ג'אקו 7 – ג'יפון חדש מבית צ'רי הושק הבוקר בנמל אשדוד הן לתקשורת והן למנהלי תחבורה ונציגי חברות ליסינג והשכרה. בכלמוביל מצפים כי הג'אקו 7 יהיה מתחרה חזק בתחום הקרוסאוברים בסגמנט הצפוף C-Suv ויספק לקבוצה את היתרון התחרותי שאבד מעט עם ההתייקרות של היונדאי טוסון המוכר.
ג'אקו הינו מותג ייצוא של ענק הרכבים הסיני צ'רי, שדגמים שלו כבר משווקים בישראל באמצעות פריסבי (לשעבר קרסו). הג'אקו 7 שהושק הבוקר מביא עימו שלושה קלפים חזקים – עיצוב בולט, איבזור נדיב לרבות איבזור בטיחות ומחיר אטרקטיבי.
העיצוב החיצוני נחלק לשניים – הגריל הקדמי ושאר הרכב. הגריל הקדמי שעוצב לפי אנשי היצרן בהשראת מפל מים, גדול ובעל נוכחות. יופי זה כבר בעיני המתבונן. יש מי שמצא אותו מרשים מאוד, ויש מי שפחות התלהב. שאר הרכב נאה למדי, עם קוים אלגנטיים מאוד ונקיים מאוד.
גם עיצוב הפנים נאה למדי, עם מסך מולטימדיה גדול אנכי במרכז הדשבורד בגודל 13.2" או 14.8" בהתאם לרמת הגימור. צג לוח מחוונים בגודל 10.25" והגה קטום תלת חישורי נאה. רשימת האיבזור ארוכה וכוללת טעינה אלחוטית, שקעי טייפ c, מושבים קדמיים חשמליים, ובגירסה הבכירה גם מחוממים ומאווררים, מצלמת 540° (כולל את הנעשה מתחת לרכב) בכל הדגמים, בורר מצבי נהיגה, חישוקי 19" עם צמיגים 235/50, תאורת לד ועוד ועוד.
בסיס הגלגלים של הג'אקו 7 הוא 2.672 מטר, 8 מ"מ פחות מטוסון או ספורטאז' חדשים, ו 2 מ"מ מטוסון או ספורטאז' דור קודם. האורך הכולל 4.5 מטר, והרוחב 1.865 מטר.
על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר, המפיק 147 כ"ס ומומנט של 28.4 קג"מ. זהו אותו המנוע המוכר מדגמי צ'רי המשווקים בארץ, אולם כאן עם הספק מופחת על מנת לעמוד בתקינה המחמירה ביותר Euro 6e. תיבת ההילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים.
בתחום הבטיחות ציידו בג'אקו את ה 7 שלהם במרבית אביזרי הבטיחות האקטיבית המוכרים, ובהתאם הרכב מקבל ציון איבזור בטיחות 7. איבזור הבטיחות כולל כמובן בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, התראה על שטח מת, 8 כריות אוויר, התראה ובלימה בתנועה חוצה מאחור ועוד.
צריכת הדלק הרשמית עומדת על כ 13.3-12.5 ק"מ לליטר תלוי גירסה. הנסיון עם מנוע דומה (אך הספק גבוה משמעותית) ברכבי צ'רי הראה שצריכת הדלק היתה משמעותית יותר גבוהה.
היצרן הציב לעצמו יעד לקבל ציון בטיחות מקסימלי בכל מבחני הבטיחות המערביים ובעיקר ב EuroNcap המחמיר. אין לי ספק שזה יקרה, ואנחנו נהיה כאן לעקוב ולדווח.
הג'אקו 7 ישווק בישראל בשלוש רמות איבזור, החל רמת איבזור 'אקזקיוטיב' במחיר של 170.0 אש"ח, דרך 'טיטניום' במחיר של 179.0 אש"ח ועד אדוונצ'ר 4X4 עם הנעה כפולה בטכנולוגיה שנרכשה מלנדרובר, במחיר של 200.0 אש"ח.
הג'אקו 7 נכנס לסגמנט אגרסיבי מאוד – יתחרו בו הטוסון מבית היבואן שמחירו מתחיל ב 185.0 אש"ח אבל נהנה משם ושמירת ערך גבוהים מאוד, הספורטז' של קיה שמחירו מתחיל ב 180.0 אש"ח, הניסאן קשקאי שמחירו 177.5 אש"ח, הסקודה קארוק שמחירה 175.0 אש"ח ואחיו מבית צ'רי הטיגו 7 במחיר של 160.0 אש"ח. באותה גיזרת מחיר מככב גם ה BYD Atto3 החשמלי. התחרות קיימת והיא אגרסיבית.
אני ממתיו לנסיעת מבחן על מנת לדווח איך הוא מתנהג בחיים האמיתיים.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב