יונדאי קונה הוא עוף מוזר קצת בשוק הרכב בישראל. הדגם הוצג לראשונה בעולם ב 2017, ובמהרה שווק גם בארץ עם הנעה כפולה, ומנוע 1.6 ליטר טורבו עם 177 כ"ס. זה הביא את הרכב ל 100 קמ"ש ב 7.9 שניות, לוחות זמנים של רכב ספורט, והיה נדמה שהנה המשוגעים של יונדאי עשו צעד אחד יותר מדי רחוק. אבל אז הם הורידו את ההנעה הכפולה ששוקלת לא מעט, והתאוצה השתפרה ל 7.7 שניות. מעט הזוי ומופרע. בשווקים בחו"ל שווקו גירסאות מעניינות נוספות של הקונה לרבות כאלה עם תיבת הילוכים ידנית, ומנועים צנועים יותר.
אך טבעי היה שיונדאי ישלבו רכיבים מהמדף בדגמים נוספים, וכך נולדה קונה ההיברידית, רכב המבחן הפעם, שעושה שימוש במכלולי ההנעה של האיוניק. בנוסף, אם תתעקשו תקבלו גם קונה חשמלית מלאה.
קצת כמו העיצוב שלא דומה לשום דבר אחר על הכביש. פעם בהרבה זמן יוצא רכב שפשוט לא דומה לדבר. כך היה עם חלק מדגמי הפריוס, כך היה עם הסיטרואן קקטוס המקורי, וכך גם עם היונדאי קונה.
נאמר תחילה שמדובר בג'יפון בגודל ביניים. הוא קטן מהטוסון, אבל גדול מהג'יפונים המבוססים על רכבי סופר מיני. בסיס הגלגלים שלו 2.6 מטר, בהשוואה ל 2.67 לטוסון / ספורטאז' או 2.7 מטר לאיוניק או קורולה, ומצד שני גדול מהג'יפונים הקטנים שבסיס הגלגלים שלהם הוא בקידומת X2.5 מטר.
חזית הרכב כל-כך מורכבת שקשה לי להתחיל לתאר אותה. הדבר הראשון הבולט זה שבכה קדמית עצומה בגודלה, כמעט טרפזית לחלוטין, מוקפת פס כרום, עם סמל יונדאי גדול במרכזה. קומה מתחת גריל תמצאו פנסי ערפל שבניגוד למרבית הכלי הרכב בהם פנסי הערפל מותקנים ממש בקצוות, כאן הם יותר במרכז. בצדדים במרכז גובה הפגוש יחידות תאורה שהפעם מוקפות בפלסטיקה שחורה וקומה למעלה פס תאורה צר מאוד ובולט בו משולבים פנסי איתות.
המבט הכמעט שגרתי היחיד של האוטו הוא זה הצידי שמציג חיפויי פלסטיק שחורים לבתי הגלגלים ולסף התחתון של הרכב לטובת מראה גבוה. חיפויי בתי הגלגלים משתלבים עם הפגושים הקדמי והאחורי.
מאחור שוב נמשך המראה הלא שגרתי. אם היו רק יחידות התאורה העליונת, ניתן היה לחשוב שמדובר בגירסה של טוסון או אפילו i20, אבל יש גם יחידות תאורה נמוכות, צבעוניות עם לבן-כתום-אדום, ומוקפות בפלסטיקה שחורה / אפורה. כאילו באו יונדאי לעשות עיצוב שקט וזורם ואז זרקו שליכטות של צבע בצידי הפגוש.
סימול קטן hybrid על דלת האחורי הוא האינדיקציה היחידה לזה שמדובר בגירסה החסכונית מאוד של הקונה.
התוצאה כולה מוזרה למראה ראשון ושני, ומתחבבת במבט השלישי והרביעי.
פנים הרכב הרבה יותר שגרתי, ולמרות שהוא נראה עמוס משהו, בפועל הוא שימושי ואינטואיטיבי.
מול הנהג לוח מחוונים שגרתי למראה. מימין מד מהירות גדול שבחלקו התחתון משולב מד דלק. משמאל חלף מד סל"ד שגרתי תמצאו חיווי למצב השימוש בסוללה כך שהוא יציג לכם אם אתם כרגע במצב החסכוני / טעינה/ שימוש בכח. בדומה למד הדלק, בחלקו התחתון של הצג יש מד דלק לסוללה ההיברידית המראה את מצב הטעינה שלה.
במרכז הדשבורד מסך מגע שימושי, עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ולאפל קארפליי. מתחתיו שני פתחי מיזוג, בקרי השלטה על המיזוג ותא פתוח לחפצים.
ההגה סטנדרטי, עם שליטה מלאה על מערכת המולטימדיה ועל בקרת השיוט, אם כי הייתי שמח להגה מעט קטן יותר. מוב הנהג נוח ומתכוונן כמקובל.
בשורה התחתונה נוח להיכנס ולהתמקם במושב הנהג. מאחור מרווח טוב, קטן במעט מהג'יפונים הגדולים וגדול מהקטנים, כמצופה.
עם ההנעה נדלק לוח המחוונים בדממה. תחילת הנסיעה היא באמצעות החשמל שכן כאן אנחנו בקונה היברידית. יחידת הכח כאן משלבת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר ומנוע חשמלי. יחד הם מספקים 141 כ"ס סבירים. יש משהו בכלי רכב היברידיים שגורמים לך לנהוג במתינות. עדיין, לחיצה אסרטיבית על דוושת התאוצה תזניק את הרכב, אבל לא כמו אחיו המופרעים. רשמית הקונה ההיברידית תגיע ל 100 קמ"ש רק לאחר 11.2 שניות שזה בסדר. בנהיגה זה ממש הרבה יותר נמרץ, בעיקר מעמידה ובתאוצות ביניים. לרכב לא חסר כח בשום נקודת זמן.
המהירות הסופית הרשמית של הרב עומדת על 160 ק"מ צנועים. בפועל, תיאורטית, הווייז ציין מהירות סופית גבוהה מכך. כאמור, לכאורה, והיה לו עוד לתת. תבינו מזה מה שבא לכם.
עם משקל עצמי של 1430 ק"ג לרכב המבחן, הקונה ההיברידית אינה רכב 'קל', ועם הספק משולב ל 141 כ"ס, הרכב לא מרגיש ארנבת מירוצים. זה בסדר גמור כי זה גם לא הייעוד שלו.
הרכב נוח על גבול הקשיח. המתלים עושים לרוב עבודה טובה, אבל בסוף נכנעים לפרובוקציות מוגזמות. מעבר על פסי האטה במהירות מוגזמת מביאה את המתלים הקדמיים מעבר לקצה גבול היכולת שלהם, והם מוחים על כך באמצעות חבטה לא נעימה. גם כאן אצין כי 99 מתוך 100 נהגים לא היה מתקל כך פסי האטה, וה 1 מתוך 100 האלה זה אני. המתלה האחורי דווקא מתמודד מצויין.
אחיזת הכביש גבוהה וצפויה, אבל גם כאן ההגה אינו כזה שיגרום לכם לקום מוקדם בבוקר בשבת לתפור את 'סדום ערד'. הוא כן יגרום לכם לקום בנינוחות, קצת יותר מאוחר, לארוז צידנית וציוד קמפינג, ולקחת את המשפחה לחיק הטבע, כשעלויות הדלק זניחות.
צריכת הדלק של הקונה ההיברידית נמדדה כמו בכל כלי הרכב שעוברים אצלי – 90 קמ"ש בקרוז קונטרול, במסלול קבוע. הקונה צרכה 4.0 ליטר ל 100 ק"מ, שהם 25 ק"מ לליטר. משמעותית מזה היה שכשלא ניסיתי לחסוך בדלק, נותרה הקונה חסכונית להפליא עם צריכה של מעל 20 ק"מ לליטר.
מבחינת בטיחות, כמקובל אצל היבואנית 'כלמוביל' – תקבלו את הדברים החשובים כבר בגירסת הבסיס – בלימה אוטונומית, בקרה אקטיבית לסטיה מנתיב כולל תיקון הגה, ועוד. ציון הבטיחות של הקונה ההיברידית הוא 6 מתוך 8 לגירסת הליסינג, ו 7 מתוך 8 לגירסת הפרסטיג' הבכירה.
סיכום
הקונה ההיברידית היא רכב מוצלח למדי, שאיכשהו 'נפל' בין הכסאות. המתחרה הישיר שלה הוא רק הטויוטה CHR, אם מישהו מחפש ג'יפון היברידי, לא גדול מדי ולא קטן מדי, ולא רוצה משפחתית היברידית.
המחיר של הקונה ההיברידית מתחיל ב 139,900 ₪ לגירסת המבחן, ו 142,900 לגירסת הפרסטיג'. בעסקאות 0 ק"מ תוכלו לרכוש לעצמכם את הרכב השימושי הזה כבר ב 126,900 ₪. בתמורה תקבלו ג'יפון עם מראה מוחצן, לא גדול מדי ולא קטן מדי, חסכוני להפליא, עם מערכות בטיחות מקוריות.
בעסקאות ליסינג יהנה הקונה ההיברידי מהטבת שווי שימוש בגובה 500 ש"ח לחודש, דבר שיחד עם החסכון ייצר תועלת לעובד ולארגון. ממליץ להתחיל להתעניין עליו אצל קצין הרכב שלכם.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב