
לא אקח סיכון גדול מדי אם אומר בגלוי כי אחד הלהיטים של שוק הרכב ב 2026 יהיה ה KGM טורס ההיברידי החדש המיובא על ידי טלקאר.
יצרנית הרכב הדרום קוריאנית KGM מוכרת ואהובה על הקהל הישראלי שזוכר אותה עם המיתוג הקודם סאנגיונג. מעל ל-20 שנים הקונצרן פועל בישראל, תוך שהוא צובר לקוחות מרוצים ונאמנים, ואפילו מועדון חברים המטייל בשטח עם דגמים שונים של המותג.
לפני שנים ספורות השתלט תאגיד הענק הקוריאני KG המתמחה בתעשייה ובכימיה על סאנגיונג והקים את חטיבת KGM – KG Mobility.
עם הבעלות החדשה עוברת KGM מהפיכה עיצובית וטכנולוגית, אותה ראינו לראשונה ב KGM טורס המשווק בישראל עם מנוע בנזין והנעה קדמית או כפולה, אותו אהבתי מאוד. ב KGM החליטו לעצב את הטורס באופן שלא ניתן יהיה להתעלם מהרכב, עם חזית מובחנת ונאה מאוד, דמוי גלגל אחורי על דלת תא המטען, בסיס גלגלים גדול ומרווח פנימי של רכב מקטגוריה אחת מעל, הודות לתכנון מבריק של תא הנוסעים.
המימדים של הטורס הם של קרוסאובר בסגמנט הפופולרי מאוד, C-SUV, עם אורך כולל של 4.705 מטר, רוחב של 1.89 מטר וגובה של 1.71 מטר או 1.72 מטר עם קורות גג. בסיס הגלגלים של הטורס ההיברידי הוא 2.68 מטר. על אף בסיס הגלגלים שנמצא בלב הקטגוריה, המרווח הפנימי שהטורס מציע ליושבים במושב האחורי הוא אחד הטובים שפגשנו.
העיצוב הפנימי של הטורס ההיברידי מציג סביבת נהג טכנולוגית ומתקדמת, עם לוח מחוונים בגודל 12.3", הצמוד למסך מולטימדיה בגודל זהה. הטורס ההיברידי כבר מצויד מהמפעל בקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. לטורס ההיברידי בקרת אקלים מתקדמת הכוללת פתחי מיזוג עם כוונון ידני הן ליושבים במושבים הקדמיים ועוד שני פתחי מיזוג גדולים ליושבים מאחור. ב KGM הבינו את המשמעויות של הסחת הדעת של הנהג מהנעשה על הכביש כאשר הוא נדרש לכוון את פתחי המיזוג דרך המסך, ולשמחתי נמנעו מהשטות הזו.
עתה לוקחת KGM את הטורס כמה שלבים קדימה עם מערכת הנעה היברידית מתקדמת, אך עדיין חסכונית להפליא. לטורס מערכת הנעה היברידית שפותחה בשילוב BYD והיא עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 150 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ, לצד מנוע חשמלי המפיק 177 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ. ההספק המשולב של הטורס עומד על 204 כ"ס. בפועל בנהיגה ב KGM טורס ההיברידי הרכב שקט יחסית למעט מעט רעשי רוח, וכאשר מנוע הבנזין נכנס לפעולה הדבר מורגש אולם אין רעש חריג שחודר לתא הנוסעים.
צריכת הדלק הרשמית של הטורס ההיברידי עומדת על כ 16 ק"מ לליטר. על אף זאת, בנהיגת מבחן לרכב בעת ההשקה העולמית שנערכה בגרמניה, נהיגה הן בכבישים מהירים, הן בפקקי תנועה והן בכבישים צדדיים, צריכת הדלק הממוצעת היתה 18 ק"מ לליטר, כאשר אני ועיתונאי רכב ישראלי נוסף לא ממש מנסים לחסוך בדלק.
הטורס ההיברידי מציג איכות נסיעה מצוינת יחד עם אחיזת כביש טובה, בתנאי המבחן על כבישי גרמניה, שבאופן מפתיע היו די שבורים בקטעים המהירים שלהם.
בתחום הבטיחות מצוייד הטורס ההיברידי בסט מערכות בטיחות אקטיביות מקיפה הכוללת בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ועוד, אולם נצטרך להמתין שהרכב יושק בישראל באופן רשמי על מנת לראות עם אילו מערכות הוא ישולב. אנשי KGM מציינים כי במבחני בטיחות פנימיים בחברה, העושים שימוש במודלים של ה Euro NCAP הטורס מציג רמת בטיחות גבוהה, ולדבריהם הם מצפים לחמישה כוכבי בטיחות במבחני הבטיחות המערביים המחמירים ביותר.
סביבת התחרות של הטורס ההיברידי היא האגרסיבית ביותר שאני זוכר בענף הרכב. גם אם ננטרל את כל הדגמים החשמליים מהתחרות, זו תהיה טעות גדולה להתעלם מדגמי הפלאג אין הייבריד החדשים, שאם לא מטעינים אותם הם הופכים להיות היברידיים 'רגילים', ולכן הם חלופה לכל C-SUV היברידי או בנזין. המשמעות היא שהטורס עומד לפגוש מתחרים החל ב BYD Sealion 5 במחיר של 167.0 אש"ח, ועד קיה ספורטאז' במחיר של 195.0 אש"ח.
הטורס ההיברידי הוא קלף מנצח שיש לטלקאר היבואנית ביד. בתמחור נכון היא יכולה לראשונה לשים את KGM בטופ 5 של הדגמים הנמכרים בישראל. על מנת שזה יקרה, נקווה שהוא יזכה לתג מחיר אגרסיבי, ואם זה יקרה, אני רואה כמות של אלפי טורסים היברידיים על כבישי ישראל ב 2026.
הפוסטים הנצפים ביותר

0|
0|
0|רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כדי לספק חוויית משתמש מיטבית, אנו משתמשים בטכנולוגיות כמו קובצי Cookie כדי לאחסן ו/או לגשת למידע על מאפייני הגלישה. הסכמה לטכנולוגיות אלו תאפשר לנו לעבד נתונים כגון התנהגות גלישה או מדדים ייחודיים באתר זה. אי הסכמה או ביטול הסכמה עלולים להשפיע לרעה על תכונות ותפקודים מסוימים של האתר.
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב