הניסאן קשקאי היא אחת המכוניות הוותיקות בסגמנט הגיפונים C-SUV. הדור הראשון של הג'יפון של ניסאן הושק כבר ב 2006, ובשנת 2008 עבר עידכון וריענון לעיצוב וקיבל גירסת 7 מקומות שנקראה קשקאי +2. כשהוצג הקשקאי אופנת הג'יפונים היתה בתחילתה, ולרכב לא היו מתחרים רבים.
ב 2013 הוצג הדור השני של הקשקאי, תוך שהוא מבצע התאמות הכרחיות על מנת להישאר רלוונטי בשוק שהחל להיות להיט היסטרי. מתחרים צעירים הוצגו על ידי מרבית היצרנים, תוך שהם מפתחים מתחרים בסמגנטים גבוהים יותר ונמוכים יותר. בשנת 2017 עבר הרכב עידכון עיצוב, וב 2018 קיבל הרכב את המנועים העדכניים של קבוצת רנו-ניסאן.
הרכב אותו קיבלנו הוא ממודל 2019 ברמת הגימור המיועדת לציי רכב – אסנטה.
חזית הקשקאי אגרסיבית ומלאה בפרטים, לא בטוח שאני אוהב את העומס עיצובי הזה. על אף טעמי הקלוקל, התוצאה היא נוכחות ברורה עם גריל שחור היורד לעומק הפגוש הקדמי, עם סמל ניסאן גדול בחזית. פס שחור תחתון מכיל בתוכו פנסי ערפל וחיישני קרבה. יחידת פנסים צרות נמתחות כמעט ממרכז הפגוש ועמוק לתוך הכנף הצידית.
חיפויי הגלגלים ותחתית מהרכב עטופים בפלסטיק שחור הנותן מראה מוגבה מעט. בתי הגלגלים של הקשקאי מנופחים לטובת מראה ספורטיבי משהו. יחידות הפנסים האחוריות גדולות ומורכבות מפס חיצוני אדום יחד עם יחידות בהירות פנימיות.
מצד אחד העיצוב החיצוני מעט מוחצן, מצד שני התוצאה בהחלט נאה ומודרנית.
העיצוב הפנימי ממשיך באותה מגמה עיצובית. כאשר יצרנים מכוונים למינימום כפתורים ופקדים, נשאר הקשקאי עם העיצובים בדור אחד אחורה. יהיו מי שימצאו את זה נוח ושימושי.
מול הנהג הגה גדול עם שליטה מלאה על מערכות המולטימדיה ובקרות השיוט. ההגה מתכוונן כמובן לגובה ולעומק. לוח המחוונים מיכל מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד משמאל. באמצע תצוגה משתנה לבחירת הנהג. הדשבורד עצמו עשוי מחומר רך ונעים למגע. במרכזו שני פתחי מיזוג גדולים, ומתחת צג מולטימדיה. מתחתיו מתגי השליטה על בקרת האקלים. אין צורך לפתוח את ספר ההוראות, ההפעלה אינטאיטיבית ונוחה.
בסיס הגלגלים של הקשקאי עומד על 2.65 מטר, 2 ס"מ מתחת לספורטאז', המשקל שלו 10 ק"ג מתחת ל 1400 ק"ג, וזה כבר לא הרבה לג'יפון בגודל הזה.
על ההנעה אחראי אחד המנועים הטובים ביותר שתמצאו היום במכונית חדשה – מנוע טורבו בנזין בנפח 1.33 ליטר, הנמצא במגוון רכבי רנו ניסאן, וגם ברכבי מרצדס שונים. מדובר במנוע המספק 160 כ"ס בגירסתו הנוכחית, ו 27.5 קג"מ זמינים כבר ב 1600 סל"ד. זה נתון מעולה שמספק לרכב כח זמין בכל מצב. תיבת ההילוכים הינה רובוטית בעלת שבעה הילוכים.
המרווח במושב האחורי בסדר, אבל כשחלק מהמתחרים מציגים בסיסי גלגלים גדולים בסנטימטרים שלמים, אתה מבין לאן אותם סנטימטרים עודפים הצטרפו.
ועכשיו לכביש,
הדבר שהכי הפתיע והרשים בקשקאי זו נוחות הנסיעה. ניכר כאן כי מהנדסי ניסאן לקחו שיעורים פרטיים אצל עמיתיהם מרנו. הרכב נוח מאוד, המעבר על מהמורות, פסי האטה ושאר שיבושים נעשה באלגנטיות, מבלי להכניס לרכב חבטות או זעזועים.
נוחות הנסיעה המרשימה נשמרת גם כשהמהירות עולה. יחד עם בידוד רעשים מצויין הקשקאי מתגלה כרכב מצויין ונעים לשהות. מושב הנהג על גבול הכורסא, אך עדיין מספק תמיכה והשהות בו נהדרת. אני מופתע שאני מופתע מהנוחות הגבוהה של הקשקאי, אולי כי לא ציפיתי לרכב נוח שכזה.
גם לחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה לא מביאה עימה רעשי מנוע החודרים לתא הנוסעים. במהירות גבוהה, באמת גבוהה, יש מעט רעשי רוח מהם לא ניתן להימנע. התוצאה היא רכב מאוד נעים לנסיעה, יחד עם מנוע גיבור.
לחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה ממצב של עצירה מלאה, מציגה את תיבת ההילוכים של הקשקאי במיטבה. החלפות ההילוכים מהירות מאוד, משמעותית יותר מהר מכל החלפות הילוכים ידניות, והקשקאי צובר מהירות במהירות. התאוצה הרשמית ל 100 קמ"ש אורכת 10.1 שניות, והמהירות המירבית 198 קמ"ש. בפועל הרכב מרגיש מהיר למדי, והמחשבה שאתה נוהג בג'יפון עם מנוע 1.3 ליטר ו 160 כ"ס משעשעת משהו.
במבחן צריכת הדלק של הקשקאי בנסיעה שכללה פקקים בכביש 4 הצלחתי לסחוט ממנו מעל 24 ק"מ לליטר. האם זה מדד לצריכת הדלק שלו בנסיעה עירונית – ממש לא. אבל זה בהחלט מראה שהוא יכול להיות חסכוני.
הקשקאי מגיע עם מערכות בטיחות בסיסיות מקוריות – בלימה אוטונומית ובקרת סטייה מנתיב, שמייתרות את הצורך בהתקנת מובילאיי.
את רמת הגימור אסנטה תוכלו לקבל בשלושה שילובים של מנוע וגיר – החל מטורבו בנזין עם 140 כ"ס וגיר ידני (שאפו לקרסו שמביאים את הרכב עם גיר ידני) שיעלה לכם 133.0 אש"ח, דרך טורבו דיזל עם 115 כ"ס ו 26.5 קג"מ וגיר רובוטי שיעלה לכם 152.0 אש"ח ועד רכב המבחן עם מנוע טורבו בנזין עם 160 כ"ס וגיר רובוטי שיעלה לכם 153.0 אש"ח.
עוד בהיצע של הקשקאי דגמי אסנטה טק וטקנה שיעלו 159.0 אש"ח ו 165.0 אש"ח בהתאמה.
בעסקאות 0 ק"מ, תוכלו לקבל רכב זהה לרכב המבחן, רק ב 130.0 אש"ח, 23,000 ₪ פחות מרכישה רשמית אצל היבואן לפני הנחות.
סיכום
הקשקאי נהנה ממנוע נפלא ומנוחות נסיעה גבוהה, ולחובתו בסיס גלגלים קטן מהמתחרים ועיצוב מעט מצועצע מדי לטעמי. הוא בהחלט יכול להוות אלטרנטיבה נוחה ומפנקת לג'יפונים המקובלים.
לתוהים על השם 'קשקאי' – רק נאמר שהוא נקרא על שם שבט הקשקאי המתגורר בהרים של מזרח ודרום איראן.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב
One Response
יואב,
תודה על סקירת הרכב שביצעת
הייתה מעניינת כתמיד.
Comments are closed.