
קבוצת כלמוביל חשפה את שני המותגים החדשים אותם היא עומדת לייבא, ג'אקו ואומודה, שניהם מבית צ'רי הסינית, ושניהם נחשבים בקרב היצרן למותגי היצוא לשווקים מערביים של היצרנית.
את ההשקה הובילו בכירי כלמוביל בישראל, יחד עם וידאו קונפרנס בשידור ישיר עם בכירי ג'אקו בסין, אשר הסבירו על התפיסות השונות של תכנון ומיצוב הרכב בשוק תוך הדגשת השימוש ברכיבי יצור של החברות המובילות בעולם בתחום – בוש, קוואלקום, קונטיננטל, מישלין, סוני, וולאו ועוד.
שני המותגים עומדים להשיק שישה דגמים, ומגוון סוגי הנעה – בנזין, היברידי, פלאג אין וחשמלי מלא.
ג'אקו ( Jaecoo – מורכב משילוב המילים Jaegr – צייד בגרמנית, ו Cool) יהיה המותג הראשון שיגיע עוד השנה, עם ה J7 – קרוסאובר בסגמנט C-Suv במידות ומחירים שיציבו אותו ישירות מול אריות הקבוצה. חשוב לציין כי המפרטים הטכניים של כלי הרכב שייובאו עדיין אינם סופיים. ממה שניתן להסיק כבר עתה, ל J7 בסיס גלגלים של 2.672 מטר (יונדאי טוסון וקיה ספורטאז' 2.68 מטר), ואורל כולל של 4.54 מטר. בג'אקו טוענים ליכולות שטח מסויימות (לא, אני לא רואה את ה J7 במעלה ורדית בנגב) עם מרווח גחון של 20 ס"מ. ה J7 תתחיל להיות משווקת בישראל עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפתח 197 כ"ס. תיבת ההילוכים רובוטית דו-מצמדית בעלת שבעה הילוכים, ויש להמתין לראות האם תגיע גירסת ההנעה הקדמית או הכפולה 4X4 או שתיהן. בהמשך יש לצפות ל J7 בגירסת פלאג אין הייבריד עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר ומנוע חשמלי. ה J7 יהיה החלוץ של ג'אקו בישראל, וצפוי להיות משווק במחצית השניה של 2024. אחריו ינחת כאן ה J8 שיהיה D-SUV בתצורה של שישה נוסעים עם מושבי קפטן אחוריים, עם בסיס גלגלים של 2.82 מטר ואורך כולל של 4.82 מטר. ה J8 ישווק בישראל ככל הנראה בגירסת פלאג אין הייבריד אולם יש גם דגם המצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר עם 261 כ"ס, ותיבת הילוכים רובוטית דו מצמדית בעלת שבעה הילוכים.
שני הדגמים יהיו מצוידים בכל אמצעי הבטיחות המתקדמים המודרניים, כאשר נציגי היצרנית מציינים כי מאחר וכלי הרכב מיועדים לייצוא, הם יעמדו בכל מבחני הריסוק המתקדמים המוכרים, לרבות ה EuroNcap שהוא המוביל בתחום בשוק האירופאי.
עוד דגם של ג'אקו ה J5 צפוי להיות משווק במחצית הראשונה של 2025 בסגמנט B-Suv, והוא צפוי להיות עם מבחר סוגי הנעה לבחירה – בנזין, היברידי וחשמלי.
במקביל, ברבעון ראשון של 2025 צפוי לנחות בארץ האומודה C9 שיהיה החלוץ מבין דגמי אומודה. זה המקום לציין כי דגם אומודה אחד כבר משווק בישראל בהצלחה, והוא נקרא צ'רי FX ( אומודה C5 ) ומיובא על ידי פריסבי (לשעבר קרסו). ה C9 צפוי להיות פלאג אין הייבריד. בהמשך ישווק ה C7 של אומודה שיהיה C-SUV עם הנעת פלאג אין ובנזין, ולאחר מכן האומודה C3 שיהיה B-Suv עם הנעת בנזין, היברידי וחשמלי.
על פי התכנון של קבוצת כלמוביל, הדגמים ישווקו יחד באולמות תצוגה יעודיים שייפתחו ברחבי הארץ.
ועכשיו ברשותכם הפרשנות,
הדבר הראשון הבולט הוא שהנעת פלאג אין הייבריד לא נעלמת מהשוק. רכבי הפלאג אין שאינם מקבלים עוד הטבות מיסוי, דומה היה שנעלמו מהשוק ב 2024, אולם מהתכניות של כלמוביל עולה כי בהינתן תכנון נכון של הרכב, ותמחור נכון בארץ המוצא, כלי הרכב עדיין יכולים להיות תחרותיים.
בכלמוביל סירבו לחשוף מחירים, גם לא טווחים למחירי מטרה לדגמים החדשים. נציגי ג'אקו מסין ציינו שהמותג מבקש להביא לשוק הישראלי דגמים שיהיו רכבי שטח עירוניים במחיר נגיש, ועם מגוון סוגי הנעה. הפרשנות שלי היא שגירסאות הכניסה של הדגמים השונים יהיו במחיר אגרסיבי מול המתחרות הישירות.
קרדיט לתמונות – יצרן
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב