MG-EHS
ג'יפון היברידי פלאג אין PHEV של המותג הסיני

ה MG-EHS הוא ג'יפון היברידי פלאג אין PHEV, עם מרווח פנימי ואיבזור מרשים. כבונוס הוא (או הנהג) נהנה מתאוצות פסיכיות לחלוטין. (סליחה על העדר PC)
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

המבחן ל MG-EHS יהיה שונה מיתר המבחנים באתר.

כשהגיתי את הרעיון לאתר רכב 'אחר', אחד הדברים שרציתי לעשות זה לייצר כתבות רכב בשפה שונה. בשפה שמדבר לכלל הציבור ולא רק לחובבי רכב. זו הסיבה בגללה תיכף תקראו דברים שלא קראתם בשום מבחן שהתפרסם על ה MG-EHS, זו גם הסיבה שבגללה את ה MG-EHS אחלק לארבעה פרקים – שימושיות, מוטורי, יעילות אנרגטית, ו VFM.

אבל לפני שנצלול לתוך התיאורים וההסברים, שני סיפורים קצרים:

סיפור ראשון:

אני אוסף את הרכב מהמתחם של לובינסקי בשורק ונוסע למשרד. בסוף היום נכנס, מתניע (כלומר לוחץ על כפתור ON ), ונוסע לאחד הפרוורים הצפוניים של תל אביב, כזה המאופיין בבתים צמודי קרקע, ורכבי BMW, מרצדס ואודי, לצד כלי רכב 'עממים' יותר כמו לנדרוברים ויגואר, הבנתם מיקום סוציואקונומי. אני מחנה את הרכב, ובדיוק מגיע שכן, דמות מוכרת וחביבה ספורטאי על לשעבר, והיום איש עסקים מצליח. הבחור נוסע במותג רכב יוקרתי למדי, מאלו שמגיעים לארץ בייבוא אישי, וגם אז עולים מאות אלפי שקלים. הבחור נעצר ליד ה EHS החדש, ושואל 'זו ה MG החדשה?' אני עונה שכן. הוא מסתכל 'היא ממש יפה, אפשר לצלם?' ולא ממש ממתין לתשובה אלא מוציא את הסלולרי ומצלם. אני מתפוצץ מצחוק ואומר לבחור 'זה לא הגיוני, שאתה יושב ברכב שלך, ומצלם MG, זה פשוט לא יכול להיות!'. הוא שואל אם יכול לקרוא לחבר שמתעניין ברכב, ואכן תוך חמש דקות מגיע חבר לבחון את הרכב מקרוב. אז אם אתם רוצים ללמוד על ההופעה של הרכב, ההייפ מסביבו או אפקטיביות הקמפיין הפרסומי – הנה קיבלתם מידע חשוב. MG מעולם לא דיברה לקהל כזה ומעולם לא היתה רלוונטית בסגמנט הזה, אבל בדרכה שלה הפכה להיות רלוונטית מאוד, כמו שאמר לי החבר של השכן 'למה להוציא 250.0 אש"ח כשאני מקבל יותר מזה ברכב של 160.0 אש"ח?'

סיפור שני:

נתון התאוצה הרשמי עומד על 6.9 שניות מעמידה ל 100 קמ"ש. זה נתון לרכב עם משקל עצמי של 1850 ק"ג. הפיג'ו 208GTI הפרטית ששוקלת 1160 ק"ג עושה את אותו המיאוץ ב 6.5 שניות אם ביצעת את החלפת ההילוכים באופן מדויק על הסכין. המשמעות היא שהרכב יוצא קדימה מעמידה כמו טיל של SPACEX אבל עם לוחמת הגה משמעותית. הגלגלים הקדמיים מתקשים להוריד את כל המומנט לאספלט. זה לא מונע מהרכב לתסכל נהגים ברכבי ספורט שחייבים להראות לך מי יוצא יותר מהר מהרמזור, ואז להתבונן בדלת האחורית של ה EHS שמתרחקת מהם. אגב, זה חוזר על עצמו על כל רכב חשמלי שיצא לי לבחון עד היום.

נחזור לפרקים המקוריים, ואנסה לעשות את זה קצר:

שימושיות

ה EHS הוא ג'יפון בגודל מלא . כשהוא עמד בחניה ליד קודיאק, הקודיאק נראה פתאום קטן. בסיס הגלגלים של ה EHS הוא 2.72 מטר, ויחד עם ישיבה זקופה בזכות היותו SUV מתקבל תא נוסעים מרווח למדי.

ה EHS נראה מאוד כמו אחיו הגדול של ה ZS. גריל גדול טרפזי בחזית, יחידות תאורה צרות משולבות לד, פנסי ערפל בתול מסגרת כספוה שבעצמה בתוך מסגרת שחורה, חיפויי פלסטיק שחור על בתי הגלגלים ליצירת מראה 'גבוה' (אל תתבלבלו, מרווח הגחון כאן מאוד מוגבל ועומד על משהו כמו 14 או 15 ס"מ) ותפיחות בבתי הגלגלים ליצירת מראה אגרסיבי משהו. חלקו האחורי נאה, מאוד גנרי. הוא לא יפריע לאף אחד, נראה מודרני.

פנים הרכב הוא כבר סוג של 'הצגה'. מול הנהג לוח מחוונים בגודל 12.3" אותו אתם יכולים לכוון במיליון צורות בהתאם למה שאתם רוצים. אין סוף תצוגות, בסוף מתקבעים על מספר פרמטרים שאתם רוצים וזהו. בצידי הדשבורד שני פתחי מיזוג עגולים ויפים, ובמרכזו מסך מולטימדיה בגודל 10.1". כמובן קישוריות מלא לאנדרואיד אוטו או אפל קארפליי. השליטה על המיזוג, על מערכות הבטיחות המקוריות ועוד פונקציונליות ברכב – ממסך זה. מתחתיו שני פתחי מיזוג שימושיים. תאי איחסון לרב, חיבורי USB, וידית הילוכים אלקטרונית. מאוד נעים ונוח. ממש בין הנהג לנוסע, יש תא לכוסות קפה. ניתן לסגור אותו עם כיסוי דקורטיבי יפה מאוד. אבל…אם תניחו על הכיסוי משהו, בסיבוב הראשון הוא יעוף, ישר בין הקונסולה לבין כסא הנוסע. אתם תרימו את המפתח או הטלפון משם, ותשכחו מזה. בפעם השניה שתעשו את זה, תיזכרו שגם בפעם הראשונה שעשיתם את זה כאב לכם בגב היד להוציא את אותו חפץ, ועכשיו כואב הרבה יותר. יותר לא תעשו את זה. אל תשאלו איך אני יודע.

ההגה עם שליטה מלאה על השמע והתצוגה מול הנהג, כמובן מתכוונן לעומק ולגובה.

מושב הנהג והנוסע הם סוג של הצגה. כיוונונים חשמליים מלאים, עם עיצוב ספורטיבי, אבל רחבים ונוחים. כל תא הנוסעים מרופד עור, הואווירה מרשימה ויוקרתית. מרווח הפנים בעיקר מאחורה מרשים מאוד, ורצפת הרכב שטוחה, כך שגם למי שיושב במרכז המושב האחורי יהיה שפע של מקום.

הגג פנורמי, חשמלי, עם וילון חשמלי. ואני אחסוך לכם את רשימת פרטי האיבזור – זו פשוט רשימה ארוכה למדי, אבל בגדול, חוץ ממכונת נספרסו ברכב – יש לכם הכל.

מוטורי:

ל EHS שני מנועים – חשמלי ומנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר. ביחד שני המנועים מספקים 258 כ"ס, עם מומנט של 37.7 קג"מ. באופן רגעי יכולים המנועים לספק יחד 48.9 קג"מ פסיכיים לחלוטין. לרכב תיבת הילוכים בעלת 10 הילוכים. שישה למנוע הבנזין, וארבעה למנוע החשמלי, וזאת על מנת שעבודתם המשותפת תמיד תהיה מסונכרנת.

בנסיעה ה EHS נעים מאוד ושקט מאוד כשהוא על חשמל. גם כשמנוע הבנזין נכנס לפעולה, בקושי שומעים, וכדי להיות בטוח שהוא אכן עובד, אתה מעביר את התצוגה למצב בו היא מציגה את זרימת האנרגיה של הרכב.

המתלים של הרכב הם נקודת החולשה לדעתי. הם מתקשים להבין מה רוצים מהם כשאתה יוצא מאיזור הנוחות שלהם. מעבר על פסי האטה במהירות חריגה, מוציא אותם משלוותם, והם מכניסים לרכב חבטה לא נעימה, כך שאתה לא מנסה את זה יותר. בכביש מהיר, ובמהירות גבוהה – כל עוד הסלילה מושלמת – הם נהדרים. ברגע שהסלילה אינה מושלמת, נכנסות לרכב יותר מדי ויברציות, וזה הזכיר לי מאוד את ה ZS בנזין. כשאני אומר מהר – אני מתכוון 140 – 150 קמ"ש, לא 80 קמ"ש. וכמובן שזה בדיקה בתנאי מעבדה. גם משקל הרכב וההגה לא תורמים לרצון שלכם לאתגר את הרכב עם נהיגה אגרסיבית. זה פשוט לא הקטע שלו. 

אם תנהגו ברכב נהיגה 'נורמטיבית' – לא תבינו לעולם על מה אני כותב כאן. הרכב יהיה נוח מאוד ומפנק מאוד.

 

יעילות אנרגטית:

הרכב הגיע טעון מלובינסקי, והוטען גם בבית כך שבמשך יום וחצי מתחם שורק > לוד > צפון ת"א > רמת השרון > נסיעות פנימיות ברמת השרון > לוד > חצי דרך לאשדוד , נסעתי רק על חשמל. צריכת הדלק הממוצעת לאותו יום וחצי, ו 120 ק"מ של נסיעה, היתה…0.5 ליטר ל 100 ק"מ. בשפה של המקובלים 1 ל 200, או 200 ק"מ לליטר. לאחר מכן נגמר החשמל בסוללה, והמשכתי לנסוע עם הרכב עוד יממה, כשהוא נוסע כרכב היברידי. צריכת הדלק לאורך ה 48 שעות עם הרכב ו 235 ק"מ מצטברים היתה 3.6 ליטר ל 100 ק"מ, שהם כ – 28 ק"מ לליטר. אבל קחו בחשבון שהפעם האחרונה שהרכב קיבל חשמל היתה בתחילת היום השני עם הרכב.

צריכת החשמל במתווה הראשון היתה 20.8 קוט"ש, ובעלות של 55 אגורות לקוט"ש, מדובר על 11.44 ₪, כאשר אם את אותם 120 ק"מ הייתי עושה רק על חשמל ברכב שהצריכה הממוצעת שלו היא 15 ק"מ לליטר, הייתי נדרש לתדלק כ- 8 ליטר בעלות של כ 48 ₪. כלומר עלות החשמל לאותם 120 ק"מ היא כרבע מעלות הבנזין לאותה הדרך. 

בטיחות

לרכב כל אביזרי הביטיחות המקוריים – בלימה אוטונומית, בקרה אקטיבית על סטיה מנתיב, התראה על רכב בשטח מת, מצלמות 360 ועוד ועוד. זה גם מתבטא בציון המקסימלי שהרכב קיבל במבחן הבטיחות של היורו NCAP – עם חמישה כוכבי בטיחות, תקינה אירופאית מלאה ורמת בטיחות 7 בדירוג המקומי.

 

VFM

כשהגיע ה EHS התחושה שלי היתה שהוא מתומחר יקר מדי. אבל אנשי לובינסקי הבינו את מה שאני לא הבנתי עד שהתנסיתי עם הרכב. מה שהוא נותן לכם ב 158,888 ₪, כולל עמדת טעינה, תתקשו למצוא במקומות אחרים, אלא אם תעברו את ה 200.0 אש"ח.

התחרות שלו היא מלמטה עם הנירו פלאג אין (שאם אתם קוראים את מה שאני כותב כאן – אני מאוד אוהב אותו) – הנירו קטן משמעותית, וה EHS הרבה יותר מפואר ומפנק. הנירו יותר בוגר בהתנהגות הכביש שלו ובבגרות של המוצר, אבל אינו יכול להיות תחרות אמיתית למה שה EHS נותן.

מלמעלה יש את האאוטלנדר PHEV שמוחלף בימים אלו, ועולה עוד 25.0-30.0 אש"ח. עוד יותר יקרים יהיו האחרים מבית לובינסקי הפיג'ו 3008 והאופל גרנדלנד – שניהם בגירסאות PHEV אבל עבורם תצטרכו להוסיף עשרות אלפי שקלים, כך שה EHS נותן תמורה גבוהה מאוד, במחיר נמוך מאוד (יחסית).

שאלה נוספת שעלתה היא שאלת המותג. MG מוכרת בארץ כלי רכב כבר למעלה מעשר שנים. MG היא מותג של חברת SAIC הסינית, אבל היא לא עוד חברה שהוקמה לפני יומיים. מדובר באחד היצרנים הגדולים בסין, עם היסטוריה ארוכה, מגוון גדול מאוד של דגמים ומותגים, כולל ייצור מקומי למותגים אירופאים נחשבים, ו מעל 5.5 מיליון כלי רכב שיוצרו בשנת 2020 בלבד. למרות התחושה אצלנו שמדובר באופנה חדשה של ייבוא כלי רכב מסין, ל SAIC יש נוכחות בשוק הישראלי כבר הרבה שנים, ואיכות מוצריה עשתה קפיצת מדרגה עצומה מאז ימי ה MG350/550 ועד היום. מדובר במוצרים איכותיים הרבה יותר בכל היבט. עוד נותר לי להזכיר, שכמעט של מוצר שאתם מחזיקים ביד – ככל הנראה הגיע מסין. הסלולרי שלכם או המחשב בו אתם קוראים את הכתבה הזו, הטלוויזיה, המקרר שלכם ועוד. גם אם תקנו רכב חשמלי אירופאי, תכלו שיש בו לא מעט רכיבים סיניים, לרבות הסוללה.

לשאלה האם אני אוכל למכור את הרכב כמשומש – יש לי שתי תשובות:

  1. שוק הרכב המשומש יתאים את עצמו לכלי הרכב החשמליים, ההיברידיים וה PHEV שמגיעים עכשיו יותר ויותר, ובסופו של יום, רוכש הרכב המשומש יחליט על פי הרבה מאוד פרמטרים, ובהן גם חסכון בדלק. השוק חכם מאוד, אל תטעו לרגע.
  2. אין רכב שלא ניתן למכור, במקסימום מורידים כמה אלפי שקלים, ומגיע הקונה המתאים. אין רכב שלא נמכר.

אז מהסוגייה הזו לא הייתי מוטרד יותר מדי.

בינתיים מה היה לנו כאן:

רכב מפואר ומפנק, רכב חסכוני מאוד אם  תטעינו אותו בשגרה, אביזרי בטיחות מלאים ותמחור אטרקטיבי. מה עוד חסר לכם?

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן