המבחן פורסם לראשונה ב'ביזפורטל' במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם האתר הפיננסי המוביל.
כשנה לאחר הצגתה באירופה, מגיעה הפיג'ו 3008 החדשה לישראל, והיה שווה לחכות.
ה 3008 החדשה מרימה את העיצוב המרשים של פיג'ו עוד כמה שלבים כשהיא לוקחת אלמנטים רבים מהפיג'ו 408 החדשה היפהפיה (אחת היפות ביותר המשווקת בישראל) ומשלבת אותם במרכב קרוסאובר C-SUV.
החזית מורכבת ממספר אלמנטים שמשתלבים יחד למראה הרמוני ומאוד מזוהה. עמודי לד קטנים בתוך יחידות התאורה הקדמיות, מקבלות המשכיות של פסי לד אנכיים, שבתורם משתלבים עם הגריל הקדמי המעניין, שמורכב ממעוינים גדולים בקצוות החיצוניים, והולכים וקטנים כלפי מרכז הרכב ובו משולב הלוגו העדכני של פיג'ו. וזה רכב החלק האמצעי של החזית.
במבט מהצד מציגה ה 3008 החדשה פרופיל ספורט קופה עם חלק אחורי מוגבה, וקו חלונות שעולה במתינות כלפי החלק האחורי. רכב המבחן בדגם ה GT גם עם חיפויים שחורים בתחתית המרכב ובבתי הגלגלים. את התמונה משלימים חישוקי 19" נאים וצמיגים במידה 225/55
מאחור מציגה ה 3008 עיצוב נקי מאוד, כאשר יחידות התאורה הצרות ממוקמות בחלקה העליון של הדלת האחורית, ומשולבות בפסי לד אלכסוניים, כיתוב PEUGEOT ו 3008 במרכז הדלת. לחובת העיצוב ניתן לציין את הראות המוגבלת מהחלון האחורי, מגבלה שמפוצה באמצעות מצלמה אחורית מצוינת.
גם פנים הרכב עבר מהפיכה גם עיצובית וגם בחומרים. מול הנהג מסך 'צף' ענק בגודל 21" המשלב גם לוח מחוונים מול הנהג, וגם מולטימדיה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. חיפויי הדלתות משולבות לד ובד בהיר ונעים למגע, ובגירסת המבחן GT מושב הנהג מרופד עור, חשמלי מלא. עיצוב סביבת הנהג בפיג'ו מוכוונת כולה לנהג עם הגה שניתן להגדיל את הגודל שלו והעובי שלו כלא פחות מ'מושלם'. פיג'ו צריכה לרשום פטנט על ההגה הזה ולמכור ליצרנים אחרים. קשה להסביר עד כמה נכון ונוח להחזיק את ההגה הזה, וכשזה מחובר לגלגלים הקדמיים ולשלדה של ה 3008 מדובר באביזר נפלא. פחות אהבתי אגב את המתגים עליו שנראים כמו מתגי מגע, אבל בעצם מחייבים לחיצה.
מתחת למולטימדיה שני פתחי מיזוג, ומתחתם פאנל שימושי מאוד שמהווה למעשה קיצור תפריטים שיפעילו את המסך הראשי. לפאנל זה שני מסכים והנהג יכול להגדיר בו בדיוק מה הוא רוצה שיוצג ויהיה זמין בנגיעה אחת. מצידו השמאלי, בורר ההילוכים שאני מתקשה להבין למה דווקא שם מיקמו בפיג'ו את בורר ההילוכים ומצאתי אותו מאוד לא נוח לשימוש.
עוד תמצאו משטח טעינה אלחוטי, ובסמוך לו מתגים להפשרת אדים, בורר כניסת אוויר למיזוג, וגם בורר מצבי נהיגה – Drive Mode המאפשר לבחור בין אקו, נורמל וספורט. במקום בו אתם מצפים לקבל את בורר ההילוכים יש גלגלת לקביעת עוצמת השמע ברכב. גם החיפוי על דלת הנהג מאוד יפה ונעים למגע מצד אחד, אבל פחות נוח מצד שני, כאשר מתגי החלונות והשמשה נמצאים מעל ויחסית צמוד ל'מדף' עליו תרצו להניח את יד שמאל. עוד ביקרת קטנה היא מכסה תא האיחסון הקדמי. בתוך תא האיחסון נמצאים חיבורי טייפ C (אחד לחיבור עם כבל לשיקוף, שני לטעינה) אבל אין במכסה מגרעת קטנה דרכה יותן להוציא כבל למכשיר הסלולרי.
מושב הנהג מצוין, נוח ותומך, אולם נהגים מאותגרי גובה ימצאו שחגורת הבטיחות לא מתכווננת לגובה, ומפריעה בעיקר בצוואר. נהג גבוה לא הבין על מה אני מתלונן.
במושב מאחור המרווח מצוין הודות לבסיס גלגלים של 2.74 מטר, ויש מקום לרגלי הנוסעים, ולמרות הגג המשתפל לאחור, אין בעיית מרווח ראש.
על הצד הטכני ברכב המבחן אחראי מנוע טורבו בנזין 1.2 ליטר, שלושה צילינדרים המפיק 136 כ"ס ו 23.4 קג"מ. המערכת ההיברידית הקלה תורמת 22 כ"ס ו 5.2 קג"מ אולם אין נתון של הספק משולב. תיבת ההילוכים רובוטית, כפולת מצמדים בעלת שישה הילוכים, פרי פיתוח משותף של פיג'ו עם חברת פאנץ' פאואר טריין (Punch Powertrain) הבלגית, המתמחה בתיבות הילוכים רציפות ורובוטיות. הנתונים הרשמיים של ה 3008 החדשה הם תאוצה מ 0 ל 100 ב 10.2 שניות, ומהירות מירבית של 201 קמ"ש.
עם תחילת הנהיגה ניכר שבפיג'ו לא שכחו לעשות את מה השם מצטיינים בו מאז ומעולם, הגה, שלדה ומתלים. ה 3008 הזו נפלאה על הכביש תוך שהמתלים עושים עבודה נהדרת הן בכבישים מהירים והן בעיר. מתלי ה 3008 החדשה אינם 'רכים' בעבודתם, אלא יחסית קשיחים, עם זאת ספיגת המהמורות שלהם משובחת. הפיג'ו לא 'מרחפת' מעדנות מעל פסי האטה או שברים בכביש אלא נכנסת אליהם, משדרת לנהג בדיוק את מה שצריך ולא יותר מזה, ויוצאת מהם בלי שום דרמות או חבטות מהמתלים. גם בכבישים מהירים מתלי ה 3008 עושים עבודה משובחת בהצמדת הצמיגים לכביש, ומי שזה נשמע לו קלישאה תחשבו על הרגע הזה שהרכב שלכם עובר תפר רוחבי בכביש אם זה בגלל סלילה לא אחידה או תפר של גשר, ויש את הזעזוע הקטן הזה עד שהצמיגים שוב דבוקים לאספלט, אז בדיוק את זה עושים המתלים של ה 3008 באופן מושלם, לא פחות. גם אחיזת הכביש נפלאה וככל שאתה צובר יותר ק"מ עם ה 3008 אתה מקבל יותר בטחון, לא מעט מזה בזכות ההיגוי הנפלא. ואז אתה עושה טעות, ומגלה מאוחר מדי שנכנסת לסיבוב מהר מדי. והמחשבה השניה היא 'יש לי מספיק מרווח בטחון' וה 3008 נשארת דבוקה לסיבוב ולא מבינה למה החסרת שתי פעימות בלב. פשוט נפלא.
עם זאת, לא הכל מושלם, והמנוע מרגיש חלש על היכולות של הרכב באופן משמעותי, בעיקר בתאוצות הביניים. ה 136 כ"ס יאפשרו לכם לפתח מהירות גבוהה ולשמור עליה, אבל ה 23.4 קג"מ קטנים על הכמעט 1.6 טון שהרכב שוקל, ותאוצות ביניים, גם במצב 'ספורט' הן איטיות משהו. נהיגה מהירה בכבישים מפותלים היא משהו שלא ממש בלקסיקון של ה 3008 הזו, כאשר גם כשאתה מקדים את הלחיצה על הדוושה בתוך הסיבוב, את התאוצה אתה מקבל הרבה אחרי שיצאת מהפניה. חשוב לציין כי להערכתי נהג נורמטיבי שינהג ב 3008 אולי ירגיש שהרכב לא ממש חזק, אבל גם יהיה פחות ביקורתי בנושא.
ל 3008 החדשה אין שום בעיה לשייט בכביש מהיר במהירויות גבוהות, והיא עושה את זה ללא קושי. כנהג מומלץ מאוד להיות עם עין פקוחה על מד המהירות, כי אתם עלולים למצוא את עצמכם מסבירים לשוטר הסיור שממש לא שמתם לב למהירות.
צריכת הדלק הרשמית של ה 3008 עומדת על 5.5 ליטר ל 100 ק"מ בתקן WLTP. נהיגה רגועה עם ה 3008 (חבר שחלף על פני בכביש שש התקשר "יכול להיות שעקפתי אותך עכשיו?") הביאה לצריכה של 4.5 ליטר ל 100 ק"מ שהם כ 22 ק"מ לליטר, ואילו נהיגה סופר אגרסיבית עם הרכב הביאה את הצריכה לכדי 9.1 ליטר ל 100 ק"מ שהם כ 11 ק"מ לליטר. בפועל אף אחד מסגנונות הנהיגה לא מציאותי ביומיום, והצריכה בפועל תהיה להערכתי כ 16.5 ק"מ לליטר, שזו תוצאה מצוינת.
בהיבטי בטיחות, מצוידת הפיג'ו בסט מערכות בטיחות אקטיביות מקיף הכולל בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, התראה על שטח מת ועוד, וציון איבזור הבטיחות עומד על 6.
הסיכום הוא שהפיג'ו 3008 החדשה היא רכב עם יכולות גבוהות מאוד, על אף כמה באגים עיצוביים שלא מתאימים לפיג'ו כמו מיקום בורר ההילוכים, חגורת בטיחות שאינה מתכוונת, ומשענת היד בדיפון הדלת, כמו גם מנוע שמרגיש לי חלש מדי ליכולות הגבוהות של השלדה.
ה 3008 החדשה נמכרת ב 187.0 אש"ח ל 1.2 ליטר מיילד הייבריד ברמת גימור Allure, ו 207.0 אש"ח לרמת גימור GT – כמו רכב המבחן. מחירים אלו הם כבר מחירי 2025 אחרי עידכון המע"מ שעלה ל 18% ונוסחת המס הירוק העדכנית.
גם ה 3008 היוצאת, ועל אחת ה 3008 החדשה הן אמת מידה להתנהגות כביש, היגוי ושלדה של SUV, ולדעתי הן ללא תחרות. התחרות ל 3008 מגיעה מאריות הקבוצה כמו הטוסון שמחירו מתחיל ב 187.0 אש"ח או הקיאה ספורטאז' שמחירה מתחיל ב 180.0 אש"ח שתיהן במחירי 2024, ופחות מתוצרת סין שאולי מאוד מאובזרות, אבל בעולמות שלדה ומתלים הן לא ממש מצליחות להוות תחרות אמיתית.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב