MG-ZS
ג'יפון מאובזר ומרווח תוצרת סין.

ה MG-ZS הוא ג'יפון מודרני, מרווח, נוח וזול יחסית. הוא מצוייד במנוע טורבו בנפח 1.0 ליטר של ג'נרל מוטורס, ותיבת הילוכים יפנית. הוא גם מיוצר בסין. התוצאה מודרנית לחלוטין עם כוכבית.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

סין. ליתר דיוק תוצרת סין. האסוציאציה הראשונה שעוברת לכם בראש כשאתם שומעים made in china היא ככל הנראה צעצוע כף פלסטיק לים משוק לוינסקי בשקל וחצי, ולא התואם (החיקוי) של ה F-35  החמקן האמריקאי המתקדם. בפועל כמעט כל מה שמסביבנו מיוצר בסין. הביטו בטלוויזית הלד 65" התלויה אצלכם על הקיר, או על המקרר שבמטבח. אם אתם קוראים את הפוסט הזה מהסלולרי שלכם – בין אם הוא אייפון או סמסונג הוא מיוצר בסין. ללא כל ספק אם אתם משתמשים בסלולרי של שיאומי או וואווי – הוא יוצר בסין. רגע, אין לכם סלולרי, אתם גולשים מהמחשב היוקרתי שלכם שמיוצר ב…סין.

נו טוב אתם אומרים לעצמכם, מחשב זה לא רכב, מה הוא מבלבל בשכל. מחשב עולה 4000 ₪, רכב עולה 100,000 ₪. יש הבדל. אתם צודקים. בנסיעה הבאה שלכם ברכב, אנא הביטו על האוטובוסים מימינכם ומשמאלכם, סיכוי גבוה שהאוטובוס הזה, מיוצר בסין, ואפילו בלי להסתיר זאת. מה שחברות התחבורה הציבורית הבינו מזמן זה שאפשר לרכוש בשקט כלי תחבורה מתוצרת סין, ובשיקולי עלות תועלת הם מנצחים.

כשסיפרתי לחבריי שאני לוקח את הג'יפון של MG למבחן, קיבלתי את כל שלל התגובות המקובלות – לקחת כיסוי פנים שלא יזהו אותך? לאן שלא תיסע איתו – איך אתה מתכוון לחזור? וכד'. נסיונותי להסביר שאני מגיע ללא דעות קדומות, עם מחשבה פתוחה, ולא פוסל שום דבר מראש – לא צלחו.

אז אתם יכולים לבוא לקרוא את המבחן הזה עם דעה שהכנתם מראש בבית, או לקרוא חוות דעת אובייקטיבית, ואז לגבש עמדה. מה תבחרו?

מילה על MG – לחובבי הרכב MG הוא שם מיתולוגי של יצרן בריטי שהתמחה במכוניות ספורט עממיות ונפלאות. כמו כל תעשיית הרכב הבריטית, גם MG חדלה מלהתקיים, ונרכשה על ידי ענק הרכב הסיני סאיק (SAIC). לקוראים בארץ SAIC לא אומר דבר, אז רק נאמר שזה יצרן סיני שמייצר 7 מיליון מכוניות. מדי שנה. עוד על MG תוכלו לקרוא כאן.

ה ZS המעודכן שנחת באולמות התצוגה של לובינסקי עבר עדכון קל מאוד, והתאמה לתקן יורו 6.2. המשמעות העיקרית היא הוספת מנגנון Stop & Start .

העיצוב החיצוני של הZS   מודרני עם קווים מפוסלים. אפשר לומר בעדינות בלי להרגיז אף אחד שהוא מזכיר לא מעט את המאזדה CX5. גריל קדמי עם סמל MG משושה גדול, ומתחתיו שבכה המשולבת עם פנסי ערפל. פנסי חזית כולל תאורת LED, מפוסלים ונמתחים מצידי הגריל הקדמי ועד כמעט למחצית הכנף הקדמית. קווי פיסול עדינים נמתחים מתחילת מכסה המנוע, ועד לכנף האחורית, לאורך כל הרכב. בעיצוב משתלבות המראות החיצוניות משולבות בפנסי האיתות הצידיים. הדלת האחורית של הרכב ממשיכה את העיצוב המודרני עם תאורה משולבת LED ובמרכזה שוב אותו סמל MG משושה. למראה הג'יפי תורמים פסי אורך בגג. בסה"כ העיצוב החציוני מודרני ויפה.

העיצוב הפנימי ממשיך את הקו החיצוני המודרני. מול הנהג לוח מחוונים עם מד סל"ד גדול מימין ומד מהירות גדול משמאל. באמצע צג מידע המספק את המפרט המקובל של מחשבי הרכב – צריכת דלק רגעית, ממוצעת, קילומטראז', ועוד. חיווי הדלק גם הוא דיגיטלי בצג מול הנהג.

הדשבורד מציג עיצוב נקי, בשני הצדדים הצמוד עם פתחי מיזוג עגולים ונאים, ושני פתחי איוורור מלבניים באמצע, מתחתם מערכת מולטימדיה מקורית בגודל 8". היבואנית הוסיפה לרכב ההדגמה קישוריות המכילה את האפליקציות המקובלות לרבות רדיו אינטרנטי, וייז מובנה וכד'. מתחת לצג המידע נמצאים בקרי המיזוג, ומתחתם תא קטן לחפצים וחיבורי USB.

המושבים הקדמיים נוחים, נעימים ומרופדים בריפוד דמוי עוד עם תפר כפול. האחוריים נעימים ונוחים, ומציגים מרווח רגליים מפתיע בזכות מבנה חכם של המושבים הקדמיים המאפשר למתוח את הרגלים אל מתחת למושבים הקדמיים, בדומה לנעשה במטוסים.

לתחושה האוורירית ברכב תורם גם הגג הפנורמי העצום, מכוסה כולו בוילון הנפתח חשמלית. חצי מהגג גם נפתח ומכניס הרבה אור וכיף לתוך הרכב.

פתיחת הדלת האחורית חושפת תא מטען עמוק ושימושי בנפח 448 ליטר ו 1375 ליטר כאשר המושבים האחוריים מקופלים.

 

הישיבה בכסא הנהג חושפת שתי מגבלות – ההגה מתכוונן רק לגובה ולא לעומק, ולא ניתן לכוון את גובה חגורת הבטיחות, לא של הנהג ולא של הנוסע. הדבר אינו ממש מפריע למצוא תנוחת נהיגה נוחה, אבל לטעמי שתי פונקציות אלו חסרות.

על ההגה הפונקציות המקובלות של שליטה על מערכת השמע, שליטה על צג המידע בלוח המחוונים, שליטה על הטלפון ועוד. השימוש נוח ואינטואטיבי.

קצת על הצד הטכני,

המנוע כאן הוא מנוע של ג'נרל מוטורס שלושה צילינדרים, בנפח 1.0 ליטר, עם טורבו. ההספק 110 כ"ס ב 5200 סל"ד והמומנט הוא 16.3 קג"מ ב 1800 סל"ד. מנוע זה בדיוק משמש את האופל קורסה בחלק מהשווקים. תיבת ההילוכים היא של חברת אייסין היפנית, בעלת שישה הילוכים. על הבלימה אחראים רביעיית בלמי דיסק. ה ZS נועל ארבע גלגלי סגסוגת מעוצבים (ג'אנט מגנזיום) בקוטר 17", ועם צמיגים בחתך 50 (215/50 – רוחב הסוליה 215 מ"מ, גובה הדופן 50% מרוחב הסוליה) חששתי מעט מהנוחות. חשש זה התפוגג בהמשך הנסיעה.

DSCF6013

על הכביש, הג'יפון מתעורר לחיים ובשניות הראשונות בהתנעה קרה לחלוטין מורגש רעד קל שנעלם מהר. לחיצה על דוושת התאוצה מאפשרת ל ZS לצבור מהירות ללא קושי. הזינוקים מהרמזורים זריזים, ותיבת ההילוכים משתפת פעולה בהעברת הילוכים מהירה. לרכב אין בעיה לשייט בנינוחות ב 90 קמ"ש וגם ב 150 קמש, אם כי במהירות גבוהה ניכר רעש רוח שיהיה קיים בכל רכב במהירות זו.

המתלים טובים, אינם מתרסקים על מהמורות בכביש, ומסתירים את מרבית תחלואי הכביש, עם זאת אינם רכים מדי. נסיעה רגועה על כבישי רמת הגולן השבורים הציגה נסיעה נעימה. כאשר המהירות עלתה (ואני מתכוון ממש ממש עלתה) על אותם כבישים בדיוק התקשו המתלים להסתיר עד כמה הכביש גרוע. למען ההגינות, גם הלנדקרוזר שלי, על מתליו המשופרים במהירות כזו היה מתקשה להסתיר את איכות האספלט.

בשורה התחתונה הנהיגה ב ZS היתה נעימה ונינוחה, ולרוב שקטה. שימוש נרחב בבקרת השיוט (קרוז קונטרול) הביא לצריכת דלק טובה מהרשום בפרוספקט, וקילומטרים ארוכים ב 90 קמ"ש הציגו צריכת דלק של 5.6 ליטר ל 100 ק"מ, שהם כ 18 ק"מ לליטר. נהיגה אגרסיבית הורידה את צריכת הדלק לכדי 12 ק"מ לליטר סבירים.

חסרונות:

ל ZS שני חסרונות עיקריים – העדר מערכות בטיחות מקוריות, וציון בינוני במבחני ריסוק. ה ZS מצוייד במערכת אייוואקס (יצרן מתחרה למובילאיי) המספקת התראות, ולא ניתן לקבלו עם מערכות בטיחות מקוריות שלדעתי חשובות היום מאוד. למען ההגינות נציין כי אינו הרכב החדש היחיד המשווק עם איוואקס / מובילאיי, וישנם יבואנים נוספים המשווקים את המכוניות ללא מערכות בטיחות מקוריות, ומתקינים בארץ מערכת התראה. העדרן של מערכות בטיחות מקוריות פוגע גם בציון שקיבל הרכב במבחני הריסוק Euro Ncap בהם קיבל הרכב ציון של שלושה כוכבים. (כמו סוזוקי ג'ימני חדש, ומעל ג'יפ רנגלר חדש שקיבל כוכב אחד בלבד).

ה MG-ZS משווק בארץ במחיר אחיד של 107,777 ₪, ומגיע עם חמש שנות אחריות מלאות או 150,000 ק"מ. בעבר נשמעו טענות לגבי מחירי הטיפולים במוסכים המורשים של החברה, וטענות אלו טופלו כך שטיפול שגרתי ברכב יעלה היום כמה מאות שקלים בלבד.

מבחן ללא דעות קדומות –

בדיוק בגלל אותן דעות קדומות שתוארו בתחילת המבחן החלטתי לבחון את היחס ל ZS מבלי לספר עליו דבר. רבע שעה של עבודה, חצי גליל מסקינגטייפ וכמה דפי A4 וכל סימני הזיהוי הוסתרו. הלוגו על הגריל הקדמי והדלת האחורית, הלוגו על ההגה, המדבקות על צידי הרכב, אפילו את הלוגו באמצע הג'אנטים וזה שעל המפתח. הכל הוסתר. ואז נסעתי לגיסות שלי שיעשו נסיעת התרשמות מבלי לספר להן דבר על הרכב.

הראשונה, נוהגת בספורטאז' אורבן 1.6 ליטר ציינה כי הרכב שקט מאוד, אבל מרגיש לה חלש בהשוואה לספורטאז'. לדבריה המנוע נראה לה בעל נפח של כ 1.4 ליטר. היא התרשמה מאוד מהרכב וציינה כי המחיר שנראה לה סביר מההתרשמות הוא בין 100.0 ל 120.0 אש"ח. לא הצליחה לנחש באיזה רכב מדובר.

השניה, נוהגת בקאדג'ר 1.5 ליטר דיזל, התרשמה מאוד מתיבת ההילוכים המהירה לדבריה, אבל ציינה כי לדעתה מדובר ברכב פשוט יחסית. המנוע נראה לה כמנוע 1.3 ליטר. הרבה יצרנים עלו כאפשריים לרכב, והסגירה היתה "זה סובארו". המחיר שנקבה לרכב התחיל ב 80.0 אש"ח, וכשציינתי מה אפשר לקנות בסכום כזה, עלה המחיר לסביבות ה 100.0 אש"ח.  היא ציינה כי לא ניתן להשוות את פנים הרכב לקאדג'ר שלה, וכשציינתי שלרכב חמש שנות אחריות,  ציינה תקלה שהעמידה את הקאדג'ר החדש באמצע איילון כשהרכב נכבה פתאום באמצע נסיעה. בעלה שכעס מדוע הוא אינו מוזמן לנסיעת מבחן, הוזמן גם הוא. לאחר נסיעה ציין כי לתחושתו תיבת ההילוכים איטית משהו. אחרי שהיה בטוח שזו מאזדה, הסתכל מסביב ועל האיבזור והגימור, וטען שמודבר ברכב סיני כלשהו, עם מנוע 1.2 ליטר טורבו.

לבסוף אישתי נהגה ברכב. ביומיום נוהגת בספורטאז' אורבן 1.6 ליטר. התרשמה מאוד מהשקט ומהזריזות של הרכב. המנוע נראה לה חזק יותר מזה שבספורטאז', והישיבה נוחה ונעימה. המחיר ששיערה לרכב היה עד 140.0 אש"ח.

מה ניתן ללמוד מהניסוי הלא-מדעי הזה – לא הרבה, ובכל זאת, אף אחד לא יטעה ויחשוב שמדובר בלקסוס או מרצדס. מהצד השני במהלך הנסיעות הרכב שוייך לכל מותג רכב אחר – מאזדה, סובארו, דאצ'יה, יונדאי סקודה, ועוד. כלומר לא נרשמה שום נחיתות בתפיסת האיכות של הרכב. אף אחד לא ניחש שמדובר במנוע 1.0 ליטר.

 

לא תסיימו את הקריאה ללא סיכום,

במהלך למעלה מ 500 ק"מ עם ה ZS, נשאלו הרבה שאלות לגבי התמורה למחיר.

אני יכול להבין מי שירכוש את ה ZS הזה, יסביר לעצמו (ובעיקר לסביבה) מדוע לא חשש ממותג רכב סיני (ראו את הפתיח) ובמחיר זול באלפי שקלים מהמתחרות קיבל רכב מאובזר משמעותית יותר ואחריות ארוכה יותר. אני יכול גם להבין את השיקולים של מי שיעדיף לשלם עוד אלפי שקלים (ולמעלה מכך) ולקנות רכב פחות מפואר עם מיתוג 'נחשב' יותר.

השורה התחתונה היא שה ZS אינו רכב זול או נחות, ואינו משדר זאת בשום צורה. מדובר בג'יפון ראוי, נעים מאוד לנסיעה עם איבזור נדיב, במחיר אטרקטיבי ביחס למתחרים. האם זה מספיק – תשפטו בעצמכם. היבואנית מזמינה את המתעניינים ליצור קשר ולקבל את הרכב הביתה להתנסות של 24 שעות. מה יש לכם להפסיד?

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

2 Responses

  1. רכב על הפנים!!! קיבלתי כזה בשכירות וקיללתי את הרגע הזה. לא נוסע, כולו רועש. פשוט זוואה סינית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה
תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן