כל מה שאני רושם כאן הוא לטעמי, לדעתי, לתחושתי – אז ככה גם צריך להתייחס לזה. בשורה התחתונה, מדובר באוטו מדליק. לטעמי, כבר אמרתי.
התמונות נלקחו מאתר היצרן.
אני אתחיל מהסוף. אספתי את האוטו וישר נסעתי לגן להוציא את הקטנה בת השנתיים וקצת, כפרה עליה, נשמה של אבא. מכין אותה מראש שיש אוטו חדש, מכניס אותה לאוטו, קושר במושב בטיחות ומתחילים לנסוע. האוטו חרישי. באמת חרישי. הקטנה לא אומרת מילה. אחרי 400 מטר היא פותחת את הפה "אבא, אני אואבת (תרגום – 'אוהבת') אוטו חדש. אוטו חדש שקט. כף (תרגום – 'כיף') אוטו חדש".
במהלך החיים החזקתי שתי מכוניות שגרמו לאנשים זרים להתחיל לדבר איתי. בשנת 1999 זה היה לנדרובר דיפנדר שהיה 'בייב מגנט' וב 2012 זה היה לנדקרוזר 100 שגרם לכמה אנשים לפנות אלי ברחוב / ברמזור כאילו אנחנו אחים. זה האוטו השלישי – אנשים זרים לחלוטין עוצרים (רק גברים – עבור נשים זה ג'יפ בצבע תכלת) ושואלים שאלות: זה פלאג אין? איך הוא? כמה הוא עולה? זה באמת עובד? איך זה עובד? אתה באמת נוסע רק על חשמל?
אז התשובות הן: כן, מגניב ברמות, 225.0 אלף, כן, פשוט מאוד, כן.
כמי שגר ברמת השרון ועובד בת"א, עם חוגים לילדים בעיר וכד' – בתאוריה נדמה לי שהאוטו הזה יכול להיות אידיאלי עבורי או יותר נכון עבור אישתי, ולכן הוא כל-כך מעניין. בתחילת השרשור כתבתי שהייתי שמח לקבל את האוטו לשבועיים נסיון. דג הזהב שלי כבר בא בימים, והראייה שלו לא משהו, ויום אחד הוא התקשר "דיסקו, סידרתי לך את מה שביקשת. יש לך את האוטו ליומיים". את האאוטלנדר החשמלי אספתי ביום ראשון אחה"צ. אחרי כ 36 שעות כבר רשמתי למי שמנהל את העניינים עם רכב ההדגמה של כלמוביל שיש מצב שאני מאחר עם ההחזרה, או לא מחזיר בכלל, ושכלמוביל ירשמו בדוחות שהאוטו אבד ולא מוצאים אותו, וזהו.
האוטו הזה הוא הברקה טכנולוגית.
ראשית עניין הסוללה – החיווי של הסוללה מזכיר הרבה פעמים את התחושה עם הסמארטפונים, ככל שהסוללה יורדת אתה נלחץ. מכיוון שאין לי שקע טעינה תקני בבית, בדרך לעבודה האוטו הראה שיש עוד 9 ק"מ לנסיעה רק על חשמל (שקול לפחות מ 20% טעינה בסלולרי –מלחיץ כבר אמרתי?). החלטתי שאם כבר אני בנתיבי איילון אפשר להפעיל את מנוע הבנזין לטעינה. הטעינה עבדה בין מחלף גלילות דרך מחלף לה-גוארדיה עד איזור אלנבי, שם כיביתי את המנוע. יש 'פאסון' להיכנס לחניון בעבודה על סוללות… באלנבי הסוללה היתה טעונה כבר כמחצית והצביעה על 25 ק"מ לנסיעה חשמלית. במהלך הנסיעה השתמשתי בשני המנופים שמאחורי ההגה, שמטעינים את האוטו באמצעות בלימה. בדומה למעצור האוויר במשאיות אפשר לבלום את האאוטלנדר באמצעות מעצור ייעודי שטוען את הסוללה תוך כדי העצירה. ידית אחת בולמת (5 רמות בלימה) ידית שניה משחררת.
ברמה הדינמית – האוטו יכול לצאת מהמקום עם הרבה נחישות כיאה למנוע חשמלי ששיא המומנט שלו מתקבל מהרגע הראשון. (היציאה מהמקום היא על גבול החוליגאניות, שלא יהיו אי הבנות) את המשקל של האוטו מרגישים וזה לא מפתיע בהתחשב במשקל המערכת המניעה והסוללות, וזה מורגש בעיקר בהשוואה לג'יפונים אחרים, אבל זה בהחלט לא משהו שפוגע בהנאה. הוא יכול לשייט במהירויות גבוהות, או נמוכות, ולא ניכר מאמץ כלשהו. רמת נוחות טובה, האוטו לא מתרסק על מהמורות, אבל שוב, מורגש המשקל העודף. איכות ייצור גבוהה. למרות שהאוטו עבר כבר למעלה מ 20,000 ק"מ, אין רעשים, אין קרקושים, הכל נראה מוצק ואיכותי.
כבר רשמתי שהאוטו חרישי? הוא חרישי מאוד. זה גם מסוכן, וצריך לגלות עירנות לזה שאנשים פשוט לא שומעים שהאוטו מגיע. זה בעיקר רלוונטי להולכי רגל מבוגרים. ילדים חונכו להסתכל ימינה ושמאלה 100 פעמים לפני חציית כביש. עם הגיל הנוהג הזה פוחת ואם לא שומעים אוטו יש נטייה להתפרץ לכביש. שני אנשים הופתעו מהתכלת החרישי הזה.
רשימת הגאדג'טים היא ארוכה ואני אתמקד בשלושה עיקריים:
1. מערכת התרעה לסטייה מהנתיב. המערכת מזהה כל סטייה מהנתיב ומתריעה בחיווי ובצפצופים. אם אתה מאותת אין התרעה. בפקקים של נתיבי איילון בבוקר אתם יכולים לדמיין שהמערכת הזו החלה לצפצץ בגלילות בערך וסיימה בלה-גוארדיה. אני בטוח שיש דרך להשתיק* את החיווי, אבל לא היתה לי סבלנות לחפש וגם מהר מאוד מתרגלים. – *הערה – מצאתי את החיווי. כפתור…
2. המערכת השניה מבוססת מכ"ם מאפשרת לקבוע מרחק קבוע מהרכב שלפניך כשהקרוז קונטרול מופעל. עשיתי ניסיון. בפקקים שמתי בקרוז 90 קמ"ש ולא נגעתי עוד בדוושות. המערכת האטה את האוטו למהירות הפקקים, ואני הפלגתי בדימיון לסרטי מד"ב של שנות ה 80' בה כל המכוניות חשמליות נוסעות במהירות אחידה ושומרות על מרחק אחיד אחת מהשניה ללא התערבות הנהג. אנחנו שם. את המרחק מהרכב שלפני אני מכוון על הטווח הקצר ביותר, שהוא בדיוק מתאים לאוטו שלם להיכנס לפני ושיהיו לו מרחקי ביטחון טובים מהאוטו מקדימה ומאחורה. המערכת לא מזהה את הפולש לנתיב אלא עד שהוא כבר שלושה רבעים בתוך הנתיב, ואז בולמת את האוטו בבהלה. זה לא באמת נועד לשימוש בפקקי תנועה, אבל זה מגניב וגם יביא את האוטו לעצירה. נחמד מאוד עד מעצבן למדי.
3. המערכת השלישית היא ההתרעה שנדרשת בלימה. כשהאוטו חושב שנדרשת בלימה הוא מורח על הצג "BRAKE!" ומתריע התרעה קולית. נו באמת…אנחנו נוהגים בתל אביב…
לשתי האחרונות אולי צריך "גירסה לארצות חמות" שמבינה שמדובר באוכלוסיה מעט שונה מבחינה התנהגותית על הכביש.
והדלק…הדלק…שמישהו יזכיר לי מה זה דלק ומה עושים איתו. אישית, אם האוטו הזה אצלי ביומיום, או אצל אישתי – אני אתדלק אותו אולי פעם בשלושה ארבעה חודשים ואולי אף פחות מזה.
קצת על האוטו – צבע תכלת. אפשר לבחור בכל צבע, בתנאי שהוא יהיה התכלת הספציפי. 5 מקומות, מרווח, תא מטען גדול, ריפודי עור בהיר שנותנים תחושת אווריריות, מושבים קדמיים מחוממים, סאן רוף, דלת אחורית חשמלית (לפתיחה ולסגירה), כמובן שחלונות חשמל ונעילה מרכזית ורדיוטייפ רודסטאר…(סתם. מערכת מולטימדיה נשלטת מההגה) מראות שמתקפלות אוטומטית עם נעילת האוטו ועוד רשימה ארוכה של צעצועים שאני מניח שגם אחרי שנתיים עם האוטו אתה חוזר הביתה אחרי שמצאת משהו חדש ואומר לאישה "גיליתי משהו חדש באוטו. יש ממש פתח למלא דלק."
אני הייתי קונה את האוטו הזה מחר בבוקר. ממש ככה. בשבילי או בשביל אישתי – לא ממש משנה. וכאן נכנסת הבעיה העיקרית לטעמי – המחיר. האוטו עולה 225.0 אלף שקל + 5.0 שקל לעמדת הטעינה. נניח 230.0 אלף שקל. האאוטלנדר הפשוט או הג'יפונים המקבילים הבסיסיים מתחילים באיזור 150.0 – 160.0 אש"ח (לפני מבצעי 'חבר'), כלומר פער של כ 70,000 שקל בשביל להיות מחבק עצים מוסמך. ההפרש הזה קונה לנו כ 10,000 ליטר דלק, ובצריכה של 1:8 לג'יפון מודרני אנחנו מקבלים כ 80,000 ק"מ להגיע לנקודת האיזון. זה הרבה מדי. בשימוש של אישתי מדובר ב 8 שנים לערך, בנסועה ממוצעת בארץ אנחנו מדברים על כ 5 שנים. רוצים את אותו החישוב בדרך אחרת? בדקתי את ההוצאות שלנו על דלק לג'יפון של אישתי (ספורטאז' 2009) – מעל 1000 ש"ח בחודש. נניח לצורך הדיון האקדמי שיש לנו כאן חסכון של 1000 שח בחודש, שהם 12,000 שקל לשנה, שהם 60,000 ₪ חסכון בחמש שנים או 84,000 ₪ חסכון ב 8 שנים.
יבואו החברים ממיצובישי ויגידו לי שהאוטו לא אמור להתחרות ביונדאי 35IX ודומיו, אבל אי אפשר להתעלם שכל ג'יפון הוא אלטרנטיבה. גם הפורסטר או הספורטאז'. קטונתי באמת להיכנס לענייני התימחור של היבואן, ואני לא מכיר את מורכבות השיווק של מכוניות בסגמנט האמור, אבל מנקודת המבט שלי, שמושפעת גם ממצבי הכלכלי, הייתי משלם פרמייה של כ 25,000 – 30,000 שקלים בשביל לרכוש את האאוטלנדר הזה. לא הייתי משלם פרמיה של 70,000 שקל לאוטו. מצד שני אני לא מתכוון להחזיר אותו לא היום, לא מחר ולא בכלל, אז זה יצא יותר זול…
באותו הנושא – בכלכליסט התפרסמה ידיעה של תומר הדר בנושא מכירות רכבי פלאג-אין בעולם, בתשעת החודשים הראשונים של 2014. האאוטלנדר החשמלי הוא במקום השני עם כמעט 24,000 מסירות, אז האוטו הזה מצליח ללא ספק, והחברים ממיצובישי ידעו מה הם עושים.
http://www.calcalist.co.il/local/art…646850,00.html
תדמית – בעבודה אני מדבר עם שני חבר'ה. לא ילדים. הראשון אומר ישר "עעעעזזזזווובבב אותי מהקשקושים האלה. לא מאמין בזה" השני "זה האאוטלנדר החשמלי? זה שאפשר להטעין? אני יכול להטעין משקע רגיל בבית? (לא. ותגיד תודה לשי אגסי שתקע אותנו עם מוד 3 ולא מוד 2 כמו במדינות נורמליות) אז, אם ככה, הרי מה שהכי חשוב ל'מחבקי עצים' זה שהסביבה תדע שהם כאלה. למה זה כל-כך דומה לאאוטלנדר הרגיל? למה לא עיצבו אותו שונה? מי יכול לדעת שאני כזה ירוק ומגניב חוץ ממי שממש מסתכל ומבין מה הוא רואה?"
נמשיך,
חלק מהשאלה שישאל כמעט כל מתעניין ברכב תהיה נוגעת לאמינות המכלולים והמערכות המורכבות של האוטו ומה יהיה ערכו בעתיד כשיעלה על הפרק למכור אותו. לגבי השאלה הראשונה אני בטוח שכלמוביל ידעו לתת מענה מלא, לגבי השאלה השניה, אולי כדי להפחית חששות שווה להציע לרוכשי האוטו סוג של עסקה עתידית שתגלם ירידת ערך בהשוואה לרכב מקביל אחר, כך יידע הרוכש שיש לו גיבוי של היבואן לצאת להרפתקה הזו, ויש לו דרך מילוט באם יחליט שהאוטו לא עונה על צרכיו. כאן נכון לסייג ולומר שוב שקטונתי לתת עצות שיווקיות לכלמוביל. סתם הגיגים שעלו לי בראש בעודי נוהג באוטו ומסתכל בבוז בניאנדרטלים ששורפים דלק סתם. אנשים תתקדמו!
לסיכום,
היה לי כל-כך הרבה מה לרשום על האוטו, ואני בטוח אזכר בעוד דברים בהמשך. הסיכום שלי הוא שאם הוא היה יותר זול הייתי קונה כזה ללא ספק. המשפחה שלי מאוד אהבה אותו, וכך גם אני. עכשיו צריך להסתיר אותו בסמטה ליד, שכשיבואו האנשים מכלמוביל לקחת אותו חזרה הם לא ימצאו אותו.
סוף דבר – הנהלת CF איימה עלי ואילצה אותי להחזיר את האוטו, אבל לא לפני שנתתי לאישה לנהוג עליו. ההתלהבות היתה גדולה. כמי שעובדת גג 10 ק"מ מהבית היא היתה מעבירה שבועות ארוכים ללא ביקור בתחנת דלק. ברגע שהיא הבינה את זה ההתלהבות גדלה עוד, ואז הגיע השאלה בכמה זה יקר יותר מרכב כזה רגיל, ושוב חזרנו לעניין הכדאיות. אולי אם ניתן היה לוותר על האיבזור הנדיב של הרכב (ריפודי עוד, מושבים חשמליים, סאן-רוף) ולקבל דגם פלאג-אין מוזל – זה היה יכול להיות שובר שוויון לטובת המיצובישי.
שורה תחתונה – זה אוטו מגניב והצטערתי להחזיר אותו.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב