סקודה קאמיק 1.0
ג'יפון איכותי, מרווח וחסכוני.

הקאמיק של סקודה הוא ג'יפון עם עיצוב פחות 'ג'יפוני' מהמתחים, מפתיע במרווח הפנימי, חסכוני ובטוח. אהבתי.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

הקאמיק של סדוקה הצליח להפתיע. קשה לי לשים את האצבע על מה בדיוק ציפיתי ולמה הופתעתי, אבל השורה התחתונה שלו היא של ג'יפון לא גדול, מרווח למדי, איכותי, חסכוני ונעים מאוד לנסיעה.

הסקודה קאמיק הוא הג'יפון הקטן במשפחת הג'יפונים של היצרן הצ'כי / גרמני, אח 'קטן' לקארוק ולקודיאק הגדולים ממנו (וגם לאניאק החדש). הקאמיק הוא דגם חדש לחלוטין במשפחת סקודה, הוא הוצג לראשונה בתחילת 2019, ונושא עימו את ה DNA העיצובי של אחיו הגדולים עם קווים חדים וזויתיים. העיצוב החיצוני תורם למראה הקומפקטי משהו של הקאמיק אבל שזה לא יטעה אתכם לרגע כי בסיס הגלגלים שלו עומד על 2.651 מטר, שהם בדיוק 1.9 ס"מ פחות מספורטאז' או טוסון.

העיצוב החיצוני של הקאמיק הוא 'סקודאי' טיפוסי, עם הגריל הטרפזי, וסמל סקודה בחזית. קווים עגולים ו'זורמים' – לא כאן. הקווים חדים, זויתיים וברורים. יחידות תאורה צרות ומעוצבות משתלבות עם המשך הגריל, ומתחתן יחידות תאורה ראשיות טרפזיות אף הן. סבכה שחורה גדולה בתחתית הפגוש הקדמי משתלבת עם הפגוש עצמו הצבוע בצבע המרכב. קו הפיסול שמתחיל בחלקו העליון של הגריל, נמשך עם אותן יחידות תאורה צרות, לאורך הכנף הקדמית, חוצה את דלתות הצד בחלקן העליון, דרך הכנף האחורית ועד ליחידת התאורה האחורית. פיסול נוסף תמצאו מהפינה הקדמית התחתונה של הדלת הקדמית, לאורך החלק התחתון של דלתות הצד, ועד לבית הגלגל האחורי. גם יחידות התאורה האחוריות מאוד מזוהות כשבחלק על הכנף הן נמתחות כלפי מטה, ואילו ביתר היחידה הן צרות וארוכות. המראה מעניין, זוויתי, ומאוד מזוהה.

גם העיצוב הפנימי לא יפתיע אתכם, אם כבר נהגתם בסקודה כלשהי. אבולוציה של תכנון נקי ויעיל. מול הנהג לוח מחוונים מסורתי, כלומר מד מהירות גדול מימין, מד מהירות גדול משמאל. בחלקו התחתון של מד המהירות תמצאו חיווי למצב הדלק, ובחלקו התחתון של מד הסל"ד תמצאו חיווי לטמפרטורת המנוע. באמצע לוח המחוונים צג דיגיטלי עם תצוגה משתנה בהתאם לבחירת הנהג.

במרכז הדשבורד מסך מוליטמדיה גדול, עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו או אפל קארפליי. מתחתיו פתחי מיזוג מרכזיים, שמתחתיהם תמצאו את מתגי השליטה על מערכת בקרת האקלים. תא עמוק לחפצים, שני שקלי USB וידית הילוכים. כאן הקאמיק עם מעצור יד מכאני מסורתי.

מושב הנהג נוח, עם אפשרויות הכיוונון המוקבלות. הייתי שמח לעוד קצת כיוון לגובה, ועדיין התמקמתי היטב והיה לי נוח. המרווח מאחורה מרשים, והוא זה שגרם לי לחפש מהר את נתון בסיס הגלגלים. יחד עם פתחי מיזוג אחוריים ושקעי USB להטענה, הקאמיק מספק מרחב מחיה מצויין לרכב מהסגמנט שלו.

על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר, עם שלושה צילינדרים. זהו אותו מנוע בדיוק שיופיע בעוד דגמים של הקונצרן, כמו גם תיבת ההילוכים הרובוטית DSG7. כמו שהשילוב הזה עובד מצויין במכוניות אחרות, כך גם בקאמיק. בנהיגה בין עירונית, לפעמים הייתי צריך להזכיר לעצמי שאני נוהג ברכב עם מנוע 1.0 ליטר, עד כדי כך השילוב של המנוע והגיר מוצלחים. גם המשל של הקאמיק העומד על 1251 ק"ג אינו גבוה במיוחד, ותורם לתחושה הכוללת.

אבל לא הכל מושלם, במצב D הרגיל, יציאה מהמקום היא טיפה מהוססת, ורק אחרי שבריר שניה, היא הופכת לנחושה. אני פחות אוהב את תחושת החיבור-ניתוק-חיבור שהגיר מייצר בעת תמרונים עדינים דוגמת כניסה לחניה בנסיעה אחורה.

בכביש מהיר, לא היתה בעיה לקבל את בקרת השיוט על 120 קמ"ש (כביש שש) ולתת לרכב לנהל את העניין בעצמו. זה באמת עובד נהדר, לרבות בקרת השיוט האדפטיבית המצוינת של הקאמיק.

התחושה המתקבלת ברכב מהשלדה וההגה בעת נהיגה, היא של רכב בוגר ורציני ולא של רכב צעיר וספורטיבי, ואין לי ספק שזו תחושה מכוונת מראש.

הקאמיק מגיע עם מנוע 1.0 ליטר טורבו המוכר, ועם תיבת ההילוכים המוכרת של הקונצרן. איך שלא תהפכו את זה, השילוב של שתיהן יחד מספק רכב חסכוני למדי. בנהיגה רגועה הקאמיק תעבור מעל 23 ק"מ על ליטר בנזין אחד. נהיגה מהירה בכביש שש הניבה כ 19 ק"מ לליטר חסכוניים בהתחשב בתנאים.

על סעיף הבטיחות תרשו לי להתעכב לרגע, פשוט כי הוא מצוין. הקאמיק כבר בגירסתה הבסיסית קיבלה בפס הייצור את כל מערכות הבטיחות החשובות – בלימה אוטונומית, בקרת סטיה מנתיב אקטיבית, התראה על רכב בשטח מת ועוד. זה הסטנדרט הנכון היום לדעתי.

פיצ'ר חביב שתמצאו בקאמיק (ובדגמים נוספים של סקודה) הוא מטריה שמושחלת בתוך דלת הנהג. פותחים את הדלת ומסתכלים על הדופן – תמצאו שם מטריה. היא כלולה במחיר אגב. פיצ'ר חביב, שאיך שלא תסתכלו עליו, הוא יעלה לכם חיוך על הפנים.

המחיר של הקאמיק מתחיל ב 125.0 אש"ח לרכב עם מנוע 1.0 ליטר ורמת גימור אמבישן. עבור רמת גימור סטייל תצטרכו להוסיף עוד 10,000 שקלים. אם תרצו את הקאמיק עם מנוע טורבו 1.5 ליטר – תצטרכו להשאיר אצל היבואן לא פחות מ 131.0 אש"ח לרמת הגימור אמבישן או 141.0 אש"ח לרמת הגימור סטייל. ב 0 ק"מ תוכלו למצוא קאמיקים כבר במחיר של 116.0 אש"ח וזו כבר עסקה מעניינת למדי.

כך או כך, איך שתבחרו את הקאמיק שלכם, תמצאו רכב נעים וחביב למדי. נוח, בטיחותי, מרווח וחסכוני.

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה
תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן