טויוטה משיקה בחו"ל את הדור השני של הטיוטה C-HR , שבע שנים לאחר שהחלה בשיווק דגם ה C-HR המקורי. ה C-HR המקורי שמתוכן עבור הלקוח האירופאי ומיוצר באירופה הביא עימו משב רוח מרענן ויישם הלכה למעשה את המדיניות של אקיו טויודה ( Akio Toyoda) נשיא טויוטה 'No More Boring Cars', ואכן בהתאם הטויוטה C-HR המקורית היתה חריגה מאוד בנוף העיצובי של טויוטה, ועל אף שעברו שבע שנים מהשקתה היא עדיין נראית רעננה ומודרנית. אבל שבע שנים זה הרבה זמן במונחי תעשיית רכב, ואם לחשוב מה עבר ענף הרכב מאז ועד היום (מגיפה כלל עולמית, עצירת ייצור, מחסור בחלקים, התייקרות תשומות ועוד) אז בהחלט הגיע הזמן ל C-HR חדש.
אצלנו בישראל הושקה ה C-HR המקורית בפברואר 2017, ונחלה הצלחה לא מבוטלת כאשר מכרה מאז מעל 27.0 אלף יחידות מהדגם. עם זאת, לא הכל היה מושלם בממלכת ה C-HR. הרכב שתוכנן במקור להיות בולט, מעוצב ו fun to drive היה מוגבל ביכולת שלו להתברג עמוק לסגמנט C-SUV בעיקר עקב המושב האחורי שהיה צפוף משהו, ולכן היה פחות מתאים למשפחה ישראלית טיפוסית עם שלושה ילדים. גם החלונות האחוריים של ה C-HR הגבילו מאוד את הראות החוצה והוקרבו למעשה על מזבח העיצוב. המענה של טויוטה לסגמנט C-SUV היה בצורת הקורולה קרוס השימושית, כך ששתי המכוניות שווקו במקביל באותו הסגמנט, ונתנו מענה ללקוח המתלבט. שימושיות ופרקטיות – קורולה קרוס, עיצוב ומגניבות – C-HR.
מאז השקתו העיצוב היה נדבך חשוב מאוד ב C-HR והדגם החדש לוקח אותו כמה צעדים קדימה. חזית ה C-HR מדברת בשפה העיצובית של הדגמים החדשים של טויוטה והויכוח היחיד שהתעורר היה האם היא מזכירה מאוד את ה BZ4X החשמלית המעולה של טויוטה או את הפריוס החדשה שעדיין לא משווקת בישראל. כך או כך, מדובר בעיצוב מתוחכם, עם הרבה קווים ישרים וזוויות חדות.
מבט מהצד מציג את הצללית הקרוסאובר קופה המוכר של ה C-HR רק בגירסה עדכנית. חישוקי 17" עד 20" (באירופה) או עד 19" (בישראל) בהתאם לדגם ולרמת הגימור.
למרות שה C-HR החדש נראה גדול מהדגם היוצא, למעשה הוא קטן ממנו במעט. האורך הכולל קטן ב 28 מ"מ (כמעט 3 ס"מ) כאשר בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי 2.64 מטר. המשמעות היא שהשלוחות הקדמית והאחורית קטנו ב 24 מ"מ ו 4 מ"מ בהתאמה. אם זה נראה לכם מינורי, מדובר בשינוי שאמור לשפר את התנהגות הדינמית של ה C-HR.
אנשי טויוטה אותם פגשנו מדגישים את המיקוד בנהג ב C-HR החדש, ואכן מדובר בעיצוב המוטה מעט כלפי הנהג, עם קונסולה מרכזית רחבה יחסית, בה יש מוט הילוכים קטן, בורר מצבי נהיגה, ותא איחסון גדול בין הנוסעים. לחובת העיצוב אני יכול לציין שהיה לי מעט לחוץ, בעיקר כאשר יצרנים מנסים לעצב תאי נוסעים שנראים ומרגישים אווריריים. גם מושב הנהג שהתגלה כנוח ותומך, הרגיש בהתחלה מעט לוחץ מדי.
הסיפור הגדול של ה C-HR הוא המושב האחורי, שבדגם היוצא היה צפוף וקודר. כאן נרשם שיפור אולם הוא לא הופך את ה C-HR למצטיין בקטגוריה. בסיס הגלגלים נותר כאמור ללא שינוי, עם זאת גם כאשר כיוונתי לעצמי את מושב הנהג, היה לי מספיק מקום להתמקם בנוחות במושב האחורי, לרבות מרווח ראש. החלונות האחוריים גדלו במעט, אבל הם עדיין משלמים מחיר עבור העיצוב החיצוני המיוחד של ה C-HR.
התוצאה הסופית היא שיש שיפור לעומת ה C-HR הקודם, שני מבוגרים ימצאו בו מקום ללא בעיה, כך גם שני ילדים. שלושה מבוגרים ממש לא ישמחו לחלוק את המושב האחורי ב C-HR אלא אם הם רגילים לאינטימיות יתרה. בכזה מקרה – כאמור יש לטויוטה פתרונות טובים יותר ומרווחים יותר.
ה C-HR מיוצר עם ארבע סוגי מנועים והנעות – היברידי 1.8 ליטר, היברידי 2.0 ליטר, פלאג אין היברידי 2.0 ליטר והיברידי 2.0 ליטר עם הנעה כפולה. בנוסף ישנן מספר רמות גימור בהן ישווק ה C-HR ואנחנו נתמקד בהנעות הרלוונטיות עבורנו בישראל שהן ההיברידי 1.8 ליטר וההיברידי 2.0 ליטר.
טויוטה שילבו ב C-HR החדש את הדור החמישי של ההנעה ההיברידית עם מנוע 1.8 ליטר ו 140 כ"ס, אותה מערכת הנעה היברידית יעילה שכבר פגשנו בקורולה קרוס ובקורולה המשפחתית העדכנית המשווקת בישראל. דגם זה ישווק בשתי רמות גימור Icon רמת הכניסה עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7", מולטימדיה בגודל 8" עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד או אפל. דגם זה יאובזר בחישוקי סגסוגת בגודל 17", ריפודי בד ברי קיימא, בקרת אקלים עדכוני OTA ועוד. רמת הגימור Vision אליה מכוונים בטויוטה כדגם העיקרי ללקוחות הפרטיים תצויד בלוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3" , מולטימדיה בגודל 12.3" עם קישוריות אלחוטית, טעינה אלחוטית, תאורת אווירה, חישוקי 18" , צביעה דו גוונית והכנה לאימובילייזר שני לטובת מניעת גניבה.
הדגם ההיברידי עם מנוע 2.0 ליטר כבר מספק 197 כ"ס וישווק ברמת גימור GR-Sport. בנוסף לאבזור בדגמים הקודמים, מושב הנהג יהיה חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, תצוגה עילית (HUD), דלת תא מטען חשמלית ועוד.
ה C-HR משווק עם שלושה סוגי מנועים והנעות – היברידי 1.8 ליטר, היברידי 2.0 ליטר, והיברידי 2.0 ליטר עם הנעה כפולה. אנחנו נתמקד בהנעות הרלוונטיות עבורנו בישראל שהן ההיברידי 1.8 ליטר וההיברידי 2.0 ליטר.
טויוטה שילבו ב C-HR החדש את הדור החמישי של ההנעה ההיברידית עם מנוע 1.8 ליטר ו 140 כ"ס, אותה מערכת הנעה היברידית יעילה שכבר פגשנו בקורולה קרוס ובקורולה המשפחתי העדכנית המשווקת בישראל. הדגם זה מציג בתאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש בתוך 9.9 שניות בדרך למהירות סופית של 175 קמ"ש. הדגם ההיברידי עם מנוע 2.0 ליטר כבר נהנה מהספק משולב של 197 כ"ס, ותאוצה מ 0 ל 100 ב 8.1 שניות. המהירות הסופית עומדת על 180 קמ"ש.
אני בוחר להתנסות עם הדגם הרלוונטי לישראל – ה 1.8 הייבריד, עם 140 כ"ס. ההבדלים בין שני הדגמים מורגשים בנהיגה, כאשר דגם ה 1.8 ליטר הרגיש מעט חלש בעיקר בהאצות ביניים. נעיצת דוושת התאוצה עד הסוף הכניסה לחלל הרכב רעש חזק מדי, ופחות מדי תאוצה, כאשר הרבה אשמה תורמת יש לתיבת ההילוכים הרציפה שניתן ממש לחוש שלוקח לה זמן לתרגם את בקשת הנהג להאצה, להאצה בפועל. אני תוהה כמה מרוכשי ה C-HR ינהגו ברכב כפי שאנחנו נהגנו בו בכבישי ההרים של איביזה. דגם ה 2.0 ליטר הייבריד עם 197 כ"ס מגיב טוב יותר משמעותית, למרותש גם הוא מכניס יותר מדי רעשי מנוע לתא הנוסעים כאשר הוא תחת עומס מקסימלי.
מתלי ה C-HR עושים עבודה טובה מאוד כאשר על אף קשיחות משהו בסיסית הם לא מתרסקים על מהמורות בכביש אלא מתגברים אליהם. לא מדובר כאן ב'רחפת' שמעלימה את המהמורות אלא התנהגות מרוסנת מאוד שעל אף שהיא מורגשת בתא הנוסעים ה C-HR לא חובטת בנוסעים אלא פשוט מתמודדת וממשיכה כאשר מרכב הרכב נותר יציב ומודבק לכביש. אחיזה הכביש של הטויוטה המעוצבת הזו גבוהה ולמרות הכבישים הרטובים מהגשמים בעת נסיעת המבחן לא נרשמה אף איבוד אחיזה, בגבולות האומץ של כותב שורות אלו והחשש להשאיר איזו C-HR מעוצבת בשולי הכביש מתאחדת עם עמוד תמרור או עץ אקראי. סה"כ התנהגות בוגרת וראויה.
בטויוטה מצהירים על צריכה של 21.2 ק"מ לליטר בנזין בדגם ה 1.8 ו 20.8 ק"מ לליטר בדגם ה 2.0 ליטר, שניהם בתקן WLTP. בפועל בנהיגה אגרסיבית מאוד צרכה ה 1.8 ליטר כ 16 ק"מ לליטר. עם דגם ה 2.0 ליטר נהגתי במתינות על מנת לראות כמה ניתן ק"מ ניתן לסחוט ממנו, והוא הפתיע בחזרה עם כמעט 28 ק"מ לליטר. המסקנה שלי משתי ההתנסויות היא שבנהיגה מודעת ה C-HR החדש יכול להיות חסכוני מאוד, עם שני המנועים.
כל דגמי ה C-HR יקבלו את מערכת הבטיחות TSS 3.0 שהיא מערכת הבטיחות המתקדמת ביותר של טויוטה, עם בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, התראה על שטח מת, ניטור עייפות נהג ועוד. לחובת המערכת יש לציין כי היא זיהתה ענפי שיחים כמכשול, ולא אפשרה לנהג להסתובב בשטח צפוף מעט לאחר כניסה למקום אסור. רמת הרגישות של המערכת היתה גבוהה מאוד (ומדי) ועל מנת שהרכב יוכל לצאת מהמקום אליו נכנס בטעות נדרשה היה להוריד נוסע על מנת שיחזיק כמה ענפי שיחים צעירים, ויאפשר לרכב לבצע כמה רוורסים קצרים על מנת לחזור על עקבותיו.
ה C-HR החדש טרם נבחן במבחן הבטיחות של ה EuroNcap אולם כרכב שתוכנן באירופה עבור הצרכן האירופאי – כל מה שיהיה פחות מחמישה כוכבי בטיחות יהיה מאכזב.
הסיכום מבחינתי הוא חיובי מאוד. ה C-HR החדש ממשיך את הדרך אותה התווה קודמו בתפקיד כ C-SUV מעוצב ושונה. הוא מהווה אלטרנטיבה למי שלא חייב C-SUV בגודל מלא למשפחה עם שלושה ילדים, בין אם זה זוג צעיר עם שני ילדים קטנים או זוג מבוגר שהילדים כבר עזבו את הבית. זה נכון גם ליחיד. לא חייבים זוג.
בשלב זה עדיין אין מחיר אותו ניתן לפרסם, ואני עוסק כרגע בניחושים עם טווח מחירים שבין 170.0 אש"ח ל 1.8 Icon , כ 185.0 אש"ח ל 1.8 Vision ועד לכ – 210.0 אש"ח ל 2.0 GR.
סקירת ההשקה בוצעה ופורסמה עבור 'וואלה רכב'
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב