יונדאי קונה החדשה הושקה לפני מספר שבועות, יכולתם לקרוא על ההשקה ממש כאן. הקונה החדשה של יונדאי היא רכב חדש לחלוטין, ולמעט השם אין קשר בינה לבין הדגם היוצא.
הקונה החדשה הושקה עם מגוון צורות הנעה, מגוון רמות גימור, ובעתיד יתווספו גם דגמים חשמליים מלאים.
למבחן אספתי מסוכנות יונדאי בת"א יונדאי קונה היברידית, ברמת גימור SUPRIME שהיא הגבוהה ביותר אך ללא גג שמש, ולמעט רמת גימור N-Line.
עיצוב הקונה החדשה נאה למדי, עם איזכורים מינוריים לקונה היוצאת, ובעיקר יישור קו עם העיצובים החדשים של יונדאי שראינו בסטאריה החדשה המשווקת כאן, ובסונטה החדשה שעדיין לא משווקת. חזית נקיה מאוד. פס לד לרוחב כל הרכב, כונסי אוויר חכמים בחלק הקדמי, אותם ראינו כבר בדגמים המתקדמים של יונדאי, נפתחים כאשר נדרשת זרימת אוויר מוגברת לקירור מערכות, ונסגרים כשלא נדרש ומסייעים בהפחתת הגרר של הרכב (ההתנגדות לאויר). משני צידי הרכב יחידות תאורה מורכבותבצורת משולש, המשתלבות עם החיפוי הכהה של בית הגלגל הקדמי. מהצד, ככל שמסתכלים יותר כך נגלים יותר פרטים כמו פס עיצוב המתחיל ממש מעל יחידת התאורה הקדמית, ממשיך מעל לחיפוי בית הגלגל עד ידית תיחת הדלת האחורית. אותו 'חיתוך' היוצר מעין Z גדולה בדופן הרכב, אלמנט שכבר ראינו בטוסון החדש ובאיוניק 5. פס כרום עדין המתחיל מבסיס קורה A, דרך קו החלונות התחתון, ומתעקל למעלה להשתלב עם חלקה העליון של הדלת החמישית. ויש עוד, תאמינו לי. תסתכלו בעצמכם. עוד פרט מעניין הוא עיצוב החישוקים (הג'אנטים) שגם הוא מאוד לא שגרתי. מאחור ממשיך אותו קו 'נקי' של החזית. פס לד (אדום) לרוחב כל הרכב, יחידות תאורה אחוריות המזכירות את אלו הקדמיות, משולבות עם חיפויי הגלגלים האחוריים, סמל יונדאי וכיתוב KONA. סה"כ העיצוב נאה (זה עניין של טעם) נקי למדי למרות המון פרטים, לא שגרתי מאף זוית.
פנים הרכב מיישר קו עם עיצובי הפנים העדכניים של יונדאי, לרבות אלו שפגשנו כבר באיונק 5 / 6 , ובטוסון. בכל רמות הגימור מסך לוח המחוונים דיגיטלי מלא בגודל 12.3". מימינו צג מולטימדיה גם הוא בגודל 12.3" כאשר ממשק המשתמש הוא כבר העדכני של יונדאי, וכולל אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו אלחוטיים. הדשבורד אופקי, ומול הנוסע תא פתוח להנחת חפצים או גור חתולים. מתחת למסך המולטימדיה מתגים פיזיים לפונקציות שונות ומתחת פקדי המיזוג (המצוין). מתחתיו חיבורי USB-C ומשטח טעינה אלחוטי. בקונסולה בין הנהג לנוסע תמצאו בורר מצבי נהיגה, ועוד תא פתוח גדול להנחת חפצים או בקבוקים / כוסות. ההגה תלת חישורי עם מתגי שליטה על המולטימדיה ובקרת השיוט האדפטיבית. בורר ההילוכים נמצא על מנוף מאחורי ההגה מימין, בדומה לזה של האיוניק 5 או 6. חדי העין ימצאו גם קודנית שאינה מקורית. מושב הנהג נוח, תומך במידה הרצויה וחשמלי. ריפוד רכב ההדגמה בהיר, ומשרה אווירה נעימה. מאחור תמצאו מרווח מכובד מאוד לנוסעים הודות לבסיס הגלגלים של הקונה שגדל משמעותית ל 2.66 מטר דבר שמקרב אותו מאוד לסגמנט C-SUV . רשימת האיבזור ארוכה ומלה למדי. אולי למעט גג שמש או גג פנורמי, יש לקונה סופרים כל מה שצריך.
היונקאי קונה החדשה משווקת הארך עם שלושה מנועים / צורות הינע – מנוע טורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר, מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר והנעה היברידית עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המשולב עם מנוע חשמלי. רכב המבחן הוא ההיברידי, עם הספק משולב של 139 כ"ס ו 27 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית כמובן, רובוטית כפולת מצמדים, בעלת שישה הילוכים. לרכב שלושה מצבי נהיגה – אקו, ספורט ו'שלג'.
תחילת נהיגה בקונה מגלה את מה שהיה צפוי. רכב נוח, נעים לנהיגה ולשהות, שעושה בדיוק את מה שתוכנן לעשות, להיות SUV הגיוני וחסכוני.
מתלי הקונה עושים עבודה טובה למדי, בוודאי כשאתם זוכרים שמדובר ב SUV, ובהתאמה עיקר העבודה שלהם היא לספק נוחות ראויה ונסיעה בטוחה, ואת זה הם עושים היטב. בין אם מדובר במהירות עירונית סבירה, או במהירות גבוהה מחוץ לעיר, אני מבטיח לכם שאף נוסע לא יתלונן על הנוחות בקונה.
למרות שהתאוצה הרשמית מ 0 ל 100 קמ"ש עומדת על 11.4 שניות ארוכות מאוד במונחים של ימינו, היציאה מהמקום זריזה הודות לשילוש של ההנעה החשמלית עם מנוע הבנזין. בהתאם גם תאוצות הביניים אינן משהו ששווה איזכור מיוחד. המהירות המירבית של הקונה ההיברידית עומדת על 165 קמ"ש לא מרשימים, עם זאת שיוט בכביש מהיר במהירות שאינה מאוד רחוקה מנתון זה, ברכב עם חיילים וציודם, נעשית ללא מאמץ. (ככה חבר סיפר לי, לא בדקתי בעצמי כמובן).
החלק בו הקונה ההיברידית צריכה להצטיין הוא פרק צריכת הדלק. הצריכה הרשמית עומדת על 4.7 ליטר ל 100 ק"מ, שהם כ 21.2 ק"מ לליטר. נהיגה אגרסיבית מאוד (זו עם החיילים על ציודם המלא) הניבה צריכת דלק של 14.5 ק"מ לליטר. בדרך חזרה, בנהיגה ברכב ריק, וללא לחץ להגיע בזמן, צריכת הדלק עמדה על 23.2 ק"מ לליטר. אני משער כי צריכת דלק יומיומית של נהג סביר תתקרב מאוד ל 20 ק"מ לליטר.
בהיבט בטיחות, ביונדאי הורידו מהמדף מה שיש, והתקינו בקונה כמעט הכל בהתאם לרמות הגימרו. בכל הדגמים תמצאו את המערכות ההכרחיות היום, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ואפילו מצלמה לניטור עייפות נהג. בדגמים הבכירים הוסיפו ביונדאי עוד מערכות מתקדמות. בהתאם, ציון איבזור הבטיחות של הקונה עומד על 5 לדגמים הבסיסיים, ו 7 לדגמים המתקדמים. מוזמנים להסתכל על תמונת מצלמת ניטור הנהג כפי שנקלטה בעדשת הסלולרי. בעין לא מזויינת – לא רואים דבר. בצילום בגלקסי – רואים.
מחיר ותמורה – הקונה משווקת במגוון מנועים ורמות גימור, החל מ 144,900 ₪ ועד ל 187,900 לדגמי הטורבו בנזין. הדגמים ההיברידיים מתחילים ב 161,900 ₪ ועד 189,900 ₪, כאשר רכב המבחן עולה 169,900 ₪.
הסיכום הוא מאוד חיובי. אין לקונה הרבה תחרות מבחינת שימושיות וחסכון בסגמנט שלו. הוא יתחרה בטויוטה קורולה קרוס ההיברידית, ובמידה מסוימת גם בטויוטה CHR , כאשר מול כל אחד מהם הוא יציג יתרונות. החסרון הכי גדול שיש כרגע ליונדאי קונה הוא זמינות כלי הרכב. אם היצרן היה מקצה ושולח את הדגם ללא מגבלה, היונדאי קונה תהיה אחת המכוניות הכי נמכרות בישראל, על אף הפלישה החשמלית (עד להגעת הקונה EV הכל חשמלית)
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב