המבחן פורסם לראשונה ב'ביזפורטל' במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם האתר הפיננסי המוביל.
למרות התחושה שהסקודה קודיאק איתנו כבר שנים רבות, למעשה הוא דגם צעיר יחסית באילן היוחסין של סקודה. הקודיאק הוצג לראשונה בשנת 2017 כקרוסאובר בסגמנט D-SUV, כלומר קרוסאובר המבוסס על משפחתית גדולה ('מנהלים' בשפה השגויה בישראל), עם אפשרות לשבעה מושבים. חיש מהר התחבב הקודיאק על משפחות מרובות ילדים, וגם על כאלה שפשוט רצו את המרווח הפנימי המרשים שהגיע עם הקודיאק, יחד עם האיכות המוכרת של סקודה. ב 2021 עבר הקודיאק מתיחת פנים קלה, ובתחילת 2024 הוצג הדור השני של הקודיאק באירופה, ובאוגוסט האחרון הוא הושק רשמית גם בישראל, סיבה מצוינת לבחון את הדגם העדכני.
הקודיאק החדש שומר על מאפייני העיצוב של הדגם היוצא, תוך שהוא מתעדכן ומיישר קו עם העיצובים העדכניים של היצרן. ראשית, לא תוכלו להתבלבל בין הקודיאק לבין אף קרוסאובר אחר. בחזית אותו גריל גדול שראינו לראשונה בסקודה אניאק החשמלית המצוינת של היצרן, יחידות תאורה גדולות מפוצלות, מכסה מנוע גדול עם שתי תפיחות הנמתחות מהחזית ועד השמשה הקדמית, וסמל סקודה שלא תתבלבלו. מבט מהצד מציג מראה מעט יותר 'ספורטיבי' מהדגם היוצא, והרכב נראה מעט נמוך יותר וארוך יותר והמראה לא מטעה, הקודיאק החדש נמוך בכס"מ אחד מהדגם היוצא (1.668 מטר בחדש, 1.676 מטר ביוצא) וארוך יותר בשישה ס"מ (4.758 מטר בחדש, 4.697 מטר ביוצא). בסיס הגלגלים התקצר בשלושה מ"מ לא משמעותיים והוא עומד היום על 2.788 מטר.
גם החלק האחורי של הקודיאק עבר עדכון עם יחידות תאורה חדשות, מפוצלות בין הכנף לבין הדלת החמישית, כיתוב SKODA בגדול למרות שלא ניתן להתבלבל וזהו בערך.
פנים הרכב עבר עדכון גם הוא, והוא נקי ונעים מאוד. הגה דו חישורי גדול ונכון למגע, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25", מסך מולטימדיה בגודל 13" עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. נגיעות של בד נעים למגע בדשבורד ובדיפוני הדלתות. מתחת למסך הראשי שני פתחי מיזוג גדולים ויעילים, ומתחתם שלוש חוגות לניהול בקרת האקלים המפוצלת, בעלת שלושה איזורים (נהג, נוסע, מושב אחורי). מושב הנהג נוח מאוד עם אפשרויות כיוונון מגוונות, אולם לחובתו הוא אינו חשמלי אלא ידני. אנקדוטה לגבי מושב הנוסע, נוסעת שנכנסה לרכב התיישבה לצד הנהג ומיד אמרה "וואו, המושב הזה כל-כך נוח!".
הקונסולה בין הנהג לנוסע מורכבת כולה מתאי איחסון, חלקם עם כיסוי, חלקם פתוחים, ושני משטחי טעינה אלחוטית בחלקה הקדמי של הקונסולה.
ליושבים בשורת המושבים השינה יש שפע מקום, כאשר המושב מפוצל 1/3 ו 2/3, ונע על מסילה כך שניתן להסיטו קדימה לטובת מרווח בשורה המושבים השלישית, שאני יכול להניח שאף אחד מהקוראים שלי לא היה רוצה לשבת בה לנסיעה ארוכה. ילדים יוכלו להתמקם בה בקלות.
הקודיאק עבר גם שינויים ברמות הגימור, כך שאנחנו עם רמת הגימור היחידה שיש ADVANCE שמגיעה עם מנוע טורבו בנזין 1.5 ליטר, המפיק 150 כ"ס ו 25.5 קג"מ. תיבת ההילוכים DSG רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים. (יש עוד שני דגמים עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר עם הספקים של 150 כ"ס או 193 כ"ס).
בנסיעה הקודיאק מזכיר מדוע הוא נחשק. הנסיעה בקודיאק נעימה מאוד, המכוניות מרגישה כאילו היא יצוקה, ואיכות הבניה מרשימה. התאוצה הרשמית מ 0 ל 100 עומדת על 9.9 שניות והביקורת היחידה שאני יכול לומר על הקודיאק בנסיעה היא שהמנוע מרגיש קטן על השלדה המשובחת של הרכב. פתאום 150 כ"ס מרגיש כבר מאוד, גם לזינוקים מעמידה, ובעיקר לתאוצות ביניים. אל תבינו לא נכון, הקודיאק לא יביך אתכם בכביש, אבל כאשר עדר מכוניות יושבות עם מנועים בהספקים של 200 כ"ס המרכב של הקודיאק מרגיש כבד על מנוע עם 150 כ"ס. לשלדה אגב אין שום בעיה לטפל בהספק כפול מזה. המתלים עושים עבודה מצוינת בבידוד הכביש, אבל בלי לנתק את הנהג מהנעשה. ההגה מתקשר במידה הנכונה, ואין לקודיאק בעיה לשייט במהירויות גבוהות מאוד בבטחון גמור. בהיבטי שלדה – מתלים – הגה, הקודיאק פשוט משובח.
צריכת הדלק של הקודיאק מצוינת לרכב בגודלו, הצריכה הרשמית של הרכב עומדת על 6.1 ליטר ל 100 ק"מ, כ 14 ק"מ לליטר. נהיגה סופר חסכונית ומודעת סחטה מהקודיאק המגודל לא פחות מ 22.4 ק"מ לליטר, אולם סגנון נהיגה זה לא יאומץ על ידי אף נהג שאינו על תרופות הרגעה. נהיגה רגילה לחלוטין עם הקודיאק הביאה את צריכת הדלק לסביבות ה 15 ק"מ לליטר. בפועל, עם נהיגה עירונית רגילה לא תהיה בעיה לקבל מהקודיאק את הצריכה הרשמית שלו, כלומר כ 14 ק"מ לליטר, נתון מצוין לרכב מסוגו.
בסקודה צייקו את הקודיאק החדש בכמעט כל אביזרי הבטיחות העדכניים – בלימה אוטומטית לרבות הולכי רגל ודו גלגלי, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, קרוז קונטרול אדפטיבי, התרעה על רכב בשטח מת, התתרעה ובלימה בעת תנועה חוצה מאחור ועוד. בהתאם, ציון איבזור הבטיחות עומד על 7, ובמבחן הבטיחות של ה EuroNcap קיבל הקודיאק 5 כוכבי בטיחות מקסימליים.
מחירו של הקודיאק כפי שנבחן עומד על 215.0 אש"ח, דגם הטורבו דיזל 4X2 משווק במחיר של 246.5 אש"ח ואילו דגם ה 4X4 משווק במחיר של 269.5 אש"ח.
הקודיאק היה מוביל שוק ללא עוררין, והדגם החדש נותר כזה. לזכותו איכות ביצוע גבוה, מתלים מצוינים, נוחות גבוהה, מרווח פנימי מצוין ותמחור הוגן מאוד. לחובתו מנוע שמרגיש בואכה 2025 מעט חלש מדי, מושבים קדמיים ודלת אחורית שאינם חשמליים.
תחרות:
הקודיאק מאותגר על ידי שני מתחרים עיקריים- המיצובישי אאוטלנדר המשווק בשמונה רמות גימור בטווח מחירים שבין 190.0 אש"ח ל 252.0 אש"ח, והמתחרה החדש והמעניין ה KGM רקסטון בגירסת ה 4X2 עם מנוע טורבו דיזל, המשווק במחיר זהה לקודיאק, כלומר 215.0 אש"ח, ומציע מרווח פנימי עדיף, אבל הרבה פחות מעודן.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב