים יחסית, ויחד עם צמיגים במידה של 225/55/18 מתקבל רכב קשיח יותר מאחיו הצרפתיים. הוא עדיין נוח למדי, ויודע להתמודד היטב עם אספלט באיכות נמוכה.
מפרט הבטיחות מיישר קו נדיב למדי עם אביזרי הבטיחות הנחוצים – בלימה אוטונומית, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על רכב בשטח מת ועוד.
המחיר של הגרנדלנד מתחיל ב 152.0 אש"ח לדגם ה 1.2 ליטר בנזין ברמת הגימור ENJOY, דרך 158.0 אש"ח לדגם הדיזל באותה רמת הגימור – זה הרכב שבמבחן, ועד 168.0 אש"ח לדגם הדיזל ברמת הגימור הגבוהה Innovation.
לסיכום – מבחינת יחידות הנעה – הרכב מצויין. עיצוב ומיתוג – עניין של טעמים, אהבה וחיבור רגשי.
כרכב נטו, מדובר ברכב מצויין.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב